Lijf & Lijn alle pijlers

Weight Watchers: we gaan ervoor!

04-08-2015 13:33 2810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.



De tabel passen we zelf aan met een algemene gebruikersnaam en wachtwoord.

Wil je ook in tabel? Geef het in dit topic aan, schrijf gezellig mee en je krijgt via je privé bericht het wachtwoord toegestuurd.



Succes weer allemaal!!



Naam Lengte Startgewicht Streefgewicht Huidig gewicht Totaal af Deze week SilverShadow1.72130,78096,9-33,8-1,1 Samarkand1.6392,76875,0-17,7-0,4 Myque1.7695,67782,0-13,6-1,4 Kattija1.74116,385110,7 -5,7 -0,3 Dorii1.72143,574124,9 -18,0 +0,6 ilja771.6583,16578,4-4,7+2,0 Pretzel661.63 79 65 70,8 -8,2 - 0,8 Konijnhangoor1.76 132,8 90 126,0 -6,8- 1,4 Menx1.68 100 70 92,9 -7,1 -1,4 Proud_Mama1.68 64,5 58 64,5 0 0 Rue1.6182,55881,5-1,0-1,0 Smurfin881.71123,56299,6-23,9 -0,8 Skinnylinny1.78957592.5-2,5 Vul hier je laatste resultaat in SkinnySnoopy19691.691117591.619.40.7Lalala-1.6071,258-6063,9- 7,3- 0.9
Alle reacties Link kopieren
Oh en vandaag het boek 365 dagen ww binnen gekregen, was vaak nogal inspiratieloos voor de avonden/snacks en hiermee kan ik echt vooruit! Vanmiddag de rabarbercrumble gemaakt en die was erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lalala, bedankt voor je antwoord. Misschien houdt ik om een andere reden vocht vast. M doe ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Dat laten schrikken heeft bij mij ook wel eens goed gewerkt. Keertje lekker je weekpunten opmaken en kijken wat er gebeurd..
ach.. ik doe ook maar wat..
Dat boek van 365 dagen ww wil ik ook nog eens uit de bieb halen... Lijkt me leuk voor wat extra inspiratie, maar er staan niet zoveel vega recepten in, dus ik hoef hem niet persé in bezit te hebben.
Ik ben een grote fan van de kookboeken van Mieke Kosters. Hoe dat zit kwa punten weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik verder graag de boeken van Chicks love food, hebben ook een actieve Facebook-pagina met ook regelmatig vega-recepten!
Ja, i love chicks love food ! Ik heb toevallig hun Skinny Six boek op mijn nachtkastje liggen
Alle reacties Link kopieren
@Bumba ik heb ze alle drie! Moet wel zeggen dat ik lang niet alles ee uit zou maken, maar veel ondertussen wel geprobeerd.



Ik probeer wat meer groenten toe te voegen aan onze menu's, ook voor dochter (bijna 2). Schoonmoeder had er van de week commentaar op en dat deed me echt wel wat. Ik lust zelf gewoon niet zo veel soorten groenten, maar wil het dochter wel aanbieden natuurlijk. En de groenten die ik zelf graag lust, schuift ze aan de kant! Pffffffff moeilijk!





Vanavond uit eten, dus heb m'n weekpunten hiervoor gereserveerd. En vandaag overdag niet te veel punten eten natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
M'n weekpunten zijn er zeker door heen gegaan gisteravond maar een erg leuke en lekkere avond gehad. Nu dus weer strak in het gareel



Ik vind het wel moeilijk om van eigen maaltijden/uit eten goed de punten in te schatten. Vaak zitten er nog sausjes op enzo. Hoe gaat jullie daar mee om? Ik waag vaak maar een gokje....
Lekker, Lalala-. Wat heb je uiteindelijk gegeten? Als ik uit eten ga schat ik het ook maar gewoon in. Sommige dingen weet ik van dat het minder punten is. Bijvoorbeeld garnalen zijn vrij mager. Sausjes juist weer veel punten, maar als je die ernaast laat serveren ipv eroverheen dan kun je het beter doseren en veel besparen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het dan ook op de gok hoor. Vlees ed kun je ookniet wegen. Ik probeer de magerste te kiezen en ben niet al te zuinig in het toekennen van punten. Dan blijf ik iig afvallen
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Voorgerecht waren vijf kleine dingetjes (soepje, garnaaltje etc) en hoofd een kip-burger Aziatische stijl met daarnaast patatjes. Geen toetje gehad. Ook paar glazen wijn maar die kun je gewoon invoeren. De burgers waren 200 gr maar heb hooguit 60% op. Heb voor de voorgerechten maar 15 gerekend en 17 voor hoofd (beetje grof uitgerekend).

Moeilijk hoor!
Alle reacties Link kopieren
heb je volgens mij keurig gedaan!
ach.. ik doe ook maar wat..
Ja, dat denk ik ook hoor!! Niet té streng zijn voor jezelf. Het moet wel vol te houden zijn op de lange termijn, anders kom je weer aan. En dat is natuurlijk niet de bedoeling, toch?



Ik was deze week 0,9 kilo kwijt, dus dat is er dan maar weer vanaf. Ik blijf nu al weken een beetje rond dit gewicht hangen, maar ben wel blij met het resultaat dat ik in de spiegel zie. Dan heb ik toch echt het idee dat ik wel strakker word door het sporten vooral.
Alle reacties Link kopieren
Het moet zeker lange termijn vol te houden zijn! Maar wil nog paar kilootjes kwijt voor einde van de maand (weekend weg met zwemmen). Vanmorgen 68,3 en hoop dan rond de 65 te zitten.



Het viel me overigens op dat m'n broek vanmorgen wel al een stuk makkelijker dicht ging dan een paar weken terug . Woensdag weer officieel wegen
Alle reacties Link kopieren
@Bumba, -0.9 is toch prima! Is bijna een kilo!
Jawel, maar ik jojo constant. Ene week kilo erbij, andere week weer een eraf... Maar netto schiet het niet echt op natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
@Bumba, nee dat schiet niet echt op! Misschien moet je er even 'doorheen'?



Vandaag weer weegdag, -3,4 kilo, nu 67,8! En de eerste complimentjes zijn ook binnen en ik merk echt verschil bij mijn broeken :
Alle reacties Link kopieren
Ooit heeft een weegjuf wel eens gezegd dat het gewicht wat je het langste hebt gewogen, het moeilijkste is om vanaf te komen. Lager dan dat gewicht te komen.

Volg je nog echt je punten Bumba? Of wordt je makkelijker? Misschien moet je even heel streng doen of juist even helemaal niet om je lijf wakker te schudden?



Jeetje lalala wat goed.. Ik moet mog iets meer kilo maar de este zijn eraf!
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
@krulliebollie, hoeveel ben je nu kwijt en hoeveel 'moet' je er nog? Mijn streefgewicht is naar de 60/61 (1.60m), nog even beleven in hoe verre dat dan mooi/haalbaar is (grote boezem). Hoop eind deze maand 65/65.5 aan te tikken



Morgen een verjaardag en kijk de hele week al uit naar een lekker gebakje en wat hapjes. Heb mijn weekpunten er echt voor bewaard.



Sommige dingen vind ik echt nog erg lastig. Zo ben ik gek op melk en kaas, maar ja die punten he! Dronk elke dag wel een flinke beker melk, maar dan zit je zo aan 5/6 punten dus nu alleen bij uitzondering helaas.... Die mis ik echt, nog meer dan een stuk chocola!
Sorry mensen, beetje druk laatste tijd, dus weinig tijd om hier actief mee te kletsen.

Hou wel graag even mijn tabel bij, zal hem zo weer even invullen.

Afgelopen week 1.3 kg afgevallen. Op een ons na 18 kg totaal. Op de helft, nog 18 te gaan!

Beweeg heel veel door het mooiere weer, probeer elke dag naar werk te fietsen, en in de lunch te gaan lopen.

Nu ik lichter ben geniet ik er ook echt van.



Succes weer allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@ Lalala, ik wil 15 kg kwijt. Zit nu op ruim -3 kg. mag nog even door dus.



Ik had zaterdag ook een verjaardag idd rekening gehouden met een gebakje en wat hapjes in mijn punten. Gisteren frietjes gegeten en mijn weekpunten aangesproken. Vandaag weer strak aan het schema. Vanavond flinke wandeling gepland. Gister overigens ook lekker over het strand gewandeld. Ik gebruik verder mijn beweegpunten niet. Wat doen jullie daar mee?



@ Snoopy -18? wauw, respect! Lekker om al op de helft te zijn. Merk je het goed aan je kleding? Kan mij voorstellen dat mensen het inmiddels ook wel goed aan je kunnen zien?



@ Bumba, lukt het om vol te houden?
ach.. ik doe ook maar wat..
Krulliebollie, ik beweeg ook heel veel. Heb mijn active points op 80 staan. Red dat elke week makkelijk. Zit nu zelfs al boven de 100, vrijdag is mijn weegdag.

Ik doe er verder niets mee, vind het wel een uitdaging om elke week mijn AP's te halen. Goed voor je lichaam ook al die beweging.

Nu ik steeds minder weeg krijg ik er ook steeds meer plezier in.



En ja, krijg veel complimenten de laatste tijd, leuk is dat! Bovenkleding draag ik nog wel, veel wel te wijd, maar ja, alles nieuw aanschaffen is ook zo wat... Wel paar nieuwe broeken gekocht, bij Primark oa. Moet wel leuk blijven. Ga mijn garderobe beetje bij beetje wel weer aanvullen.



Broeken gisteren gepast, heb er heel veel, denk wel 35 a 40. Heb er 6 gehouden. Rest is allemaal weg. Mijn favo broeken met zwart-witte grafische print, boehoe...

Heb het op FB gezet, gratis af te halen. Te goed om in een container te gooien, maar ook weer niet goed genoeg om het via een tweedehandswinkel ofzo aan te bieden.

Iemand was er gisteravond erg blij mee :-)
Alle reacties Link kopieren
Zo dat zijn heel veel active points!! Ik heb er meestal rond de 50. Kan mij voorstellen dat het bewegen met 18 kg minder stukken makkelijker gaat.

Over het algemeen heb ik 3 maten in mijn kast hangen 44, 42 en een beetje 40. Ik hoef dus niet meteen alles nieuw te kopen. Geeft ook wel aan dat ik aardig jojo. Ik wil nu leren stabiel te blijven Dat vind ik het moeilijkste.

Ik draag veel jurken, die kunnen altijd wel in verschillende maten goed blijven zitten. Wel jammer dat je van een aantal leuke dingen afscheid moet nemen. Al is het slanker worden natuurlijk nog leuker!
ach.. ik doe ook maar wat..
Ja zeker weten dat slanker worden leuker is!

En oh jojo, nee, dat ben ik niet. Heb nog nooit van mijn leven een dieet gevolgd. Dit is mijn 1e afvalpoging ooit. En zal tevens mijn laatste zijn, want ga "levenslang" WW eetpatroon aanhouden.



Jurken zijn dan wel makkelijk ja, draag ze nooit. Wie weet als ik ooit maatje 40 bereik. Ben al zo blij dat ik nu 46 en heel soms 44 aan kan ipv maat 50 haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven