Lijf & Lijn alle pijlers

Wanneer resultaten fitness + gezonde voeding

07-05-2015 09:53 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben deze week gestart met fitness en gezonde voeding. (Geen dieet ofzo, gewoon lekker gezond met veel groentjes en wat fruit, en het zoete links laten liggen). Nu vroeg ik me af, vanaf wanneer kan je de eerste zichtbare resultaten verwachten? Ik heb namelijk een duwtje in de rug nodig om ergens naar uit te kunnen kijken in plaats van enkel die ellendige spierpijn te voelen. :-)

Het plan is om 3 à 4x in de week naar de sportschool te blijven gaan, en ik doe er 30 minuutjes cardio en dan nog wat krachttraining (zowel armen, benen als buikspieren)



Het doel is -10kg ongeveer, en moest er nog iemand net begonnen zijn met een gelijkaardig voornemen qua sport en voeding, zou het misschien leuk zijn ervaringen te kunnen delen?
A goal without a plan is just a wish.
Alle reacties Link kopieren
Ik sport ongeveer 4x per week, eet gezond en val af en toen ik een kilo of 6/7 kwijt was begonnen mensen het aan me te zien.

Inmiddels 8/9 kilo kwijt en ik zie het zelf nog niet, andere mensen wel duidelijk... Bij mij was het na 2/2,5 maand ongeveer.
Internagelaktisch
Ik ben door sporten nooit afgevallen. Wel zat ik wat strakker in mijn lijf. Verwacht er niet te veel van.
Alle reacties Link kopieren
Je middel omvang is een goede indicatie, meet 1 maal per maand (liever niet vaker, 1x per 3 maanden kan ook) je middel met een centimeter ter hoogte van de navel. Ook wanneer je niet afvalt kan je middel wel slinken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zelf kun je het al heel snel zien, vind ik zelf. Ik ben nu drie weken bezig en mijn billen zijn strakker en de kipfilet onder mijn bovenarm is al wat aan het slinken. Voor het echte werk (bij mij zijn dan de bovenbenen en buik) zul je denk ik wat meer geduld voor moeten opbrengen.



Zet 'em op!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eind november begonnen en na drie maanden was de verandering erg zichtbaar. Nu na vijf maanden helemaal! Afgevallen, strakker etc.. Ik sta niet op de weegschaal maar zie het aan mijn kleding!
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 07 mei 2015 @ 09:59:

Je middel omvang is een goede indicatie, meet 1 maal per maand (liever niet vaker, 1x per 3 maanden kan ook) je middel met een centimeter ter hoogte van de navel. Ook wanneer je niet afvalt kan je middel wel slinken.



Bedankt voor de tip! Ga ik zeker doen.

Nu, het -10kg is ook maar een schatting van de richting die ik op wil. Het gaat me vooral om terug wat strakker te zijn en terug in een kleiner kledingmaatje te passen. Als het getal op de weegschaal daarbij niet verandert doet me dat niet zoveel.
A goal without a plan is just a wish.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 07 mei 2015 @ 10:02:

Zelf kun je het al heel snel zien, vind ik zelf. Ik ben nu drie weken bezig en mijn billen zijn strakker en de kipfilet onder mijn bovenarm is al wat aan het slinken. Voor het echte werk (bij mij zijn dan de bovenbenen en buik) zul je denk ik wat meer geduld voor moeten opbrengen.



Zet 'em op!Bij mij zijn het dezelfde probleemzones (bovenbenen/buik). Fijn te horen dat je toch al snel iets kan zien. Geeft me moed!
A goal without a plan is just a wish.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 07 mei 2015 @ 10:04:

Ik ben eind november begonnen en na drie maanden was de verandering erg zichtbaar. Nu na vijf maanden helemaal! Afgevallen, strakker etc.. Ik sta niet op de weegschaal maar zie het aan mijn kleding!Leuk te horen! Mag ik vragen hoelang jij gemiddeld in de sportschool doorbrengt? En focus je je dan meer op cardio of krachttraining?
A goal without a plan is just a wish.
Een goedbedoelde tip: Je zegt dat je gezond eet. Voer je in wat je dagelijks eet? Misschien goed om even wat inzicht te krijgen. Ik weet niet hoe lang je bent en hoe zwaar, maar zoek eens op hoeveel je dagelijks nodig hebt om op gewicht te blijven (heb je meerdere sites voor) en ga daar 300 tot 400 kcal onder zitten. Als je daarvan zorgt dat je 40% koolhydraten eet, 30% (gezonde) vetten en 30% eiwitten zou je meestal goed moeten zitten. Hoef je natuurlijk niet dagelijks in te voeren, maar als je het een weekje bijhoudt zou je al wat inzicht moeten hebben in je patroon.



Daarnaast kan je beter eerst krachttraining doen en daarna pas cardio (voor mij werkt dit beter in ieder geval). Korte uitleg:



"Bij krachttraining zijn er korte intensieve krachtexplosies, waarbij vooral koolhydraten gebruikt worden. Die zitten opgeslagen in de spieren en lever in de vorm van glycogeen (een soort dierlijk zetmeel). Bij cardio (op lage intensiteit) ben je bezig met een aërobe bezigheid. In het begin, als er nog glycogeen beschikbaar is, zal het lichaam (lui als het is) vooral glycogeen voor de cardio gebruiken. Na ong. een kwartier begint dat op te raken en stapt het over op vetverbranding."



Veel succes en vooral volhouden!
Alle reacties Link kopieren
quote:szrr_91 schreef op 07 mei 2015 @ 10:14:

Een goedbedoelde tip: Je zegt dat je gezond eet. Voer je in wat je dagelijks eet? Misschien goed om even wat inzicht te krijgen. Ik weet niet hoe lang je bent en hoe zwaar, maar zoek eens op hoeveel je dagelijks nodig hebt om op gewicht te blijven (heb je meerdere sites voor) en ga daar 300 tot 400 kcal onder zitten. Als je daarvan zorgt dat je 40% koolhydraten eet, 30% (gezonde) vetten en 30% eiwitten zou je meestal goed moeten zitten. Hoef je natuurlijk niet dagelijks in te voeren, maar als je het een weekje bijhoudt zou je al wat inzicht moeten hebben in je patroon.



Daarnaast kan je beter eerst krachttraining doen en daarna pas cardio (voor mij werkt dit beter in ieder geval). Korte uitleg:



"Bij krachttraining zijn er korte intensieve krachtexplosies, waarbij vooral koolhydraten gebruikt worden. Die zitten opgeslagen in de spieren en lever in de vorm van glycogeen (een soort dierlijk zetmeel). Bij cardio (op lage intensiteit) ben je bezig met een aërobe bezigheid. In het begin, als er nog glycogeen beschikbaar is, zal het lichaam (lui als het is) vooral glycogeen voor de cardio gebruiken. Na ong. een kwartier begint dat op te raken en stapt het over op vetverbranding."



Veel succes en vooral volhouden!



Dank je voor de tip!! Ik ben 1m60 en weeg 64 kg. Ik voerde nog niet in wat ik eet maar ga hier nu zeker mee starten. Ook dat van eerst krachttraining en nadien pas cardio wist ik niet. Ik deed nu meestal 20 minuten cardio (10 lopen en 10 crosstrainer) dan m'n krachttraining, en nadien nog 10 minuutjes op de fiets.



Bedankt alvast!! :-)
A goal without a plan is just a wish.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoeveel je eet. Want je moet minder innemen dan je verbrandt. En dat volhouden, tot je op je streefgewicht bent, waarna je nog steeds niet meer mag innemen dan je verbrandt. Dat laatste de rest van je leven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 07 mei 2015 @ 10:45:

Ligt eraan hoeveel je eet. Want je moet minder innemen dan je verbrandt. En dat volhouden, tot je op je streefgewicht bent, waarna je nog steeds niet meer mag innemen dan je verbrandt. Dat laatste de rest van je leven.Op zich eet ik helemaal niet zoveel. Ik denk dat het probleem zich eerder situeert in dat ik tot vorige week volledig niets van lichaamsbeweging deed (uitgezonderd de 2 minuutjes wandelen tot de bushalte), en dus ook weinig verbrandde. Vandaar dat ik hoop dat de sportschool toch al een eerste goede stap is.
A goal without a plan is just a wish.
Alle reacties Link kopieren
quote:VeeleisendeVlinder schreef op 07 mei 2015 @ 10:50:

[...]





Op zich eet ik helemaal niet zoveel. Ik denk dat het probleem zich eerder situeert in dat ik tot vorige week volledig niets van lichaamsbeweging deed (uitgezonderd de 2 minuutjes wandelen tot de bushalte), en dus ook weinig verbrandde. Vandaar dat ik hoop dat de sportschool toch al een eerste goede stap is.Maar van die lichaamsbeweging krijg je ook meer honger.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Op zich eet ik helemaal niet zoveel.

Ja dat zeggen we allemaal

Als je trek hebt lijkt het veel minder wat je mag eten dan wanneer je tegen heug en meug moet eten.

Gewoon sterk blijven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 07 mei 2015 @ 10:54:

[...]



Ja dat zeggen we allemaal

Als je trek hebt lijkt het veel minder wat je mag eten dan wanneer je tegen heug en meug moet eten.

Gewoon sterk blijven.Haha :-) En bedankt, de steun van hier werkt in ieder geval als een goede motivatie!
A goal without a plan is just a wish.
verwacht er niet teveel van. Als je niet getraind bent zal je het eerst merken dat je conditie verbetert en dat je sterker wordt. De spiegel is pas als laatste aan de beurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 mei 2015 @ 11:34:

verwacht er niet teveel van. Als je niet getraind bent zal je het eerst merken dat je conditie verbetert en dat je sterker wordt. De spiegel is pas als laatste aan de beurt.Ok bedankt! Jammer om te horen, maar we proberen vol te houden :-)
A goal without a plan is just a wish.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 07 mei 2015 @ 10:02:

Zelf kun je het al heel snel zien, vind ik zelf. Ik ben nu drie weken bezig en mijn billen zijn strakker en de kipfilet onder mijn bovenarm is al wat aan het slinken.

Sorry maar dit zit echt in je hoofd hoor. Na 3 weken? Onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:VeeleisendeVlinder schreef op 07 mei 2015 @ 10:07:

[...]





Leuk te horen! Mag ik vragen hoelang jij gemiddeld in de sportschool doorbrengt? En focus je je dan meer op cardio of krachttraining?



Twee keer per week een uur. Cardio en krachttraining. Je hoeft jezelf niet vier dagen af te matten. Less is more. Eet veel linzen, kikkererwten, volkorenpasta, kip, vis, havermout etc. Drie sneetjes brood met mager beleg. Veel groente etc.. Pas op dat je niet te weinig gaat eten. Voor het sporten eet ik havermoutpap en een banaan ofzo. Twee stuks fruit per dag. Aardappels eet ik ook gewoon.



Laat vette sausjes weg, skip frisdrank, kant en klare shit, ik ben lactosevrije melk gaan drinken en ben een stuk minder opbgeblazen. Kaas eet ik weinig. Oja, ongebrande noten zijn ook goed!
quote:rastan schreef op 07 mei 2015 @ 12:36:

[...]



Sorry maar dit zit echt in je hoofd hoor. Na 3 weken? Onmogelijk.Je mag gerust komen voelen hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 07 mei 2015 @ 12:50:

[...]





Twee keer per week een uur. Cardio en krachttraining. Je hoeft jezelf niet vier dagen af te matten. Less is more. Eet veel linzen, kikkererwten, volkorenpasta, kip, vis, havermout etc. Drie sneetjes brood met mager beleg. Veel groente etc.. Pas op dat je niet te weinig gaat eten. Voor het sporten eet ik havermoutpap en een banaan ofzo. Twee stuks fruit per dag. Aardappels eet ik ook gewoon.



Laat vette sausjes weg, skip frisdrank, kant en klare shit, ik ben lactosevrije melk gaan drinken en ben een stuk minder opbgeblazen. Kaas eet ik weinig. Oja, ongebrande noten zijn ook goed!



Een banaan voor het sporten eet ik al, havermout is een goede tip!

Frisdrank laat ik zijn en vervang ik door water. In de sportzaal heb ik ongelimiteerd suikervrij water met smaakjes, dit maakt het gebrek aan frisdrank al voor een groot deel goed.



Aan die lactosevrije melk had ik nog niet gedacht. Ik probeer het uit!
A goal without a plan is just a wish.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 07 mei 2015 @ 12:50:

[...]





Twee keer per week een uur. Cardio en krachttraining. Je hoeft jezelf niet vier dagen af te matten. Less is more. Eet veel linzen, kikkererwten, volkorenpasta, kip, vis, havermout etc. Drie sneetjes brood met mager beleg. Veel groente etc.. Pas op dat je niet te weinig gaat eten. Voor het sporten eet ik havermoutpap en een banaan ofzo. Twee stuks fruit per dag. Aardappels eet ik ook gewoon.



Laat vette sausjes weg, skip frisdrank, kant en klare shit, ik ben lactosevrije melk gaan drinken en ben een stuk minder opbgeblazen. Kaas eet ik weinig. Oja, ongebrande noten zijn ook goed!



Dat is natuurlijk beter dan niets, maar dan moet je wel niet verwachten dat je spieren gaan groeien. Eén uur per week KT is niet voldoende daarvoor.



Trouwens, waarom niet 4 x per week een half uur? Dat is al beter dan 2 x per week een uur.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
O ja en eerst KT, daarna eventueel cardio.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 07 mei 2015 @ 12:53:

[...]



Je mag gerust komen voelen hoor.



Nee dank je. Ik geloof zonder meer dat je heel goed bezig bent. En dat er hoor je gevoel ook echt wel wat verandert. Maar voor iemand anders die veranderingen aan de buitenkant kan zien duurt écht langer dan 3 weken, sorry....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven