Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.



De oude topics vind je hier en hier.



De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.



Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:



NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02



Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Wat fijn voor je Single!
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 20 februari 2017 @ 16:54:

@Takkentrol wat heerlijk als mensen dat zeggen wanneer ga je weer wegen of meten?



@Izzy



@Vevana sportse zet hem op!!



Hier terug geweest bij de psycholoog en mag weer 4 weken weg blijven eind maart pas weer terug Ik heb afgelopen week mijzelf bewezen dat ik in staat ben mij te houden aan mijn plan en geen eetbuien kreeg omdat ik last had/heb van mijn emoties dat is voor hem een teken dat ik in staat ben die buien onder controle te houden en dat het geloof in mijzelf aan het groeien is.

Ik wandel nog steeds erg veel maar merk dat die drang naar suikers minder word.

Mocht er iets zijn kan ik altijd bellen.Super Single!
She Believed she could, so she did.
Bedankt Izzy en Takkentrol het voelt ook wel goed heb mijzelf inmiddels ook wel bewezen andere keuzes te kunnen maken dan mijn emoties weg te eten.

Het is nu vooral zaak de komende weken het vertrouwen in mijzelf op te bouwen door niet te tellen of iets. Heb nog wel wat opdrachten mee gekregen om dat vertrouwen te vergroten in mijzelf dus stil zitten doe ik zeker niet
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



Afgelopen week lekker vakantie gehad. Soms wel iets te veel gegeten, maar helaas kan ik niet kijken wat de eventuele schade is. Deze week er weer volop tegen aan en dan is volgende week als ik kan wegen de schade hopelijk alweer weg.



Super single dat t zo goed gaat!

izzy, fijn dat je weer van een plateau af bent. Wat heb jij al veel bereikt in een jaar! Super knap!

Takkentrol, jij loopt aardig wat kilometers weg op een dag. Deed je dat vroeger ook al of pas sindskort mee begonnen?

Vevana succes met BBB!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig single. Fijn dat het werkt voor je.



Miesje_2015 vakantie is ook lekker en maar goed dat je je nu niet kunt wegen toch. Komt vast weer goed komende week.



Ik ben vandaag ook even gaan meten. Mijn buik omtrek is gewoon 3 cm minder geworden. Nog 2 cm en dan zit ik in de gezonde marge. Deze week 1,6 kilo afgevallen. Momenteel tel ik wel ongeveer de kcal maar meer om inzicht te krijgen wat een avond maaltijd doet. Gisteren wraps gehad met kip groente en kaas uit de oven. Wat crème fraiche en Taco saus erbij. Heb 1,5 grote gehad omdat dat een normaal aantal kcal is voor een diner. Anders at ik veel meer. Maar ik moet zeggen ik zat nu ook vol. Ik wil nog een kleine 4 kilo kwijt nu dus hopelijk blijft het zo doorgaan. De komende dagen moet ik wel ongesteld worden helaas.
Alle reacties Link kopieren
Single: dat klinkt super positief, je bent goed bezig



Takkentrol: ben benieuwd, volgens mij heb je al een mooi resultaat vrijdag!



Iselin: hoera voor die 2cm, je gaat goed!



Miesje: tijdens vakantie mag je het ook allemaal wel iets losser houden, komt daarna wel weer.



Nou, ik ben sinds gisteren dus echt weer gestart. Merkte wel dat ik mezelf 's avonds echt streng moest toespreken om niet te gaan snoepen. Vanavond dan eindelijk weer sporten. Heb m'n spullen vanmorgen alvast klaar gelegd

Update doorgestuurd: 68,5 kg... dus +1,5kg boven m'n laagste gewicht. Oeps.
Alle reacties Link kopieren
Vevane, is het gelukt met sporten?!

Ik heb vandaag wel gewandeld maar het ging niet super, leek wel of ik mijn ritme niet te pakken kreeg. Nou ja, morgen beter.

Had even gespiekt maar vorige maand heb ik in totaal 126 km gewandeld en deze maand, tot op heden, al 96 km. Volgens mij heb ik van mijn leven nog nooit zo veel gelopen in zo'n korte tijd!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Zat even de lijst door te nemen maar volgens mij zijn een flink aantal niet meer actief? Misschien tijd om eens op te schonen?
@Iselin wat goed!! Wat is een gezonde buikomvang dan? Kom op internet verschillende getallen tegen namelijk



@Vevevana zet hem op in het begin zijn die avonden ook lastig



@Takkentrol je ben echt super bezig je loopt heel wat af respect!
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 22 februari 2017 @ 07:59:

@Iselin wat goed!! Wat is een gezonde buikomvang dan? Kom op internet verschillende getallen tegen namelijk



@Vevevana zet hem op in het begin zijn die avonden ook lastig



@Takkentrol je ben echt super bezig je loopt heel wat af respect!



Onder de 80 cm is gezond. Als je het wilt meten moet je kijken waar de onderkant van je ribben zit en de bovenkant van je heup. Precies in het midden daarvan meet je de omtrek. Meetlint horizontaal en niet te strak trekken. Mijn omtrek is nu 81 cm. Hij was 3 kilo terug nog 84-85 cm. Dus het vet gaat wel op de goede plaats eraf :-)

Nog 3,5 kilo tot streefgewicht dus hopelijk nog 3 cm eraf dan.
QueenChubbs en x_jdjn zijn uit de tabel verwijderd. Jullie kunnen natuurlijk altijd terugkomen en in de tussentijd veel succes!
ow dan hoef ik nog maar 24 cm in buikomvang af te vallen
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 22 februari 2017 @ 16:45:

ow dan hoef ik nog maar 24 cm in buikomvang af te vallen Elke ons eraf is een stap in de goede richting :-)
Ow maar dit is een meer jaren project dus dat komt vanzelf goed.



Hoe gaat het met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Nou, hier gaat het wat minder. Ik heb een afspraak bij de chirurg staan. Het waren/zijn galstenen namelijk. Ik wil eigenlijk helemaal niet geopereerd worden



@ Vevana, klinkt goed! Wat gebeurt er eigenlijk met je borsten als je die traint? Worden ze dan kleiner, groter of gewoon strakker? Heb ik me nou altijd al afgevraagd



@ Single, wat ben je toch een topper. Ik leef hier helemaal mee, ben gewoon trots op je!



@ Takkentrol, fijn dat het niet op de weegschaal staan je wel rust geeft. Die kilometers, dat zijn nog eens getallen zeg.



@ Miesje, goede instelling! Zet hem op deze week.



@ Iselin, gewoon 3 hele centimeters minder! Dan lukken die laatste kilo's jou ook zeker.
-
Alle reacties Link kopieren
quote:Ammenooitniet schreef op 23 februari 2017 @ 08:33:

Nou, hier gaat het wat minder. Ik heb een afspraak bij de chirurg staan. Het waren/zijn galstenen namelijk. Ik wil eigenlijk helemaal niet geopereerd worden



@ Vevana, klinkt goed! Wat gebeurt er eigenlijk met je borsten als je die traint? Worden ze dan kleiner, groter of gewoon strakker? Heb ik me nou altijd al afgevraagd



@ Single, wat ben je toch een topper. Ik leef hier helemaal mee, ben gewoon trots op je!



@ Takkentrol, fijn dat het niet op de weegschaal staan je wel rust geeft. Die kilometers, dat zijn nog eens getallen zeg.



@ Miesje, goede instelling! Zet hem op deze week.



@ Iselin, gewoon 3 hele centimeters minder! Dan lukken die laatste kilo's jou ook zeker.Kan ik me voorstellen. Maar wel fijn dat je eindelijk weet wat de oorzaak is van die buikpijn.
Natuurlijk wil je niet geopereerd worden, maar steeds die buikpijn is ook niks! Op welke termijn gaat het gebeuren, heb je daar een idee van?



Nou ja zeg. Ik heb een rokje tot een paar cm boven de knie aan, op de fiets kruipt die naar boven tot halverwege m'n dijbenen. Werd er toch net naar me gefloten ... ik vind het zo denigrerend, maar na al die kilo's stiekem toch ook wel een beetje vleiend. En dan ben ik weer boos op mezelf omdat ik boos moet zijn om dat gefluit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Izzy_ schreef op 23 februari 2017 @ 09:37:

Natuurlijk wil je niet geopereerd worden, maar steeds die buikpijn is ook niks! Op welke termijn gaat het gebeuren, heb je daar een idee van?



Nou ja zeg. Ik heb een rokje tot een paar cm boven de knie aan, op de fiets kruipt die naar boven tot halverwege m'n dijbenen. Werd er toch net naar me gefloten ... ik vind het zo denigrerend, maar na al die kilo's stiekem toch ook wel een beetje vleiend. En dan ben ik weer boos op mezelf omdat ik boos moet zijn om dat gefluit.hahaha joh.... je hoeft daar helemaal niet boos om te zijn. Ben ik ook niet als me dat eens overkomt. Vroeger gebeurde dat inderdaad nooit, nou dan liever af en toe denigrerend gefluit hoor
Alle reacties Link kopieren
Sporten ging goed. Nou ja, goed. Na de opwarming was ik al moe!

Kon duidelijk voelen dat ik een tijd heb stil gezeten. Maar het deed wel weer deugd. En ik kan mezelf weer wat beter beheersen.

Vanavond pilates.



Ammenooitniet: oh dat kan zo'n pijn doen!! Had m'n zus ook. Toch beter laten weg halen hoor, die ingreep is minder pijnlijk dan de buikpijn die je er van krijgt. Sterkte.

Haha en ja... geen idee wat je dan precies traint aan je borsten. De borstspier zeker? Strakker worden ze er niet van vrees ik



Iselin: ik zou ook nog eens moeten meten dan... denk wel dat ik onder de 80cm zit. Hoewel er nog altijd wat blub zit.

Maar ik heb wel amper nog vet rond m'n organen, en dat is blijkbaar nog belangrijker.



Single: jij komt er wel meid



Nou, ik zit op m'n werk. Heb vrije consultatie... komt er net een vriendinnetje van het middelbare binnen gelopen.

"je bent niet gewoon slank nu, maar zelfs mager!" Euhhh.. Zo gek dat mensen mij mager vinden met 68 kilo en 1,62m. Ik heb nog steeds een paar kilo overgewicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:vevana schreef op 23 februari 2017 @ 10:31:

Sporten ging goed. Nou ja, goed. Na de opwarming was ik al moe!

Kon duidelijk voelen dat ik een tijd heb stil gezeten. Maar het deed wel weer deugd. En ik kan mezelf weer wat beter beheersen.

Vanavond pilates.



Ammenooitniet: oh dat kan zo'n pijn doen!! Had m'n zus ook. Toch beter laten weg halen hoor, die ingreep is minder pijnlijk dan de buikpijn die je er van krijgt. Sterkte.

Haha en ja... geen idee wat je dan precies traint aan je borsten. De borstspier zeker? Strakker worden ze er niet van vrees ik



Iselin: ik zou ook nog eens moeten meten dan... denk wel dat ik onder de 80cm zit. Hoewel er nog altijd wat blub zit.

Maar ik heb wel amper nog vet rond m'n organen, en dat is blijkbaar nog belangrijker.



Single: jij komt er wel meid



Nou, ik zit op m'n werk. Heb vrije consultatie... komt er net een vriendinnetje van het middelbare binnen gelopen.

"je bent niet gewoon slank nu, maar zelfs mager!" Euhhh.. Zo gek dat mensen mij mager vinden met 68 kilo en 1,62m. Ik heb nog steeds een paar kilo overgewicht.



Haha volgens mij staat BBB voor buik, benen, billen en niet voor borsten :-)



Idd orgaanvet is ongezonder dan onderhuidse vet. Hoe weet jij dat je bijna geen orgaanvet hebt, heb je dat ergens laten meten?



Die opmerkingen hoor ik idd ook weleens. Een 'vriendin' zei zelfs dat ze vond dat mijn benen 'eng dun' waren geworden......leuk om te horen hoor NOT!! Ze is stiekem een beetje jaloers ben ik bang omdat zij ook graag wil afvallen en dit niet lijkt te lukken.
Alle reacties Link kopieren
Haha oke dat zou ook kunnen, oeps



Ja ik heb in 2016 8 maanden een bepaalde begeleiding gehad waarbij dat allemaal werd "gemeten". In augustus was ik van een score 13 naar 2 gegaan qua visceraal vet. Een gezond cijfer is tussen 1-11 denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:vevana schreef op 23 februari 2017 @ 10:47:

Haha oke dat zou ook kunnen, oeps



Ja ik heb in 2016 8 maanden een bepaalde begeleiding gehad waarbij dat allemaal werd "gemeten". In augustus was ik van een score 13 naar 2 gegaan qua visceraal vet. Een gezond cijfer is tussen 1-11 denk ik.Was dat op de sportschool of de diëtiste ofzo dan? Ik zou dat namelijk ook weleens willen laten 'meten'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iselin schreef op 23 februari 2017 @ 10:39:

[...]





Haha volgens mij staat BBB voor buik, benen, billen en niet voor borsten :-)



Idd orgaanvet is ongezonder dan onderhuidse vet. Hoe weet jij dat je bijna geen orgaanvet hebt, heb je dat ergens laten meten?



Die opmerkingen hoor ik idd ook weleens. Een 'vriendin' zei zelfs dat ze vond dat mijn benen 'eng dun' waren geworden......leuk om te horen hoor NOT!! Ze is stiekem een beetje jaloers ben ik bang omdat zij ook graag wil afvallen en dit niet lijkt te lukken.



Iselin: eng dun? Oke dan, dat is echt een nare opmerking. Zal inderdaad jaloezie meespelen.

Was bij Bodystyling (bestaat niet in NL), soort van sportschool maar gericht op gezondere levensstijl in combinatie met oefeningen op maat.
Da's echt jaloezie hoor. Eng dun tssss, ik heb collega's die eng dunne benen hebben, maar die zien eruit alsof ze anorexia hebben (gehad) en door één zuchtje wind omgeblazen kunnen worden.



Het verschl met je oude gewicht is ook zo groot vevana, mager moet je maar relatief zien.
Alle reacties Link kopieren
Ammenooitniet, wat naar van je galstenen.



Ik ben net weer bijgelezen, het lukt me steeds niet om regelmatig te reageren. Kan ik een "stille meelezer die geregeld haar gewicht doorgeeft" worden? Als dat niet de opzet is dan moeten jullie het zeggen hoor. Ik ben wel nog steeds op de goede weg, ik woog dinsdag 97,2 kilo en ben dus bijna 13 kilo kwijt. Ik merk de verandering wel hoor, smallere polsen, meer knie wat door mijn broek heen te zien is en bij mijn gezicht en hals ook. En ik heb minder moeie voeten 's avonds. Vanavond ga ik weer lekker zwemmen. We hebben eind volgende maand een feestje waarbij ik mensen zie die ik sinds ik begonnen ben niet gezien heb en daar heb ik nou zo'n zin in! Ik vermoed dan zo'n twintig kilo kwijt te zijn en dat zal zeker te zien zijn. Al zag mijn schoonzus het de vorige keer met 23 kilo eraf nog steeds niet, al geloof ik dat eigenlijk niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven