Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi,



Ik ben hier op het topic terecht gekomen omdat ik ook bezig ben met afvallen en het soms mis dat ik niet af en toe kan kletsen met mensen in hetzelfde schuitje.

Ik ben sinds januari flink bezig met het veranderen van mijn levensstijl. Van niet sporten na 2x in de week bootcamp 60 minuten. En het aanpassen van mijn eten, waar ik eerder veel frisdrank dronk en malthesers en chips ook niet vreemd waren heb ik ook dat aangepast. Geen frisdrank (alleen 1 glas op een verjaardag of weekend) minder suiker meer vezels en granen. Met als gevolg dat ik op dit moment de eerste 10 kilo kwijt ben.



Ik ben 1,60 m lang en begon met een gewicht van 117,5 ik zit nu op 107,8. Echter heb ik nu sinds kort ook en stok achter de deur omdat ik een bmi onder 35 moet hebben om een bepaald doel te halen. Dat betekend dat ik nog 17 kilo eraf moet. Maar ik wil graag dan nog verder. Mijn streefgewicht is momenteel 80 kg.



Ik merk dat ik af en toe wel zwakke momenten heb. Maar dat ik het momenteel wel redelijk goed weer kan oppakken, als dat gebeurd. Eerder was voor mij het teken van falen en stopte ik meteen. Ik heb gekozen voor een verandering van levensstijl omdat ik graag niet wil jojoën maar ga wennen aan "normaal" eten zonder mezelf alles te ontzeggen maar wel bewust te zijn van mijn inname in combinatie met beweging.



Ik hoop hier gewoon op de mindere momenten wat steun te kunnen vinden of juist een schop onder mijn kont. En aan de andere kant lijkt het me goed om ook te lezen en zien hoe anderen het doen. Misschien kom ik wel dingen tegen waarvan ik denk waarom heb ik dat niet zo gedaan.
Welkom Orkaatje! Qua steun zit je hier goed, en wij hebben inderdaad ook gekozen voor een andere levensstijl om het gewichtsverlies hopelijk blijvend te laten zijn.
Welkom Orkaatje klinkt als een goed en doordacht plan.



Heb je geen spierpijn gehad of nog steeds van dat sporten? Gewoon een nieuwschierige vraag van uit mij kant.
Alle reacties Link kopieren
@ Vevana, begrijpelijk dat je je slechts zelden weegt. Ben je nu eigenlijk iets meer gaan eten dan je eerst deed of nog altijd hetzelfde?



@ Orkaatje, welkom! Lijkt mij dat je hier dan op de goede plek bent.



De mug-cake was heerlijk! Goed vullend ook. Vandaag zilvervliesrijstwafels genomen als lunch. Voor morgen even wat anders verzinnen, want na 6 wafels was ik nog steeds niet helemaal gevuld Vanavond eten wij witte bonen in tomatensaus met een worstje, tomaat en ei. Vind ik zo lekker
-
Ammenooitniet misschien dik beleggen met rauwkost en wat kipfilet of cracker die vullen bij mij erg goed
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goed idee Single. Nou had ik gister te weinig in huis, maar ik neem het mee voor de volgende keer
-
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 21 maart 2017 @ 14:06:

Welkom Orkaatje klinkt als een goed en doordacht plan.



Heb je geen spierpijn gehad of nog steeds van dat sporten? Gewoon een nieuwschierige vraag van uit mij kant.Jazeker heb ik spierpijn gehad en nog steeds. Het is wel heel wisselend. In het begin toen ik net begon echt wel veel spierpijn en ook wel dat je dacht waar ben ik aan begonnen. Maar nu ik een paar maandjes verder ben merk ik wel dat ik minder spierpijn heb, al is het er nog wel. Aan de andere kant als ik na een bootcamp geen spierpijn heb gehad heb ik vaak ook het idee dat ik dan niet voldoende gedaan heb. Niet dat dat dit dan ook perse zo is.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook wel hoor @Orkaatje, spierpijn is fijn als het bevestigt dat je je best hebt gedaan, maar te veel is dan ook weer vervelend. Fijn dat het bij jou tegenwoordig meevalt.



Nou.. Weten jullie wie ik hier mis? @Iselin! Waar ben je meid? Gaat alles goed? Je leverde qua leesvoer altijd een enorme bijdrage, dat mis ik hoor



Ik heb zojuist bedacht dat ik vanavond voor het eerst een curry wil maken. Ik ga voor een rode variant met kip en basmatirijst, wie weet smaakt de rijst me dan ook wat beter. Hiervoor ga ik zo even een wandelingetje maken langs de betreffende winkels, lekker in het zonnetje. Het enige waar ik nog geen plan voor op gezet heb is mijn lunch, alweer.. Ik heb eigenlijk, heel stiekem, wel zin in carpaccio, dus misschien ga ik daar zo even voor zitten. Geniet van deze mooie middag!
-
Ik dacht dat Iselin ging stabiliseren misschien dat ze daarom minder actief is.



Hoe gaat het trouwens met de wandelende takkentrol Inmiddels je rondje rond om Nederland volbracht



Ik mis nog veel meer mensen die de overstap nog niet hebben gemaakt hoop dat ze snel komen



Ammennooitniet wat is geworden?



Hier lekker 2 maisbroodjes op wist niet dat die dingen zo vulde



Orkaatje als je in de tabel wil stuur je gegevens dan naar samenflinkafvallen TO van dit topic
Alle reacties Link kopieren
Die vond ik ook altijd lekker en vult inderdaad goed Single! Zou kunnen dat ze om die reden minder actief is, goed punt. Er was geen carpaccio, dus drie rijstewafels gehad met kalkoensalami en veel tomaat. Ik heb jouw tip dus eigenlijk gebruikt



Ik moet trouwens nog wat vertellen! Ik heb bedacht wat mijn uiteindelijke doel zal zijn: een gewicht tussen de 65 en 70 kilo. Daarmee kan ik echt tevreden zijn en zit ik op of heel dichtbij een gezond gewicht. Dan moet ik nu nog zo'n 9 kilo (iets minder), nog steeds erg dichtbij
-
Wat goed van je en dan stabiliseren
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:13
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
400 km



Hier nu ook drukke dagen juist met dit lekkere weer zit ik hele dagen binnen
Alle reacties Link kopieren
@Ammenooitniet: niet perse meer gaan eten qua ontbijt/lunch/diner... maar pffttttt ik heb het wel weer moeilijker om 's avonds laat overal af te blijven. M'n motivatie om te sporten is ook ver zoek. Baal wel van mezelf, maar krijg het toch niet helemaal op de rails.

Misschien morgenvroeg (en regelmatiger) toch eens wegen. Wie weet motiveert dat wel weer.



Rijstwafels kan ik ook van blijven eten!! Vult echt voor geen meter.



De laatste dagen lunch ik met een pakje Lu naturel crackers, met daarop pikante hummus/heksenkaas + veel rauwkost. Die heksenkaas is niet zo super "clean", dus beperk ik wel, maar zooooo lekker.





@Orkaatje: veel succes!!! Je bent al erg goed bezig zo te zien.



Het is hier wel rustig de laatste dagen, dat viel me ook al op ja...
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en ik vroeg me toch af waar die acne vandaan kwam?

Ben dus ongesteld geworden . En iemand zei ook dat ze dat van zuivel krijgt, en ik eet de laatste tijd veel kwark (vroeger niet). Dus misschien de combinatie van? Probeer de kwark nu te beperken, niet elke ochtend. Het is al verbeterd ondertussen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi daar was ik even weer. Ik lees af en toe wel mee hoor maar nog niet gereageerd. Verschillende redenen eigenlijk. Ten eerste ben ik niet meer bezig met afvallen maar zorgen dat ik op gewicht blijf. Dat lukt aardig ook met alle lekkere dingen tussendoor. Schommel nu tussen de 67 en 68 kilo en dat is prima. Daarnaast zijn we weekend weg geweest, dus dan ook even van de radar. En verder druk met werken en gezin en genieten van het lekkere weer. Moet zeggen dat ik de laatste tijd erg happy ben en geen tijd heb voor negatieve gedachten etc. Best wel een verademing. Misschien komt het door de lente of door het feit dat ik het afvallen heb los gelaten of doordat manlief vanaf april meer thuis zal zijn (en ik daar naar uit kijk)....who knows? Gaat in ieder geval goed hier.



En volgens mij gaat het met jullie ook allemaal heel goed. Takkentrol nog steeds aan de wandel (hopelijk ben je het appeltaart avontuur alweer een beetje vergeten). Single hoe is het met je vriendin? Ammenooitniet lief dat je aan me denkt. En andere meiden ga vooral zo door!
Alle reacties Link kopieren
400 kilometer @Takkentrol jeetje! Binnenkort heb je een rondje rondom de wereld kunnen maken, joh. Hoeveel paar schoenen heb je inmiddels al verslaten?



@Vevana, fijn dat je acne inmiddels verbetert! Het kan denk ik heel goed de combinatie van zijn. Ik hoop het voor je, dan kan je er nog wat aan doen (om het te voorkomen) de volgende keer.



Leuk je weer te lezen @Iselin. Ik ben blij dat je zo goed in je vel zit, fijn dat het nog steeds goed gaat met alles. Geniet van het weer, je gezin en het niet-afvallen! Is het nog gelukt om die ideale buikomtrek te bereiken trouwens? Ik ben een beetje een warhoofd de laatste dagen dus sorry als je het al verteld hebt.



Nou vandaag had ik wederom mijn lunch niet goed gepland; ik zei het al ik ben een warhoofd deze week. Uiteindelijk ben ik naar de biowinkel gewandeld en heb ik een enorme boodschappentas in kunnen slaan voor maar 20 euro! Ik denk dat ik wel 50 procent korting heb gehad uiteindelijk, de man aan de kassa was zelf ook verbaasd. Zo leuk als je beloont wordt voor het koopjesjagen.

Daar ook sojayoghurt gehaald met een TREK reep. Die heb ik verkruimeld en door de yoghurt gedaan: enorm lekker! Zo lekker dat ik de 400 gram aan yoghurt makkelijk op kon. Dat werd dan meteen mijn lunch. Best oke nog volgens mij. De curry van gisteren beviel overigens erg goed, zowel ik als mijn vriend hebben ervan gesmuld. Het maskeerde de rijst goed, ik denk dat dat meehielp
-
Hebben jullie ook spam ontvangen per PB? Iemand is leden aan het werven voor een of ander Facebookgroepje over afvallen.
Ja heb het gemeld bij de mods als jullie dat ook doen gaan ze misschien over tot actie.
Wil ik doen, maar er zit geen rapporteerknop bij een PB. Hoe heb jij het gemeld Single?
Izzy ik heb een screenshot gemaild naar forum@viva.nl En het ligt nu ter beoordeling bij de community manager
Alle reacties Link kopieren
quote:Ammenooitniet schreef op 23 maart 2017 @ 22:14:

400 kilometer @Takkentrol jeetje! Binnenkort heb je een rondje rondom de wereld kunnen maken, joh. Hoeveel paar schoenen heb je inmiddels al verslaten?



@Vevana, fijn dat je acne inmiddels verbetert! Het kan denk ik heel goed de combinatie van zijn. Ik hoop het voor je, dan kan je er nog wat aan doen (om het te voorkomen) de volgende keer.



Leuk je weer te lezen @Iselin. Ik ben blij dat je zo goed in je vel zit, fijn dat het nog steeds goed gaat met alles. Geniet van het weer, je gezin en het niet-afvallen! Is het nog gelukt om die ideale buikomtrek te bereiken trouwens? Ik ben een beetje een warhoofd de laatste dagen dus sorry als je het al verteld hebt.



Nou vandaag had ik wederom mijn lunch niet goed gepland; ik zei het al ik ben een warhoofd deze week. Uiteindelijk ben ik naar de biowinkel gewandeld en heb ik een enorme boodschappentas in kunnen slaan voor maar 20 euro! Ik denk dat ik wel 50 procent korting heb gehad uiteindelijk, de man aan de kassa was zelf ook verbaasd. Zo leuk als je beloont wordt voor het koopjesjagen.

Daar ook sojayoghurt gehaald met een TREK reep. Die heb ik verkruimeld en door de yoghurt gedaan: enorm lekker! Zo lekker dat ik de 400 gram aan yoghurt makkelijk op kon. Dat werd dan meteen mijn lunch. Best oke nog volgens mij. De curry van gisteren beviel overigens erg goed, zowel ik als mijn vriend hebben ervan gesmuld. Het maskeerde de rijst goed, ik denk dat dat meehielp Ja mijn buikomtrek is 79-80. Dus precies op de grens. Mijn bmi zit rond de 21.4 dus gezond. Vetpercentage volgens mijn weegschaal rond 26%. Daarom ook besloten om dit gewicht aan te houden. Blijkbaar past dit bij me en kan ik toch lekker eten.
OK, doe ik dat ook single.
Die FB-pagina is gewoon beledigend, citaat: "Met zijn alle lezen en delen we handige informatie en gaan we richting een slanker lichaam en een gelukkiger leven!"



Nou dames, als je niet slank bent, ben je dus ongelukkig. Ongeacht de problemen die je hebt, ze verdwijnen als sneeuw voor de zon, als je maar slank wordt.
Ik mag het niet eens lezen word mij psycholoog boos en afval tips mag ik niks mee tenzij ik naar een erkend iemand stapt die mee gaat in de lijn die mij psycholoog heeft uit gezet. Niet tellen maar wel gezond eten.

Die sukkel heeft niet eens zijn huiswerk gedaan door te lezen hij loopt gewoon te spammen.



En daarbij vind ik z`n op gepompte man vreselijk lelijk bah........ en dat gaat vrouwen advies geven jak............

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven