Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.



De oude topics vind je hier en hier.



De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.



Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:



NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02



Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
Zojuist mn nieuwe gewicht weer doorgegeven. Aangezien ik met mn gips niet mocht zwemmen en sporten is er toch iets bijgekomen. Ben nu weer terug bij mn begingewicht. Gelukkig is die niet enorm hoog geworden. Als het goed is mag ik over 2 weken weer naar mn werk fietsen! Ben ik eindelijk weer van het ov af.



@ Izzy, De weegschaal ziet er goed uit. Ben benieuwd of die uiteindelijk fijn in gebruik is.

@ Ladi, Welkom!

@ single, Gaat het inmiddels alweer iets beter? Hopelijk slaat de griep/verkoudheid jou over.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal



Ik ga proberen om op iedereen te reageren...



Iselin wat ben jij goed bezig zeg, echt petje af! Ik las dat je misschien in de toekomst een buikwandcorrectie (bwc) overweegt. Ik heb zelf een bwc laten uitvoeren, begin 2010, en als je vragen hebt mag je die altijd stellen. Toen ik het liet doen was er ook een forum waar zeer actief werd geschreven, misschien is die er nog steeds wel?

Wat jij schrijft over een verkeerd zelfbeeld herken ik alleen heb ik het de andere kant op. Ik zie nooit hoe dik ik ben Ik zeg ook altijd dat ik omgekeerde anorexia heb. Alleen op foto's zie ik hoe zwaar ik ben dus ontwijk ik het om op foto's te komen. Hoezo struisvogelpolitiek?



Louise wat leuk dat je even komt buurten. En jij bent ook al zo goed bezig!



Belle wat vervelend dat er zo veel speelt in je familie. Rust in je hoofd is wel prettig als je je bezig bent met afvallen/ je eetgewoontes te veranderen. Als het dan zo onrustig wordt is het zoveel lastiger om het vol te blijven houden

Wel goed dat je bent gaan emo-shoppen i.p.v. emo-eter! Ik hoop dat je therapeut je weer op het goede spoor kan zetten.



Single wat naar dat je zo tegen die suiker/koolhydraten verslaving aanloopt. Ik merk bij mezelf dat het eten van suiker me triggert tot het eten van nog meer suiker, herken je dat? Ik heb nu bijv. geen enkele behoefte aan koek, taart enz. maar zodra ik wel zo iets eet wordt het heel moeilijk om niet nog wat te nemen. Dan 'roept' het me als het ware, tot het op is. Zo lang ik er af blijf boeit het me niet. Maar één koekje, één snoepje, een klein stukje taart. Ik ben er niet sterk genoeg voor.



Ladi welkom! Goed bezig!



Izzy, een ontstoken talgklier kan ook heel vervelend zijn maar een echo is dan wel wat overdreven ja

Hoop dat de chocolademuffin lekker was?

Vervelend dat je ziek bent geworden, het schijnt te heersen hoorde ik laatst. Beterschap



Ammenooitniet jij gaat ook lekker hè? En een bloes van 6 jaar geleden die te groot is?! Da's echt kicken!!



Piony gewoon onder de 80!!! Goed gevoel hè, als je weer zo'n mijlpaal behaald?!



Suzanne een weegschaal die je in één klap 10 kg zwaarder maakt?? Een mens zou van minder depressief worden!



Hoop dat ik nu niemand vergeten ben? Anders, sorry, het is niet bewust!



Hier gaat het nog steeds lekker. Lekker in de zin van gezond en gevarieerd eten zonder snoepen en snaaien. Ik vind het nog steeds lastig om aan die 1500 kcal per dag te komen en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het de meeste dagen ook niet haal. Ik zit gemiddeld rond de 1200 kcal. Maar ik heb geen honger, voel me niet slecht en heb voldoende energie dus dat is goed lijkt me?

Ik eet elke dag brood (gemiddeld 3 sneeën) crackers (2 of 3) volle yoghurt, 2 stuks fruit, 125 gram aardappelen of 100/125 gram volkorenpasta of zilvervliesrijst, 100 gram vlees of vis en 200 gram groente. En ik drink zeker twee cappuccino op een dag, gemaakt met halfvolle melk.



Wandelen gaat ook nog steeds lekker, bijna iedere dag een uurtje, en dan 5,3 km. Vandaag werk ik niet (PT dag) en ik denk dat ik straks even naar zee loop. Dat is ongeveer 4,5 km van ons huis dus heen en weer pak ik 9 km, wss iets meer. Lekker even mijn hoofd leeglopen!



Meiden allemaal een fijne dag vandaag, op naar het weekend!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 20 januari 2017 @ 09:40:

Goedemorgen allemaal



Ik ga proberen om op iedereen te reageren...



Iselin wat ben jij goed bezig zeg, echt petje af! Ik las dat je misschien in de toekomst een buikwandcorrectie (bwc) overweegt. Ik heb zelf een bwc laten uitvoeren, begin 2010, en als je vragen hebt mag je die altijd stellen. Toen ik het liet doen was er ook een forum waar zeer actief werd geschreven, misschien is die er nog steeds wel?

Wat jij schrijft over een verkeerd zelfbeeld herken ik alleen heb ik het de andere kant op. Ik zie nooit hoe dik ik ben Ik zeg ook altijd dat ik omgekeerde anorexia heb. Alleen op foto's zie ik hoe zwaar ik ben dus ontwijk ik het om op foto's te komen. Hoezo struisvogelpolitiek?



Louise wat leuk dat je even komt buurten. En jij bent ook al zo goed bezig!



Belle wat vervelend dat er zo veel speelt in je familie. Rust in je hoofd is wel prettig als je je bezig bent met afvallen/ je eetgewoontes te veranderen. Als het dan zo onrustig wordt is het zoveel lastiger om het vol te blijven houden

Wel goed dat je bent gaan emo-shoppen i.p.v. emo-eter! Ik hoop dat je therapeut je weer op het goede spoor kan zetten.



Single wat naar dat je zo tegen die suiker/koolhydraten verslaving aanloopt. Ik merk bij mezelf dat het eten van suiker me triggert tot het eten van nog meer suiker, herken je dat? Ik heb nu bijv. geen enkele behoefte aan koek, taart enz. maar zodra ik wel zo iets eet wordt het heel moeilijk om niet nog wat te nemen. Dan 'roept' het me als het ware, tot het op is. Zo lang ik er af blijf boeit het me niet. Maar één koekje, één snoepje, een klein stukje taart. Ik ben er niet sterk genoeg voor.



Ladi welkom! Goed bezig!



Izzy, een ontstoken talgklier kan ook heel vervelend zijn maar een echo is dan wel wat overdreven ja

Hoop dat de chocolademuffin lekker was?

Vervelend dat je ziek bent geworden, het schijnt te heersen hoorde ik laatst. Beterschap



Ammenooitniet jij gaat ook lekker hè? En een bloes van 6 jaar geleden die te groot is?! Da's echt kicken!!



Piony gewoon onder de 80!!! Goed gevoel hè, als je weer zo'n mijlpaal behaald?!



Suzanne een weegschaal die je in één klap 10 kg zwaarder maakt?? Een mens zou van minder depressief worden!



Hoop dat ik nu niemand vergeten ben? Anders, sorry, het is niet bewust!



Hier gaat het nog steeds lekker. Lekker in de zin van gezond en gevarieerd eten zonder snoepen en snaaien. Ik vind het nog steeds lastig om aan die 1500 kcal per dag te komen en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het de meeste dagen ook niet haal. Ik zit gemiddeld rond de 1200 kcal. Maar ik heb geen honger, voel me niet slecht en heb voldoende energie dus dat is goed lijkt me?

Ik eet elke dag brood (gemiddeld 3 sneeën) crackers (2 of 3) volle yoghurt, 2 stuks fruit, 125 gram aardappelen of 100/125 gram volkorenpasta of zilvervliesrijst, 100 gram vlees of vis en 200 gram groente. En ik drink zeker twee cappuccino op een dag, gemaakt met halfvolle melk.



Wandelen gaat ook nog steeds lekker, bijna iedere dag een uurtje, en dan 5,3 km. Vandaag werk ik niet (PT dag) en ik denk dat ik straks even naar zee loop. Dat is ongeveer 4,5 km van ons huis dus heen en weer pak ik 9 km, wss iets meer. Lekker even mijn hoofd leeglopen!



Meiden allemaal een fijne dag vandaag, op naar het weekend!



Klinkt allemaal heel positief je bericht. Heerlijk om te lezen zo....dat van dat suiker eten herken ik ook heel erg. Daarom wil ik het ook liever niet in huis hebben maar met kids kun je niet alles uitbannen wat snoep betreft.



1200 kcal is wel weinig maar als ik lees hoeveel je eet dan is dat wel netjes. Heb je als eens je bmr uitgerekend? Dat kan online. Dan bereken je hoeveel je lichaam minimaal nodig heeft aan kcal in rust. Beweeg je meer mag je ook meer kcal eten. Het is namelijk niet verstandig om lange periode onder je bmr te zitten omdat je lichaam dan in een soort van spaarstand gaat. Zo heb ik met mijn lengte en gewicht elke dag minimaal 1500 kcal nodig in rust. Ik probeer dit te halen door gezond maar calorierijk te eten. Noten kaas etc. Waar goede vetten maar geen suiker in zit.
@Belle wat goed dat je een therapeut op zoekt



@Izzy jij al weer een beetje opgeknapt?



@Miesje wat vervelend maar je kan het nu gewoon weer de draad oppakken



@Takkentrol wat fijn!! Zet hem op



@Iselin leuk dat je zo actief mee schrijft



Hier nog steeds dood moe maar collega klaagde er ook al over dat ze kan blijven slapen niet normaal meer. Wel meer suikers op anders kon ik niet normaal functioneren. Nu even kijken of ik na het weekend nog zoo moe ben anders toch maar even bloed laten prikken.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk gewandeld vanmorgen: een uur en 50 minuten gelopen en 9,88 km afgelegd. Dik tevreden! En aan mijn kcal kom ik ook wel vandaag want ik heb een dubbele boterham met roomboter en hagelslag gegeten. Daar had ik zo'n zin in!!

Of ik gewicht kwijt ben deze week weet ik niet, ik ga morgenochtend op de weegschaal staan. Maar ik had gisteren een broek al aan die ik 3 weken geleden alleen met het betere hijs-en trekwerk over mijn kont kreeg. Dus m'n lijf veranderd in positieve zin, dat vind ik belangrijker dan de weegschaal.

Zul je met wandelen ook spieren opbouwen?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Met wandelen bouw je zeker spieren op en conditie



Ik zit met een luxe probleem mijn winterjas pas nog goed maar verder heb ik geen jassen meer die passen hoop dat het nog even koud blijft want zie nog geen leuke jassen voor een leuke prijs voorbij komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 20 januari 2017 @ 15:01:

Heerlijk gewandeld vanmorgen: een uur en 50 minuten gelopen en 9,88 km afgelegd. Dik tevreden! En aan mijn kcal kom ik ook wel vandaag want ik heb een dubbele boterham met roomboter en hagelslag gegeten. Daar had ik zo'n zin in!!

Of ik gewicht kwijt ben deze week weet ik niet, ik ga morgenochtend op de weegschaal staan. Maar ik had gisteren een broek al aan die ik 3 weken geleden alleen met het betere hijs-en trekwerk over mijn kont kreeg. Dus m'n lijf veranderd in positieve zin, dat vind ik belangrijker dan de weegschaal.

Zul je met wandelen ook spieren opbouwen?



Hihi toevallig vroeg ik me dat ook af laatst omdat ik sinds twee weken ook aan het wandelen ben geslagen (dagelijks een uur). Met wandelen bouw je wel wat spieren op maar niet zo erg dat ze ook daadwerkelijk meer gaan wegen of dat je er meer mee gaat verbranden. Het is wel goed om je spieren te versterken en vooral ook voor je botten en kraakbeen. Je komt gewoon wat strakker in je lijf te zitten en je verbrand er heel veel vet mee (moet je wel langer dan 15/20 min wandelen). Dus dat is ook al mooi!



Ik merk het inderdaad ook aan mijn buik. Vooral boven mijn navel wordt het wat minder bol :-)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij blijft het nog wel even koud Single, jammer genoeg.

Een dunner jasje heb je ik meestal niet eerder dan april nodig. Toevallig heb ik een week of 5 geleden een leuke poncho gekocht voor een prikkie in mooie zachte lente kleurtjes. Maar goed, daar heb jij natuurlijk niks aan.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 20 januari 2017 @ 15:04:

Met wandelen bouw je zeker spieren op en conditie



Ik zit met een luxe probleem mijn winterjas pas nog goed maar verder heb ik geen jassen meer die passen hoop dat het nog even koud blijft want zie nog geen leuke jassen voor een leuke prijs voorbij komen.Ik ben een koukleum dus ik loop van oktober tot april in mijn winterjas :-)
Alle reacties Link kopieren
Als ik de weerberichten mag geloven, dan blijft het voorlopig nog flink koud. Toch is dat deels ook goed nieuws. Als je het koud hebt, dan schijn je meer calorieën te verbranden, aangezien je lichaam zichzelf op temperatuur moet houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:okewatnu schreef op 20 januari 2017 @ 15:29:

Als ik de weerberichten mag geloven, dan blijft het voorlopig nog flink koud. Toch is dat deels ook goed nieuws. Als je het koud hebt, dan schijn je meer calorieën te verbranden, aangezien je lichaam zichzelf op temperatuur moet houden.hihi daarom heb ik steeds zo'n trek
Ik heb een jas met een losse fleece voering, ideaal is dat.



Met mij gaat het wel wat beter, keelpijn is weg, verkoudheid begint af te nemen, maar wel nog verhoging. Ik probeer het zonder paracetamol te doen, want de hogere lichaamstemperatuur heeft natuurlijk ook een functie. Ben dus nog een dagje thuis en mis daardoor het afscheid van een lieve collega, snif. Aan de andere kant denk ik niet dat ze het leuk vinden als ik vanavond bij het etentje een aantal collega's aansteek, dus het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het weer wat beter met je gaat Izzy_, Hopelijk ben je morgen weer helemaal de oude.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop ook altijd (bijna) een uur Iselin. Ik loop sowieso 5 x per week, liefste 6 x. Alleen zondag niet, da's niks Vrooms of zo maar op zondag doe ik bij voorkeur niks anders dan in mijn stoel hangen en lezen.



Fijn dat je weer wat opknapt Izzy. Hier thuis loopt manlief inmiddels ook flink te snotteren.

Ik ben ook zo'n koukleum hoor, loop ook echt minimaal tot eind april in mijn winterjas. Ik kan ook zo uitkijken naar onze vakantie eind mei, even lekker 2 weken naar Bonaire. Zon, zee en warmte!!



Leuk dat je er ook weer even bent okewatnu! Hoe gaat het met je?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
@Miesje, vervelend dat je bent aangekomen. Gelukkig weet je de oorzaak wel!



@Takkentrol, leuk je weer te lezen. Fijn dat het goed blijft gaan. Ergens best jaloers op je, ik wou dat ik naar het strand kon lopen



@Single, die vermoeidheid begint nu wel erg naar te worden kan ik mij voorstellen. Een bezoekje aan de huisarts is dan ook zeker geen slecht idee.



@Izzy, jammer dat je dat afscheidsfeestje moet missen, maar het is goed dat je je rust pakt.



Ik moet voor het avondeten eigenlijk nog even naar de plaatselijke dieetwinkel, maar heb zo geen zin. Te koud, te moe, te lui
-
Okewatnu hoe gaat het met jou?



Fijn izzy dat je opknapt



Ik trek meestal rond februari al een voorjaars jas aan maar dat zal dit jaar te vroeg komen



Ammenooitniet gaan en melde als je terug bent en wat je heb gehaald
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 20 januari 2017 @ 15:56:

Ik loop ook altijd (bijna) een uur Iselin. Ik loop sowieso 5 x per week, liefste 6 x. Alleen zondag niet, da's niks Vrooms of zo maar op zondag doe ik bij voorkeur niks anders dan in mijn stoel hangen en lezen.



Fijn dat je weer wat opknapt Izzy. Hier thuis loopt manlief inmiddels ook flink te snotteren.

Ik ben ook zo'n koukleum hoor, loop ook echt minimaal tot eind april in mijn winterjas. Ik kan ook zo uitkijken naar onze vakantie eind mei, even lekker 2 weken naar Bonaire. Zon, zee en warmte!!



Leuk dat je er ook weer even bent okewatnu! Hoe gaat het met je?



Houd je die vijf dagen per week een beetje vol? Ook met deze temperaturen buiten?



Sorry dat ik een tijdje niet meegeschreven heb. Ik zit momenteel in een turbulente periode waarin het een enorme wirwar in mijn hoofd is. Tot nu toe krijg één en ander slecht onder controle en voel ik me ongenuanceerd gezegd buitengewoon kut. In mijn topic in de relatie pijler kun je de laatste ontwikkelingen lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ammenooitniet schreef op 20 januari 2017 @ 16:13:

Ik moet voor het avondeten eigenlijk nog even naar de plaatselijke dieetwinkel, maar heb zo geen zin. Te koud, te moe, te lui Kom op! Je kunt het wel doen. Gewoon doen! Ik weet zeker dat je nadien heel trots zult zijn op jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Afvallen gaat trouwens als een tierelier momenteel. 5 kilo in twee weken. Maar of het ook gezond is, dat is weer een andere vraag.
Alle reacties Link kopieren
Geeft niks okewatnu nu, ik kan me voorstellen dat je nu wel wat anders aan je hoofd hebt dan dit topic. Heb net even bijgelezen en je krijgt van mij een dikke knuffel



Ik vind het lopen heerlijk om te doen, ook met die kou. Maar ik ga morgen wel een thermoroek kopen want mijn benen doen zo'n pijn van de kou, na het lopen. Als ik dan onder de douche stap
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Hier ook ijsbenen na een fiets tocht maar ik twijfel gaat het echt werken?



Ik ga morgen naar het strand
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen een thermoroek kopen en daarna wandelen. Dus ik laat je morgen weten of het werkt!

Woon je dicht bij zee Single? Ik woon er dus heel dichtbij, in NH.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Nee ik woon redelijk ver van het strand moet er zeker 1,5 uur voor reizen.



Ik twijfel nog ook omdat ik niet weet hoelang ik het nog ga dragen vind dat zo zonde van mijn geld anders.
Alle reacties Link kopieren
@Okwatnu, sterkte



@Takkentrol, kan goed begrijpen dat je het koud hebt! Ik doe weleens een thermolegging aan, zo lekker warm.



Ik ga jullie teleurstellen Vriendlief wilde uiteindelijk pasta eten (want gisteren uiteindelijk het standaard AGVtje), dus ik dacht vooruit en hoefde toen niet meer weg. In de tussentijd kreeg ik enooooorme zin in nacho cheese-salsa. Normaliter had ik gedacht: het is vrijdagavond, je hebt deze week nog geen uitzondering gehad, kan prima. Maar.. vandaag ben ik op zoek gegaan naar een alternatief! De oven is aan het voorverwarmen, want er gaat zo een gepureerd kikkererwtenmengsel in wat hopelijk resulteert in krokante 'nachos'. Met verse tomaten, ui knoflook en kruiden heb ik de salsa gemaakt en zodra de nachos klaar zijn ga ik deze besprenkelen met wat parmezaan. Als het een succesrecept blijkt zal ik hem delen!
-
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de kou nu wel meevallen maar dinsdag was het wel echt koud hier in Oost Groningen. -7 smorgens. Ik had dikke handschoenen aan en nog blauwe vingers na een uur wandelen. Het was wel prachtig buiten. Ik neem altijd mijn dochter van 2 mee en onze boxer. Vandaag niet kunnen wandelen ivm werk en eten bij schoonouders maar ik probeer elke dag een uur te wandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven