Lijf & Lijn alle pijlers

welk epileerapparaat raden jullie mij aan?

24-04-2007 12:14 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



De tijd van blote benen breekt weer aan en ik heb geen zin om iedere dag met een scheermes aan de gang te gaan. Vandaar dat ik erover denk om een epileerapparaat aan te schaffen!



1) Welk apparaat raden jullie me aan?

2) Hoelang blijven je benen glad na een ontharingsbeurt?

3) Epileren jullie alleen de benen of is het ook mogelijk om de bikinilijn en oksels te doen?

4) Smeren jullie erna iets op de huid tegen irritatie (en zo ja; wat smeren jullie er dan op?) of is dat nodig?

5) Hoelang moeten je haartjes zijn voordat je ze kunt epileren?



Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen! Alvast bedankt!



Gr. Sisa
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goedkopere zachrose epilady van de Philips zonder toeters of bellen. Die is goed. Deze werd me aanbevolen door een wielrenner.

Ik gebruik het enkel op de benen.
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



De tijd van blote benen breekt weer aan en ik heb geen zin om iedere dag met een scheermes aan de gang te gaan. Vandaar dat ik erover denk om een epileerapparaat aan te schaffen!



1) Welk apparaat raden jullie me aan?

2) Hoelang blijven je benen glad na een ontharingsbeurt?

3) Epileren jullie alleen de benen of is het ook mogelijk om de bikinilijn en oksels te doen?

4) Smeren jullie erna iets op de huid tegen irritatie (en zo ja; wat smeren jullie er dan op?) of is dat nodig?

5) Hoelang moeten je haartjes zijn voordat je ze kunt epileren?



Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen! Alvast bedankt!



Gr. Sisa


1) Ik heb een goedkope Silk Epil van Braun, die bevalt goed. Al die toeters en bellen lijken mij niks toevoegen. Beetje pijn doet het toch wel.

2) Ik doe het zo'n beetje elke week. Dat is misschien wel vaak, maar het is zo klaar. Stoppels krijg je in ieder geval niet, dat vind ik een groot voordeel.

3)Benen gaat prima, bikinilijn kan nét en oksels vind ik niet te doen. Het is een onhandige hoek en het is pijnlijk.

4)Niks, niet nodig.

5) Gewoon proberen. Een week laten groeien, en dan wil het al we is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 met zo'n gedeelte wat je in de vriezer moet stoppen en bevroren op het apparaat moet zetten. Moet minder pijnlijk zijn! Ik vind het echter zo onhandig dat ik het nooit gebruik!

Ik gebruik het alleen op m'n benen. Heb de oksels geprobeerd maar dat was geen succes :(!

Ik heb geen gevoelige huid op m'n benen dus smeer na afloop gewoon een plantaardige olie zonder toevoegingen op m'n benen
Alle reacties Link kopieren
Enne, ik heb het idee dat ik minder haartjes heb en ze minder dik zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb een goedkope Braun, zonder de befaamde toeters en bellen. Ik doe alleen mijn onderbenen, mijn bovenbenen hebben veel hele fijne donshaartjes en epileren is hier heel pijnlijk. Ik neem me iedere keer weer voor om mijn benen helemaal te doen, maar tegen de tijd dat ik tegen het plafond zit, pak ik maar weer een mesje. Mijn bikinilijn doe ik ook met een mesje. De oksels doe ik wel weer met de Braun. Gek genoeg is dat bij mij helemaal niet pijnlijk. 

Zo'n apparaat is heel fijn omdat je geen stoppeltjes krijgt. Ik moet wel goed scrubben, omdat de haartjes nog wel eens willen ingroeien. 

Succes met je beslissing.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Wat lekker dat jullie je oksels ook kunnen epileren zeg! Ik heb dat eens geprobeerd maar was echt geen succes! Mijn haartjes zijn daar ook wat dikker dan op m'n benen en het is veel pijnlijker! Ik krijg ook het apparaat niet goed op de okselhuid, hoe doen jullie dat precies??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren voor 't eerst m'n nieuwe Braun geprobeerd. Hiervoor een philips epilator met ijsblok en scrubding enzo gehad. was de eerste keren wel fijn, maar na een paar keer gebruikte ik het ijsdeel niet meer. Bovendien vond ik dat hij de haartjes niet altijd goed pakte (moest ik er 5 keer overheen gaan, terwijl ik niet zwaarbehaard ben ofzo). Ben nu dus naar een simpele braun (lichtroze) overgestapt. Na 1 keer gebruik zeer tevreden.

Ik epileer trouwens inmiddels zo'n 4 jaar. Voor de bikinilijn gebruik ik meestal de professionele wax van Silx. Oksels weleens met de epilator gedaan (auw); Ik probeer de huid altijd strak te houden met hand aan de kant van de oksel die ik epileer (als je begrijpt wat ik bedoel).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook 1 van philips, satin ice, en ik vind ook dat het niet optimaal werkt! Vooral de wat fijnere haartjes pakt hij niet en inderdaad moet je meerdere keren over hetzelfde stuk heen! Degene die je nu hebt bevalt beter? Pakt deze wel in 1x alle haartjes? Misschien dat ik toch ook maar eens naar een ander ga kijken. Welke heb je nu precies?



Ik begrijp wat je bedoelt hoor wat uitleg oksel epileren betreft! Zo heb ik het ook geprobeerd maar ging niet echt ideaal! Komt misschien ook omdat die philips satin ice vrij log en groot is!
Ik heb een Philips Satinelle en die bevalt prima. Ook geen toeters en bellen, alleen 2 snelheden. Hij pakt alle haartjes heel goed, ook als ze nog heel kort zijn. Alleen de eerste paar keer is een beetje pijnlijk, daarna niet meer.

Ik doe alleen mijn onderbenen (ik heb bijna geen haartjes op mijn bovenbenen), oksels en bikinilijn durf ik niet hoor. Na het epileren doe ik een bodylotion op en dat is het.
Ik heb ook dat ding met dat ijsblok.Waardeloos heel vaak heb ik zeker 10 minuten staan epileren, zit ik in de zon zie ik nog allemaal haartjes zitten.



Ik ga dus ook maar even een goedkopere versie halen want dit is toch niks.Die toeters en bellen die gebruik je toch niet.



Ik heb trouwens voor me bikini lijn, en brazilian wax(:?au ) van die wax gebruikt en dat maakt pas glad!
Alle reacties Link kopieren
Heb ook de Satinelle; kan het verhaal bevestigen.
Alle reacties Link kopieren


oh en voor het epileren wat talkpoeder smeren, na het epileren dep ik mijn huid met een soort homemade tendskin (mixje van 70% alcohol met asprine, google homemade tendskin maar eens) en blijf dit een paar dagen doen om ingroei en ontstelkingen te voorkomen. Verder regelmatig scrubben natuurlijk.



Je haren kunnen 3 tot 10 mm zijn, dat lukt allemaal goed. Korter dan dat dat dan moet je meerdere keren eroverheen.



De eerste keer epileren is het pijnlijkst, daarna groeit het meer verspreid terug. Voor mijn oksels en bkinilijn doe ik het meestal eens per twee weken, maar soms zitten er tussendoor als je gaat zwemmen nog net drie haartjes ofzo en haal ik hem even erover.
Ik heb al een keer eerder op dit forum gelezen dat je de tendskin ook zelf kunt maken, maar ik ben het recept kwijtgeraakt. Is het niet zo dat er in de VS een ander soort aspirines worden verkocht en dat je hier in Nederland minder aspirines moet mengen in je alcohol en hamameliswater (is dit de vertaling van witch hazel???).

Ben je tevreden over je tendskin en heb je de "echte" ook gebruikt?

Totdat ik het juiste recept, gebaseerd op de Nederlandse aspirines, ga ik eens proberen of de talkpoeder effect heeft.

Bedankt in ieder geval dat je me weer gewezen hebt op de homemade tendskin.
Alle reacties Link kopieren
Heb even gekeken naar de Satinelle maar er zijn diverse types in verschillende prijsklasses. Welke type/soort hebben jullie?? Er zijn o.a deze soorten:





Een epilator die alle haartjes weghaald zonder een half uur bezig te zijn lijkt mee ideaal!!! Dus ik lees hier ook maar even mee in de hoop een goede tip te krijgen!!
Alle reacties Link kopieren
Deze van Carmen (EP900) ziet er ook goed uit! Iemand ervaringen hiermee??
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Kijk eens op www.kieskeurig.nl, hier staan ook veel ervaringen op van diverse epileer-apparaten.

Ik heb er al twee versleten, van philips, ben er niet echt enthousias over. Over een been doe je wel een half uur en zie je nog haartjes. Verder moet ik toch wel om de 5 of 6 dagen mijn oksels en benen ontharen. Vaak haal ik over mijn benen snel een scheermesje, is toch sneller. Hopelijk heb je hier iets aan, verwacht in ieder geval geen wonderen, is mijn ervaring althans.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus deze:





Was bij Kijkshop en Mediamarkt 40 euro. heb ook nog even met de babyliss (was 30 euro) in m'n handen gestaan, maar vond hem nogal dik (je had echt zo'n plakkaat in je handen leek 't). En de babyliss heeft 2 rollers die naar elkaar toe draaien, en dat leek me bij m'n bikinilijn niet zo fijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en ik gebruik sinds kort de Skin relief treatment van Paula's Choice na 't epileren. is vrijwel hetzelfde als tendskin, maar betaalbaarder. Gebruik 't nog te kort om te kunnen zeggen of 't echt werkt.
Alle reacties Link kopieren


Ik heb er ook 1 van philips, satin ice, en ik vind ook dat het niet optimaal werkt! Vooral de wat fijnere haartjes pakt hij niet en inderdaad moet je meerdere keren over hetzelfde stuk heen! 



Ik heb nu die Satinelle Ice ook op proef, maar ik deel jouw ervaringen. Vooral door de kromming in het apparaat, pakt hij maar een kleine baan en dan ook nog maar de helft. Op je benen gaat dat dan nog wel, hoewel ideaal anders is. Maar je oksels zijn er niet mee te doen en de bikinilijn is echt een vak apart. Ik heb zelf een simpel ding en dat werkt een stuk beter en is de helft van het geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die van braun maar ik ben er na een tijdje mee gestopt omdat het zo ontzettend veel tijd kost, met een half uur ben ik er echt niet willen mijn onderbenen echt haarvrij zijn en ik ben echt niet zwaar behaard.

Daarnaast, als je het een tijdje doet worden de haartjes dunner waardoor ze sneller afbreken en ik dus wel stoppels kreeg. Echt helemaal glad zoals bij scheren wordt het trouwens sowieso nooit.

Oksels vond ik trouwens ook echt niet te doen, veel te pijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom jezelf zo martelen met een aparaat als er ontharingscreme/schuim is?

Opsmeren, even in laten trekken en afspoelen. Geen centje pijn en het blijft zeker een maand weg
Alle reacties Link kopieren
HappyS ik heb de lichtrose Satinelle. Deze bevalt uitstekend.
Alle reacties Link kopieren


Waarom jezelf zo martelen met een aparaat als er ontharingscreme/schuim is?

Opsmeren, even in laten trekken en afspoelen. Geen centje pijn en het blijft zeker een maand weg





Nou dat geen centje pijn bij zo'n creme gaat bij mij absoluut niet op. Ik heb een zeer gevoelige huid en veel eczeem, daar wil je echt niet van die chemische cremes opsmeren. Dus in mijn geval is zo'n creme pijnlijker dan een epileersessie.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Titana en Eva,

nu ik weet welke jullie hebben ga ik deze 2 eens bekijken! Van het weekend heb ik m'n benen gedaan en geprobeerd mijn oksels weer eens te doen maar die van mij is echt te groot en onhandig, echt waardeloos! Ik ga dus maar eens op jacht naar een ander die wendbaarder is en alle haartjes goed weghaald!



En wat ontharings creme's e.d betreft die chemische zooi smeer ik dus echt niet op m'n lijf!! Ik geloof niet dat dat goed voor je is en ik vind het ook nog eens heel onhandig in gebruik en erg stinken! Plus ik heb wat dat betreft een gevoelige huid en krijg al snel reacties van creme's en al helemaal van ontharingscreme's, echt vreselijk spul!

Het epileren kost misschien even wat tijd maar het effect is fijn en de haartjes blijven lang weg! En de pijn valt best mee hoor! Vooral als je je huid goed strak trekt! Het begin is misschien even wennen maar ik vind het best mee vallen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven