Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Pfoeh, wat vervelend dat je zo heftig menstrueert nu Single! Heb je dat nooit eerder gehad?

En zag dat er inderdaad bouillon is, dus ik ga denk ik maar jouw tip aanhouden en elke 5 minuten een hap soep in mijn mond stoppen. Daar krijg ik die 4 uur wel mee vol
En Izzy, 5 BMI-punten verschil is inderdaad wel een heel groot verschil. Dat scheelt echt wel een kledingmaat vermoed ik en is dus allesbehalve handig. Waar zit je nu qua BMI? Want als je echt moet gaan opletten dat je niet te veel afvalt omdat je dan ondergewicht hebt kun je misschien toch beter iets hoger gaan zitten inderdaad.
Nee is voor het eerst pijn en door lekken niet fijn.



Zet die soep voor je geen mens die er op let dat je al een uur over je soep doet.
Nee, ben deze week dus voor het eerst in mijn leven doorgelekt omdat ik niet in de gaten had dat ik begon met menstrueren. Maar fijn is anders, ja. De hele tijd kijken of je echt niet kan zien wat er aan de hand is. Als je dan ook nog pijn erbij hebt is helemaal naar.
Buiten de pijn maakt het mij onzeker ruiken andere mij niet en is het door lekken niet te zien. Hier thuis gaat het wel. Morgen ochtend even bekijken of ik op pad ga.

Hoop na vandaag het ergste wel te hebben gehad.
quote:MrsLady schreef op 15 april 2017 @ 14:41:

En Izzy, 5 BMI-punten verschil is inderdaad wel een heel groot verschil. Dat scheelt echt wel een kledingmaat vermoed ik en is dus allesbehalve handig. Waar zit je nu qua BMI? Want als je echt moet gaan opletten dat je niet te veel afvalt omdat je dan ondergewicht hebt kun je misschien toch beter iets hoger gaan zitten inderdaad.20,7 of daaromtrent.
Lijkt me netjes. Handiger dan om tussen de 20 en 21,5 te blijven dan een marge van 5.
Ik vind kilo's handiger, vandaar 62-63. Da's een strakke marge, de praktijk moet uitwijzen of dat haalbaar is.
Ik vind 1 kg speling een erg strakke marge ik zou eerder als onder grens 62/61,5 kg aan houden en als boven grens 64 als je die gaat zien dan weet je dat je moet opletten.
Mij lijkt 1 kg inderdaad ook een erg strakke marge. Iets meer eten + een menstruatie (indien van toepassing) en je zit er al overheen. Als het voor jou goed voelt moet je het zeker doen, maar mij lijkt het wat streng voor jezelf.
Jeetje Single, dat klinkt wel heel heftig hoor! Naar voor je. Hopelijk morgen weer wat beter zodat je gewoon lekker kan gaan wandelen.



Izzy, mij lijkt een marge van 1 kilo ook wat krap, maar kijk uiteraard naar wat voor jou werkt! Heerlijk dat je ook vakantie hebt, geniet er nog even van!



MrsLady, hoe is het gegaan met het eten? Of is dat later dit paasweekend?



Vandaag een hele fijne verjaardag gehad. Make-over was ook erg leuk (*foto's verwijderd*).



Vind het toch wel spannend om de foto's te delen, haal ze morgen denk ik weer weg Voel me wel heel gezegend dat ik inmiddels zo ver ben gekomen, had ik een aantal jaar geleden niet durven hopen. Iedereen bedankt voor alle steun - zo fijn dat we elkaar hier kunnen helpen Fijne avond allemaal & geniet van het paasweekend!
Wow, Piony! Wat een gigantisch verschil! Wat zul jij trots zijn. Wat denk je nu als je dan terugkijkt naar die eerste foto? Die tweede foto is echt prachtig! Snap dat je het een aantal jaren geleden niet had durven hopen. Ik ben ook bijvoorbeeld zo gewend aan mijn lijf zoals het nu is. Ik weet niet beter dan dat ik te zwaar ben. Mocht ik het bereiken, dan gaat het heel vreemd zijn om een normaal gewicht te hebben. Maar daar is eerst nog heel wat strijd voor nodig bij mij. Jij bent wel nog wat aan het afvallen als ik in de tabel kijk, of niet?



Mijn paasbrunch is trouwens maandag pas. Kan me nog even mentaal voorbereiden daarop
Piony wat een waanzinnig mooie foto`s en wat een verschil je straalt op die foto`s.



Ik ben ook altijd al veel te dik geweest heb ook geen idee hoe het is om slanker te zijn maar ga het vanzelf ervaren hoop ik.



Ga vandaag toch op pad het lijk minder te worden en we parkeren vlakbij een benzine station waar een w.c is kan ik daar voor de wandeling nog even heen en daarna gaan we toch ergens wat drinken.



Ik heb trouwens geen chocolade paaseieren in huis
Wow, Piony, wow! Je gelooft niet dat jij het bent op de eerste foto. Wat een geweldig resultaat



Veel plezier single!
Alle reacties Link kopieren
Nou. Vanmorgen toch even op de weegschaal gestanan. Kwam er opeens 95 te staan?! Ik dacht dit moet niet kloppen. De oude weegschaal gepakt. 100. Ehh. Nee, laat dit alsjeblieft ook niet kloppen. Weer op mijn nieuwe weegschaal gaan staan. 91 pfoe. Ik dacht al. Teveel van die grapjes zijn slecht voor me haha.



Gister ben ik heeeerlijk uit eten geweest. Genoten van mijn visverslaving en uiteraard van de nodige crème brûlée. Tijdens Pasen doe ik het wat rustiger aan en let ik ook wat meer op. Tweede paasdag moet ik ook werken (hartstikke druk op de meubelboulevard uiteraard). Dus heel veel tijd om wat slechts te eten of te drinken zal ik niet hebben.
We do not remember days, we remember moments ?
Alle reacties Link kopieren
@Piony Dat is ook al een heel resultaat en daar mag je trots op zijn! De cm's laten ook vaak een heel mooi verschil zien. En vaan harte gefeliciteerd!



@Misfit Goed van jezelf dat je de draad weer wil oppakken. Mooi dat je gelijk die doelen voor jezelf stelt en ik vind ze ook heel redelijk. Wee gaan er samen tegenaan! En één paaseitje? Hoe bewaar jij je kalmte? Ik kan ze soms gewoon niet weerstaan.



@MrsLady Zolang het bij dat ene stukje blijft er niet veel bijkomt in één week is het toch goed gegaan. Genieten moet op zijn tijd zeker kunnen. Anders kunnen wij het allemaal niet volhouden! Ik heb het soms ook nog hoor. Dan pak ik toch iets terwijl ik gewoon weet dat ik vol zit en genoeg heb gegeten. Vaak praat ik het voor mezelf dan goed dat het weinig 'slechts' is of gewoon gezond is, maar jezelf volproppen tot het uiterste is niet goed natuurlijk.



@Takkentrol En hoe ging het rondje? Klinkt wel als een heerlijke weg om te wandelen! Zelf eten wij wat 'lekkerder' met Pasen bij de lunch en wat specialer bij het avondeten. Vaak in de middag van die broodjes in de vorm van konijntjes met wat luxer beleg. In de avond doen wij vaak iets van gourmetvlees met wat groenten en dan weer iets van stokbrood. Mijn enige doel nu is om gewoon minder te eten.



@Eig-wijs Oh dat heb ik ook hoor. Ik wil me zelfs tijdens het sporten wel een beetje comfortabel voelen in de kleding en niet dat iedereen alles ziet flubberen zeg maar. Verschrikkelijk! Die smoothies vind ik ook altijd heerlijk, maar soms wel killing. Dat zijn wel veel suikers in een keer. Ik probeerde het altijd te mixen met spinazie etc. Maar na een tijdje ben ik er gewoon mee gestopt.



@Ammenooitniet Wat fijn!! You go girl!



@sterrenkijker



@Izzy Je zit gewoon in de sfeer i guess haha!



@Single Serieus? Wat vervelend zeg! Dan zou ik inderdaad wel even gaan als het zo blijft.





@Piony woooow! You are looking gooood girl!
We do not remember days, we remember moments ?
@ Incroyable: ook niet handig als de weegschaal zo'n grote verschillen laat zien. Dan weet je dus eigenlijk totaal niet wat nu je echte gewicht is. Fijn dat je zo hebt kunnen genieten van het eten gisteren :-)



@Single1985: veel plezier vandaag!
@ Incroyable tijd voor een nieuwe weegschaal of batterij



Heerlijk 10 km uiteindelijk gewandeld de ergste ongesteldheid lijkt over te zijn ben nu wel moe
Lekker uitrusten op de bank heb je dan toch wel zeker verdiend!
Ga ik ook doen ben kapot makkelijk eten straks even de magnetron aanzetten en dan eten
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:47
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Hier ook leuke paasdagen gehad. Ik zag er wel een beetje tegenop (met name het eten bij familie) maar volgens mij mag ik niet klagen. Ben nog steeds rond 68,5 kilo, net als op 1 april toen ik de laatste update door heb gegeven. Expres zelf niets bijzonders in huis gehaald. Gisteren wel aardig wat luxe broodjes gehad met chocola etc en nog chocolade ijs bij familie. Maar gisteren hebben we nog even gewandeld en vandaag 10 km gefietst dus we hebben onze beweging en frisse lucht wel weer gehad.



Vandaag samen met manlief een doel gesteld. De zomervakantie van de kids begint bij ons op 24 juli, dat is over 14 weken. Voor die tijd willen we beide nog 5 kilo kwijt. Dit willen we bereiken door gewoon niet te snoepen en snacken en letten op de suikers en verzadigde vetten. Wel fijn om weer een doel te hebben en niet doelloos 'rond te hangen'.



Zal zo nog even een update doorgeven via pb.
Iselin dit is niet aanvallend bedoeld maar van waar die ik zwaai? Ik dacht dat je tevreden was met je gewicht?



Hier geen eetbuien of iets gehad in tegenstelling tot kerst en dat vind ik al erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
@ Single, die hormonen ook. Nu hopen die dalende lijn zich voort blijft zetten, 100 gram afvallen per keer dat je doorlekt verzacht de pijn wellicht al een beetje



@MrsLady, voedselallergieën zijn altijd vervelend op het moment dat je in gezelschap gaat eten. Zorgt het er ook voor dat je veel ongezonde dingen af slaat? Dat vind ik nog enigszins een positief puntje namelijk



@ Piony, wat zie jij er prachtig uit! Je was al een mooie meid, die make-over had je vast niet nodig. Toch fijn dat je ervan genoten hebt. Ik had het inderdaad over het opmeten van de vetpercentage. Even een linkje.



@ Izzy, het blijft ook een gevecht he. Ik denk ook dat je het jezelf erg moeilijk maakt door maar een kilo speling te nemen. Daar raak je ook sneller van in de stress lijkt me. Maar.. Als dit voor jou werkt doen hoor, daar niet van!



@ Takkentrol, die kilo's raak je weer kwijt! In mijn ervaring is het zo dat alles wat er snel bij komt, er ook redelijk snel weer af gaat.



Even wat minder gereageerd, want ik was het weekend weg. We waren op visite bij familie, uiteindelijk 2x uitgebreid gebruncht en 2x redelijk uitgebreid ontbeten. Geen extreem ongezonde dingen gehad op 2x taart na. Zaterdag woog ik 75.1 kilo, dus toch een -500 door afgelopen week. Nu weer lekker gezond verder, hopen dat ik volgende week even blijf staan of misschien toch nog zak. Trouwens mijn eerste pasen zonder paaseitjes haha
-
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 17 april 2017 @ 16:59:

Iselin dit is niet aanvallend bedoeld maar van waar die ik zwaai? Ik dacht dat je tevreden was met je gewicht?



Hier geen eetbuien of iets gehad in tegenstelling tot kerst en dat vind ik al erg fijn.



Was ik ook toen ik het schreef. Maar ik merk nu dat ik toch weer een doel moet hebben. Mijn middelomtrek is weer toegenomen door het suiker eten (met name chocola en koek) en daar ben ik dus niet blij mee. Dus daarom een nieuw doel. Op de een of andere manier heb ik dat toch nodig anders houd ik er geen grip op. Zal altijd wel een punt blijven ben ik bang.



Het is niet zo dat ik ga diëten, maar ga gewoon even weer de sugar challenge aan. Daar voelde ik me goed bij. Verder lekker wandelen en fietsen. Dan komt het vast goed. De laatste vetjes wegen het zwaarst :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven