Lijf & Lijn alle pijlers

Weight Watchers: we gaan ervoor!

04-08-2015 13:33 2810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.



De tabel passen we zelf aan met een algemene gebruikersnaam en wachtwoord.

Wil je ook in tabel? Geef het in dit topic aan, schrijf gezellig mee en je krijgt via je privé bericht het wachtwoord toegestuurd.



Succes weer allemaal!!



Naam Lengte Startgewicht Streefgewicht Huidig gewicht Totaal af Deze week SilverShadow1.72130,78096,9-33,8-1,1 Samarkand1.6392,76875,0-17,7-0,4 Myque1.7695,67782,0-13,6-1,4 Kattija1.74116,385110,7 -5,7 -0,3 Dorii1.72143,574124,9 -18,0 +0,6 ilja771.6583,16578,4-4,7+2,0 Pretzel661.63 79 65 70,8 -8,2 - 0,8 Konijnhangoor1.76 132,8 90 126,0 -6,8- 1,4 Menx1.68 100 70 92,9 -7,1 -1,4 Proud_Mama1.68 64,5 58 64,5 0 0 Rue1.6182,55881,5-1,0-1,0 Smurfin881.71123,56299,6-23,9 -0,8 Skinnylinny1.78957592.5-2,5 Vul hier je laatste resultaat in SkinnySnoopy19691.691117591.619.40.7Lalala-1.6071,258-6063,9- 7,3- 0.9
Wat een fijne berichten allemaal, en welkom aan de nieuwkomers!



Ik was een weekje naar Fuerteventura, Canarische eilanden, afzien bij zon en 21 graden

Zo lekker, doet een mens zoveel goed, een week de zon op je snufferd.



Ik heb niet geteld, mijn dagpunten en weekpunten voor 7 dagen bij elkaar opgeteld, gedeeld door 7 en dat als "vakantie" ingevoerd.

Heerlijk gegeten, half pension, met kwalitatief erg goed eten, en kwantitatief ook goed te doen, voor grote eters te kleine porties maar voor

mij precies goed.

Heerlijk ontbijtbuffet.

Voorgerechtje, hoofdgerechtje, en lekkers van het toetjes buffet, van alles wat tijdens diner.

En tussen de middag variaties van klein broodje met kaas (meegenomen van thuis) tot hamburger met patat of pizza.



Geen tussendoortjes genomen. Ook geen ijs, biertje gedaan met vrienden, 1 keer 3 biertjes gedronken, andere 2 avonden dat ik weg ging met vrienden water gedronken.



Heel veel gewandeld. Elke dag minimaal 12.000 stappen, ging elke ochtend langs het strand wandelen.



En de schade? 2 ons aangekomen... nou, daar ben ik best trots op, heerlijk gegeten waar ik zin in had, maar toch ook wel opgelet.

Nu kon ik vandaag en gisteren niet echt lekker naar het toilet, dus die 2 ons is er straks zo af haha!



Vanaf morgen ga ik weer punten tellen, morgen planning maken t/m woensdag en boodschappen doen.

Nu -12 maar ik ga voor -20 als het Pasen is.
xkusx je heb pb



Snoopy 2 ons valt reuze mee





Ik heb altijd zaterdag als weegdag vind dat ook altijd wel spannend
Alle reacties Link kopieren
Fijn Snoopy, dat het in je vakantie zo goed gegaan is!

Bij mij loert bij dat soort dingen altijd wel een gevaar. Zodra ik uit mijn stramien ben, zeg maar, vind ik het lastig om er in terug te gaan.



Hier nog 8 punten over. Ik denk dat ik zo maar een 40 gr cashewnoten neem om toch nog met weinig eten aan mijn punten te komen. Ik heb namelijk helemaal geen honger meer, dus ook niet de behoefte om het zo zuinig mogelijk (dus veel eten voor weinig punten) te gebruiken. Ik kan me niet voorstellen dat ik ben afgevallen trouwens, met al dat eten



Ik heb vanavond wel een ovenschotel gemaakt die zelfs bij de kinderen in de smaak zal vallen:

Ovenschotel met bloemkool en broccoli, 12 sp pp
Hoeveel punten mag je daisybelle?



Het lijkt veel maar je zal zien dat je toch afvalt. Ergens in dit topic staat daar een mooie post over even geen idee waar
Alle reacties Link kopieren
Ik mag 36 punten.



Ik weet inderdaad dat je wel afvalt, maar zo voelt het nu niet haha. Ik ben eerder afgevallen van 113 naar 80. (5 jaar geleden begonnen met afvallen) De eerste 10 kg met die eiwitshakes en de rest met WW.

Ik heb dat laten verslonzen en ben weer teruggevallen naar 106,5. Zo ontzettend zonde. Daarbij heb ik een man die altijd max 65 kg heeft gewogen (bij 1.85 ofzo), alles eet wat los en vast zit en aan gezond eten geen boodschap heeft. Hij is aangekomen tot 70 kg toen hij een paar jaar geleden stopte met roken.

(Nu komt hij over als een hork, haha, maar nu ik het weer serieus opgepakt heb, steunt hij me wel, kookt apart voor mij etc. Het was meer om aan te geven dat als ik in een periode zit waarin ik geen zijn heb om te lijnen, hij dat niet erg vindt, zeg maar, ik kan me dan niet aan zijn goede voorbeeld optrekken. Snap je het nog? )
Ik kom eigenlijk altijd wel goed uit met 36 (ok, 37!) punten. Zit er soms zelfs boven
Alle reacties Link kopieren
Hee dames, wat een berichten weer, leuk om even bij te lezen.



Snoopy1969; klinkt als een heerlijke actieve vakantie met zoveel wandelen. Wat tof dat je dan ook nog een leuke thuiskomst hebt met zo'n mooi resultaat op de weegschaal!

daisybelle: lekker toch, aanvullen met noten. Ik vul meestal grotendeels mijn schema al in de avond voor de volgende dag in. Zo kan ik ook extratjes inplannen zodat ik eventuele puntne die ik overhoudt bij de lunch ook al soms eet, extra eitje bv.

Single1985: goede weegdag gehad vandaag?



Hier ben ik in ieder geval weer wat afgevallen, ben er erg blij mee want ik had verwacht dat het minder zou zijn. Heb afgelopen week al mijn weekpunten (en meer) er doorheen gegeten aan friet met 2 snacks en veel saus. En helaas ben ik dan op dreef en ging ik in de avond ook nog 2 boterhammen eten.Slaat echt totaal nergens op maar ik heb er dan de pest in en dan wordt het alleen erger. Gelukkig de dag erna gelijk weer extra in het gareel en dus zonder extratjes omdat de weekpunten op waren. Waren 3 zware dagen haha. Gelukkig alsnog dus een goed resultaat. Ik kom overigens vaak wel puntjes tekort dus gebruik die weekpunten echt dagelijks voor wat extra's. Ik mag nu nog 31 punten maar over 1 kg zijn het er 30 geloof ik. (was de vorige keer iig wel)

Vandaag weer nieuwe punten gehad en vanavond ga ik een suikerschelp eten (die op connect zo populair is) ik ga er vanillekwark in doen en wat appelpartjes met kaneel uit de magnetron. Heb er nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
Hi Menx, ja aanvullen met cashewnoten is op zich heerlijk. Maar het 'voelde' zo gek, omdat echt geen trek ergens meer in had. Daarom maar gekozen voor iets wat redelijk snel veel punten geeft. Tegen heug en meug iets eten terwijl je probeert af te vallen voelt dus raar, haha. Gisteren maar 1 puntje over, maar heb dus wel om 22.30 nog Optimel genomen om er nog een paar op te krijgen.



Wel fijn dat je toch bent afgevallen, ondanks je "misstap"!

Dat op dreef zijn, ken ik... Ik vind het zo moeilijk om na een 'foutje' weer door te gaan. Dus daarom ben ik hier vrij rigoreus, qua wat ik wel en niet eet, om mezelf voor erger te behoeden, haha



Die suikerschelp wil ook wel halen, hoewel ik dus twijfel of dat verstandig is voor mij. (gezien bovenstaande). Lijkt me wel heerlijk.

Verder maak ik steeds screenshots op connect van alle lekkere recepten die ik daar tegenkom. Loempiataart, tacopannetje. tiramisu met die winterkwark van Optimel (koffiesmaak) (maar ook een twijfelgeval ivm bovenstaande), kipkerriesalade, etc.
Grappig hoe dat bij iedereen anders werkt. Als ik juist heel rigoreus mezelf dingen zou gaan verbieden, dan weet ik dat ik er juist steeds meer naar ga verlangen, en als ik het mezelf dan wél een keer gun, dan blijf ik ook direct daarin hangen en eet veel te veel. Juist door mezelf elke dag iets lekkers te gunnen hou ik het goed voel.



Ik heb nu bijvoorbeeld de kleine portie-verpakkingen van Ritter sport ontdekt. Ze zijn 5 punten per portie, dus niet heel weinig, maar als ik zo'n dag gewoon netjes me aan mijn punten heb gehouden dan mag ik er 's avonds eentje van mezelf. Liefst nog binnen mijn dagpunten, want we willen er ook een gewoonte van maken om voortaan op zaterdag iets van een gebakje ofzo te halen.



Dat gebakje doe ik trouwens vooral voor mijn man. Opzich vind ik het zelf ook wel lekker, maar het hoeft voor mij niet persé. Maar hij heeft gewoon nodig dat we ook af en toe eens zondigen, zodat hij niet het gevoel heeft dat ie alleen maar op een slablaadje zit te knagen. Dus ja, als dit hem motiveert, dan doen we dat gewoon. Hij was vanderweek ook al een kilo kwijt
Ik neem ook af en toe iets lekkers hoor! Gebruik daar ook echt mijn weekpunten voor, niet elke week, maar wel zeker elke 2 weken denk ik.

Alhoewel, heb ze nu gewoon broodnodig denk ik... mag sinds vrijdag nog maar 30 punten. Zo gek, was 2 ons aangekomen, maar toch van 31 naar 30 punten gegaan? Dus gebruik ook wat weekpunten elke dag komende tijd vrees ik, red het niet altijd met 30 punten hoor.

Had ook verwacht dat ik pas 30 punten zou mogen als ik minstens 20 kg zou zijn afgevallen. Zit nu net op 12.



En heb moeite hoor, om weer in het stramien te komen. In het begin had ik dagelijks behoefte aan een klein bakje Optimel vla, laatste weken niet meer.

Maar nu weer wel. Toetjes gegeten op vakantie en moet echt weer afkicken van de zoete dingen. Dus maar weer wat Optimel vla in huis gehaald. En tja, past niet elke dag in mijn punten dus... Dan maar af en toe er overheen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik elke week al mijn weekpunten opmaak. Maar ik val ermee af, dus ik doe het gewoon. Sterker nog: zelfs als ik een gedeelte van mijn bewegingspunten erbij opeet, dan val ik nog af! Het hoeft voor mij niet supersnel te gaan, dat scheelt ook.



Ik heb me voorgenomen om elke dag 10.000 stappen te lopen. Maar vandaag was ik zo lui, moet er nu nog 3.500... Ik heb ook totaal geen zin om naar buiten te gaan, heb er ook geen echte reden voor. Zit al te verzinnen of ik nog een reden kan bedenke om in beweging te komen, want ik heb nu 7 dagen achter elkaar het gehaald en wil dat eigenlijk niet 'verpesten', maar kan me er tegelijk ook echt niet toe zetten, Heel irritant gevoel.
Herken dat, in mijn vakantie elke dag minimaal 12.000 stappen gezet, beviel zo goed. Maar ja, daar mooi weer...

Kan me er hier absoluut niet toe zetten met de kou, kan zo niet tegen kou. Ben nu ook nog eens strontverkouden.



Werk op kantoor, haal daar max 4000 stappen, dan moet ik echt vaak even naar het toilet gaan ofzo. En dan 's avonds echt geen

zin om te gaan wandelen.

Nou ja, komt met voorjaar wel weer. Val nu evengoed wel af.



En viel mij laatst al een keer op, tijdje terug brood met kroketten gegeten en gebak, alle weekpunten op. En viel toen 1.5 kg af in 1 week. Werkt als een tierelier haha! Vandaar dat ik ze nu ook vaker opmaak hoor, de weekpunten.

Activepoints doe ik echter niet.

En hoeft van mij ook niet supersnel, als ik een pond per week afval haal ik mijn doel op tijd, zit nu op gemiddeld een kilo per week.
je kan zeker afvallen met weekpunten ik at ze ook vaak op



Afgelopen zaterdag was ik 7 ons afgevallen dus mega blij.
Netjes, single1985



Hoe bevalt het verder zonder punten tellen?
Wat goed Single1985!



Ik ben ziek, griep... Gisteren eerste werkdag na vakantie gehad. Voelde me toen al belabberd, maar ja, je wil toch gaan werken na je vakantie. Maar werd erger en erger. Voelde me zo beroerd vanmorgen. Dus ziek gemeld. Helaas, niets aan te doen.
Beterschap, Snoopy.





Ik heb vandaag de kroket-tosti geprobeerd. Wij hebben zelf geen tosti ijzer, dus ik heb ze bij mijn ouders gemaakt. Het viel iedereen goed in de smaak. Leuk hoor!
Beterschap Snoopy



Kroket-tosti?



Ik moet er nog heel erg aan wennen niks meer te tellen. Heb ook een mail gehad dat ze mij terug willen zou mij 1 euro per maand schelen voor 3 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, mag ik jullie wat vragen...



Ik zit te twijfelen om een abo op WW te nemen...maar wat kan ik ervan verwachten?

staan er menu's op, of per product het aantal kcal...kan iemand mij wat meer vertellen?

Ik vind 19,95 per maand best veel om lid te zijn.



Alvast bedankt.
@Single1985: ja, een tosti met in plaats van kaas en ham ertussen, kroketvulling. Staat in het schap bij de ragouts. Erg lekker en weinig punten.



@vivavrouw71: als je alleen online doet dan is het opzich niet heel erg boeiend, vind ik. Je kan je calorieën ook bijhouden via gratis apps. Maar tegelijk vind ik juist het connect (dus contact met andere mensen die in hetzelfde schuitje zitten, en er is altijd wel iemand online!) heel erg waardevol. Heeft me al door een paar moeilijke momenten heen gesleept.
@vivavrouw71: ik doe het alleen online, en ik ben erg blij met de app. Niet alleen voor Connect, vind dat erg leuk, maar ook veel steun geven. Maar ook de recepten die erop staan, incl. de punten, en van heel veel produkten de punten. Er zit een barcode scanner op waarmee je de punten van iets kan scannen in de supermarkt. En je kan er al je eten op invoeren. Ik plan meestal 3 a 4 dagen vooruit en stem hier mijn boodschappen op af.

Nu heb ik niet veel behoefte aan een wekelijkse cursus en daar wegen (sterker nog, moet er niet aan denken...) dus voor mij werkt dit prima.

Maar kan me ook voorstellen dat mensen juist voor wat extra motivatie of een steuntje in de rug wekelijks naar een cursus willen gaan.



Dank voor de beterschapswensen. Ben nog steeds ziek, voel me wel ietsje beter, maar het gaat met heel kleine stapjes. Baal wel, zou woensdag naar mijn moeder (zij zit in een verpleegtehuis) dus afgebeld. Zou komend weekend, maar zie het er niet van komen. Mijn vader gaat zondag, dus gevraagd of hij even al haar benodigdheden bij mij wil afhalen (ik hou bv haar sigarettenvoorraad bij, en van dat soort dingen)



Ook geen beweging, daar baal ik ontzettend van. Maar ja, er zijn ergere dingen moet ik maar denken, komt wel weer.



Desondanks vandaag toch 0.7 kg minder op de weegschaal. Bijna 13 kg afgevallen in totaal. Daar ben ik dan toch best wel weer trots op.



Is die tosti lekker Bumba? Zie dat vaker voorbij komen, maar ben bang dat het zo tegenvalt in vergelijking met een broodje kroket.Hetzelfde had ik namelijk bij zo'n ontbijttaartje met chocolade. Nooit meer... dan maar wat meer punten en the real deal maar wel genieten.
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 en Snoopy1969, dank voor jullie antwoorden.



Ik heb een windowstelefoon en kan daar ook de app op?? Ik probeer nu al te checken en schijn niet de juiste/verouderde browser te hebben.

Blijf het wel een hoop geld vinden maandelijks...vandaar ook de twijfel.



Dat inscannen met die punten lijkt mij wel heel erg handig in het begin.
Oeh dat zou ik niet weten, of het werkt op een Windows phone.... heb even voor je gezocht op de WW site, maar ook daar kan ik niets vinden.

Heb wel even de contactgegevens voor je gekopieerd:

Staat het antwoord op je vraag niet tussen de FAQ's of op onze website zelf? Stuur dan een e-mail of neem telefonisch contact op via onderstaande gegevens.



Weight Watchers Benelux

Postbus 5612

4801 EA Breda

Email: info@weightwatchers.nl

Telefoon: 0900 202 6060



Ik zou het eerst even navragen voor je je eventueel opgeeft.
@Snoopy1969: als een broodje kroket en een kroket-tosti evenveel punten zouden zijn, zou ik zonder twijfel voor het broodje kroket gaan. Maar opzich is het best lekker voor de afwisseling, zo'n tosti.
Gister heb ik trouwens in de bieb meer dan een uur kookboeken door zitten bladeren en foto's gemaakt van alle recepten die me lekker lijken. Ook uit oude boeken van weight watchers die nog van de pro points uitgaan. Dus dan moet ik het nog wel even omrekenen als ik het daadwerkelijk ga maken. Maar ik heb gewoon wat meer recepten nodig, anders gaat mijn man klagen dat het te eentonig wordt



Hij gaat trouwens echt enorm hard, hij is afgelopen week weer 2 kilo kwijtgeraakt, in totaal al bijna 4 in anderhalve week. Ik ben supertrots De knop is nu ook echt om bij hem. Hij krijgt er nu vertrouwen in dat hij het wél kan en dat zijn niet-snoepen en meer bewegen wél echt helpt. Ik was best streng tegen hem geweest, want hij liep te klagen dat hij niet afviel. Toen heb ik tegen hem gezegd dat ie niet moest zeuren, omdat ie ook veel te vaak cheatte en dat hij het een week vol moest houden zonder cheaten. Dat heeft ie gedaan en nu ziet ie effect en is ie eindelijk op gang



En dat motiveert mij ook weer
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord Snoopy. Ik ga eens informeren.

Vorige week mijn baarmoeder verwijderd en nu alle tijd om dingen uit te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven