Lijf & Lijn alle pijlers

Wat doet die koe op de sportschool?

24-05-2014 18:32 210 berichten
Paar jaar terug in een sportschool. Ik sta met een stel te kletsen en er loopt een dikke vrouw voorbij. Mijn lengte en een stuk zwaarder. Ik woog toen een kilootje of 100, ik schat haar op 130 kilo. Ik vond het retedapper dat ze daar was, druipend van het zweet na haar training. Zegt een vent 'wat doet die koe hier?'



Op mijn vorige sportschool kregen we een nieuwe instructrice voor de groepslessen (steps, zumba, bodypower etc) Kleine vrouw, flink gezet. Super dat ze niet alleen slanke dennen aannemen toch? Maar er zijn gewoon klachten van klanten gekomen omdat ze geen les wilden van een dikkerdje.....



Vandaag sta ik met een stel meiden te kletsen na afloop van de les. Even verderop staat S. Prachtfiguur heeft ze. Ze bukt en je ziet een klein randje 'vet' (kan het niet eens zo noemen maar goed) Dan zegt B 'pffff gelukkig, jij hebt ook een muffintop S!'



Tijdje terug, ik sjouw de boodschappen drie tassen oo. Kom buren tegen. 'Zo' zegt de buurman 'jij hebt gespierde armen'. Ja dat klopt, die heb ik. 'Niet echt vrouwelijk he?' Zegt ie er achteraan...



Oftewel, het is altijd wat als het om andervrouws uiterlijk gaat. Te dik, te dun, te gespierd.....



Ken je dergelijke situaties? Heb je zelf weleens zoiets gezegd? Of gedacht? En wat zou jij doen in bovenstaande gevallen?
quote:3wieler schreef op 24 mei 2014 @ 19:15:

[...]





Ik vind dat toch echt wel een verschil in zitten. Ik kan er echt geen moment wakker van liggen als mensen me venijnig aankijken om mijn slanke lijf maar als ik 100 kilo zou wegen en de mensen kijken dan ook dan zou me dat zéker héél veel doen. Het zou veel meer impact hebben om me.



Inderdaad, mijn vrienden, familie en collega's kennen mijn binnenkant en waarderen mij daarom maar ik vind het steeds lastiger om nieuwe mensen te leren kennen omdat ik zo zwaar ben.

Na jarenlange worsteling met alles proberen lijkt het toch aan mijn schildklier te liggen. Met een gemiddelde aan 1800 kcal per dag, een normaal ritme, huishouding en dergelijke lukt het me prima om een kilo per maand aan te komen.

En reken maar dat dat frustrerend is en mensen je meteen afschieten om je buitenkant :(
Alle reacties Link kopieren
Scamp, TO vroeg of je zelf ooit zoiets hebt gezegd/gedacht. Daar was het een antwoord op. En nee, het is niet aardig om zoiets weleens te denken...dat weet ik ook wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 24 mei 2014 @ 19:17:

[...]





Jawel, want er wordt gelijk gesuggereerd dat je een eetprobleem heb.Kan, naar dat zou mij dus niet raken.
quote:StoraHuntur schreef op 24 mei 2014 @ 19:17:

[...]





Jawel, want er wordt gelijk gesuggereerd dat je een eetprobleem heb.en dat mannen je niet lekker vinden, en dat je altijd chagrijnig bent want je eet alleen sla...
quote:3wieler schreef op 24 mei 2014 @ 19:20:

[...]





Kan, naar dat zou mij dus niet raken.Nou, sorry, maar ik vind het echt niet leuk om dat te horen omdat ze dus éigenlijk zeggen dat je geestesziek bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:gatenkaas schreef op 24 mei 2014 @ 19:12:

Soms vraag ik me weleens af waarom sommige mensen erg dik zijn, of het door een ziekte komt, medicijngebruik, of dat het ze gewoon niet uitmaakt en het wel prima vinden zo. Maar dat zeg ik niet hardop.





Er zijn niet maar twee smaken in 'dik zijn'. Er zijn veel oorzaken en nog meer redenen om het er niet meer af te krijgen. Dat mag je er dan gelijk bij denken.





Ik haat dat soort sportscholen. Ook ik heb er ervaring mee, van de sportdietist o.a. die mij niet wilde geloven toen ik vertelde dat ik al jaren paleo at en toen toch maar eens met mij de lijst door wilde lopen, omdat ik volgens haar 'waarschijnlijk niet precies wist wat dat inhield'. En het feit dat ik meerdere uren per week sportte was waarschijnlijk niet toereikend want 'vaak hebben dikke mensen geen doorzettingsvermogen'. Ik kan meer voorbeelden verzinnen maar ik heb er geen zin in. Ik kon door dit soort dingen jaren niet meer naar sportscholen toe, ik schaamde me te erg. Nu ben ik er overheen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratteke schreef op 24 mei 2014 @ 19:18:

[...]



Is dat passief agressief? Ik vind het eerlijk. Ik denk het ook vaak. Hoe kom je in vredesnaam zó dik? Of zo dun?

Hoe het hier geschreven stond vind ik dat, ja



Ze denkthet vaak maar zegt het nooit.

Dat is net zo erg. Want dan zal ze heus ook wel haar ongenoegen (?) kenbaar maken met oogopslag en lichaamstaal.
Het probleem is dat mensen overal iets van moeten vinden.

Als je zelf iets forser bent, dan valt het op dat mensen het daarover hebben, maar bij dunnere mensen gebeurt het ook.



Door ziekte heb ik een tijd te weinig gewogen.

Je wilt niet weten wat mensen allemaal moeten vinden van je.

Vermoeiend.



In een sportschool is het hinderlijk dat er kritiek wordt geleverd, op wie dan ook. Iedereen komt voor hetzelfde doel, sporten.

Moedig elkaar gewoon aan bij het sporten, i.p.v. dat afzeiken.

Afzeiken gebeurt om eigen onzekerheid te verdoezelen, maar het wordt er niet gezelliger van.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 24 mei 2014 @ 19:19:

[...]



nou, opmerkingen als 'mannen houden niet van botten' is niet echt goed bedoeld...en dat terwijl je geen botten ziet maar ik heb geen kont als van Kim Kardashian.



moet je eens kijken onder een foto van een model op internet, wat voor commentaar daar wordt neer gezet, echt niet te geloven...en dat is het, het is nooit goed en heel veel mensen vinden het leuk om mensen af te zeiken..zielige lui.Dat zal allemaal best zo zijn maar de norm is toch nog altijd slank. Tuurlijk zijn er zat mensen die dun niet mooi vinden maar het gros vindt dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 50 kilo af was gevallen kreeg ik in de sportschool te horen (van een begeleidster, bij het wegen, meten etc) dat ik morbide obesitas had en toch echt wel eens moest gaan afvallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 24 mei 2014 @ 19:22:

[...]





Nou, sorry, maar ik vind het echt niet leuk om dat te horen omdat ze dus éigenlijk zeggen dat je geestesziek bent.Ik heb het ook over mijn persoonlijk gevoel hè? Ik zeg niet dat jou dat ook niets moet doen.
Maar ik geloof wel dat het idd makkelijker is om te dun te zijn dan te dik.
Alle reacties Link kopieren
Er s altijd wel iets. Ik werk in de horeca en ik heb behoorlijk kort haar. Hoe vaak ik wel niet van volslagen vreemden hoor dat ik mijn haar zou moeten laten groeien, want vrouwen met lang haar zijn mooier.

Nou, dat vind ik niet en het is mijn hoofd! Bovendien, waarom zou ik voor jou mooi willen zijn? Ik ben aardig tegen je, beleefd, doe mn werk zo goed mogelijk. Waarom reken je me niet daar op af, en denk je dat je een mening mag hebben over mijn uiterlijk?



Maar kennelijk is het 'vlotte korte kapsel' not done, want dat lees ik hier ook vaak genoeg. Nou ja, jammer dan voor iedereen die er een probleem mee heeft, als ik mijn haar kort wil is het dus kort.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cherrybomb schreef op 24 mei 2014 @ 19:00:

ugh daarom ga ik dus niet naar de sportschool



Niks van aantrekken, onbeleefde mensen heb je overal. En voor sommigen is het nooit goed, die hebben altijd wat te mekkeren, dus gewoon doen!
Denken mag toch? Bij mij gaat dat vanzelf. Dat geeft toch niks?

Als ik iemand zie met een knots van een neus denk ik ook 'hey, wat een knots van een neus'.

Als ik iemand zie met schandalen en jubeltenen denk ik ook 'hey zeker een Jeruzalemsydroom'.

Als ik iemand zie met prachtige harde krullen denk ik ook 'hey zekers inspiratie opgedaan bij ons Royke'.

Als ik iemand zie met een hele dikke kont denk ik ook 'hey zou die in een klein tuinstoeltje passen?'
quote:2Italy2 schreef op 24 mei 2014 @ 19:33:

Denken mag toch? Bij mij gaat dat vanzelf. Dat geeft toch niks?

Als ik iemand zie met een knots van een neus denk ik ook 'hey, wat een knots van een neus'.

Als ik iemand zie met schandalen en jubeltenen denk ik ook 'hey zeker een Jeruzalemsydroom'.

Als ik iemand zie met prachtige harde krullen denk ik ook 'hey zekers inspiratie opgedaan bij ons Royke'.

Als ik iemand zie met een hele dikke kont denk ik ook 'hey zou die in een klein tuinstoeltje passen?'Da's helemaal waar. Het uítspreken is natuurlijk wel iets anders.
Psies.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een vrouw van 120+ kilo in de sportschool zie zweten kan ik niks anders dan respect hebben.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Het is nooit goed, ik ben sinds januari bijna 20 kilo afgevallen en een paar jaar geleden ook al een hoop. Bij elkaar in totaal 45 kilo. Toen ik dus te dik was zeiden de mensen rottige dingen tegen me (koe, dikzak ed), nu dat ik dus ben afgevallen en er goed uit zie (vind ikzelf) vinden de mensen ineens dat ik toch wel erg grote borsten heb. Dat sporten daarmee niet goed is...

Het is ook nooit goed...
Mensen moeten eens leren zich niet met een ander te bemoeien:) Vooral als mensen je gaan scannen als je aan komt lopen, vind ik verschrikkelijk. Heb zelf maat 36/38, maar ook ik word daar onzeker van.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikdus2010 schreef op 24 mei 2014 @ 19:37:

Het is nooit goed, ik ben sinds januari bijna 20 kilo afgevallen en een paar jaar geleden ook al een hoop. Bij elkaar in totaal 45 kilo. Toen ik dus te dik was zeiden de mensen rottige dingen tegen me (koe, dikzak ed), nu dat ik dus ben afgevallen en er goed uit zie (vind ikzelf) vinden de mensen ineens dat ik toch wel erg grote borsten heb. Dat sporten daarmee niet goed is...

Het is ook nooit goed...



Dan zijn ze jaloers
Raar hoor. Ik ken werkelijk niemand in mijn omgeving die publiekelijk commentaar geeft op het lichaam van een ander.

Geen niveau en een teken van onzekerheid. Ik noem dat pestgedrag, zou er ook onmiddellijk iets van zeggen.
quote:2Italy2 schreef op 24 mei 2014 @ 19:38:

Raar hoor. Ik ken werkelijk niemand in mijn omgeving die publiekelijk commentaar geeft op het lichaam van een ander.

Geen niveau en een teken van onzekerheid. Ik noem dat pestgedrag, zou er ook onmiddellijk iets van zeggen.O, dat doe ik ook wel hoor, dan zeg ik "oh, gelukkig mag ik vanavond weer een zoetje".
quote:mrsnem schreef op 24 mei 2014 @ 19:37:

Als ik een vrouw van 120+ kilo in de sportschool zie zweten kan ik niks anders dan respect hebben.Helemaal mee eens!Goed verwoord!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 100+ kilo woog hoorde ik nooit opmerkingen in de sportschool maar ik schijn ook een bepaalde uitstraling te hebben . Nu weeg ik 75kg (normaal gewicht voor mijn lengte) en nu krijg ik te horen dat ik wel genoeg afgevallen ben, dat ik te dun word of "hoe weet jij nou hoe het is om dik te zijn" ... Heb zelf 140kg gewogen notabene.



Al met al is het nooit goed en dat mensen overal wat van menen te zeggen dat irriteert me. Wt kan mij het nou schelen dat buurmeisje X te dun is en buurvrouw Z te dik? En dat nicht A een kort kapsel heeft en collega B een lelijke jurk aan heeft. Maar een dik iemand die in de sportschool komt, kan van mij een mooi compliment krijgen. Net zoals iemand anders. Maar iemand die een grote bek heeft, kan ook wat verwachten. Als een sportschool een opmerking zou maken zoals bij Tjongejonge, dan hadden ze aan mij een slechte. Meteen een sneer terug zodat alle klanten het horen en vervolgens mijn zuurverdiende centen in een andere sportschool spenderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven