Lijf & Lijn alle pijlers

Wat doet die koe op de sportschool?

24-05-2014 18:32 210 berichten
Paar jaar terug in een sportschool. Ik sta met een stel te kletsen en er loopt een dikke vrouw voorbij. Mijn lengte en een stuk zwaarder. Ik woog toen een kilootje of 100, ik schat haar op 130 kilo. Ik vond het retedapper dat ze daar was, druipend van het zweet na haar training. Zegt een vent 'wat doet die koe hier?'



Op mijn vorige sportschool kregen we een nieuwe instructrice voor de groepslessen (steps, zumba, bodypower etc) Kleine vrouw, flink gezet. Super dat ze niet alleen slanke dennen aannemen toch? Maar er zijn gewoon klachten van klanten gekomen omdat ze geen les wilden van een dikkerdje.....



Vandaag sta ik met een stel meiden te kletsen na afloop van de les. Even verderop staat S. Prachtfiguur heeft ze. Ze bukt en je ziet een klein randje 'vet' (kan het niet eens zo noemen maar goed) Dan zegt B 'pffff gelukkig, jij hebt ook een muffintop S!'



Tijdje terug, ik sjouw de boodschappen drie tassen oo. Kom buren tegen. 'Zo' zegt de buurman 'jij hebt gespierde armen'. Ja dat klopt, die heb ik. 'Niet echt vrouwelijk he?' Zegt ie er achteraan...



Oftewel, het is altijd wat als het om andervrouws uiterlijk gaat. Te dik, te dun, te gespierd.....



Ken je dergelijke situaties? Heb je zelf weleens zoiets gezegd? Of gedacht? En wat zou jij doen in bovenstaande gevallen?
Alle reacties Link kopieren
Daarom HAAT ik het om naar de sportschool/zwembad/stad/mijn eigen tuin etc te gaan.
Ik vind vooral de 'scan' erg...zo'n blik over je gehele lichaam en dan net even wat langer op bolle buik en dikke kont...vooral vrouwen met zelf een slank figuur doen dat. Vreemd genoeg.
Wat kunnen mensen soms toch onnodig gemeen zijn zeg. Dat voorbeeld dat je noemt van die muffintop ('gelukkig, jij hebt ook een muffintop!'), dat denk ik wel eens als een heel slanke vriendin van mij toch nog ergens een vetrolletje heeft ofzo. Maar ik zal het nooit hardop zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Over het uiterlijk van vrouwen zijn zoveel meningen dat het een vrouw nooit zal lukken om ook maar ergens aan te voldoen.

Model - te mager

Victoria Secrets - te mooi

En dan heb je nog te dik, te vet, te mager, te gespierd, te grote borsten, te kleine borsten, ...etc



Echte schoonheid zit in diversiteit, zelf acceptatie op elk moment in je leven en streven om je de beste versie van jezelf te zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
"Als je het over lichamelijke kenmerken hebt wil ik wel een kwartiertje uittrekken om je te vertellen wat er allemaal aan jou mankeert". Zoiets?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet de dunste (understatement) en ik had de stap gezet om naar de sportschool te gaan. De intake hield in dat er allemaal korte testjes uitgevoerd werden. 2e keer zouden de apparaten uitgelegd worden. Gedurende het 2e intakemoment kwamen we tijd tekort om alles langs te gaan. Tijdens het 3e intakemoment was er een andere instructeur. Dit keer een vrouwelijk instructrice. Ik kwam bij de balie en ze vroeg wat ik kwam doen. Ik vertelde dat ik voor mijn 3e intakeles kwam omdat ik nog niet alle apparaten gehad had. Vervolgens zegt ze: Het is inderdaad wel nodig dat je hier komt ja. Je moet nodig afvallen.

Ik was hier zo van ontdaan dat ik echt thuis heb zitten denken om niet meer te gaan. Hoe wil je mensen naar de sportschool lokken als je zoiets uitkraamt? Ik heb toen mijn mond niet open durven trekken, want ik was gewoon flabbergasted. Toch weerhoud dit mij om mij weer aan te melden. Ik zou het goed kunnen gebruiken, maar die opmerking heeft mij toch af geschrokken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lompe opmerkingen worden er gemaakt zeg!



Als ik wel eens iemand zie die heel erg dik is, zo dik dat lopen moeilijk gaat, dan denk ik eerder: potverdrie die zal het niet makkelijk hebben. Moeilijk hoor, alleen al de last die jezelf er van ondervindt.
Jeetje zeg.

Ik kom met mijn 100+ kilo sinds een maand ook in de sportschool, om met een trainer flink te werken. Voel me er al ongemakkelijk genoeg bij, want ik ben écht zwaar. Maar ik dacht dat ik door daar te zijn ipv op de bank ik nog wel wat respect zou krijgen. Kennelijk "mag" je daar dus niet rondlopen als dikkerd. Absurd eigenlijk.



Ik heb weleens meegemaakt in de bus naar de universiteit dat een slanke meid was aan het praten over al die "vette mensen in het zwembad die aan aquajoggen deden, want dan hadden ze ook weer het gevoel dat ze íets aan sport hadden gedaan!" Ik stond te koken, zo blijkt maar weer dat er zoveel vooroordelen rondgaan!!



Ik heb ook weleens een verloskundige gehad die niet geloofde dat ik tweemaal per week sportte, terwijl ik vlak voor mijn zwangerschap net een paar kilo was afgevallen en mijn stinkende best deed.
Alle reacties Link kopieren
ugh daarom ga ik dus niet naar de sportschool
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor wel vaak dat ik gespierd ben ja. Wat armen en benen en sixpack betreft win ik het van menig man. Het boeit me verder niet wat anderen daarvan vinden, ik kan er niets aan veranderen, het is zoals ik gebouwd ben en als ik sport dan is dat mijn lijf gewoon. En ik ben dol op sporten dus ja.



Ik zou mijn mond tegen zo'n man dus niet kunnen houden als ik dat zou horen.

Dan kreeg hij van mij een kutopmerking terug. 1 waar hij nog lang ziek van zou zijn.
Echte schoonheid zit van binnen. Wie het nodig vindt om zo hardop te oordelen over anderen is zelf niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het verder prima hoor, om iets van iemand te vinden maar als het zo op een onrespectvolle manier gebeurd, jezelf zo boven de ander plaatsen, dat schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat.
nou anders om krijg je het ook te horen, ik heb een slank figuur, maar genoeg opmerkingen of van die blikken. Voor een hoop mensen is het lekker om anderen te veroordelen, dan lijken ze zelf beter of zo...



echt, je kan een top model zijn en dan krijg je nog een lading stront over je heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit dergelijke opmerkingen in de sportschool gehoord. Er komt ook van alles en ik heb het idee dat ze iedereen in zijn waarde laten. Wat die 2 dames op de fietsen tegen elkaar over mij zeggen weet ik niet, boeit me ook niet. Ik wens ze fijne avond als ik weg ga en zij zeggen 'hetzelfde!' En niet 'hetzelfde, zwemband'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat vreselijk onnodig kwetsend! Ik zou een klacht indienen bij deze sportschool want dit is absoluut geen professioneel gedrag. Mensen komen daar voor diverse redenen en het personeel van een sportschool dient ze daar in te begeleiden, niet om af te kraken!

en ook ik durf niet snel in te bloot te lopen of naar de sport school te gaan, of in de tuin in bikini...



het treft echt elke soort vrouw, slank, dik, mager, klein, lang, donker, licht...
Alle reacties Link kopieren
Soms vraag ik me weleens af waarom sommige mensen erg dik zijn, of het door een ziekte komt, medicijngebruik, of dat het ze gewoon niet uitmaakt en het wel prima vinden zo. Maar dat zeg ik niet hardop.
Alle reacties Link kopieren
quote:gatenkaas schreef op 24 mei 2014 @ 19:12:

Soms vraag ik me weleens af waarom sommige mensen erg dik zijn, of het door een ziekte komt, medicijngebruik, of dat het ze gewoon niet uitmaakt en het wel prima vinden zo. Maar dat zeg ik niet hardop.Dat doe je alleen passief aggressief in een anoniem topic op Viva
Het is idd nooit goed. Ik ben dun en ik heb ook wel 's gehoord dat ik beter naar de Mac kan gaan dan naar de sportschool. Ik denk dat dat dan wel afgunst is maar, serieus, get a life.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 24 mei 2014 @ 19:07:

nou anders om krijg je het ook te horen, ik heb een slank figuur, maar genoeg opmerkingen of van die blikken. Voor een hoop mensen is het lekker om anderen te veroordelen, dan lijken ze zelf beter of zo...



echt, je kan een top model zijn en dan krijg je nog een lading stront over je heen.Ik vind dat toch echt wel een verschil in zitten. Ik kan er echt geen moment wakker van liggen als mensen me venijnig aankijken om mijn slanke lijf maar als ik 100 kilo zou wegen en de mensen kijken dan ook dan zou me dat zéker héél veel doen. Het zou veel meer impact hebben om me.
Dus, net zomin dat je je hoeft te verantwoorden voor dik zijn hoeft dat ook niet voor dun zijn en heb je niet gelijk een eetprobleem.
quote:3wieler schreef op 24 mei 2014 @ 19:15:

[...]





Ik vind dat toch echt wel een verschil in zitten. Ik kan er echt geen moment wakker van liggen als mensen me venijnig aankijken om mijn slanke lijf maar als ik 100 kilo zou wegen en de mensen kijken dan ook dan zou me dat zéker héél veel doen. Het zou veel meer impact hebben om me.Jawel, want er wordt gelijk gesuggereerd dat je een eetprobleem heb.
quote:Scamp schreef op 24 mei 2014 @ 19:13:

[...]



Dat doe je alleen passief aggressief in een anoniem topic op Viva Is dat passief agressief? Ik vind het eerlijk. Ik denk het ook vaak. Hoe kom je in vredesnaam zó dik? Of zo dun?
quote:3wieler schreef op 24 mei 2014 @ 19:15:

[...]





Ik vind dat toch echt wel een verschil in zitten. Ik kan er echt geen moment wakker van liggen als mensen me venijnig aankijken om mijn slanke lijf maar als ik 100 kilo zou wegen en de mensen kijken dan ook dan zou me dat zéker héél veel doen. Het zou veel meer impact hebben om me.

nou, opmerkingen als 'mannen houden niet van botten' is niet echt goed bedoeld...en dat terwijl je geen botten ziet maar ik heb geen kont als van Kim Kardashian.



moet je eens kijken onder een foto van een model op internet, wat voor commentaar daar wordt neer gezet, echt niet te geloven...en dat is het, het is nooit goed en heel veel mensen vinden het leuk om mensen af te zeiken..zielige lui.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven