Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.



De oude topics vind je hier en hier.



De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.



Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:



NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02



Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
Huhm had beter niet op de weegschaal kunnen staan. Blijkbaar iets te zout en ongezond gegeten......Nou ja kijken wat de weegschaal maandag zegt.
Hier 1 ons er af



Nu eerst even snel boodschappen doen
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik weet het ook niet hoor, een kg zwaarder dan vorige week?!

Ik blijf wel gewoon doen wat ik deed want volgens mij moet je afvallen als je minder kcal inneemt dan je verbruikt.

Broeken zitten losser of kunnen weer aan dus ergens gaat er toch iets goed.



Stomme weegschaal
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Vocht vasthouden? Da's zo'n beetje standaard in de tijd van de maand.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die tijd van de maand niet Izzy want ik las geen stopmaand in bij mijn pil. Dat doe ik eens in de 3 of 4 maanden.

Maar zou natuurlijk evengoed wel vocht kunnen zijn? Dankjewel voor het meedenken!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Ik zou ook cm bij gaan houden Takkentrol misschien verlies je die wel?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan ik wassbeter gaan doen Single want dat mijn lijf veranderd (lees: wordt dunner) is wel zeker. Zoal ik al zei, ik heb afgelopen week een broek aan gehad die 3 weken geleden amper over mijn kont kwam. En gisteren had ik een tregging aan die nu echt zichtbaar beter zat dan een paar weken geleden.



Er gebeurd dus echt wel wat maar de weegschaal heeft het gewoon nog niet in de gaten.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 21 januari 2017 @ 11:06:

Nou, ik weet het ook niet hoor, een kg zwaarder dan vorige week?!

Ik blijf wel gewoon doen wat ik deed want volgens mij moet je afvallen als je minder kcal inneemt dan je verbruikt.

Broeken zitten losser of kunnen weer aan dus ergens gaat er toch iets goed.



Stomme weegschaal Das idd een dikke domper, maar gelukkig draait het niet alleen om de cijfers......ik houd mijn buikomvang ook bij. Zo kan ik goed zien of ik daar ben afgevallen (dat is mijn doel). Gelukkig is dat inmiddels al een paar cm minder geworden en de broeken zitten ook beter. Goed dat je dat bij jezelf opmerkt en vooral zo doorgaan! Hier wel de tijd van de maand dus deze week neem ik de weegschaal ook niet zo serieus.
Alle reacties Link kopieren
Is ook zo Iselin. Die cijfers zijn leuk maar ik wil gewoon een gezond en strakker/dunner lijf, dat is mijn voornaamste doel. En of ik nou 100 kg weeg, of 80 kg, ik wil uiteindelijk in maat 42 passen en welk gewicht daar aanhangt vind ik minder spannend. Al is een weegschaal die meedoet wel leuker natuurlijk



Net weer heerlijk gewandeld, 6,5 km in een uur en 15 minuten. Het is dan ook weer zalig wandelweer!



Ik heb trouwens een thermobroek gekocht en meteen aangehouden en echt wel dat het scheelt! Bij Scapino zijn ze nu in de sale Single, voor een tientje heb je er een!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
De weegschaal stond vanochtend op 82.9, wat betekent dat ik nu echt 30 (!) kilo heb verloren!





@Iselin, knap dat je positief blijft! Heb ik nog weleens moeite mee, ondanks aanwijsbare reden.



@Single, alle beetjes helpen. Goed gedaan.



@Takkentrol, in het begin kon ik binnen drie dagen een kilo aankomen en er vervolgens twee verliezen. Niet te pijlen in ieder geval. Opmeten helpt om een reëel beeld te krijgen, mits je het ook opschrijft wat ik dan weer vaak vergat
-
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 21 januari 2017 @ 14:09:

Is ook zo Iselin. Die cijfers zijn leuk maar ik wil gewoon een gezond en strakker/dunner lijf, dat is mijn voornaamste doel. En of ik nou 100 kg weeg, of 80 kg, ik wil uiteindelijk in maat 42 passen en welk gewicht daar aanhangt vind ik minder spannend. Al is een weegschaal die meedoet wel leuker natuurlijk



Net weer heerlijk gewandeld, 6,5 km in een uur en 15 minuten. Het is dan ook weer zalig wandelweer!



Ik heb trouwens een thermobroek gekocht en meteen aangehouden en echt wel dat het scheelt! Bij Scapino zijn ze nu in de sale Single, voor een tientje heb je er een!Het was niet de bedoeling maar vandaag een uur gewandeld met de hond (5 km) en nog zo'n 1,5 uur gefietst (22,5 km) wel met een rustpauze tussendoor bij mijn ouders. Was heerlijk weer om te wandelen en te fietsen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ammenooitniet schreef op 21 januari 2017 @ 17:46:

De weegschaal stond vanochtend op 82.9, wat betekent dat ik nu echt 30 (!) kilo heb verloren!





@Iselin, knap dat je positief blijft! Heb ik nog weleens moeite mee, ondanks aanwijsbare reden.



@Single, alle beetjes helpen. Goed gedaan.



@Takkentrol, in het begin kon ik binnen drie dagen een kilo aankomen en er vervolgens twee verliezen. Niet te pijlen in ieder geval. Opmeten helpt om een reëel beeld te krijgen, mits je het ook opschrijft wat ik dan weer vaak vergat Joepie!! Das een mooie mijlpaal!!
Wow, geweldig Ammenooitniet!
Alle reacties Link kopieren
Hier vanochtend 112 op de weegschaal! En ik ben nog wel ongesteld. Nog 400 gram en doel 2 is behaald: 10% van het totale gewicht dat ik af wil vallen kwijt. Ik merkte deze week dat ik minder last van mijn knie heb maar kan me toch niet voorstellen dat het door die paar kilo komt.



Takkentrol ik haal ook doordeweeks vaak de 1500 niet, maar ook echt geen honger. In het weekend neem ik wel een paar wijntjes en toastjes dus dan haal ik het makkelijk. En die broeken zeggen meer dan de weegschaal! Gewoon doorgaan!



Izzy hopelijk ben je weer helemaal opgeknapt.



Okewatnu heb je topic gelezen. Heftig allemaal, sterkte.



Ammenooitniet wat goed!!!! -30 wauw!



Iselin goed hoor zoveel beweging!
Alle reacties Link kopieren
quote:ladi_81 schreef op 21 januari 2017 @ 19:31:

Hier vanochtend 112 op de weegschaal! En ik ben nog wel ongesteld. Nog 400 gram en doel 2 is behaald: 10% van het totale gewicht dat ik af wil vallen kwijt. Ik merkte deze week dat ik minder last van mijn knie heb maar kan me toch niet voorstellen dat het door die paar kilo komt.



Takkentrol ik haal ook doordeweeks vaak de 1500 niet, maar ook echt geen honger. In het weekend neem ik wel een paar wijntjes en toastjes dus dan haal ik het makkelijk. En die broeken zeggen meer dan de weegschaal! Gewoon doorgaan!



Izzy hopelijk ben je weer helemaal opgeknapt.



Okewatnu heb je topic gelezen. Heftig allemaal, sterkte.



Ammenooitniet wat goed!!!! -30 wauw!



Iselin goed hoor zoveel beweging!Het kan wel hoor dat je minder last hebt! Een paar kilo minder betekent toch minder gewicht op je gewrichten. Ik weet niet of je ook veel wandelt, maar door wandelen wordt nieuw kraakbeen aangemaakt waardoor je ook minder last hebt van je gewrichten. Zelf heb ik ook een slechte knie (knieschijf is ooit eens uit de kom geweest) en ik merk ook dat ik nu veel minder last heb.
Alle reacties Link kopieren
Amennooitniet; Yeeehhhh -30 kg: dat is tijd voor een dansje



Single: echt wel een luxe probleem om nu alleen nog maar een winterjas te hebben die past. Echt het is een mooie zomercollectie (wat ik tot nu toe in de webshops zag hangen), nog even volhouden en dan is er alweer een tussentijdse sale en ga je vast een toffe jas scoren. Mooi dat er weer een ons af is.



Takkentrol: frustrerend dat de weegschaal zwaarder aangeeft, maar kleding zijn soms een betere maatstaf. Misschien veel spieren aan het opbouwen? Mooi doel maatje 42 (in mijn ogen de meest vrouwelijke + gezonde maat)



Ladi: goed bezig zag en alweer bijna een doel gehaald



Izzy: alweer helemaal beter?



Okewatnu: 5kg minder, dat gaat echt aan een goed tempo! Hopelijk snel wat meer rust aan je hoofd (en in je leven).



Hier ook volop aan het wandelen met thermo-ondergoed (action aanbieding, wat zou ik zijn zonder de action ). Nu woon ik in België, maar heb ook nog in Noord Nederland gewoond, Iselin. Daar vond ik het altijd veel kouder dan in België.



Ben blij dat er volgende week een afspraak bij de therapeut staat, zorgt toch voor een beetje rust in mijn hoofd. Mijn gewicht schommelt nu de hele tijd rond hetzelfde cijfer. Veel gezond eten ingeslagen vandaag en hoop volgende week weer een min door te kunnen geven.
She Believed she could, so she did.
Ammenooiniet wat goed!!! Gefeliciteerd



Takkentrol bedankt voor de tip. Geen idee waar scapino zit bij de action was ik toevallig gisteren maar lagen alleen nog kleine maatjes.



Ladi wat goed!! Een paar kg scheelt echt in knie pijn ga maar een een paar uurtjes met een gewicht lopen wat je kwijt ben dan merk je dat verschil.



Iselin goed bezig met sporten!!



Belle Ga eerst praten met de therapeut afvallen komt dan vanzelf weer.



Hoe gaat het met alle anderen?



Hier gisteren uit eten geweest niet gezond maar zoooooooooo lekker heb er heerlijk van genoten zit er nog vol van.

Lekker zonnig weer hier misschien straks er nog even op uit.
Genieten is ook belangrijk



Ik ben nog flink verkouden maar voor de rest gaat het beter en de koorts is weg. Morgen maar weer eens gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen



Ammenooitniet wat een mijlpaal!!! Gefeliciteerd meid



Iselin lekker wat beweging gehad dus! En wat je zegt, het was er goed weer voor. Vandaag trouwens ook weer, het zonnetje schijnt hier al!



Ladi, lekker hoor al (bijna) je tweede doel bereikt! En minder last van je knie is natuurlijk hartstikke fijn. Nodigt meteen uit tot vaker bewegen denk ik?



Belle, dat thermo-ondergoed is echt de uitvinding van de eeuw! En fijn dat je komende week naar je therapeut gaat, even weer alles op een rijtje krijgen en je focus op de juiste zaken krijgen



Single, als je naar de website gaat van Scapino kun je je postcode ingeven en krijg je te zien waar de dichtst bij zijnde winkel voor jou is. Maar je kunt natuurlijk ook online bestellen

Gisteren dus lekker uit eten geweest. Was dat onverwacht of al een tijdje gepland?

Goed dat je schrijft dat je er van genoten hebt en niet dat je je schuldig voelt! Eten moet geen straf zijn en iets waar je je schuldig over voelt. Volgens mij komt het helemaal goed met jou!



Hoe gaat het met de rest?



Ik ga zo aan de koffie en dan samen met manlief als 'witte tornado' door het huis. Misschien dat ik vanmiddag nog wel even aan de wandel ga. Zondag is mijn NL (niet lopen) dag !Aar met dit lekkere weer ga ik misschien evengoed wel even naar buiten.



Fijne zondag allemaal!!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je je beter voelt Izzy!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 22 januari 2017 @ 10:15:

Goeiemorgen



Ammenooitniet wat een mijlpaal!!! Gefeliciteerd meid



Iselin lekker wat beweging gehad dus! En wat je zegt, het was er goed weer voor. Vandaag trouwens ook weer, het zonnetje schijnt hier al!



Ladi, lekker hoor al (bijna) je tweede doel bereikt! En minder last van je knie is natuurlijk hartstikke fijn. Nodigt meteen uit tot vaker bewegen denk ik?



Belle, dat thermo-ondergoed is echt de uitvinding van de eeuw! En fijn dat je komende week naar je therapeut gaat, even weer alles op een rijtje krijgen en je focus op de juiste zaken krijgen



Single, als je naar de website gaat van Scapino kun je je postcode ingeven en krijg je te zien waar de dichtst bij zijnde winkel voor jou is. Maar je kunt natuurlijk ook online bestellen

Gisteren dus lekker uit eten geweest. Was dat onverwacht of al een tijdje gepland?

Goed dat je schrijft dat je er van genoten hebt en niet dat je je schuldig voelt! Eten moet geen straf zijn en iets waar je je schuldig over voelt. Volgens mij komt het helemaal goed met jou!



Hoe gaat het met de rest?



Ik ga zo aan de koffie en dan samen met manlief als 'witte tornado' door het huis. Misschien dat ik vanmiddag nog wel even aan de wandel ga. Zondag is mijn NL (niet lopen) dag !Aar met dit lekkere weer ga ik misschien evengoed wel even naar buiten.



Fijne zondag allemaal!!Ben lekker lui vanmorgen.....kwam pas om half 10 uit bed rollen samen met manlief. Voordeel van zelfstandige kids die zelf brood smeren :-) straks even douchen en na de lunch ga ik nog even wandelen. Daarna samen met een vriendin naar de sauna en daar lekker eten. Zin in!!
Alle reacties Link kopieren
Zozo @Iselin, lekker actief bezig zeg! edit: geen sarcasme, overall ben je erg beweeglijk nog steeds



@Ladi, dat kan best volgens mij. Als je al last van je knie had scheelt dat zeker wel.



@Belle, lastig als je lang blijft staan. Goed dat je nog steeds gezonde keuzes maakt.



@Single, fijn dat je zo genoten hebt. Daar moet zeker ruimte voor zijn.



@Takkentrol, hier zo ook een tornado. Eerst even studie & sollicitaties.



Vanochtend een erg lekker broodje gehad. Niet gezond, wel verrukkelijk. Was het helemaal waard. Nu een ananas-banaan-kokosmelk smoothie en snel aan de studie!
-
Alle reacties Link kopieren
Waarschuwing, dit is een ego post



Meiden ik baal effe. Ik weet wel dat ik gisteren nog heel stoer schreef dat omvang die afneemt belangrijker is dan minder gewicht op de weegschaal. Maar ik wil gewoon die weegschaal zien zakken

En ik snap het het ook echt niet waarom dat niet gebeurd. Ik neem beduidend minder kcal in per dag dan ik verbruik, beweeg elke dag een uur en toch wordt dat rot gewicht niet minder! Sterker nog, vorige week zag ik 103,3 en ik zit nu gewoon weer op de 104,5. Waarom????



Heb ik dan met al mijn gelijn, met het Sonja Bakker dieet en met CB500 zo mijn stofwisseling naar de knoppen geholpen dat ik nu niet meer kan afvallen?? Moet ik dan toch weer gaan shaken om onder de 100 te komen? Ik vind het echt niet zo leuk zo
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Hoe het exact werkt weet ik niet, maar je kunt ook te weinig eten waardoor je niet afvalt. Zoals ik het heb begrepen, moet je minimaal je BMR binnenkrijgen om niet te gaan jojo-en. Je BMR kun je bv. hier berekenen: https://fitnessjunk.nl/dr ... utten/calorieen-behoefte/



Vooral niet gaan shaken!!
Alle reacties Link kopieren
Ah Takkentrol Dat mag je ook stom vinden!



Inderdaad niet gaan shaken hoor en kijk even naar die link van Izzy. Als het volgende week weer zo negatief uitslaat, wat helemaal niet hoeft, helpt het misschien nog om je kcal onregelmatig over de week te verdelen. Als je 1500 kcal eet bijvoorbeeld: dag 1- 1700 kcal & dag 2 - 1300 kcal. Als het dan niet lukt zou ik hulp inschakelen, want crashen is nooit een goede optie (op de lange termijn).

Ik heb ook weleens zo'n week gehad, is nog altijd goed gekomen.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven