Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.



De oude topics vind je hier en hier.



De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.



Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:



NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02



Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nu een week bijgehouden zonder erover na te denken. Ik dacht dat ik vrij gezond at maar kwam dagelijks toch op ongeveer 2200 kal uit met tellen. Ik ben vandaag begonnen met opletten. Vervang nu 1x per dag brood door yoghurt met fruit en honing. Dat scheelt heel veel in calorieën.
quote:lushcooking schreef op 15 augustus 2016 @ 21:53:

. Een eerdere poging onder begeleidisng van een diëtist is mislukt omdat ik maar 1200 kcal mocht eten en ik lichamelijk zwaar werk doe.

Huh wat rare persoon dan, ik ben nu net 6 weken naar nieuw werk (veel intersiever) en ze gaat mijn schema wat aanpassen, in eerste instantie voor de ochtenddienst die valt mij zwaarste met eten.

Ze had zelfs over extra eetmoment en met extra eten. Gelukkig wel anders had ik zelf wel gedaan.





Wil ook graag mee schrijven, wil zeker 25+ afvallen. Dit moet ook wegens pcos klachten, hierom ben ik ook onderbegeleiding van diëtiste. Eet nu koolhydraten arm en suiker vrij (incl fruitsuiker).

Nu bijna bij mijn eerste doel 110 kg, nog 3,8 kg te gaan. Dan is er denk ik zo 10kg af. Hoop dit te redden voor onze vakantie eind september.

Wel een pluspuntje vandaag gehad bij wegen ik heb weer een bmi onder de 40!

Neem steeds kleine stapjes om er te komen, 25-35 kg klinkt zo veel.

Zou graag eerst naar 95 kg en dan weer verder kijken.
anoniem_637005ce797d2 wijzigde dit bericht op 15-08-2016 23:07
Reden: Typfoutje
% gewijzigd
quote:peach1990 schreef op 15 augustus 2016 @ 22:35:

Wow de mensen in de tabel zijn al flink afgevallen! Goed zeg! Ziet de omgeving het al?Yep, meerdere keren per week worden er opmerkingen gemaakt. Het klinkt misschien een beetje ondankbaar, maar het begint nu wel wat vervelend te worden om hetzelfde verhaal voor de zoveelste keer te vertellen. En dan natuurlijk "nog 13 kilo, wil je verdwijnen of zo?" waarop ik gisteren maar effe de omtrek van m'n bovenbenen heb gedemonstreerd.
Wow Zuidse, dat zijn inderdaad veel calorieën! Ik vond het ook verhelderend om het bij te houden in het begin. Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook weer van de partij

Tof dat jullie een nieuw topic met tabel hebben gemaakt

Stuur vandaag of morgen pb.
She Believed she could, so she did.
quote:lushcooking schreef op 15 augustus 2016 @ 21:53:

Mag ik ook meedoen? Ik wil ongeveer 50 kilo afvallen. Een eerdere poging onder begeleiding van een diëtist is mislukt omdat ik maar 1200 kcal mocht eten en ik lichamelijk zwaar werk doe. Daardoor werd mijn eetstoornis weer getriggerd. De eetstoornis is inmiddels weer onder controle, dus nu wil ik langzaam aan beginnen met afvallen, door een combinatie van gezond eten en bewegen.

Ik weeg mij morgen, dus dan zal ik de gegevens voor de tabel doorgeven.



Mijn mond valt bijna open maar 1200 calorieën die heeft overduidelijk alleen maar naar boekjes gekeken en niet hoeveel jij verbrand op een dag. Zoek een balans waar jij je prettig bij voelt.



Piony, Belle, miesje leuk jullie hier weer te zien



Ik volg weight watchers maar geef er soms ook een eigen draai aan vul niet elke dag die app in.

Mijn omging zit het zeker maar vind het zelf lastig om om te gaan met die complimenten



Zuidse dat schrikken is juist goed je ben niet voor niks aangekomen juist door met kleine veranderingen te beginnen hou je het beter vol.



Welkom isillavendel gefeliciteerd met je mijlpaal! Ik kijk ook naar kleine doelen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag iemand die 20kg wil afvallen niet meedoen hier??



Het moet dus 25kg zijn??



En iemand die 50kg kwijt wil mag wel mee doen? Maar die zit toch nog verder van die 25kg af??



Denk je dat iemand die 20kg wil afvallen hele andere dingen meemaakt ofzo?
Ik vind het ook jammer ja, ik wil (moet) ook bijna 20 kilo afvallen en wilde mee gaan schrijven omdat dit een nieuw topic is. Tot ik zag dat dat blijkbaar niet mag....



Ik kan juist niet zoveel met die topics waarin mensen max 10 kilo ofzo willen afvallen terwijl ze eigenlijk al een redelijk normaal gewicht hebben. Van 70 naar 60 kilo ofzo terwijl ik van 85 naar 67 wil.



Jammer.....
Lees even de titel het voor mensen die meer dan 25 willen afvallen dus ja daar valt ook 50kg onder.

Waarom die grens en zijn tig topic`s hier over afvallen en er is ook een topic 15 tot 20 kg afvallen. 15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?



Daarom dit topic voor mensen die meer willen of moeten afvallen om in de buurt van een gezond bmi te komen
Alle reacties Link kopieren
Mag ik met jullie meedoen? 25 kg minder klinkt als een heel goed doel.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag mee doen. Ik zal zo even een PB sturen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!



Welkom voor alle dames die zich nieuw aansluiten!

Ik kom me ook even melden.

Heb ook echt weer een boost nodig zo na mijn vakantie dus ik wil er weer even royaal tegenaan!

Komende twee weken heb ik alleen super veel verjaardagen, feestjes, etentjes etc dus ben er bang voor. Maar ga in ieder geval proberen zo veel mogelijk de juiste keuzes te maken.
Alle reacties Link kopieren
@ Lauwie , tuurlijk ben je welkom! Stuur samenflinkafvallen even een pb en dan zetten we je erbij als je in de tabel wilt .
Alle reacties Link kopieren
Wow jullie zijn echt al veel afgevallen allemaal. Hebben jullie een bepaald dieet gevolgd? Ik kan wel wat tips gebruiken. Ben ooit 25 kg afgevallen met Cambridge. Helaas in 2 jaar weer alles aangekomen. Weeg nu al 2 jaar hetzelfde. Tijd om er weer iets aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
@ Zuidse Ik ben er ook al een jaar mee bezig Dus ik ben een stuk langzamer dan sommige andere dames.. Ik heb helaas nog steeds geen wondermiddel of dieet gevonden. Heb in het verleden ook shakes, sonja bakker, koolhydraatarm geprobeerd. Nooit blijvend gewichtsverlies. Dit is me zo tegen gaan staan dat ik het echt niet meer kan hebben om een dieet te doen of door iemand iets voorgeschreven te krijgen wat ik mag eten en niet meer/minder. Dan gaan m'n stekels echt omhoog staan. Wat ik nu doe is vooral genoeg en gezond eten (met regelmaat evengoed wat lekkers, maar zoveel mogelijk met mate) en veel sporten. Verder hou ik wel via Myfitnesspal bij wat ik ongeveer qua kcal eet en of dit een beetje oké is. Dit geeft vind ik echt een super goed beeld omdat je van sommige voedingsmiddelen echt totaal geen idee hebt dat er zo veel calorieën in zitten.

Doordat ik 't voor mezelf zo vrijblijvend hou, hou ik het ook vol en denk ik niet na een vreetbui: Oh oké, nu is 't verpest dus laat maar zitten. Zo pak ik 't gewoon de dag er na weer op en valt t uiteindelijk allemaal wel mee.



Nu moet je niet denken dat 't van een leien dakje gaat, want zoals ik zei.. 't gaat langzaam. Ik heb goede en slechte maanden. Afgelopen maanden ben ik niet echt afgevallen. Zat een aantal weken geleden op de - 22,5 maar door vakanties en feestjes is dit er weer bij gekomen. Dus zoals ik al schreef.. komende weken staat er weer vanalles op de planning qua feestjes en etentjes, maar wil er wel weer fanatieker tegenaan! Heb voor mezelf nu als doel om in oktober de 80 kg te bereiken dus nog -6 kg. Vervolgens voor het nieuwe jaar 75 kg dus -11. Kleine stapjes dus telkens. Toen ik begon wilde ik ook -35 kg, maar door die kleine doelen te stellen werd ik niet wanhopig omdat dat veel beter te bereiken is en -35 zo'n grote stap is! Overigens moet ik zeggen dat ik ook al heel tevreden ben wanneer ik onder de 80 zit dus alles daar beneden is mooi meegenomen.



Dus: lang verhaal kort... Geen wondermiddel, veel sporten, minder en gezonder eten, vallen en opstaan. En natuurlijk via dit forum veel steun krijgen en flink van je af kunnen praten af en toe! WE CAN DO IT!
Alle reacties Link kopieren
quote:Misfit23 schreef op 16 augustus 2016 @ 09:24:

@ Zuidse Ik ben er ook al een jaar mee bezig Dus ik ben een stuk langzamer dan sommige andere dames.. Ik heb helaas nog steeds geen wondermiddel of dieet gevonden. Heb in het verleden ook shakes, sonja bakker, koolhydraatarm geprobeerd. Nooit blijvend gewichtsverlies. Dit is me zo tegen gaan staan dat ik het echt niet meer kan hebben om een dieet te doen of door iemand iets voorgeschreven te krijgen wat ik mag eten en niet meer/minder. Dan gaan m'n stekels echt omhoog staan. Wat ik nu doe is vooral genoeg en gezond eten (met regelmaat evengoed wat lekkers, maar zoveel mogelijk met mate) en veel sporten. Verder hou ik wel via Myfitnesspal bij wat ik ongeveer qua kcal eet en of dit een beetje oké is. Dit geeft vind ik echt een super goed beeld omdat je van sommige voedingsmiddelen echt totaal geen idee hebt dat er zo veel calorieën in zitten.

Doordat ik 't voor mezelf zo vrijblijvend hou, hou ik het ook vol en denk ik niet na een vreetbui: Oh oké, nu is 't verpest dus laat maar zitten. Zo pak ik 't gewoon de dag er na weer op en valt t uiteindelijk allemaal wel mee.



Nu moet je niet denken dat 't van een leien dakje gaat, want zoals ik zei.. 't gaat langzaam. Ik heb goede en slechte maanden. Afgelopen maanden ben ik niet echt afgevallen. Zat een aantal weken geleden op de - 22,5 maar door vakanties en feestjes is dit er weer bij gekomen. Dus zoals ik al schreef.. komende weken staat er weer vanalles op de planning qua feestjes en etentjes, maar wil er wel weer fanatieker tegenaan! Heb voor mezelf nu als doel om in oktober de 80 kg te bereiken dus nog -6 kg. Vervolgens voor het nieuwe jaar 75 kg dus -11. Kleine stapjes dus telkens. Toen ik begon wilde ik ook -35 kg, maar door die kleine doelen te stellen werd ik niet wanhopig omdat dat veel beter te bereiken is en -35 zo'n grote stap is! Overigens moet ik zeggen dat ik ook al heel tevreden ben wanneer ik onder de 80 zit dus alles daar beneden is mooi meegenomen.



Dus: lang verhaal kort... Geen wondermiddel, veel sporten, minder en gezonder eten, vallen en opstaan. En natuurlijk via dit forum veel steun krijgen en flink van je af kunnen praten af en toe! WE CAN DO IT! En toch hoe langzaam het ook gaat is het een super prestatie!! En omdat je infeite je levensstijl omgooit beter vol te houden dan dieten dan ga je in t begin heel hard en hoe meer je weer normaal gaat doen hoe sneller je afgevallen gewicht er weer aan zit!!
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Ik gruwel trouwens ook echt van shakes en van dje dietrepen enzo ik vind dat zooo vies dan mag ik eten zit ik het met lange tanden weg te werken.



Ik at wel altijd veel brood en probeer dat nu veel minder te doen door het te vervangen door andere producten alleen merk ik dat ik nog niet zo creatief ben met de vervanging. Dus goede tips en lekkere recepten zijn welkom!
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Peach!



Ik vond sommige dingen van dat dieet dat ik toen deed echt best wel te doen, maar sommige dingen waren echt gruwelijk vies.



Voortaan eet ik s'ochtends havermout met magere melk en bosvruchten of banaan. Dat vind ik zelf echt super lekker! Of muesli met yoghurt en fruit.



Smiddags eet ik vaak een grote salade met veel groenten, feta/mozzarella, zongedroogd tomaatje en eventueel wat couscous of beetje pasta (ligt er ook aan wat ik de rest van de dag ga eten en of ik ga sporten)



Wellicht dat je hier iets mee kunt?
Alle reacties Link kopieren
Of een lekkere soep tussen de middag Peach? Weet niet of je tussen de middag thuis bent. Maar voor in het weekend is dit wel een idee. Bijv. zelfgemaakte courgettesoep/paprikasoep/tomatensoep. Evt. 1 sneetje brood er bij en een flinke kop soep en dan zit je ook wel vol.
Shaken werkt ook niet. Een collega is vorig jaar 20 kilo afgevallen met shakes, nota bene op advies van een diëtiste. Inmiddels zit er weer 10 kilo aan. Ze is het nu aan het oplossen door shakes te drinken, maar eet er teveel kaas en chips bij. Tja, en dat is dus het probleem: je leert geen andere gewoontes aan door een shake met chocoladesmaak.
Shaken, maaltijd vervangers bah....... Ook allemaal geprobeerd maar langer dan 1 week hield ik het niet vol. Je leert jezelf ook zo geen nieuwe eetpatroon.



Bij mij gaat het ook zeer zeer langzaam. Ik ben nu ruim dan 8 maanden bezig waarbij ik periodes heb dat ik stil sta beetje aankom en of totaal niet bezig met afvallen. Ik koos juist wel bewust voor weight watchers omdat ik weer grip op mijn eten wil krijg heb een beetje een hekel aan calorieën tellen.

Ik zoek het ook erg in kleine doelen en laat het koppie niet meer hangen ook als het even niet gaat afvallen gaat met vallen en opstaan. Ik vind juist z`n topic wel fijn omdat ook als het even slecht gaat je hier toch iemand vind die je verhaal leest herkend of probeert toch je een hart onder de riem steekt.

Het enigste wat ik wel soms nog gebruik zijn eiwit shakes omdat ik op een of andere manier het mij niet lukt om er voldoende van binnen te krijgen door voeding. Maar ik ben hier pas aan begonnen nadat er er eerst dingen waren uitgesloten en mijn huisarts dit een kans wilde geven.
Alle reacties Link kopieren
Wow echt knap van jullie. Ja je moet iets vinden wat je voor altijd vol kunt houden anders val je weer terug in oude patronen. Ik ga mezelf ook de tijd geven om de kilo's kwijt te raken. Snel afvallen heeft mij achteraf ook niet geholpen. Ik sport niet. Heb het nooit leuk gevonden en ging altijd met tegenzin. Vind het nu ook lastig te combineren. Heb een baby van 17 weken en werk in wisselende diensten.
Alle reacties Link kopieren
@ Zuidse Ik ben er heilig van overtuigd dat jezelf de tijd geven en geen gekke dingen doen het beste helpt!

Qua sport.. Je zou natuurlijk ook flinke stukken gezellig met de baby kunnen wandelen? Is evengoed beweging. Als je dat bijv. een half uur of uur extra per dag doet scheelt dat ook weer. Vind je alle sporten niet leuk?

Kan me wel enigszins indenken dat sporten er bij in schiet hoor als je net een baby hebt! Wellicht dat extra wandelen een optie is..

Gefeliciteerd nog trouwens!!



@ Single Wat voor eiwitshakes? Van whey ofzo? Of echt van die dieeteiwitshakes? Is dat dan als tussendoortje of wel als maaltijdvervanger? (gewoon nieuwsgierig haha)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een pb gestuurd voor de tabel meisjes.

Kan zijn dat ik morgen weer gewicht door geef, ik ben net terug van vakantie dus morgen even wegen om de balans op te maken.



Duimen jullie mee dat er dan een 8 voor staat? Ik reken nergens op maar het zou wel mooi zijn.
668, the neighbour of the Beast
Zuidse kijk wat past wel en wat past niet bij mij stel kleine doelen je eerst voor 2.5 kg kunnen gaan dan voor 5kg en dan die 100 grens door en ga zo maar door. Mij zal je ook niet in de sportschool zien maar vind wandelen heerlijk en zwemmen ook en fietsen ook en zo zoek ik dingen die ik leuk vind omdat je er wel lol in moet hebben.



@ Misfit ik gebruik die van Whey wel met smaakje maar ik gebruik ze niet op dagelijkse basis ik gebruik ze alleen als ik erg veel aan het bewegen ben geweest en dat zie ik het als extraatje. Maar als ik er weer zonder kan dan graag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven