Lijf & Lijn alle pijlers

We gaan weer verder!

11-01-2017 20:54 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, een gloednieuw topic, met nieuwe tabel!

In augustus 2016 zijn we begonnen met een enthousiast groepje, met als doel om 1 ons per dag af te vallen. Dus het idee was 3.1kg afvallen in augustus. Ik weet niet meer of er iemand was die het gehaald heeft .

Anyway, daarna is het topic steeds verlengd, en inmiddels is er nog een klein groepje over dat nog steeds doorgaat, gestaag naar beneden. Ieder op z'n eigen manier, gezonder eten, meer sporten, je kent het wel. Een ieder die wil meedoen is van harte welkom om op maandag z'n gewicht te melden, en een beetje mee te kletsen! Wat nieuwe aanwas zou gezellig zijn!



Een ieder kan zichzelf in de tabel zetten met de inloggegevens die onder de tabel staan. Het wekelijks bijwerken gebeurt ook een beetje individueel: iedereen kan inloggen en de gegevens van zichzelf (en die van een aantal anderen als het zo uitkomt, het lukt niet iedereen om de tabel aan te passen) aanpassen.



(De vraagtekens in de tabel kon ik niet meer terugvinden! Als iemand ze van zichzelf nog weet kan het aangepast worden!)



We gaan er weer voor!

NaamStart augAug-dec afgevallenGewicht 01/01Afgevallen jan Begin febGewicht 7/2Gewicht 14/2Gewicht 21/2Gewicht 28/2Afgevallen feb Riboho90 76.1-3.3 72.8 +0.1 72.9 73.0 +0.1 Grutt 69.3 -2.2 67.1 -0.7 66.4 65.4 66,3 65,465.3-1.1 Eefje67767.5 -6.1 61.4 -2.4 59.0 59.1 59,359,359.00 Ciccietta 71,5 + 1,2 72.7 -2.0 70.7 69.7 70.3 69,7 70.3 -0.4 CherokeeRose 64.6-5.3 59.3 -0.4 58.9 - 57,5 - -1,4 Chocoladerijstwafel - - 76.4 -3.9 72.5 71.5 70.4 69.6 68.7 -3.8 Sneeuwvlokje60.6 -1.5 - - 59.1 59.3 +0.2 Ceso - - - - 68.6 67.7 66,767,1 -1,5



Inloggegevens:

Gebruikersnaam: 31dagen

Wachtwoord: Afvallen



De start van dit topic vind je hier

En het vervolg hier



(Mensen die zich aanmelden maar een aantal weken hun gewicht niet meer doorgeven worden op een gegeven moment verwijderd uit de tabel. En daar kun je jezelf dan weer in terug zetten als je toch weer mee wilt doen )
Alle reacties Link kopieren
Een fris nieuw topic, en dat we allemaal ook dit jaar maar weer een aantal kilo's mogen verliezen
Top! Mooi hoor!

En nog als reactie op het oude topic: Ik heb een leuke vakantie gehad




Dank je wel Eefje voor het aanmaken van het nieuwe topic!



Ik weet niet of je t al gedaan hebt maar misschien is een slotje aanvragen op t oude topic wel handig?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat heb ik niet gedaan. Hoe moet dat?
Je kunt in het centraal moderatortopic op pijler overig een verzoekje plaatsen voor een slotje



OT, niet gewogen deze week. Doe ik aankomende maandag weer. Nu ook ongesteld dus beetje aan t snoepen geweest vandaag. Maar goed, moet kunnen



Verder zit ik er aan te denken om lid te worden van een sportschool. Kan via t werk met fikse korting. Ben alleen bang dat ik dan maar een paar keer ga en dan niet meer. Dus nog even goed over nadenken.
Eefje, bedankt voor het nieuwe topic.



Gewicht deze week was 67,4 kilo. Ben wel ongesteld en dan altijd zwaarder, dus niet helemaal representatief. Hoop maandag weer een gewicht door te geven die logischer is.
Alle reacties Link kopieren
Joehoe! Ik ben er ook. Heb zelf mijn gegevens in de tabel aangepast (via mobiel nog wel).

Confronterend om te zien dat ik in 'de eerste helft' juist aangekomen was.... maar nu op de goede weg gelukkig. Benieuwd wat ik aanstaande maandag voor gewicht kan doorgeven.



Fijn Riboho!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat iedereen het nieuwe topic heeft gevonden



Riboho, superknap dat je in je vakantie nauwelijks bent aangekomen!

Ik was vrij in de week tussen kerst en oudjaar, en met alle feestjes was ik wel wat aangekomen, maar inmiddels is het er ook al weer af. Die ervaring heb ik wel vaker, als je kort teveel eet en daardoor ook aankomt, dat het er ook heel snel weer af is als je weer terug in het gareel gaat. Is dat bij jullie ook zo? De korte periode van teveel eten moet dan natuurlijk niet te lang duren....



De helft van de deelnemers deze week blijkbaar ongesteld, haha, ik ook al. Ik voel me meestal 2 dagen erg opgeblazen en ben ook wel wat zwaarder, maar gelukkig duurt dat nooit lang.



Cherokee, ik zit ook te twijfelen weer lid te worden van de sportschool. Het het tijden trouw gedaan, 2 tot 3x per week, maar momenteel maak ik lange dagen en dan heb ik 's avonds weinig puf meer.



Iemand vroeg nog wat mijn afvalmethode is. Dat wisselt vaak een beetje, maar sinds november doe ik aan 2 dagen per week 'vasten'. Het is eigenlijk geen vasten, want ik eet die dagen wel (ongeveer...) 500kcal. Maar dat is natuurlijk wel erg weinig. Volgens het 'vastendieet' zou je dat bij voorkeur dan in 1 maaltijd, of hooguit 2, moeten eten, maar dat doe ik niet. Ik heb inmiddels een vast riedeltje wat ik op die dagen eet:

Ontbijt: 1 gekookt ei

Lunch: een cappuccino

Diner: tomatensoepje en een salade van sla/tomaat/komkommer met 5 olijven en een klein stukje zachte geitenkaas

Tussendoor: 100g japanse mix (soms nog een mandarijn)

Erg weinig natuurlijk, maar het went wel, en ik hoop dat doordat ik het maar 2 dagen per week doe het niet schadelijk is ofzo. Mijn andere werkdagen (nog 2) eet ik ook een relatief vast riedeltje:

Ontbijt: stuk fruit (wisselend), yoghurt, amandelen/lijnzaad/zonnebloempitten/cacao nibs (een enkel keertje havermout met fruit ipv dit)

Tussendoor: soms een notenreepje van Zonnatura, meestal te druk en dus niks

Lunch: wrap met sla, avocado, komkommer en een smeerseltje (meestal humus) of een plakje kaas, en een cappuccino

Tussendoor: tomaatjes, worteltjes, paar paranoten

Diner: wisselt, maar vrij vaak is het een wrap met gebakken courgette/paprika en zachte geitenkaas

Tussendoor: wisselt, thee of warme melk, vaak een stukje pure chocolade (of 2), meestal nog wat fruit

In het weekend eet ik afwisselender, en ook wat meer. Best vaak gaan we uit-ontbijten of uit-dineren, maar ik blijf wel altijd opletten natuurlijk. Ik probeer koolhydraten wat te beperken maar dat doe ik al jaren, en ook maar tot op zekere hoogte. Wel zo min mogelijk suiker, en mijn gewoonte sinds vele jaren is ook om weinig calorieen te drinken. Ik drink dus sloten thee, soms water, soms koffie, af en toe melk, nauwelijks sap oid.



Hoe doen jullie het op het moment? En hoe gaat het deze week?




Deze week heb ik t opgegeven. Nee, is niet zo dramatisch als het klinkt te ongezond gegeten. Gesnoept... En, nu ik dit type,ben ik pannenkoeken aan het bakken



Vanaf maandag er dus weer tegenaan!
Alle reacties Link kopieren
Lekker, pannenkoeken! Wat een goed idee
Alle reacties Link kopieren
Zou ik weer mee mogen schrijven? Kwam jullie toevallig weer tegen door het nieuwe topic



Iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!



Het afvallen is hier de laatste maanden een beetje gestaakt. Het is erg druk geweest en ik kon niet de motivatie opbrengen om dagelijks te blijven sporten. Ik merkte ook dat het me veel moeite/energie kostte om hier te reageren, maar ik ga proberen om vanaf nu wel actief mee te schrijven.



Ik heb het afvallen niet helemaal losgelaten de laatste maanden, ik heb nog vaak (lees: bijna wekelijks haha) geprobeerd om te beginnen met 30day shred, maar aan het einde van de week was ik er toch maar een paar keer aan toegekomen en dan gaf ik het maar weer op voor die week. De week erna was weer hetzelfde verhaal Ik hoop dat dit topic een stok achter deur is om het vanaf morgen wél vol te houden, ik wil namelijk nog steeds heel graag 5 kilo kwijt.
Natuurlijk Sneeuwvlokje, welkom!



Wat ik vooral lastig vind,is om gezonde winterse gerechten te vinden. In de zomer eet ik toch makkelijker salades enzo.



Ben heeel benieuwd wat de weegschaal morgen zal aangeven...
Alle reacties Link kopieren
@Cherokeerose, Dankjewel in de kooktijdschriften van supermarkten staan veel inspirerende recepten vind ik. Verder staat er hier veel soep op het menu en komende week o.a. een curry met linzen en pompoen. Ik vind het een heerlijk seizoen wat eten betreft!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Sneeuwvlokje, natuurlijk kag je weer meedoen!



Die 30 day shred, mijn losvaste plan is om in februari weer te beginnen. Maar ik zie er nu al tegenop haha. Naar de sportschool gaan zou een alternatief zijn. Maar het idee is in ieder geval om vanaf februari weer meer te gaan sporten (en ook weer wat meer te gaan eten, lees: 1 dag per week vasten ipv 2).
Alle reacties Link kopieren
Soep eet ik ook veel, inderdaad beetje vervanging van salades. Ik heb nu liever iets warms. Een lekkere groente/vis curry is ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal blij, vandaag een supermooie jurk gekocht (vind ik dan tenmiste ). Echt gelukje, had hem eerder aangehad in maat 36, wist dat dat te klein was maar wilde gewoon zien hoe ie stond. En ze hadden alleen maat 36 en 46. Ging zelfs dicht die maat 36, maar wel te strak. Ik vond hem ook te duur. Toen ie in de uitverkoop ging was maat 38 natuurlijk ook online uitverkocht. Nu was ik toevallig vandaag in de stad, ik toch even kijken, en daar hing een maat 38! Als enige nog! Had iemand vandaag teruggebracht....En nu nog met 50 procent korting ook



https://www.steps.nl/oost ... KWn8YHPxNECFQ6eGwodcxoJAw



(Vrien en ik gaan binnenkort een keer in een sterrenrestaurant eten voor zijn verjaardag omdat hij dat graag een keertje wil doen, dus ik heb vast een geschikte jurk )
Ohhh wat een leuke jurk!



Ik heb vandaag ook geshopt. Zag ik een hele leuke jurk bij de bershka. Dik afgeprijsd maar alleen nog maar in maat xs.... maar toch gekocht. Ik kan m aan maar met moeite dus paar kilootjes nog en t moet goed komen



Vond m te leuk om te laten hangen en online kon ik al niet meer vinden.
Alle reacties Link kopieren
@eefje677, snap ik dat je er tegenop ziet haha. Ik vind hem ook écht niet leuk; ik tel de dagen af, level 1 komt inmiddels m'n neus uit. Het resultaat daarentegen is wel heel erg leuk, in de sportschool ben je denk ik 3x zolang bezig om dat te bereiken. Ach, en dan vallen twintig minuten per dag eigenlijk heel erg mee. Niet bij nadenken, maar gaan



Ik vind je jurk ook erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Eefje, dat was ik die vroeg naar je manier van afvallen. Dat vasten zou bij mij niet werken. Ook in combinatie met mijn gezin. Wil gewoon met de kids eten en een goed voorbeeld geven. Verder klinkt het als een verstandig eetpatroon. Sluit wel aan bij de 'methode' die ik nu volg.



Welkom terug Sneeuwvlokje!



Hier een weekend met een etentje, een verjaardag en een nieuwjaarsborrel Oh en ook nog bij de Mac geweest. Heb best wat lekkers genomen, maar zeker ook van alles laten staan. En alleen vrijdag een wijntje genomen. Ben ook ongesteld, dus verwacht niet teveel van de weegschaal morgen. Ben de afgelopen 2 dagen al steeds weer iets zwaarder dan het vrijdag was. Maar ik houd stug vol nu!



Leuke recepten inderdaad in de allerhande of op ah.nl

Mieke Kosters heeft ook een boek met allerlei leuke recepten 'Van XL naar S'. Ik heb het aangevraagd bij de bieb en wacht met smart.



Nou, welterusten en tot morgen! Weegmoment
Alle reacties Link kopieren
Tvp' kom straks of morgen even terug
Goedemorgen allemaal en welkom chocoladerijstwafel!



Mijn gewicht vanmorgen was 59,3 kilo. Valt me mee. Nu weer op naar de 58.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!

Ik woog 57.7kg, vamorgen. 0.2kg eraf, niet veel, wel onder de 60 gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen



M'n startgewicht is 59.1. Ondanks het vele snoepen van de laatste maanden gelijk gebleven
Pfffff vandaag al gezondigd....



Stuk kersenvlaai op en een halve bosche bol....



Nu op rantsoen de rest van de dag en trappen op en neer lopen op t werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven