Lijf & Lijn alle pijlers

We gaan weer verder!

11-01-2017 20:54 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, een gloednieuw topic, met nieuwe tabel!

In augustus 2016 zijn we begonnen met een enthousiast groepje, met als doel om 1 ons per dag af te vallen. Dus het idee was 3.1kg afvallen in augustus. Ik weet niet meer of er iemand was die het gehaald heeft .

Anyway, daarna is het topic steeds verlengd, en inmiddels is er nog een klein groepje over dat nog steeds doorgaat, gestaag naar beneden. Ieder op z'n eigen manier, gezonder eten, meer sporten, je kent het wel. Een ieder die wil meedoen is van harte welkom om op maandag z'n gewicht te melden, en een beetje mee te kletsen! Wat nieuwe aanwas zou gezellig zijn!



Een ieder kan zichzelf in de tabel zetten met de inloggegevens die onder de tabel staan. Het wekelijks bijwerken gebeurt ook een beetje individueel: iedereen kan inloggen en de gegevens van zichzelf (en die van een aantal anderen als het zo uitkomt, het lukt niet iedereen om de tabel aan te passen) aanpassen.



(De vraagtekens in de tabel kon ik niet meer terugvinden! Als iemand ze van zichzelf nog weet kan het aangepast worden!)



We gaan er weer voor!

NaamStart augAug-dec afgevallenGewicht 01/01Afgevallen jan Begin febGewicht 7/2Gewicht 14/2Gewicht 21/2Gewicht 28/2Afgevallen feb Riboho90 76.1-3.3 72.8 +0.1 72.9 73.0 +0.1 Grutt 69.3 -2.2 67.1 -0.7 66.4 65.4 66,3 65,465.3-1.1 Eefje67767.5 -6.1 61.4 -2.4 59.0 59.1 59,359,359.00 Ciccietta 71,5 + 1,2 72.7 -2.0 70.7 69.7 70.3 69,7 70.3 -0.4 CherokeeRose 64.6-5.3 59.3 -0.4 58.9 - 57,5 - -1,4 Chocoladerijstwafel - - 76.4 -3.9 72.5 71.5 70.4 69.6 68.7 -3.8 Sneeuwvlokje60.6 -1.5 - - 59.1 59.3 +0.2 Ceso - - - - 68.6 67.7 66,767,1 -1,5



Inloggegevens:

Gebruikersnaam: 31dagen

Wachtwoord: Afvallen



De start van dit topic vind je hier

En het vervolg hier



(Mensen die zich aanmelden maar een aantal weken hun gewicht niet meer doorgeven worden op een gegeven moment verwijderd uit de tabel. En daar kun je jezelf dan weer in terug zetten als je toch weer mee wilt doen )
Wow, wat is iedereen goed bezig. Hier vanochtend 66,3 kilo, dus - 0,1. Ik ben tevreden, het gaat naar beneden ondanks dat het langzaam gaat. Moet zeggen dat ik ook weer wat vaker slechtere tussendoortjes kies. Als ik dat weet aan te passen, gaat het vast weer wat sneller.



Bewegen gaat goed, fiets veel vaker en wandel ook een stuk meer. Zolang het niet regent, want daar heb ik wel een hekel aan.



Wat goed dat een aantal van jullie al rond jullie streefgewicht zitten. Daar ben ik nog niet. Zou uiteindelijk graag richting de 60 kilo gaan, maar ben blij als ik eerst rond de 65 kilo kan schommelen.
Alle reacties Link kopieren
Wow echt goed bezig allemaal!

Mijn streefgewicht is 60kg, ik ben ook al heel blij als ik rond de 63kg kom, dat woog ik afgelopen jaren zo'n beetje.
Ik heb last van obstipatie (stressssss) Ik weeg me de 30ste weer.

Hier gaat het top! Jullie zijn goed bezig.
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van gister:



O: Griekse yoghurt met wat honing

L: Rucola, avocado, noten, komkommer, tomaat, feta

T: witte druiven, 1 Merci

D: Homemade pittige paprikasoep



Lijstje van vandaag wordt:



O: Griekse yoghurt met wat honing + banaan

L: paprikasoep van gister

T: appel, 2 gekookte eieren

D: broccoli, kip, miss nog aardappelpuree oid.



Gister heb ik een uur cardio gedaan. Vandaag wordt t lekker bank hangen en weekend vieren als ik uit mijn werk kom.



Ik neem trouwens sinds ik bezig ben met afvallen ook een vitamine pil. Dat kan natuurlijk sowieso geen kwaad. En jullie? Of andere supplementen?

Ik voel me trouwens ook een stuk meer happy nu ik eindelijk echt de motivatie heb gevonden om af te vallen en bewust bezig te zijn met gezond eten. Al snak ik af en toe ook echt wel naar een grote reep chocola... t weekend mag ik een halve heb ik mezelf beloofd.





Succes weer allemaal vandaag
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal, doet me goed



@chocoladerijstwafel Het was m'n voornemen voor 2016. Dus heb er een jaar over gedaan. Wel met ups en flinke downs hoor. Eerste half jaar vooral veel gesport, detox, dat soort ongein. Nou rond juni was ik weer terug bij af. Ik heb er in elk geval veel van geleerd. Oei, wat was ik gefrustreerd dat het niet lukte.



De tweede helft van het jaar meer een balans gezocht. Dus niet meer 3x per week de kroeg in, maar gewoon één vaste avond in de week. Dat soort kleine stapjes gaven zoveel rust. En ik heb ook moeten leren om lief te zijn voor mezelf. Dus mezelf ook eens een flink stuk chocoladetaart gunnen, maar tegelijkertijd ook niet de hele week chocola eten want dat is ook niet lief voor mijn lijf. Klinkt wat zweverig, maar je begrijpt wat ik bedoel.



Begin augustus was ik 10 kilo kwijt en de rest ging eigenlijk praktisch vanzelf. En wat voel ik me goed! Het is eigenlijk bizar hoeveel je letterlijk elke dag bij je draagt als je te zwaar bent. Ik hou gewoon energie over.



@CherokeeRose Dat heb ik nu nog steeds, dat ik het bijna niet aan mezelf zie. Behalve als ik foto's terugzie, dan denk ik jeetje!
Lekker bezig allemaal!

Mooie eetlijstjes komen er voorbij. Ik krijg weer nieuwe inspiratie. Ik ben vandaag ongesteld geworden... Blehh toch een stukje chocola erbij gepakt.
Alle reacties Link kopieren
Pffffffff moe en chagrijnig en zoooooo'n zin in chips. Maarrrrr wat ik in huis heb, vind ik niet zo lekker en ik ga het dus NIET halen. Edit: heb toch een beetje paprikachips gegeten

Gisteren wel een revolutionaire dag. Sinds tijden weer eens een les gevolgd in de sportschool. Moest mezelf erheen sleuren en heb de hele les op de klok gekeken hahaha. Maar heb het wel gedaan. Zo.

Vanmorgen broodtrommel klaargemaakt en vervolgens vergeten mee te nemen. Was naar een beurs. Daar hadden ze allerlei broodjes en snacks. Netjes gewacht en thuis mijn bammetjes gegeten



Lekker stukje chocolade nemen Riboho! Ik heb 2 kleine blokjes extra puur op vandaag.



Lekker op tijd naar bed, dat helpt ook.
anoniem_59370 wijzigde dit bericht op 26-01-2017 21:13
Reden: Toch toegegeven aan mijn snaaidrang...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ciccietta haha ik heb gister ook toegegeven aan mijn snaaidrang... ook zoooo veel zin in chips. Heb zo'n klein zakje paprika chips op.

Ach af en toe moeten we onszelf even wat gunnen om weer door te kunnen gaan toch?



En ik ben allang blij dat het zo'n klein zakje was van 25gr. Drie weken geleden zou het nog een grote zak chips zijn geweest met letterlijk(!) 10x zoveel inhoud.



Nou ben benieuwd hoe het vandaag en het weekend bij mij gaat. Vandaag op stap en morgen een feest etc... hoop dat ik me een beetje kan inhouden haha.



Succes allemaal weer vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Gedeelde smart is halve smart Chocoladerijstwafel Knap dat het maar zo'n klein zakje was! Ik had een restje bio paprikachips. De kunst is om ervan te genieten en er niet (teveel) van te balen.

Nu lekker in de trein met mijn havermout ontbijtje. Vanavond en morgenavond uit eten.... proberen om de schade te beperken. Helaas kruipt de weegschaal in onsjes weer wat omhoog, dus zal overdag meer mijn best moeten doen.

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat gezellig dat er weer wat meer geschreven wordt dan een tijdje terug .

Hier gaat het goed deze week, heb niet gevast, en voel me daardoor beter. Het werd een beetje een obsessie, en dat is er nu weer een stukje vanaf. Ik weeg nog wel meestal dagelijks (deed ik hiervoor ook) en mijn gewicht blijft keurig onder de 60kg. Dat wegen moet ik ook minder gaan doen, maar dat komt wel.

Ik was ziekig deze week, 1 dag thuis gebleven (en het niet op een vreten gezet ), snipverkouden/keelpijn/oorpijn/belabberd, je kent het wel. Het gaat nu weer de goede kan op.



Cicietta, hoe gaat het met de etentjes?

Wij gaat vanavond chic uit eten, bij een sterrenrestaurant, nog nooit gedaan! Ik ben heel benieuwd. Ik verwacht in zo'n restaurant geen vreetfestijn maar allemaal mini-hapjes, dus de schade voor het gewicht valt vast mee Ik trek mijn mooie nieuwe jurk aan



Chips heb ik zelf gelukkig weinig moeite mee! Er liggen hier nog 3 zakken van afgelopen kerst, die koop ik dan voor bezoek maar is overgebleven. Ze gaan zelfs weleens over de datum. Een heel enkel keertje krijg ik dan wel opeens onbedwingbare trek in, dan eet ik een halve zak op en gooi de rest daarna weg omdat ik er zo van baal . Zo'n klein zakje is een hele goede oplossing dan!



Cherokee, ga je ook weer hoepelen? Ik heb weer opnieuw blauwe plekken op m'n heupen, had jij dat ook? Wat voor soort hoepel heb jij?



Chocoladerijstwafel, ik slik op het moment ook vitamines: niet dagelijks, meer als ik er aan denk, zo'n 4x per week ofzo. Ik slik een multivitamine en vitamine D (in de winter)



Succes met alle feestjes en dineetjes dit weekend! Een beetje ervan genieten mag ook hoor
Goedemorgen!



Goed weekend gehad allemaal?



Ik ben mooi stabiel gebleven op 58,9 kilo.



@Eefje, ik ben idd weer aan t hoepelen. Alleen nog niet elke dag. Blauwe plekken nog niet ontdekt. Ik heb deze hoepel:



Hoepel
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!

Netjes Cherokee!



Hier ook goed nieuws: vanmorgen 59.0kg! Das -0.9kg tov vorige week, en keurig onder de 60 (mijn huidige doel)
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat goed Eefje! Ik ben wel een beetje jaloers Hoe was je sterren etentje?

Ik heb vrijdag heerlijk Thais gegeten. Niet ongezond, wel iets teveel. Zaterdag ene vegaburger met frietjes en groenten. Heerlijk, maar ook weer teveel en gisteren wilden de kids naar de Mac en daar heb ik ook geen sla gegeten zeg maar... Vanmorgen ook niet zo verstandig ontbeten, dus weer even opladen en mijn doelen weer oppakken. Had nogal last van een stressige gebeurtenis, maar dat is gelukkig goed afgelopen. Schop onder mijn kont en gaan! Wil zo graag onder de 70 gaan en dan door. Maar ja, het gaat niet vanzelf.

Vanmorgen woog ik 70,7 Meer dan vorige week dus helaas.



Netjes hoor Cherokee! Dat hoepelen he.... ben zo benieuwd hoe dat gaat. Ik heb dat nooit gekund en dus durf ik me er niet aan te wagen. Valt dat nog te leren op mijn oude dag??
Alle reacties Link kopieren
Cicietta, het sterrenetentje was superleuk! Heel leuk om eens te doen, natuurlijk niet elke week . We hadden een 5 gangen menu: 2 gangen vis (de coquilles waren het hoogtepunct vond ik), 1 gang vlees (eend), kaas en een dessert.

Heerlijk verfijnd eten en heerlijke wijnen. Wat ik het leuke vond is dat je allemaal extra hapjes kreeg, 3 amuses vooraf en ook nog een dessert-amuse. Alleen het echte dessert vond ik niet lekker (en dat is dan wel weer een beetje jammer als afsluiter).



Fijn dat de stressige gebeurtenis goed is afgelopen. Nu weer aandacht voor gezond eten



Dat hoepelen...ik weet niet of ik het als kind kon. Ik had er nu in ieder geval weer moeite mee, met een lichte kinderhoepel lukte het me niet. Toen een zwaardere fitnesshoepel gekocht en na wat oefenen gaat het nu veel beter. Inmiddels kan ik ook weer aardig met de lichte hoepel overweg. Dus mocht je het willen proberen: een zwaardere hoepel is makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de hoepeltip. Kan eens kijken of ze ze hebben op de sportschool. Goed dat je zo genoten hebt van het etentje. Jammer van het toetje.... laat je het dan staan?

Aan mij zijn dat soort erentjes niet besteed. Ik houd niet van vis en hele aparte dingetjes. Teveel verrassingen

Mijn neiging is vaak teveel te eten en zelfs als iets tegenvalt eet ik het op. Ik probeer er nu bewuster mee om te gaan.



Mijn dag is niet meer goedgekomen hahaha. Lunch bestond uit lekkere chocolaatjes

Diner was lekker, maar toch iets teveel opgeschept vermoed ik. Nou, morgen écht de draad weer oppakken. Zou zonde zijn als de verloren kilo's er weer aankomen. Dagje kantoor morgen, dus dat gaat wel lukken.



Fijne avond!
Goedenavond! Ik woog vanochtend 72.9. Ik blijf een beetje stabiel rond dat getal. Ik moet eerlijk zeggen dat het me nog niet echt lukt om echt 'af te vallen'. Ik zeg vaak ja tegen taart en andere lekkere dingen. Ook het sporten wil niet echt lukken. Ik heb gewoon echt 0.0 motivatie. Dat is op zich wel te verklaren want ik heb het echt heel erg druk... Maar het zou wel gezonder voor mij zijn. Ik heb besloten vanaf februari echt supergoed mijn best te gaan doen, maar ik begin morgen gewoon al.

Met die hoepel, val je dan op bepaalde plekken af?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor Riboho. Hopelijk vind je de motivatie weer terug. Hier ook even een kleine terugval in 'oud gedrag'.

Laten we er samen voor gaan hier!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal!

Hier gistermorgen 72,5 dus -1kg

Zou iemand dat voor mij in de tabel willen zetten? Bedankt alvast!



Is dat hoepelen ook echt leuk om te doen? En effectief? Ik ga sowieso 2 x sporten in de week, maar die 3e x ben ik vaak te druk en zoek ik nog iets voor thuis. Heb thuis wel een crosstrainer staan, maar merk dat ik daar gewoon niet echt op ga...



Succes allemaal weer vandaag!



Mijn eetlijstje:



O: smoothie met boerenkool, banaan, avocado, blauwe bessen, lijnzaad

L: rucola met mozarella, tomaat, komkommer, noten

T: appel

D: Mexicaanse quinoa



Vanavond ook voor het eerst bananen brood maken. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tabel aangepast, en gebruiksklaar gemaakt voor februari. Ik heb ieders gewicht van maandag/dinsdag ingevuld als startgewicht van februari, ok?



Ik doe ook nog eens een lijstje:

O: overnight oats met kokosmelk, halve banaan, blauwe bessen en amandelschaafsel

T: pittenreepje Zonnatura

L: tortilla met humus, sla, geraspte bietjes, komkommer, avocado en een cappucino

T: tomaatjes/worteltjes/paar paranoten

D: soep, cracker avocado, salade met tomaat/komkommer/olijven/geitenkaas

T: weet ik nog niet: of een stuk fruit of wat japanse zoutjes



Oeh lekker Chocoladerijstwafel: bananenbrood! Ik ben dol op gezonde baksels. Toch maak ik ze niet vaak want ik vind ze vaak weer zo lekker dat ik er alsnog te veel van eet

Ik vind het hoepelen erg leuk om te doen, of het effectief is weet ik niet...Na 4 weken ga ik mijn taille opmeten
Alle reacties Link kopieren
Hoe maak je die overnight oats? Want die ingrediënten heb ik ook in huis en sta op het punt om alles weer klaar te maken voor morgen.



Bedankt voor het aanpassen in de tabel! Je lijstje ziet er super lekker uit!
Alle reacties Link kopieren
Overnight oats zijn nogal makkelijk: je doet de avond tevoren de havermout en melk in een bakje, afdekken en in de koelkast. Volgende ochtend het fruit erop. Klaar!

Ik doe er trouwens ook nog chiazaad door omdat ik die textuur lekker vind, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik vind het een superlekker ontbijt
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal



De griep had me afgelopen week flink te pakken, heb bijna niet achter de computer gezeten.

Sinds deze week heb ik m'n motivatie wel weer helemaal terug! De 30day shred heb ik voorlopig even losgelaten, heb er geen tijd voor. Het voornemen is nu om minstens 3x per week te sporten en dat gaat wel lukken



@jempo, wauw wat knap dat je zoveel gewicht verloren bent en het eraf blijft! Ik herken het wel, ik heb ook een heel lange tijd rondgelopen in veel te wijde kleding, omdat ik toen dacht dat het wel kon. Ik weet nog dat ik op aandringen een oude jurk moest passen waarvan ik werkelijk overtuigd was dat ik daar never nooit ook maar een beetje in ging passen, nou hij zat als gegoten en had zelfs nog ruimte over! Hele rare gewaarwording...

@chocoladerijstwafel, wat een lekkere eetlijstjes! Hoe is de yoga bevallen? Lijkt mij ook wel wat.

@eefje677, die overnight oats klinken goed! Ga ik ook een keer proberen!



Fijne dag gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Zou ik ook mee mogen schrijven? Ik ben in de afgelopen 2,5 jaar zo'n 17 kg afgevallen maar ik ben er nog niet helemaal.

Ik merk dat die laatste kilo's echt het moeilijkste zijn. Ik heb mijn hele levensstijl omgegooid sinds dat ik begonnen ben met afvallen maar ik ben toch echt een zoetekauw en als ik niet lekker in mijn vel zit dan geef ik daar toch sneller aan toe.



Voor de kerst was mijn doel om 65 kg te wegen. Daar was ik bijna maar met de feestdagen het toch wat los gelaten en nu vanmorgen woog ik 68,6kg. Daar was ik niet blij mee. Ik wil graag een stok achter de deur om het nu echt te gaan halen want dat zeg ik nu al langer.
Hallo allemaal, hier veel drukte waardoor ik niet echt heb opgelet op het afvallen. Mijn startgewicht voor februari is 66,4. Ben dus in de maand januari 0,7 kilo afgevallen.



Welkom Ceso. Ik hoop dat het je lukt om verder af te vallen met dit topic als stok achter de deur.



Goed bezig iedereen, bijna iedereen is afgevallen of gelijk gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Nou vandaag ben ik zowaar toegekomen aan dag 1 van de 30Day shred haha, ik ga het morgen maar weer eens niet van plan zijn.



Gezellig dat je mee komt schrijven Ceso Wat is je streefgewicht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven