Lijf & Lijn alle pijlers

Wat zijn jouw ervaringen met afvallen met shakes?

26-06-2012 09:00 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor het eerst overstag gegaan voor shakes. Ik wil ong. 7 kg. afvallen en ik dacht het te kunnen doen door minder te snoepen e.d.

Helaas blijk ik minder discipline te hebben dan ik zelf had gedacht. Het lijkt wel of ik een tijd een soort van omgekeerde anorexia had. Een verkeerd lichaamsbeeld. Je merkt natuurlijk aan je kleren dat je steeds een wat grotere maat moet nemen. Neem je (kop in het zand) voor lief. Zaterdag paste ik een jasje en toen ik in de spiegel keek ZAG ik het pas echt. Maandag direct van het Kruidvat een bus shakespul gekocht. Ik wil nu 2x per dag een shake doen en 's avonds gewoon eten. Voor tussendoor heb ik dieetkoekjes gekocht.

Hoe lang zou het ongeveer duren voor die 7 kg. eraf is als ik dit vol hou? Ik denk zelf aan 4 weken. Zucht. Maar dan!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou goed op de site van het betreffende merk kijken. Daar staat precies beschreven hoe je dit aan moet pakken, recepttips etc. (want een avondmaaltijd is dus geen patat ofzo ;) ). En inderdaad niet denken na 7 kg denken dat je er bent, want dan begint het pas, blijf alert hou je gewicht op peil, lees je in in etiketten, en grijp in als je weer zwarder wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe een combinatie van shakes en gezond eten. Ben benieuwd. Ik sport veel dus ik ga niet zonder koolhydraten. dat is eigenlijk wat het eiwitshakedieet voorschrijft maar dat is me destijds slecht bevallen. Ik hoef niet zo nodig in ketose.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die hier roepen dat je je stofwisseling om zeep gooit,en weet niet wat niet meer,hebben die het zelf aan den lijve ondervonden. Of trek ja dat uit je mouw,het is om een begin te maken en die kilo"s het gaat hier om 7 kilo he, en niet om 70 kilo.

Als je die eerst kwijt bent motiveert je dat wel om gezond door te gaan met eten. Je weet allemaal wel met 3 keer in de week gebak en rollen koekjes en elke avond een heel zak chips niet goed komt.

Maar normaal eten en geen tweede keer opscheppen,en de tussendoortjes laat staan kom je al een heel eind. Pak hierbij nog elke de fiets naar het werk bij als dat mogelijk is,of een wandeling s'avonds. En zomers is het makkelijker om op een shake te zitten dan in de winter met die kou.
Alle reacties Link kopieren
Of het wel of niet gezond is, dat maakt mij niet uit. Maar waarom heb je shakes nodig om je motivatie omhoog te krikken? Dat kost veel geld, het is niet lekker. Het enige vooruitzicht is een paar kilo minder waarvan toch echt bewezen is dat je er ook zo weer mee aankomt.



Hertog, je zegt zelf dat je niet direct terug wil vallen in je oude patroon. Dat kan toch op andere manieren?



Waarom niet direct die switch maken? Ga naar de sportschool, eet gezonder en denk 2x na voordat je wat in je mond steekt. Want we kunnen er wel omheen draaien, maar dat is toch echt de reden waarom je nu aan de shakes gaat.



Afvallen doe je met:



- bewustzijn met wat je in je lichaam stopt;

- bewegen

- sporten



Niet meer, niet minder. Je valt daardoor een kilo per week af. Dat is dan 7 kg in 7 weken als je goed doorzet. 3 weken extra dan met een shake.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je voor weightcare shakes hebt gekozen. Daar zitten veel suikers in, en suikers zijn niet bevorderlijk voor het afvallen (zorgen dat je hongerig blijft en/of wordt en dat je veel insuline aanmaakt-dat ervoor zorgt dat je je kcal opslaat als vet). Ik kan je wel eiwitshakes aanbevelen. Deze geven je een voldaan gevoel en dat is wat je wilt! Ik ben 4 mei begonnen met afvallen. De eerste week nam ik 2 shakes per dag en een lichte maaltijd. Er moest 5 kilo af. Dat probeerde ik er al 5 jaar af te krijgen. Sporten, niet snoepen, het verzandde allemaal. Wat ik nodig had was een kickstart. Het heeft gewerkt, ik ben tot vandaag al 4,5 kilo afgevallen en zie er stukken slanker uit. Dit motiveert mij zo erg, dat ik nu wel 3x nadenk voordat ik iets in mijn mond stop. Ik snoep en snaai veel minder omdat ik het zonde vind om mijn figuur weer te verknallen!
Alle reacties Link kopieren
quote:summer73 schreef op 26 juni 2012 @ 09:14:

Hertog, niet doen. Je verprutst echt je lijf met zulke dieten. Je komt binnen no time weer aan, en meer. Je kunt beter gaan sporten en je moet echt iets aan je eetgewoonten doen. Kun je jezelf niet verwennen met aardbeien ipv als tussendoirtje dieetkoekjes te kopen?Dit.
Alle reacties Link kopieren
Dat van aardbeien als tussendoortje is natuurlijk een goede tip, zelf ben ik nu zo ver dat ik dat neem en er heerlijk van geniet. Je lichaam heeft er meer aan dan aan zo'n (ongetwijfeld vies) dieetkoekje (geen ervaring mee trouwens). Maar sommige mensen hebben gewoon een stramien nodig waar ze een tijdje blind op kunnen varen. Zijn de eerste kilos eraf, dan is het besef er ineens weer, dat slank worden of blijven een kwestie is van de juiste voedingskeuzes maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hertog,



Ik ben eigenlijk WEL benieuwd hoe de shakes zijn bevallen en of het resultaat heeft geboekt?



Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel erg oppassen met laag Kcal crash diëten...Ik heb perongeluk jaren lang te weinig gegeten (denk gemiddeld tussen de 1000-1300 kcal per dag), met af en toe periodes waar ik slechter at (voelde dan voor mezelf aan als eetbuien, maar blijkt dat ik dan vaak nog maar rond 2000 kcal zat)...



Ik probeer nu mijn stofwisseling op gang te brengen door méér te eten! (Begonnen bij 1500 kcal, nu bij 1700 en bouw het langzaam op)..Als bonus ben ik nu 4 kilo afgevallen, maar dat is een mooie bijkomstigheid, geen doel op zich...Maar als ik een keer een uitschieter heb naar +2000 kcal (zo rond 2400 bv) zit er zo weer een kilo aan...En volgens BMR zou dat juist mijn dagelijkse behoefte moeten zijn (ben een jonge sportieve vrouw...)..



Dus van mij uit een welgemeende doe voorzichtig! En win informatie in zodat je niet per ongeluk je stofwisseling om gort helpt..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu vooral benieuwd of het je gelukt is met de shakes, Hertog Ik heb zelf Cambridge gedaan, en vind het vreselijk irritant dat iedereen zo negatief is over de shakes. Ik ben er 10kg mee afgevallen en voelde me tip top, en na een half jaar nog steeds op gewicht. (schommel soms een 1kg maar goed dat is er gauw weer af) Het gaat ongeacht welk dieet je volgt, dat je je levenswijze omgooit!Of je het nu binnen 2mnd kwijtraakt, of 2 jaar...In beide gevallen moet je ophouden met "vreten"...Uiteindelijk geld het altijd, elk pondje gaat door het mondje..
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nieuwsgierig naar hoe dat werkt. Ik zie een paar keer langskomen 'geen discipline om te gaan sporten en/of minder te sporten' maar jullie kunnen wel de discipline opbrengen om jezelf zo'n beetje uit te hongeren. Kan ik niet rijmen.
Ik heb twee verschillende dieten gedaan gebasseert op shakes.

De eerste was Cambridge. De shakes smaken prima, geen honger gevoel, maar ik was wel wat zwakker dan toen ik gewoon at.

Hiermee ben ik 25 kilo afgevallen in een periode van 4.5 maand. Bij het opbouwen ben ik de mist in gegaan, mijn lichaam kon het ook niet verdragen, ben een aantal keer flauw gevallen.

10 kilo kwam er toen weer aan. Ben toen Prodimed gaan doen. Dit is ook gebasseert op shakes, maar je kan hier ook papjes mee maken, pannenkoeken, eitjes en broodjes. Plus zoveel groente als je wilde. 10 kilo eraf.. en 10 kilo erbij. No go dus. Plus weer flauwgevallen...



Nu doe ik gewoon normaal eten, gaat rustiger maar veel beter!
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 26 juni 2012 @ 17:12:

Mensen die hier roepen dat je je stofwisseling om zeep gooit,en weet niet wat niet meer,hebben die het zelf aan den lijve ondervonden. Of trek ja dat uit je mouw,het is om een begin te maken en die kilo"s het gaat hier om 7 kilo he, en niet om 70 kilo.

Als je die eerst kwijt bent motiveert je dat wel om gezond door te gaan met eten. Je weet allemaal wel met 3 keer in de week gebak en rollen koekjes en elke avond een heel zak chips niet goed komt.

Maar normaal eten en geen tweede keer opscheppen,en de tussendoortjes laat staan kom je al een heel eind. Pak hierbij nog elke de fiets naar het werk bij als dat mogelijk is,of een wandeling s'avonds. En zomers is het makkelijker om op een shake te zitten dan in de winter met die kou.



Sja.. dat is in theorie zo mooi he



Ik ben met veel moeite op een langzame manier 20 kg afgevallen. 8 jaar terug alweer! Ben ook keurig 5 jaar op dat gewicht gebleven, en tóch zit het er weer aan. EN ja.. ik neem de fiets, en nee.. ik eet geen rollen koekjes, zakken chips en repen chocolade.. Wás dat het maar, dan wist ik waar het probleem zat.



Maar goed, door nu opnieuw weer heel secuur op te letten wat ik eet en niet al te veel beweging (ik heb reuma en probeer nu echt langzaam op te bouwen, zodat ik niet weer een paar weken haast niet beweeg ivm pijn) val ik nu gelukkig weer af. Maar dat makkelijke opmerken dat 'rollen koekjes en zakken chips' het doen, daar heb ik zo af en toe best moeite mee.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen wel heel benieuwd hoe de pro-shakes dames hier beland zijn? Is het gewicht er nog af? Beviel het goed?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat mij overigens altijd tegenhield om aan de shakes te gaan, was het voorbeeld voor m'n kinderen, vooral voor m'n dochter. Juist zij had aanleg tot wat meer gewicht en juist haar wilde ik laten zien dat je dat voor een groot gedeelte zélf in de hand hebt, door op een gezonde manier met eten om te gaan. Dus niet niet meer eten, maar gematigd, en zo afvallen.
Later is nu
Ik hrb het in de kast staan en gebruik het als ontbijt of lunch, maar dus niet elke dag of zelfs elke week. Ik zie het als afwisseling bij een energiebeperkend dieet. Meestal lunch ik in het weekend of thuisdag met een salade maar als ik daar geen zin in heb maak ik die shake.



Mijn dieet is meestal 250 cal voor ontbijt en ook voor lunch, twee snacks van 60-100 calorieen en een ontbijtbord avondeten. Wel neem ik twee koffie/ cappucinnos erbij dus ik zit wel rond de 1500.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij stopt op een ontbijtbord avondeten 900 kcal? Hoe vol leg je 'm wel niet dan? Als je 2x 250 kcal eet + nog 2x 80 kcl zit je op 660 kcal. Mijn grote volle bord macaroni vanavond, met kaas en spinazie a la creme, zit rond de 450 kcal (geen vlees) Ik zit meestal rond de 600 kcal volgens mij qua avondeten, maar eet tussendoor (veel) meer en als ontbijt en lunch ook.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:hertog schreef op 26 juni 2012 @ 09:00:

Ik ben voor het eerst overstag gegaan voor shakes. Ik wil ong. 7 kg. afvallen en ik dacht het te kunnen doen door minder te snoepen e.d.

Helaas blijk ik minder discipline te hebben dan ik zelf had gedacht. Het lijkt wel of ik een tijd een soort van omgekeerde anorexia had. Een verkeerd lichaamsbeeld. Je merkt natuurlijk aan je kleren dat je steeds een wat grotere maat moet nemen. Neem je (kop in het zand) voor lief. Zaterdag paste ik een jasje en toen ik in de spiegel keek ZAG ik het pas echt. Maandag direct van het Kruidvat een bus shakespul gekocht. Ik wil nu 2x per dag een shake doen en 's avonds gewoon eten. Voor tussendoor heb ik dieetkoekjes gekocht.

Hoe lang zou het ongeveer duren voor die 7 kg. eraf is als ik dit vol hou? Ik denk zelf aan 4 weken. Zucht. Maar dan! Voor die 7 kilo zou ik toch wel 2 maanden rekenen, maar elk mens is natuurlijk anders
Alle reacties Link kopieren
CAMBRIDGE! Wel een goeie consulent(e) zoeken die je goed begeleid ook wanneer je op streefgewicht zit.

Ga je er maar eens in verdiepen op hun site.. mensen kunnen allemaal lekker negatief doen maar als je met shakes wilt afvallen pak dan cambridge. Krijg je iig alle vitamines mineralen en voedingstoffen binnen die je nodig hebt op een dag. Danwel weinig calorien maar daar zit ook weer een theorie achter! Kan hier wel een heel verhaal gaan houden hoe wat en waarom ik zo enthousiast erover ben maar je kunt beter zelf even op de site kijken of gewoon even een afspraak maken bij een consulente voor wat info!

Ik val er 2 kilo per week mee af, shakes zijn heerlijk en absoluut geen honger. Genoeg energie ook.



Je moet wel een ijzeren discipline hebben en het echt graag willen want geen dieet is makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd zo noemenswaardig dat zodra het woord shakes valt mensen meteen beginnen met slecht dit en dat en dat je daarna aankomt.

Bij elk dieet kom je aan als je daarna weer in je oude gewoonte vakt en teveel eet!

Ik heb het display dieet gedaan, meerdere malen sporten in de week en gezond eten. Jawel binnen een half jaar zat alles er weer aan.

Obese bijv die Danny van het eerste seizoen die is toch ook alweer flink aangekomen?
Alle reacties Link kopieren
Diplan dieet trouwens
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook shakes gedaan en ik ben 22 kilo afgevallen in 3,5e maand!! Puur op 2 maal daags smoothies (zo noem ik het liever dan shakes - want in principe is het hetzelfde) als je ze zelf maakt is het zelf nog gezonder, want die in de kruidvat zitten enorm veel suikers!! + 3x in de week sporten en dan meer gericht op het cardio gedeelte + wat krachttraining om zo geen 'hangend vel' te krijgen. Ik was dan ook echt wel rond de 135kg!! Dus wel echt zwáár overgewicht. Ik ben daarna mijn eten weer 'normaal' op gaan pakken - maar alsnog zo rond de 1500kcal per dag i.p.v. 1900-2000 wat ik volgens mijn behoeften zou mogen nemen. Zo ben ik nog zo'n 10 kg afgevallen - geleidelijk in 6 maanden. Overigens eet ik geen brood meer, want daar kom ik echt gigantisch van aan.



Je zegt dat je als tussendoortjes dieetrepen hebt gekocht, maar dat is niet nodig. Ik nam s'ochtends een shake/smoothie, tussendoortje nam ik een zelfgemaakte notenreep/notenmuffin of gewoon rijstwafels met wat plakjes kipfilet of ander mager beleg of als je van zoetigheid houd, gestampte muisjes!



Als lunch weer een shake, tussendoortje weer rijstwafels of zo'n klein zakje met van die kleine rijstwafeltjes met smaakjes, of mocht je graag brood willen, rooster het dan!



Dan m'n avondeten (100gr vlees, 200/300 gr groenten (of meer!), geen aardappels of rijst maar ipv daarvan nam ik een lekkere salade erbij! En wat sausjes betreft zou ik de witte sausjes laten staan en de rode sausjes gebruiken, dus wat ketchup of chilisaus etc.



Ik heb inmiddels weer een 'normaal' voedingspatroon (zonder brood dan) maar ik blijf nu gewoon op normaal gewicht, ik vind het prima zo. En mocht ik er weer wat vanaf hebben, dan verminder ik mijn kcal per dag. Er is een hele handige App, mijn eetmeter, die is ideaal. Zo kan je precies bijhouden wat je nuttigt per dag.



Die paar kilo die je kwijt wilt raken, kan je makkelijk lukken in 4 weken. Mocht je nou trek krijgen tussendoor, neem dan gewoon een cup a soupje, daar zit ook geen drol in, maar is wel lekker! Dan wel de kip variant, die is dan net weer wat beter dan de tomaat.



Succes!
Never Give Up & Fight Like Hell
Alle reacties Link kopieren
Mijn persoonlijke ervaring: vanaf dag 1 ernstige obstipatie. Na vier dagen ermee gestopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je graag helpen! Ik heb zelf ervaring met het afvallen met shakes en andere voedingssupplementen. Niet alleen ben ik afgevallen, ik heb ook meer energie gekregen en kan daardoor lekker sporten. Ik wil iedereen laten zien dat dit werkt! Als je wil, kan je me mailen, dan kan ik je advies geven.. Maximevandera@hotmail.com
Alle reacties Link kopieren
quote:Maximemixam schreef op 17 september 2015 @ 08:36:

Ik wil je graag helpen! Ik heb zelf ervaring met het afvallen met shakes en andere voedingssupplementen. Niet alleen ben ik afgevallen, ik heb ook meer energie gekregen en kan daardoor lekker sporten. Ik wil iedereen laten zien dat dit werkt! Als je wil, kan je me mailen, dan kan ik je advies geven.. Maximevandera@hotmail.comSpam? dit topic is al ruim 3 jaar oud, als to de kilo's nu nog niet kwijt is zal het met jou aanpak ook niet lukken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven