Lijf & Lijn alle pijlers

Voorbereiden op Mudmasters

21-02-2017 09:49 9 berichten
Een vriendin heeft me overgehaald om mee te doen aan Mudmasters. Ik ga dus in April de 6 km versie meedoen.



Momenteel sport ik 3 keer per week: 2 keer body combat en 2 keer body pump (één dag per week doe ik dus 2 lessen achter elkaar). Zou dit voldoende voorbereiding zijn of zijn er nog andere dingen die ik kan doen om mezelf klaar te stomen? Ik ben best nerveus
Alle reacties Link kopieren
Ga hardlopen! Dat heb je er echt bij nodig
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Als jij jezelf uitdaagt tijdens die lessen, dan heb je kracht genoeg, is mijn ervaring. Ik zou alleen wel even wat gaan hardlopen erbij, want je moet ook 6 km rennen. En het hardlopen is deels door de blubber (heel diep), dus je moet best tempo houden, anders verlies je je schoenen (als je te langzaam gaat). Dit is overigens niet aan één stuk: de rent een stukje, dan een obstakel, dan weer een stukje rennen. Ik heb de 12 km Mud Masters gedaan toen ik niet super fit was en dat ging prima. Het is ook vooral heel leuk! Veel succes en plezier!



Oja, mocht je de ambitie hebben om een hele snelle tijd neer te zetten, dan moet je denk ik wat harder trainen. Maar dit advies is op gewoon uitrennen
Heb je wel eens 6 km hardgelopen?
twee lessen achter elkaar is sowieso niet zo productief dus die training kan je eigenlijk al wegstrepen. download een beginnersschema hardlopen en ga hardlopen. Niet te snel opbouwen anders ben je straks geblesseerd
Alle reacties Link kopieren
xxx
pimpom wijzigde dit bericht op 27-05-2018 12:51
0.00% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
Oeh leuk, wij zitten ook in de voorbereiding. Volg jij alleen lesjes of train je ook met gewichten? En zo ja, hoe ziet je schema er dan uit?
Bodypump is veel reps met lichte gewichten. Weet niet hoeveel zoden het aan de dijk zet qua krachtopbouw maar gaat in elk geval wel steeds iets beter
quote:YellowLemon schreef op 21 februari 2017 @ 10:03:

Heb je wel eens 6 km hardgelopen?In het verleden wel, maar de afgelopen tijd niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven