Lijf & Lijn alle pijlers

Wat doet die koe op de sportschool?

24-05-2014 18:32 210 berichten
Paar jaar terug in een sportschool. Ik sta met een stel te kletsen en er loopt een dikke vrouw voorbij. Mijn lengte en een stuk zwaarder. Ik woog toen een kilootje of 100, ik schat haar op 130 kilo. Ik vond het retedapper dat ze daar was, druipend van het zweet na haar training. Zegt een vent 'wat doet die koe hier?'



Op mijn vorige sportschool kregen we een nieuwe instructrice voor de groepslessen (steps, zumba, bodypower etc) Kleine vrouw, flink gezet. Super dat ze niet alleen slanke dennen aannemen toch? Maar er zijn gewoon klachten van klanten gekomen omdat ze geen les wilden van een dikkerdje.....



Vandaag sta ik met een stel meiden te kletsen na afloop van de les. Even verderop staat S. Prachtfiguur heeft ze. Ze bukt en je ziet een klein randje 'vet' (kan het niet eens zo noemen maar goed) Dan zegt B 'pffff gelukkig, jij hebt ook een muffintop S!'



Tijdje terug, ik sjouw de boodschappen drie tassen oo. Kom buren tegen. 'Zo' zegt de buurman 'jij hebt gespierde armen'. Ja dat klopt, die heb ik. 'Niet echt vrouwelijk he?' Zegt ie er achteraan...



Oftewel, het is altijd wat als het om andervrouws uiterlijk gaat. Te dik, te dun, te gespierd.....



Ken je dergelijke situaties? Heb je zelf weleens zoiets gezegd? Of gedacht? En wat zou jij doen in bovenstaande gevallen?
Ik sport graag met de mannen mee. Gewoon, niet zeiken maar trainen. En geinen met elkaar. En je stimuleren om toch die ene rep te doen, toch wat meer gewicht aan je barbell, toch wat harder te rennen. En dan samen gezellig bijna staan te kotsen :D
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn onzekere mensen die een goed gevoel willen krijgen door andere onzeker te maken... Haat dat soort mensen!!
quote:Thordis schreef op 24 mei 2014 @ 20:37:

[...]



Je mag ook aardig voor jezelf zijn en aardig over jezelf praten als je te dik bent hoor.Kan best, maar je zult vast met me eens zijn dat er weinig veel te dikke vrouwen zijn die van hun lijf houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 24 mei 2014 @ 20:18:

[...]



de medewerker van de sportschool zou ook gewoon kunnen vragen aan iemand wat zijn of haar doel is, dat is in mijn ogen hetzelfde als de vraag van de huisarts. Dan vul je niet iets in voor de ander, wat je wel doet als je er al vanuit gaat dat iemand om een bepaalde reden komt.



Niet beledigd zijn is ook een keuze uiteindelijk. Die sportschoolmedewerker die dag in dag uit de ervaring heeft dat negen van de tien mensen met overwicht zich aanmelden met als doel om af te vallen kan jij namelijk niet veranderen. Alleen je eigen gedachten en gevoel kan je beïnvloeden, die sportschoolmedewerker met haar ervaring met klanten niet.



Dus verwachten wat zij wel en niet mogen zeggen/vragen/invullen volgens jou, daar heb jij geen invloed op, dat kan je wel vinden en dat zou ook superpoliticor zijn van die persoon als ze dag en in en dag uit maar niet uitgaan van hun eigen ervaringen, maar steeds blanco een intake-gesprek/aanmelding ingaan.



Maar ik denk dat je eigen gedachten en gevoel beïnvloeden uiteindlijk makkelijker is dan anderen willen veranderen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Het is gewoon onprofessioneel MrsSW. Dan maar elke dag ervaringen enzo, maar je vráágt wat iemand wil, je gaat het ze niet vertellen of het gokken. Is in heel veel dienstverlenende beroepen gewoon de basis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 24 mei 2014 @ 20:22:

[...]





Ik zou ook boos kijken. Niet om jou, maar Ik heb een tyfushekel aan sporten Heb ik ook. Maar ik doe het toch. Het is voor zwaardere mensen niet per definitie een grotere opgave, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 24 mei 2014 @ 20:24:

[...]





O, zit jij niet in Kutkrabbeveen?Nope.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:quattro35 schreef op 24 mei 2014 @ 20:34:



[...]







BasicFit?Kom op, kom op, kom op nououou😀
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 mei 2014 @ 20:01:

Mijn ervaring met de sportschool is dat zolang je je op cardio-apparaten en spiermachientjes begeeft, mensen je bewonderen dat je je overgewicht wil aanpakken.



Als je op groepslessen gaat kom je tussen van die huppelkutjes terecht die alles boven maatje 34 moddervet vinden en dus al helemaal afkeurend kijken als je maat 40 of hoger hebt.

Vermijd dus huppelkut-zien-en-gezien-worden-lesjes (waarbij die meiden ook nog op zichzelf geilen in de megagrote spiegels die uiteraard extra demotiverend werken voor iedereen met plus-size) en begeef je tussen de serieuze mensen die in de sportschool zijn om hun lijf aan te pakken.Ik doe 6x pw van die groepslessen, ben lid van geen sportschool bij een grote universiteit, dus 80% jonge mensen. Heb nog nooit commentaar of rare blikken gehad. Het is heel gezellig.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 24 mei 2014 @ 20:39:

[...]





Niet beledigd zijn is ook een keuze uiteindelijk. Die sportschoolmedewerker die dag in dag uit de ervaring heeft dat negen van de tien mensen met overwicht zich aanmelden met als doel om af te vallen kan jij namelijk niet veranderen. Alleen je eigen gesachten en gevoel kan je beïnvloeden, die aportschoolmedewerker met haar ervaring met klanten niet.



Dus verwachten wat zij wel en niet mogen zeggen/vragen/invullen volgens jou, daar heb jij geen invloed op, dat kan je wel vinden en dat zou ook superpoliticor zijn van die persoon als ze dag en in en dag uit maar niet uitgaan van hun eigen ervaringen, maar steeds blanco een intake-gesprek/aanmelding ingaan.



Maar ik denk dat je eigen gedachten en gevoel beïnvloeden uiteindlijk makkelijker is dan anderen willen veranderen. ik denk dat het voor iedereen goed is om een nieuw contact met open mind tegemoet te treden, of dat nou in de sportschool is of buiten op straat of in welk bedrijf dan ook. En natuurlijk breng je altijd je eigen ervaringen met je mee, maar als je je alleen daar door laat leiden, zul je toch geregeld de plank misslaan. Dat heeft niks te maken met mensen kwetsen, maar er voor zorgen dat je niet te veel op routine gaat draaien
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort aan het hardlopen en laat de ongezonde snacks

staan. Ik ren langs een groep tieners die beginnen te lachen en te wijzen, waarop ik terug schreeuw, he ik doe er ten minste wat aan. 1 van de jongens riep terug, zeker mevrouw, goed bezig!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Een tijd geleden sportte ik nog bij een hele dure sportschool hier in de buurt. Andere sportscholen waren een flink eind weg, dus veel keuze had je niet.

Ik kreeg toen een paar hele nare opmerkingen van een instructeur. In plaats van mij te willen helpen boorde hij mij de grond in. Ik had net de stap genomen om te gaan sporten en dan moest ik nog 20x horen hoe dik ik wel niet was en dat ik al veel eerder daar had moeten zijn en dat het ontzettend zonde was.



Nou, en bedankt. Heb een melding gemaakt want voelde mij totaal niet op mijn gemak door hem. Na oefeningen ook steeds een kut opmerking. Kreeg een tijdje een andere instructeur die mij wel oprecht hielp en mij motiveerde op een goede manier.



Sport nu bij een andere sportschool en laatst zag ik die oetlul hier werken. Iedereen in deze sportschool wil mij graag helpen, maar als hij er is maak ik liever rechtsomkeert. Doe ik niet, maar voel me echt niet op mijn gemak als hij er is.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 24 mei 2014 @ 20:29:

[...]





Kan het niet zo zijn dat die vrouwen zich dood generen voor hun dikke lijf? Ik herken dat namelijk wel. Als je te dik bent, zweet je sneller en loop je niet alleen te dik door die sportschool te waggelen, maar ook nog eens bezweet en met een knalrood glimmend hoofd.Ik heb geen idee. Ik zeg halleo, of ik glimlach en krijg een hoze blik. Ik ga niet vragen naar het waarom, ik constateer alleen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mali30 schreef op 24 mei 2014 @ 20:47:

Ik ben sinds kort aan het hardlopen en laat de ongezonde snacks

staan. Ik ren langs een groep tieners die beginnen te lachen en te wijzen, waarop ik terug schreeuw, he ik doe er ten minste wat aan. 1 van de jongens riep terug, zeker mevrouw, goed bezig!Twee-duimen-op-smiley.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 mei 2014 @ 20:49:

[...]





Ik heb geen idee. Ik zeg halleo, of ik glimlach en krijg een hoze blik. Ik ga niet vragen naar het waarom, ik constateer alleen.Hé, zit jij ook aan het blond-bier?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is de theorie. In de praktijk werken mensen met hokjes. Dat maakt het leven overzichtelijker en makkelijker en het is gewoon menselijk. Ik verwacht tegenwoordig een stuk minder van mensen en dat maakt het toch allemaal wat makkelijker. Mensen zouden inderdaad zus en zo moeten doen, ik houd me verwachtingen tegenwoordig wat lager, bevalt me goed. Ik erger me een stuk minder.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:joy88 schreef op 24 mei 2014 @ 20:38:

Dat zijn onzekere mensen die een goed gevoel willen krijgen door andere onzeker te maken... Haat dat soort mensen!!Niet alle mensen met een goed figuur zijn onzeker, hoor. Onaardige mensen hebben allerlei soorten maten en figuren. Onzekere mensen ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 24 mei 2014 @ 20:52:

[...]





Hé, zit jij ook aan het blond-bier?Nee. Want ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Whahaha Mali!

Ik had ook zoiets. Hardlopen en commentaar van twee rokende, dikke meneren. Dat t slecht voor mn knieën was. Heb ze vriendelijk bedankt voor het advies haha.

Vorig jaar zomer vond ik t erger: deed ik een rondje om t meer. Stuk hardlopen, dan push ups, squats, touwtje springen en burpees. Ben ik ongeveer met de laatste burpees bezig, helemaal compleet naar de klote, fietst er n gezin langs. Zegt dat kind 'kijk mama die mevrouw doet ook yoga'
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 mei 2014 @ 20:55:

[...]





Nee. Want ?"Halleo" en "hoze blik".
Ik ben te lang - jaa... Jeetje jij durft wel hè, met jouw lengte en dan ook nog van die hoge hakken aan.



Net alsof ik morgen zou kunnen besluiten 10 cm korter te zijn in het vervolg --'



En ja, zodra ik een kilo of 2 aankom zie je dat gelijk goed omdat ik doorgaans erg slank ben. Dan krijg ik meermaals de vraag of alles wel goed gaat, ben tenslotte best aardig aangekomen hè! Vermoeiend dat soort mensen!
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 24 mei 2014 @ 20:57:

[...]





"Helleo" en "hoze blik".Ik ben me van geen kwaad bewust, maar zal eens vaker reclame kijken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me nog nooit ongemakkelijk gevoeld op m'n sportschool. Ik kom daar puur voor mijzelf en als ik bezweet rondloop dan ben ik goed bezig geweest
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 24 mei 2014 @ 20:57:

[...]





"Halleo" en "hoze blik".HallEo is natuurlijk gewoon een typefout..
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 mei 2014 @ 20:59:

[...]





HallEo is natuurlijk gewoon een typefout..



Dat bedoelt ze ook

Door het blondbier ging zij zelf ook spelfouten maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven