Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Ik heb geprobeerd rond de 1500-1600 kcal te zitten terwijl ik aan het lijnen was, terwijl ik nu 1750-1800 kcal nodig heb om op gewicht te blijven. Da's maar heel weinig meer, dus ik snap best dat je aan kunt komen als je weer "gewoon" gaat eten.
Ik denk dat Izzy een calorieën app bedoelt



Gewoontes door breken zijn ook lastig juist door het te delen zal het minder eenzaam voelen want mensen hier herkennen er vast wel dingen van.

Inschatten van porties is ook lastiger. Ik heb ooit gelezen dat je maag pas na 20 min een signaal gaat geven vol of niet. Juist bij maaltijden waar je totaal geen controle heb misschien meer water drinken om sneller vol te zitten?

Uit gemakzucht eten is herkenbaar misschien proberen afspraken maken dat je maximaal zoveel handjes mag?
Dus je moet eigenlijk heel langzaam eten.
Ja langzaam mindfull
Ah, ik snap het, Izzy. Is inderdaad nog maar een beperkt aantal wat je dan kan eten om op gewicht te blijven. Zou toch verwachten dat je nu zeker wel terug kan naar 2000.



En klopt inderdaad dat je eigenlijk altijd een half uur moet wachten om te kijken of je echt vol zit. Maarja... Is makkelijker gezegd dan gedaan. Als ik morgen een half uur wacht is het eten op. Al is dat ook een oplossing natuurlijk
Dan weet je dat je nog plek heb voor een toetje
Alle reacties Link kopieren
@ Single, en wat heb je uiteindelijk op tafel gezet? Die wortelmuffins lijken mij ook erg lekker.



@ Potjepindakaas, oh, ik heb ooit een sapjeskuur gedaan Toen had ik dus wel honger, maar geen zin meer in alles dat chemisch was.



@ MrsLady, wat goed van je dat je jezelf een beetje hebt kunnen inhouden! Gaat je vast ook prima lukken bij vrienden. In mijn ervaring vergeten mensen echter vrij snel dat je aan het afvallen bent. Ik heb een vriendin die constant vraagt of ik echt geen wijn/chips/wat dan ook wil. Niet omdat ze me wil pesten, ze vergeet het oprecht en vind het gezellig als ik mee doe



@ Izzy, ik snap dat het nog even onwennig is! Ik zou zeggen gun jezelf de tijd om in een nieuw ritme te komen
-
De tabel is weer bij gewerkt normaal stuur ik via pb nog een bevestiging maar dat lukt nu niet.
Alle reacties Link kopieren
@Izzy gefeliciteerd met het bereiken van je streefgewicht!!! Super knap gedaan!!



@MrsLady Ja zeker ben ik bekend met 'T Zusje. Ik heb er zelf een aantal maanden gewerkt en ga aankomende week daar ook uit eten. Ik heb niet echt gespot wat er is gebeurd, maar misschien is het ook iets wat werkt voor jou. Zelf probeer ik altijd te minderen met toetjes en gewoon te genieten van het eten wat ik krijg. Ik probeer ook pauzes in te bouwen (indien dat lukt met je mede tafelgasten) zodat het hongergevoel sneller komt. Ik merk wel dat ik van deze dingen gewoon meer geniet en niet zo zeer let op wat ik allemaal eet. Ergens in mijn achterhoofd maak ik soms wel een keuze, maar ik geniet vooral van de avond. Ik merk dan ook dat ik vanzelf minder gehaast ben en meer geniet van mijn gezelschap.



@takkentrol Wow klinkt best heftig! Was het een zware ingreep? Wel fijn dat dit allemaal zo kan zeg. Dat scheelt zeker een hoop in jouw dagelijkse leven.



@Potjepindakaasmetnootjes Mooi resultaat. Succes met het weer oppakken!
We do not remember days, we remember moments ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot nu toe eigenlijk geen tijd gehad om te reageren. In het weekend heb ik vooral even genoten van vrije tijd en mijn vriendinnen. Nu ben ik eigenlijk weer overgestapt op het schoolleven. Deadlines met projecten, twee tentamens morgen en overmorgen en dan weer door naar het laatste blok van het jaar. Ook zeer druk bezig om een geschikte stage te vinden. Deze week is ook mijn moeder jarig. Dus heerlijk druk haha.



Ik ben vorige week wel 0,6 verloren dus dat is zeer positief. Ik ga deze week proberen meer mijn best te doen, maar zolang het omlaag gaat heb ik niets te klagen. Ik voel me nu ook wat minder gehaast en gestrest om meerdere redenen denk ik. Ontzettend fijn.
We do not remember days, we remember moments ?
Alle reacties Link kopieren
Wat is het rustig! Hier de afgelopen dagen goed gegeten, maar wel met moeite. Ik merk dat het emo-eten bij stress/verdriet veelal plaats heeft gemaakt voor een verminderde eetlust. Is denk ik wel een vooruitgang.



Fijn dat de lijn dalende blijft Incroyable, Hier is het qua deadlines even rustig (stilte voor de storm), projecten zijn wel volop bezig. Die rust in jezelf vinden is inderdaad erg prettig, maar ook zeker handig bij het afvallen!
-
Ik lees nog wel mee maar was gisteren vreselijk en ongesteld geworden erg veel last van mij hormonen
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:29
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Ik ben er weer! Heb even een beetje teruggelezen.



Jeetje Goal en Takkentrol, wat hebben jullie een heftige dingen meegemaakt! Fijn dat je arm in ieder geval goed aan het herstellen is Takkentrol. Hoe is het nu met de zweepslag Goal?



Ammenooitniet, ik herken dat verschuiven van je doelen & de bijbehorende twijfel wel. Misschien nu eerst proberen zonder 'hard doel' verder te gaan en kijken hoe het loopt? Wie weet ben je over een paar kilo al heel tevreden. En wellicht besluit je dat je dan nog wel een paar kilo meer zou willen afvallen. Feit blijft dat je ontzettend goed bezig bent! We zijn nu beide rond de 40 kilo afgevallen. Ik merk dat mijn hoofd echt nog even 'mee moet'. Dit gewicht heb ik nog nooit gehad en het duurt denk ik even voordat ik gewend ben aan het idee dat ik een 'normaal postuur' (gezond gewicht) heb. Soms voel ik me nog zo 'enorm', alsof ik nooit afgevallen ben. Ik denk dat het belangrijk is dat we ons hoofd ook even de tijd geven om te wennen en dat je rustig aan om de paar kilo evalueert of je nog meer kwijt wilt of dat het zo goed is. Ik snap overigens best dat je in je hoofd toch graag een soort 'einddoel' hanteert, dat heb ik zelf ook. Zou wel heel blij zijn met 72 kilo (maar goed, dat dacht ik in eerste instantie ook van de 90 kilo, 80 kilo en 77 kilo). Lastig dit



Goed begin Potjepindakaas! Ik ben trouwens wel begonnen met hardlopen (onder begeleiding) toen ik nog 117 kilo woog en heb daar geen last van gehad, maar heb het toen ook wel heel rustig opgebouwd. Ga je ook naar een sportschool? Eventueel daar om advies vragen?



Iselin, leuk om je weer te lezen! Knap dat het je lukt om je gewicht vast te houden. Nog verder nagedacht over de buikwandcorrectie?



MrsLady, wat een fijn begin zeg! Goed bezig. Hoe is het eten bij vrienden gegaan?



Zo Izzy, wat ga jij opeens hard zeg. Kan me voorstellen dat je niet nog meer af wilt vallen (omgekeerde situatie nu ;)). Hoe gaat het nu?



Single, hoe gaat het met het afkicken van de suikers? Die wortelmuffins klinken lekker!



Incroyable, fijn dat je ondanks de drukte toch zo goed gaat! Succes deze week.
De laatste dagen ging het een beetje zo-zo hier. Mijn gewicht fluctueerde heel erg, schoot 'zomaar' best een stukje weer omhoog. Dat terwijl ik (op zondag na) netjes gegeten heb en flink aan het sporten ben. Mogelijk wat vocht vasthouden? Mijn cyclus is ook nog wat ontregeld, dus geen idee of het daar aan zou kunnen liggen. Baalde er in ieder geval wel van. Heeft toch een negatief effect op m'n motivatie. Dit weekend ben ik jarig en ik wil zo graag voor die tijd onder de 77 komen (ik weet het, daar moet ik niet alles aan 'ophangen', maar goed). Vanochtend was ik 77,1, dus dat is op zich wel mooi. Heb me ook weer even op een paar plekken gemeten, en overal was er een (paar) centimeter af t.o.v. eind februari, dus dat is dan wel weer heel bemoedigend - werd direct een stuk vrolijker



Vanmiddag lekker de stad in (shopping is my cardio ) en morgen heb ik weer een sessie krachttraining staan. Dit keer gaan we bezig met armen/buik/rug. Hopelijk wat minder lang spierpijn dan na de benentraining, dat was toch wel heftig



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Ook ik meld me weer.



Allereerst, ik ben echt super trots op jullie! Ik heb wel gewoon meegelezen en er is royaal veel geschreven dus ik ga even niet op iedereen reageren. Maar weet dat ik met jullie mee leef en juich!



Ondanks dat ik wel meegelezen heb, en af en toe een opleving heb, lukt het me al sinds kerst niet meer om me echt te herpakken. Het is niet zo dat ik me compleet heb laten gaan de afgelopen maanden, maar ik merk wel dat ik iets minder sport (over het algemeen wel nog 2 keer per week ipv 3 keer), minder streng ben en gewoon geen zin heb om op te letten. Dit resulteert voornamelijk in meer snacken en snaaien en wat grotere porties eten. De afgelopen twee/drie weken zijn eigenlijk wel het hoogtepunt geweest. De teller staat dus nu op 84,7 kg. Ik weet dat het mijn eigen schuld is dus ik moet er gewoon weer royaal tegenaan. Wil hier dus ook weer mee gaan meeschrijven zodat ik hopelijk wat betere keuzes ga maken.



Eind mei staat een stedentrip naar een warm land op de planning. Dan wil ik weer rond de 80 kg zitten. Halverwege augustus ga ik met een aantal vriendinnen een paar dagen op zon en uitgaansvakantie. Dit is voor mij echt een enorme motivatie om beter in mijn vel te zitten en meer afgevallen te zijn. Van alleen al het idee dat ik naast hun in bikini moet liggen krijg ik al de bibbers. Ook al weet ik dat ik al ver ben gekomen en dacht met 80kg tevreden te zijn, weet ik dat dit niet het geval zal zijn.



Kortom, ik heb het af laten weten en moet mezelf echt nodig weer herpakken! Sorry dat ik jullie zo verwaarloosd heb dames!
Alle reacties Link kopieren
quote:Piony schreef op 12 april 2017 @ 11:12:

Ik ben er weer! Heb even een beetje teruggelezen.



Jeetje Goal en Takkentrol, wat hebben jullie een heftige dingen meegemaakt! Fijn dat je arm in ieder geval goed aan het herstellen is Takkentrol. Hoe is het nu met de zweepslag Goal?



Ammenooitniet, ik herken dat verschuiven van je doelen & de bijbehorende twijfel wel. Misschien nu eerst proberen zonder 'hard doel' verder te gaan en kijken hoe het loopt? Wie weet ben je over een paar kilo al heel tevreden. En wellicht besluit je dat je dan nog wel een paar kilo meer zou willen afvallen. Feit blijft dat je ontzettend goed bezig bent! We zijn nu beide rond de 40 kilo afgevallen. Ik merk dat mijn hoofd echt nog even 'mee moet'. Dit gewicht heb ik nog nooit gehad en het duurt denk ik even voordat ik gewend ben aan het idee dat ik een 'normaal postuur' (gezond gewicht) heb. Soms voel ik me nog zo 'enorm', alsof ik nooit afgevallen ben. Ik denk dat het belangrijk is dat we ons hoofd ook even de tijd geven om te wennen en dat je rustig aan om de paar kilo evalueert of je nog meer kwijt wilt of dat het zo goed is. Ik snap overigens best dat je in je hoofd toch graag een soort 'einddoel' hanteert, dat heb ik zelf ook. Zou wel heel blij zijn met 72 kilo (maar goed, dat dacht ik in eerste instantie ook van de 90 kilo, 80 kilo en 77 kilo). Lastig dit



Goed begin Potjepindakaas! Ik ben trouwens wel begonnen met hardlopen (onder begeleiding) toen ik nog 117 kilo woog en heb daar geen last van gehad, maar heb het toen ook wel heel rustig opgebouwd. Ga je ook naar een sportschool? Eventueel daar om advies vragen?



Iselin, leuk om je weer te lezen! Knap dat het je lukt om je gewicht vast te houden. Nog verder nagedacht over de buikwandcorrectie?



MrsLady, wat een fijn begin zeg! Goed bezig. Hoe is het eten bij vrienden gegaan?



Zo Izzy, wat ga jij opeens hard zeg. Kan me voorstellen dat je niet nog meer af wilt vallen (omgekeerde situatie nu ;)). Hoe gaat het nu?



Single, hoe gaat het met het afkicken van de suikers? Die wortelmuffins klinken lekker!



Incroyable, fijn dat je ondanks de drukte toch zo goed gaat! Succes deze week.



Wat jij schrijft over dat je hoofd mee moet heb ik ook. Ik ben gewoon zo gewend aan altijd opletten dat ik dat blijf doen. Terwijl ik best meer zou kunnen genieten. Nu met de feestdagen en leuke uitjes in het zicht denk ik al shit moet opletten dat ik niet aankom. Terwijl ik daar eigenlijk niet mee bezig wil zijn. Voel me altijd soort van schuldig als ik iets lekkers eet en daar moet dan weer een strenge dag tegenover staan.



Wat betreft buikwandcorrectie. Wat mijn bezwaren zijn is eigenlijk de kosten aan dr ene kant en aan dr andere kant de twijfel of ik wel tevreden zal zijn met het resultaat. Met name het litteken wat achterblijft of ik dat ervoor over heb. Los van het praktische de operatie en hoe ik dat moet doen met 3 kids. Kortom nog genoeg om over na te denken.
@ Misfit23: dan zou ik inderdaad gewoon weer gaan meeschrijven. Dan blijf je er in je hoofd waarschijnlijk ook iets meer mee bezig waardoor het iets makkelijker is om na te denken voordat je iets in je mond stopt of je dat wel daadwerkelijk wilt. En als jij met zelfvertrouwen in die bikini gaat liggen dan maakt het ook niet uit wat anderen denken.



@ Piony: herkenbaar dat het wat voor je motivatie doet als je hard je best doet, maar niet zoveel opschiet. Voorlopig in ieder geval maar even vasthouden aan het feit dat het door je cyclus komt!



Toetjes minderen is bij mij overigens geen optie, want ik eet geen toetjes. Heb een koemelkallergie al van baby af aan waardoor ik vroeger altijd sojatoetjes kreeg. Maar dat was vroeger zo'n beperkte keuze dat ik een hekel aan toetjes heb gekregen. In restaurants enzo mag ik ze over het algemeen sowieso ook niet hebben, dus daar valt mijn winst niet te behalen. Bij vrienden gisteren ging het over het algemeen wel redelijk goed. Avondeten niet te veel gepakt. Echter was een vriend jarig en die had vlaai meegenomen. En ik was gewoon letterlijk vergeten dat ik aan de lijn was. Heb een stuk gegeten en daarna bedacht ik me dat. Heel stom. Wel van genoten, dus daar houd ik me maar aan vast. Maar daarom wel even opletten de rest van de week.
Misfit werk je voor jezelf nog de tabel bij



Piony wat fijn dat er weer cm er af is



Mrslady als je er maar van heb genoten hou de 80/20 regel in je achterhoofd 80% gezond en 20% ongezond.



Hier ook wel twijfel ga ik ooit onder de 100 komen. Ik heb mij kleding kast uitgemest en gezien de grote hoeveelheid kleding die ik nu pas leid ik er uit af dat ik lang op dit gewicht heb gehangen. En dan slaat de onzekerheid wel toe want stel ik val niet verder af wat dan?
Alle reacties Link kopieren
@ Single, die vervelende hormonen ook altijd. Ik geloof dat jij onder die 100 gaat komen. Je hebt mentaal al grote stappen gemaakt, dat gewicht komt vanzelf mee



@ Piony, dank voor je uitgebreide reactie. Klopt helemaal wat je zegt, sommige dagen voel ik mij nog steeds obese. Ik denk, ook na jou te hebben gelezen, dat ik ga voor 68 kilo (ik wil namelijk sowieso naar een gezond gewicht eigenlijk) en het vanaf daar even ga bekijken. Wel neem ik 63 kilo echt als ondergrens, als ik dan nog het idee heb dat ik dik ben (terwijl ik vol mooi vind), is mijn hoofd er gewoon nog niet. Hier heb ik trouwens regelmatig dat mijn gewicht enorm de lucht in schiet, trekt vanzelf weer bij altijd, niet te druk maken hoor! Jij gaat als een speer, je bent enorm goed bezig.



@Misfit, oh wat vervelend dat je er al even niet meer in kan komen. Schrijf hier vooral mee, helpt mij altijd enorm. Hier ook super slanke vriendinnen, maar geen moeite met naast ze op het strand liggen. Je bent goed zoals je bent wel he?
-
Alle reacties Link kopieren
@mrsLady, Daar heb je helemaal gelijk in! Ook over de bikini. Zou willen dat ik dat zelfvertrouwen had, maar helaas moet daar nog aan gewerkt worden haha. Over die vlaai, af en toe is dat natuurlijk niet erg. In elk geval fijn dat je ervan genoten hebt en dat ie bijvoorbeeld niet enorm tegen viel.



@single, yes doe ik morgen! Knap hoor hoe je bezig bent! Las van de week over die vriendin van je. Lekker laten gaan hoor! Ik weet ook zeker dat jij onder de 100 kan komen!!!



@ammenooitniet fijn dat jij dat niet hebt! Tja ligt ook aan mijn onzekerheid. Work in Progress .



Hier gaat het deze week wel prima. Vandaag wel 1 paaseitjes gehad. Van genoten en trots op mezelf dat het er geen 10 zijn geworden. Druk weekend voor de boeg met enorm veel feestjes en een kroegentocht. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.
1 paas ei is netjes Enne kijk goed om je heen je zal zien niemand zal op je letten wat voor figuur je ook heb op het strand.



Ik heb gewoon last van mij hormonen Vind dit alleen een rare cyclus als of die niet wil door zetten wel de krampen en humeur swings maar tot nu lijkt de echte ongesteldheid niet door te zetten.
@misfit23: Teveel zelfvertrouwen is ook niet goed. Mij maakt het namelijk vrij weinig uit wat mensen van mijn uiterlijk denken, maar daardoor vind ik dat ook geen reden om iets aan mijn gewicht te doen. Motivatie moest dus echt vanuit mezelf komen, omdat ik mijn gezondheid toch wel belangrijk vind. Knap dat je het bij één paasei hebt kunnen houden!



Ik plof momenteel bijna uit elkaar. Had voor vanavond tomatensoep gemaakt en broodjes meegenomen voor daarbij. Bedoeling was 2 broodjes vanavond en 2 broodjes morgen en de tomatensoep splitten. Nu is dat niet helemaal goed gegaan. Of ja... in eerste instantie wel. Maar toen lagen de broodjes nog naast me en die bleven me aanstaren. Waardoor ik uiteindelijk calorieën ben gaan tellen voor vandaag en bleek dat ik ze nog mocht hebben. Ja, dat laat ik me dus geen 2x vertellen en de broodjes (en de rest van de soep) waren weg voordat ik er erg in had. Daardoor plof ik nu wel half uit elkaar en daar voel ik me dan niet goed bij. Best stom, want qua calorieën kan het geen kwaad dat ik het nog heb gegeten (al ben ik telkens aan het twijfelen of ik niet vergeten ben iets te tellen), maar toch heb ik het gevoel dat ik heb gezondigd vandaag. Voelt ook niet lekker. Misschien bij mij ook de hormonen. Ben vandaag door de pil heen gaan menstrueren. Is me serieus nog nooit gebeurd, dus mijn lichaam is vreemde dingen aan het doen.
Afvallen kan ook invloed hebben op je menstruatie. Hou er rekening mee dat bij de volgende weging er niks af is of een plus door vocht vast houden



Soep klinkt lekker en als het mag lekker van van genieten dat ploffen herken ik wel ga je ooit leren omdat punt niet meer te bereiken.
Ja, dat blijkt inderdaad. Lekker ongelukkig zo op stage als dat onvoorbereid begint en je niets in de gaten hebt

Was me inderdaad al aan het bedenken dat ik dan waarschijnlijk ook vocht aan het vasthouden ben. Al zal dat toch wel een teleurstelling zijn als het daadwerkelijk zo is maandag.

Soep was ook best lekker, maar moet inderdaad gewoon leren om mijn eten te laten staan als ik vol zit. Vol = vol.



Hoe gaat het bij jou nu verder? Draad weer goed kunnen oppakken na het incident met je vriendin? En die vriendin nog gesproken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven