Lijf & Lijn alle pijlers

Wat doet die koe op de sportschool?

24-05-2014 18:32 210 berichten
Paar jaar terug in een sportschool. Ik sta met een stel te kletsen en er loopt een dikke vrouw voorbij. Mijn lengte en een stuk zwaarder. Ik woog toen een kilootje of 100, ik schat haar op 130 kilo. Ik vond het retedapper dat ze daar was, druipend van het zweet na haar training. Zegt een vent 'wat doet die koe hier?'



Op mijn vorige sportschool kregen we een nieuwe instructrice voor de groepslessen (steps, zumba, bodypower etc) Kleine vrouw, flink gezet. Super dat ze niet alleen slanke dennen aannemen toch? Maar er zijn gewoon klachten van klanten gekomen omdat ze geen les wilden van een dikkerdje.....



Vandaag sta ik met een stel meiden te kletsen na afloop van de les. Even verderop staat S. Prachtfiguur heeft ze. Ze bukt en je ziet een klein randje 'vet' (kan het niet eens zo noemen maar goed) Dan zegt B 'pffff gelukkig, jij hebt ook een muffintop S!'



Tijdje terug, ik sjouw de boodschappen drie tassen oo. Kom buren tegen. 'Zo' zegt de buurman 'jij hebt gespierde armen'. Ja dat klopt, die heb ik. 'Niet echt vrouwelijk he?' Zegt ie er achteraan...



Oftewel, het is altijd wat als het om andervrouws uiterlijk gaat. Te dik, te dun, te gespierd.....



Ken je dergelijke situaties? Heb je zelf weleens zoiets gezegd? Of gedacht? En wat zou jij doen in bovenstaande gevallen?
Alle reacties Link kopieren
quote:mukske schreef op 24 mei 2014 @ 20:37:

Ik kreeg ooit tijdens een vergadering van een collega de opmerking of ik echt wel drie klontjes suiker in mijn thee moest nemen. Ik had toch al zo'n dikke kont. (Klopt, ik draag momenteel maat 56. Was ook ooit maat 36).



Mijn reactie; 'Als ik perse zou willen heb ik die dikke kont er zo af, maar jij hebt helaas een groter probleem, want een houten kop is toch echt een niet te corrigeren genetische afwijking'.



Mijn motto is 'leven en laten leven'. Er zijn toch echt belangrijker dingen om je druk over te maken dan hoe iemand er uit ziet? Als ik met iemand spreek herinner ik me later alleen een gezicht en wat hij of zij gezegd heeft en niet welk jasje/schoenen/kapsel diegene had en lichaamsomvang interesseert me nog het minst.



Mooi antwoord. Zou willen dat ik zo adrem was. Mijn collega bood mijn slanke collega afgelopen week een koekje aan met de woorden 'jij kan het hebben', toen zette ze de schaal weg en zei tegen mij 'jij niet'. Ik stond echt met een mond vol tanden. Voel me er eigenlijk nog erg rot door. Heb inderdaad overgewicht, geen obesitas, maar nog nooit meegemaakt dat een bekende me zo behandelde.

In de sportschool trouwens ook nooit.
Alle reacties Link kopieren
Dank je storahunter, ben best trots op mezelf dat ik nu echt doorzet en ik merk dat ik me fitter voel en ik val rustig aan ook af.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 24 mei 2014 @ 20:34:



[...]







BasicFit?FFF
Echt helemaal niks van aantrekken! Het is inderdaad nooit goed. Heel gemeen om anderen zo op hun uiterlijk aan te spreken. Het leven is te leuk om hierover op elkaar te gaan zitten vitten. En ik ga mijn tijd ook niet meer verdoen door na te denken over wat mensen van mijn uiterlijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nevermind. Ik zat niet op te letten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Nev, dat is inderdaad geen aardige opmerking maar steeds de opmerkingen als 'jij kan het hebben' (hoe complimenteus dat ook bedoeld is) zijn ook niet prettig. Of als iedereen zit te eten behalve ik, dat men dan gaat denken dat ik wel wil eten, maar bang ben een gram aan te komen. Ook dat is vervelend.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 24 mei 2014 @ 21:06:

[...]





Daarom vraag ik altijd of iemand een koekje lust en zeg ik niet: "Jij kan het hebben." Daarmee impliceer je toch zelf dat jij het niet kan hebben, of ben ik nou gek? volgens mij zei de collega met de koekjes dat tegen de slanke collega en niet Nev of lees ik het nu zo verkeerd?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Mensen hebben over ander mensen altijd een oordeel, ongeacht hoe ze er uit zien.

Ben je dik dan ben je lui en heb je geen discipline, ben je gespierd dan ben je onzeker. Ben je slank dan heb je een obsessie.

Het is nooit " goed " . En dan nog.... Wie bepaalt wat goed ( genoeg ) is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08, 47 seconden geleden



volgens mij zei de collega met de koekjes dat tegen de slanke collega en niet Nev of lees ik het nu zo verkeerd?Ik las het inderdaad verkeerd.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
waar het eigenlijk op neer komt, dat niemand zit te wachten op opmerkingen over gewicht en uiterlijk (tenzij als compliment) of we nou dik of dun zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Het rare is dat het minder onaardig wordt gevonden als je slanke mensen of gespierde mensen wegzet als types met een psychisch probleempje dan wanneer je dat doet met mensen met overgewicht.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 24 mei 2014 @ 21:11:

waar het eigenlijk op neer komt, dat niemand zit te wachten op opmerkingen over gewicht en uiterlijk (tenzij als compliment) of we nou dik of dun zijn Precies.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08, 69 seconden geleden

waar het eigenlijk op neer komt, dat niemand zit te wachten op opmerkingen over gewicht en uiterlijk (tenzij als compliment) of we nou dik of dun zijnDat is het inderdaad. Maar je eigen gedachten en gevoel daarover aanpakken levert wel meer op dan verwachten dat de rest van de wereld gaat veranderen en stopt met oordelen en vergelijken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
klopt, net als dat het minder erg is dat je grapjes maakt over domme blondjes dan dat je grapjes maakt over buitenlanders
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Er bestaat toch een nationale complimentendag?

Ik wil meer van die dagen.

Lijkt me fijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca, 2 minuten geleden

Het rare is dat het minder onaardig wordt gevonden als je slanke mensen of gespierde mensen wegzet als types met een psychisch probleempje dan wanneer je dat doet met mensen met overgewicht.

Dat gevoel heb ik ook, blijkbaar moet een slank of gespierd lichaam je zoveel vreugde brengen dat kritiek je minder moet raken ofzo.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08, 2 minuten geleden

klopt, net als dat het minder erg is dat je grapjes maakt over domme blondjes dan dat je grapjes maakt over buitenlanders

Dat inderdaad.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 24 mei 2014 @ 21:15:

[...]





Dat is het inderdaad. Maar je eigen gedachten en gevoel daarover aanpakken levert wel meer op dan verwachten dat de rest van de wereld gaat veranderen en stopt met oordelen en vergelijken. klopt, je hebt alleen je eigen denken en handelen waar je invloed op kunt uitoefenen. Daarom denk ik dat je je ook bewust moet zijn van je eigen woorden richting een ander. Een opmerking zoals 'jij kunt het hebben' kan net zo vervelend zijn als 'jij kunt het niet hebben' , maar over de eerste opmerking zal de algemene verontwaardiging minder sterk zijn dan over de tweede, terwijl ze eigenlijk alletwee nergens op slaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Niet over overgewicht, maar wel over opmerkingen over het uiterlijk;



Ik ben in het bezit van een gehandicaptenparkeerkaart.

(Kom wel in de sportschool om te revalideren)

Ik moest een keer ergens parkeren en een parkeerwacht sprak me aan. Ik vertelde over de kaart en liet deze zien.

Zegt hij ' Je bent niet gehandicapt, dat zie ik aan je uiterlijk'

Huh😲 dacht ik toen.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 24 mei 2014 @ 21:07:

Nev, dat is inderdaad geen aardige opmerking maar steeds de opmerkingen als 'jij kan het hebben' (hoe complimenteus dat ook bedoeld is) zijn ook niet prettig. Of als iedereen zit te eten behalve ik, dat men dan gaat denken dat ik wel wil eten, maar bang ben een gram aan te komen. Ook dat is vervelend.Ik vind 'jij kan het hebben' ook een rare opmerking. Maar als er voor jou wordt besloten dat je geen koekje mag omdat je 'het niet kan hebben' is wel naarder. Zou het wel naar vinden voor een collega als het naar de 'jij hebt het nodig, je moet aankomen' gaat. Zou die collega trouwens ook makkelijk uit haar strot krijgen als ze iemand te dun zou vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 24 mei 2014 @ 21:17:

[...]





Dat gevoel heb ik ook, blijkbaar moet een slank of gespierd lichaam je zoveel vreugde brengen dat kritiek je minder moet raken ofzo.



Zou dat het zijn?

Of het idee dat slank zijn een keuze is om de " verkeerde " redenen ?( het pleasen van mannen, de ogen uitsteken van andere vrouwen, bloedirritant zijn )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:nev schreef op 24 mei 2014 @ 21:20:

[...]





Ik vind 'jij kan het hebben' ook een rare opmerking. Maar als er voor jou wordt besloten dat je geen koekje mag omdat je 'het niet kan hebben' is wel naarder. Zou het wel naar vinden voor een collega als het naar de 'jij hebt het nodig, je moet aankomen' gaat. Zou die collega trouwens ook makkelijk uit haar strot krijgen als ze iemand te dun zou vinden.

Maar jij kan toch niet bepalen of het voor de één vervelender is dan voor de ander?

Ik word zo langzamerhand ook weleens schijtziek van die achterlijke opmerkingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 mei 2014 @ 21:20:

[...]





Zou dat het zijn?

Of het idee dat slank zijn een keuze is om de " verkeerde " redenen ?( het pleasen van mannen, de ogen uitsteken van andere vrouwen, bloedirritant zijn ) ik denk meer dat het idee leeft dat slanke mensen het makkelijker hebben dan dikke mensen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 mei 2014 @ 21:20:

[...]





Zou dat het zijn?

Of het idee dat slank zijn een keuze is om de " verkeerde " redenen ?( het pleasen van mannen, de ogen uitsteken van andere vrouwen, bloedirritant zijn )Ik denk dat het het eerste is. Mensen denken al snel dat iemand die een goed figuur heeft (wat ze vaak stiekem denken) niet onzeker is en het dus niet erg vind. Is natuurlijk onzin, maar ik denk dat het zo gaat. Ik vind opmerkingen als 'je moet meer eten' net zo erg als 'zou je dat nou wel doen'.
quote:rosanna08 schreef op 24 mei 2014 @ 21:25:

[...]



ik denk meer dat het idee leeft dat slanke mensen het makkelijker hebben dan dikke mensen Ik werk me de tandjes voor dit lijf, zo makkelijk s t niet Maar goed, ik ben dan ook niet slank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven