Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.



De oude topics vind je hier en hier.



De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.



Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:



NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02



Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
Bedankt meiden. Punt is, in 2015 heb ik geshaket en dat ging echt al een tierelier! Ben er in totaal 45 kg mee afgevallen. Dan krijg je 3 weken lang maar 500 kcal binnen en de 4de week ca 800. Veel minder dus dan nu en toen ging mijn lijf ook niet in de spaarstand. Dus ik begrijp niet waarom dat nu wel gebeurd?!



Volgens die BMR zou ik ca. 1725 kcal per dag moeten eten. Vrijdag zat ik op 1725, gisteren op 1625 en vandaag op 1600. Ruim boven de 1500 dus, heel bewust trouwens. Maar ik ben een kg zwaarder?!



Misschien toch eens een echte professional gaan benaderen en dan het liefst iemand die niet alleen maar naar mijn gewicht kijkt en uit een boekje wat samenstelt maar iemand die ook naar mijn dieetverleden kijkt en echt met nuttige adviezen komt.



Ik vind het gewoon even ronduit k*t
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je niet precies vertellen hoe dat werkt, maar als je crasht krijg je ook minder vocht binnen, verlies je meer vocht, maar breek je ook vaak spiermassa af. Best logisch dus dat je dan vlot 'afvalt', maar veel daarvan is ook geen echt vet. Als je wel gezond eet, maar te weinig, houdt je je stofwisseling dan weer niet actief. Ik ben geen expert en durf ook niet te zeggen dat dit de reden is, maar dit is wat ik ervan begrijp.
-
Alle reacties Link kopieren
Op zich klinkt dat logisch wat je zegt ammenooitniet. Je leeft tijdens het shaken inderdaad eigenlijk alleen op vocht. 2 shakes en een "soepje" of pap. En minimaal 2,5 liter water. Je plast jezelf helemaal een ongeluk en inderdaad raak je spiermassa kwijt.



Ik ga deze week mijn uiterste best doen om aan de 1700 kcal te komen, eventueel 's avonds nog wat eten om aan mijn kcal te komen. En ik blijf gewoon lekker elke dag lopen en hoop dat het volgende week een positiever resultaat wordt op de weegschaal!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent Takkentrol. Je komt er wel, is het niet op de een dan wel op de andere manier, als je maar zo gezond doorgaat!
-
Takkentrol Misschien klopt er ergens iets niet in de verhoudingen eiwit, koolhydraten, vetten of iets ik roep maar wat? Ga ook meten evt iedere week om te kijken wat er met je lijf gebeurd.

Je lichaam heeft het zwaar gehad met die crash diëten maar je zou moeten afvallen als je minder eet dan je verbrand.
Alle reacties Link kopieren
Zo, hier een slechte nacht achter de rug. Sinds november ongeveer nu al 5x wakker geworden om 3 uur/half 4 met hevige buikpijn. Vannacht weer gebeurd, dus ik ga om 8 uur de huisarts maar bellen, ben er nu wel klaar mee Tegen de tijd dat de pijnmedicatie werkt (want die is dan echt nodig) ben ik weer een uur verder. Op een dag als vandaag waarbij ik om half 6 uit bed moet betekent dat meteen het einde van mijn nachtrust.



Nou dat was even een egopost, sorry.
-
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen Ammenooitniet, moet zo de deur uit maar even een dikke knuffel voor jou
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
quote:Ammenooitniet schreef op 23 januari 2017 @ 04:34:

Zo, hier een slechte nacht achter de rug. Sinds november ongeveer nu al 5x wakker geworden om 3 uur/half 4 met hevige buikpijn. Vannacht weer gebeurd, dus ik ga om 8 uur de huisarts maar bellen, ben er nu wel klaar mee Tegen de tijd dat de pijnmedicatie werkt (want die is dan echt nodig) ben ik weer een uur verder. Op een dag als vandaag waarbij ik om half 6 uit bed moet betekent dat meteen het einde van mijn nachtrust.



Nou dat was even een egopost, sorry.Hele dikke knuffel! Goed dat je de huisarts belt, dit moet je echt laten nakijken.
She Believed she could, so she did.
Alle reacties Link kopieren
Izzy: fijn dat je weer beter bent.



Takkentrol: wat erg dat je gewicht niet naar beneden gaat. Geef je lichaam wel de tijd om te wennen aan je nieuwe levensstijl. Je bent echt goed bezig!



Hier gisteren meer dan twee uur gaan wandelen, heerlijk zoveel buitenlucht en het was zalig zonnig. Ik heb ook de K3 workout gedaan, kon het niet laten. Wie weten over een paar maanden een echt K3-tje https://www.youtube.com/watch?v=QmHOe-SLLuM
She Believed she could, so she did.
Sterkte Belle, ik hoop dat je snel terecht kunt bij de ha.
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 22 januari 2017 @ 20:04:

Op zich klinkt dat logisch wat je zegt ammenooitniet. Je leeft tijdens het shaken inderdaad eigenlijk alleen op vocht. 2 shakes en een "soepje" of pap. En minimaal 2,5 liter water. Je plast jezelf helemaal een ongeluk en inderdaad raak je spiermassa kwijt.



Ik ga deze week mijn uiterste best doen om aan de 1700 kcal te komen, eventueel 's avonds nog wat eten om aan mijn kcal te komen. En ik blijf gewoon lekker elke dag lopen en hoop dat het volgende week een positiever resultaat wordt op de weegschaal!



Probeer niet teveel bezig te zijn met kcal tellen. Probeer je juist te focussen of wat je eet. Groente noten zaden volkoren producten. Vooral veel gezonde vetten en eiwitten eten en suikers mijden. In alle bewerkte producten zit toegevoegde suiker wees je daarvan bewust.



Over je bmr. Je bmr is wat je minimaal moet eten als je rust. Stel dit is 1500. Je beweegt ook veel. Dus op basis van je activiteit mag je mssn 2300. Probeer daar wel tussen te blijven. Te lang te weinig kcal is niet goed voor je lichaam ook al val je in gewicht af.



Bij afvallen heb je periodes dat je stil staat. Ik heb 8 maanden stil gestaan en daarna viel ik weer af. Nu sta ik ook weer stil en schommel ik wat.



Probeer je dus niet blind te staren op kcal of weegschaal maar verleg je focus op gezond eten. Luister naar je lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Iselin fijn dat je meedenkt!

Mijn man kookt altijd (is kok maar werkt niet meer als kok) en pakjes of zakjes e.d. daar kookt hij niet mee. Alles wordt echt vers gemaakt, geen toegevoegde suikers dus.



Eiwitten, gezonde vetten (vis, avocado) en volkoren producten gebruik ik sowieso.

Mijn BMR in rust is 1756. Dus vandaar ook mijn streven om deze week sowieso minimaal 1700 kcal binnen te krijgen.



Dat ik soms stil kom te staan snap ik en weet dat dit gaat gebeuren, heb in mijn leven al zo vaak gelijnd. Klinkt misschien allemaal betweterig maar ik heb al zo vaak gelijnd dat ik bij wijze van zelf diëtist kan worden. Punt is nu dat ik afgelopen week ben aangekomen ipv afvallen. En stilstand is prima maar niet na 3 weken!

Ik kijk het deze week nog even aan, met meer kcal, en anders ga ik volgende week naar een diëtist, eens horen of die wat voor mij kan betekenen.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Ik kom ook weer even langs. Leuk dat er zo veel geschreven wordt. Ik kom er alleen niet aan toe om overal op te reageren.



Ben vorige week erg druk geweest en de week had een emotionele lading i.v.m. de overlijdensdag van een van mijn ouders. Heb door de weeks gezond gegeten, echter in het weekend twee keer uit gegeten en best wel wat wijntjes gehad.

Stond afgelopen dinsdag op 81,7 dus het gaat omlaag. Hopelijk laat de weegschaal morgen geen + zien naar aanleiding van het weekend...



Ben op het moment ziek (helaas heb ik evengoed eetlust haha), dus ik lees jullie, maar reageer even niet op iedereen.. Sorry...
Alle reacties Link kopieren
1x is genoeg...
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 23 januari 2017 @ 09:07:

Iselin fijn dat je meedenkt!

Mijn man kookt altijd (is kok maar werkt niet meer als kok) en pakjes of zakjes e.d. daar kookt hij niet mee. Alles wordt echt vers gemaakt, geen toegevoegde suikers dus.



Eiwitten, gezonde vetten (vis, avocado) en volkoren producten gebruik ik sowieso.

Mijn BMR in rust is 1756. Dus vandaar ook mijn streven om deze week sowieso minimaal 1700 kcal binnen te krijgen.



Dat ik soms stil kom te staan snap ik en weet dat dit gaat gebeuren, heb in mijn leven al zo vaak gelijnd. Klinkt misschien allemaal betweterig maar ik heb al zo vaak gelijnd dat ik bij wijze van zelf diëtist kan worden. Punt is nu dat ik afgelopen week ben aangekomen ipv afvallen. En stilstand is prima maar niet na 3 weken!

Ik kijk het deze week nog even aan, met meer kcal, en anders ga ik volgende week naar een diëtist, eens horen of die wat voor mij kan betekenen.



Dat is super dat je man zo goed kan koken. Maar denk bijv ook aan drinken of beleg wat je gebruikt. En de tussendoortjes. Ik weet natuurlijk niet wat je gebruikt op een dag. De pest is gewoon dat er allerlei oorzaken kunnen zijn van tijdelijk gewicht toename. Teveel zout. Teveel vocht. Spieropbouw. Of hormonen of stress.....Nou ja van alles. Diëtist kun je proberen maar verwacht er niet teveel van. Vaak geven ze jou een lijst met wat voorbeeld menu's die dan voor jou zou moeten werken. Kun je ook wel online vinden als je Googled. Wat mij dan direct opvalt is de hoeveelheid koolhydraten en suikers en hoe weinig goede vetten er in zo'n menu zitten.



Sonia bakker is ook Hot. De dieet goeroe en haar hele boek staat vol suiker rijke producten met weinig vet.....Dus persoonlijk geloof ik daar niet zo in. Er os geen een dieet dat werkt anders zou iedereen wel slank zijn. Als je de mensen vraagt die heel zijn afgevallen en ook blijvend Hoe ze dat hebben gedaan dan hoor je van iedereen gezond eten. zorgen dat je alle voedingsstoffen binnen krijgt en een actief leven met wandelen en fietsen. Ik denk echt dat dat de oplossing is.
Takkentrol, wat naar dat de weegschaal niet meewerkt! Ik denk dat dit soort fases, hoewel frustrerend, helaas wel vaker voorkomend zijn. Ik had het zelf een tijdje terug nog, toen ik even de 79,9 zag en vervolgens weer omhoog klom tot voorbij de 81,5 - zonder dat ik voor mijn gevoel iets had veranderd aan mijn eet- of beweegpatroon. Héél frustrerend. Na zo'n 2 tot 3 weken begon de weegschaal eindelijk echt weer lagere getallen aan te geven. In de tussentijd heb ik grotendeels gezond gegeten, maar ook een paar 'uitspatdagen' gehad. Soms begrijp ik mijn eigen lichaam niet Maar mijn ervaring is dat het wel weer goed komt, soms heeft het even tijd nodig. Heel goed dat je je ook op andere zaken richt (centimeters, gezond leven, energieniveau, kleding die beter zit, etc.). Die zijn sowieso belangrijk, maar daar moet je het in ieder geval even van hebben in de lastige tijd tot de weegschaal weer een beetje leuk mee doet . Bedenk: je maakt nu iedere dag weer zoveel gezonde en betere keuzes dan voorheen - alleen dat al is iets om trots op & blij mee te zijn! Voelt als een schrale troost soms, tenminste voor mij wel, maar in feite is dat natuurlijk al een super prestatie. Zet door, hou vol, het komt goed! Je zult zien dat je met een paar weken onder de 100 bent geschoten (een heerlijk moment vond ik dat!) Oh, en als je denkt dat advies van een diëtiste prettig/helpend zal zijn, moet je dat zeker doen! Een gesprek kan sowieso geen kwaad en misschien heeft hij/zij nog wat handige inzichten. Succes in ieder geval!



Dat klinkt echt naar Ammenooitniet! Verstandig dat je er mee naar de huisarts gaat. Hou je het een beetje vol vandaag (ook qua eten, vind ik zelf altijd lastig als ik moe ben)?



Beterschap Misfit! Klinkt als een pittige en nare week :( Knap dat je je er zo goed doorheen geslagen hebt, ik had geloof ik allang een berg chocolade naar binnen geschoven Sterkte
Hier gaat het redelijk. Drukke week achter de rug, met als afsluiter de bruiloft van mijn zus. Was mooi & leuk, maar heb niet zo heel best gegeten (brownies!!) Ben nu de draad weer aan het oppakken. Vanmiddag aubergine pizzaatjes gehad. Heerlijk, gezond en vullend. Vooral dat laatste vind ik fijn - soms mis ik het om gewoon lekker vol te zitten. Niet mn-broekknoop-moet-los-overvol, maar gewoon ik-heb-genoeg-gehad vol. Meestal kan ik nog wel flink door blijven eten, maar maak ik een bewuste keuze om eerder te stoppen. Toch jammer dat ik die automatische stop niet zo heb Vanavond eens pompoenlasagne proberen, ben benieuwd. Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Meiden ff heel kort want ik zit op mijn werk

Ik vind jullie input echt heel fijn. Samen weten we denk ik alles heel veel over goed en gezond eten. Als ik vanaf vandaag t/m zondag aangeeft wat ik eet, zijn jullie dan bereid om eens mee te kijken naar waar ik eventueel fout ga?

Eerlijk gezegd heb ik ook niet zo veel op met een diëtist ...

Reageer vanavond ff op de rest
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 23 januari 2017 @ 14:03:

Meiden ff heel kort want ik zit op mijn werk

Ik vind jullie input echt heel fijn. Samen weten we denk ik alles heel veel over goed en gezond eten. Als ik vanaf vandaag t/m zondag aangeeft wat ik eet, zijn jullie dan bereid om eens mee te kijken naar waar ik eventueel fout ga?

Eerlijk gezegd heb ik ook niet zo veel op met een diëtist ...

Reageer vanavond ff op de rest



Ik wil best even met je meekijken hoor, geen probleem! Ik lees hier trouwens ook allemaal gerechten waar ik zelf nooit op zou komen. Pompoen lasagne klinkt lekker maar geen idee wat ik me erbij voor moet stellen. Helaas was mijn moeder niet zo'n geweldig kokkin en heb ik dus van huis uit vooral hollandse pot meegekregen (sperziebonen, worstel, rode kool zulke groenten met gekookte aardappel en stukje vlees of kip) dat eten we dus ook voornamelijk thuis. Pasta vinden we ook heerlijk dus dat eten we ook wel. De exotische dingen wat minder maar meer uit 'angst' en niet wetend wat je ermee kunt maken zonder pakje of zakje.....



Dus als iemand een lekker recept wil delen hier graag!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren dus met een vriendin naar een bronnenbad geweest. Ik heb me vooral niet ingehouden wat eten betreft....helaas was dat ook te zien op de weegschaal vanochtend. Vandaar even geen update van mij qua gewicht :-)



Maar.....vandaag weer gezond en fit begonnen. Vanochtend lekker weer uur gewandeld en een gezonde lunch gehad. Ik ontbijt normaal gesproken elke ochtend maar zat nu nog zo vol dat ik die even heb overgeslagen. Vanavond lekker een salade met aardappeltjes en stukje vlees.
ammenooitniet wat zei de dokter?



Takkentrol plaats maar wie weet levert het je waardevolle informatie op
Alle reacties Link kopieren
Nog bedankt voor alle steun! De huisarts zei dat het hoogstwaarschijnlijk krampen vanuit de dikke darm zijn. Een etensfout (gluten of lactose) leek haar ook onwaarschijnlijk. Nu sterke pijnmedicatie en een potje meegekregen, ze wilde toch even mijn nieren checken voor de zekerheid. Als daar niks uitkomt krijg ik zakjes (?) die ik twee weken lang elke dag moet drinken. Hopen dat het een beetje low-carb low-calorie is

..Ik wilde toen ik terugliep een berg (!) comfort food inslaan. Het was een paar km, echt geen pretje met buikpijn, en dan liep ik ook nog langs de dieetwinkel. Wonder boven wonder kocht ik wat meel waarmee ik nu boekweit-broodjes ga maken tezamen met jam van 100% rozenbottel, maar het scheelde niet veel



@Misfit, beterschap! Ik moet ook wel heel ziek zijn wil mijn eetlust verdwijnen, heel jammer soms. Knap dat je ondanks die zware week doordeweeks wel gezond hebt gegeten. Je bent een bikkel.



@Piony, ik ben ook benieuwd naar die pompoen lasagne. Deel je je ervaring nog even na vanavond? Vervelend dat je dat lekker vol gevoel niet hebt, maakt het afvallen veel lastiger lijkt me.



@Takkentrol, ik wil zeker meekijken. Met zijn allen zie je meer dan 1 he
-
Alle reacties Link kopieren
quote:Ammenooitniet schreef op 23 januari 2017 @ 14:39:

Nog bedankt voor alle steun! De huisarts zei dat het hoogstwaarschijnlijk krampen vanuit de dikke darm zijn. Een etensfout (gluten of lactose) leek haar ook onwaarschijnlijk. Nu sterke pijnmedicatie en een potje meegekregen, ze wilde toch even mijn nieren checken voor de zekerheid. Als daar niks uitkomt krijg ik zakjes (?) die ik twee weken lang elke dag moet drinken. Hopen dat het een beetje low-carb low-calorie is

..Ik wilde toen ik terugliep een berg (!) comfort food inslaan. Het was een paar km, echt geen pretje met buikpijn, en dan liep ik ook nog langs de dieetwinkel. Wonder boven wonder kocht ik wat meel waarmee ik nu boekweit-broodjes ga maken tezamen met jam van 100% rozenbottel, maar het scheelde niet veel



@Misfit, beterschap! Ik moet ook wel heel ziek zijn wil mijn eetlust verdwijnen, heel jammer soms. Knap dat je ondanks die zware week doordeweeks wel gezond hebt gegeten. Je bent een bikkel.



@Piony, ik ben ook benieuwd naar die pompoen lasagne. Deel je je ervaring nog even na vanavond? Vervelend dat je dat lekker vol gevoel niet hebt, maakt het afvallen veel lastiger lijkt me.



@Takkentrol, ik wil zeker meekijken. Met zijn allen zie je meer dan 1 he Dus je bent nog niet heel veel wijzer geworden......hopelijk helpen die zakjes dan. Lijkt me heel naar om steeds pijn te hebben en niet weten waarom. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Misfit, sterfdag van een ouder is doorgaans een rotdag, hoelang het ook geleden is. In ieder geval, zo ervaar ik het.

Las dat je ziek bent, beterschap.



Iselin is SB nog steeds hot?? Ik heb het 10 jaar geleden gedaan en het werkte bij mij ook echt wel maar tegenwoordig hoor ik met niemand meer over in mijn omgeving.

Wat voor recepten zou je willen? Als je CB500 volgt krijg je een boekje met recepten met allemaal hele gezonde maar koolhydraatarme recepten. Ik vond en vind daar echt hele lekkere dingen tussen zitten. Sommige eten we nog steeds, al dan niet aangevuld met koolhydraten.



Piony, ja dat onder de 100, ik kan niet wachten! Da's echt mijn eerste mijlpaal; geen 3 cijfers meer voor de komma maar 'gewoon' 2!

Leuk trouwens, een bruiloft! En dat je dan niet goed eet snap ik. Je aubergine pizza klinkt goed (ik ben gek op aubergine!), hoe maak je die?



Ammenooitniet, eigenlijk weet nu nog steeds niets? Maar wat vervelend dat je zo'n pijn hebt! En nog veel vervelender dat je nog geen oplossing hebt en nog langer met pijn loopt.



Mijn eetlustje van vandaag (alvast bedankt voor het meekijken!!)



O: smoothy van 175 gram volle yoghurt en 140 gram verse mango.

T 1 Wasa vezelrijk cracker met een dun laagje Bona halfvol(ca. 2 gr) en ca 5 gram halvajam (AH)

1 appel

2 cappuccino (bereid met verse halfvolle melk)

L 4 Wasa vezelrijk crackers belegd met een mengsel van 100 gr hüttenkäse en 50 gram makreel filet, zout, peper en dille

T: 1 cappuccino, bereid met verse halfvolle melk

D: 145 gram gevulde eierpasta, 200 gram zelf gemaakte tomatensaus (bestaand uit diverse groente en ca. 25 gr rundergehakt.



Alles bij elkaar is dit volgens fatsecret 1431 kcal, ik zou vanavond dus nog iets kunnen eten. Maar wat? Ben niet gewend om 's avonds nog wat te eten.

Oh, heb natuurlijk vanmiddag na m'n werk weer een uurtje gewandeld (5,3 km)
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 23 januari 2017 @ 18:13:

Misfit, sterfdag van een ouder is doorgaans een rotdag, hoelang het ook geleden is. In ieder geval, zo ervaar ik het.

Las dat je ziek bent, beterschap.



Iselin is SB nog steeds hot?? Ik heb het 10 jaar geleden gedaan en het werkte bij mij ook echt wel maar tegenwoordig hoor ik met niemand meer over in mijn omgeving.

Wat voor recepten zou je willen? Als je CB500 volgt krijg je een boekje met recepten met allemaal hele gezonde maar koolhydraatarme recepten. Ik vond en vind daar echt hele lekkere dingen tussen zitten. Sommige eten we nog steeds, al dan niet aangevuld met koolhydraten.



Piony, ja dat onder de 100, ik kan niet wachten! Da's echt mijn eerste mijlpaal; geen 3 cijfers meer voor de komma maar 'gewoon' 2!

Leuk trouwens, een bruiloft! En dat je dan niet goed eet snap ik. Je aubergine pizza klinkt goed (ik ben gek op aubergine!), hoe maak je die?



Ammenooitniet, eigenlijk weet nu nog steeds niets? Maar wat vervelend dat je zo'n pijn hebt! En nog veel vervelender dat je nog geen oplossing hebt en nog langer met pijn loopt.



Mijn eetlustje van vandaag (alvast bedankt voor het meekijken!!)



O: smoothy van 175 gram volle yoghurt en 140 gram verse mango.

T 1 Wasa vezelrijk cracker met een dun laagje Bona halfvol(ca. 2 gr) en ca 5 gram halvajam (AH)

1 appel

2 cappuccino (bereid met verse halfvolle melk)

L 4 Wasa vezelrijk crackers belegd met een mengsel van 100 gr hüttenkäse en 50 gram makreel filet, zout, peper en dille

T: 1 cappuccino, bereid met verse halfvolle melk

D: 145 gram gevulde eiersalade, 200 gram zelf gemaakte tomatensaus (bestaand uit diverse groente en ca. 25 gr rundergehakt.



Alles bij elkaar is dit volgens fatsecret 1431 kcal, ik zou vanavond dus nog iets kunnen eten. Maar wat? Ben niet gewend om 's avonds nog wat te eten.

Oh, heb natuurlijk van!Iddag na m'n werk natuurlijk weer een uurtje gewandeld (5,3 km)



Nou ik zoek gewoon normale recepten zonder al teveel poespas die makkelijk te bereiden zijn. Soms lees ik in recepten de meest (voor mij) vreemde ingrediënten dat ik denk 'laat maar'......geen idee wat het dan is, laat staan waar ik het kan vinden :-)



En ja SB heeft net weer een nieuw boek uit :-)



Op zich eet je hele gezonde dingen zo te lezen. Maar idd wel wat te weinig. De halvajam zou ik persoonlijk laten staan (ivm suikers) maar kan me voorstellen dat je dat lekker vind en wel graag wilt blijven eten. Dan is de halvajam de gezondere keuze in ieder geval. En de cappuccino, wat doet dat qua kcal en suikers? Ben zelf niet zo thuis in de koffie (drink ik nooit).



Dit eet ik normaal op een dag:



Ontbijt: 2 bruine boterhammen pindakaas met groene thee (350 kcal)

Tussendoor: water en thee

Lunch: boterham met halvarine en 30+ kaas, boterham met halvarine en kipfilet of boeren metworst, wasa vezelrijk met verse roomkaas bieslook. Groene thee. (340 kcal)

Tussendoor: water en thee en handje ongezouten noten (denk ongeveer 15 gram) (100 kcal)

Avondeten: 150-200 gram groente, 100-150 gram gekookte aardappelen, 100 gram vlees of 200 gram bereide pasta met 150 gram groente en 75 gram rundergehakt en pastasaus (wel een pot maar dan degene met minste kcal en suikers).

Toetje: 100 ml griekse yoghurt (120 kcal)



's avonds alleen nog water en thee. Bij trek nog een handje noten.



Mijn BMR is 1478 kcal. En op basis van mijn activiteiten (gematigd actief) mag ik rond 2000 kcal eten.

Ontbijt, lunch, tussendoor en toetje samen is 910 kcal. Dus heb ik zeker nog ruimte voor 600 kcal voor avondeten. Dat haal ik ook wel denk ik. Als ik me hier echt aan houd (en niet tussendoor snaai) dan val ik hier wel echt mee af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven