Lijf & Lijn alle pijlers

Wie fietst er ook?

05-03-2012 20:45 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel, misschien is 'ook' een beetje te enthousiast. Ik moet nog beginnen eigenlijk.



Maar ik ben benieuwd wie hier fietst. Ik heb zelf een crosshybride fiets gekocht en ben nu aan het verdwalen in de wereld van fietskleding, verenigingen, al dan niet georganiseerde tochten, fora voor fietsers etcetera. Het ziet er allemaal erg leuk uit, dat zeker!



Om er toch even een concrete vraag in te gooien: Is iemand hier lid van NTFU? Is dat aan te raden?
Ik fiets al vanaf mijn 4e, denk ik. Wat is er zo bijzonder aan?
Naar de bushalte, telt dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
ik fiets ook! Heerlijk! Ik heb al jaren een racefiets. Heb ook een half jaar op de mountainbike van een vriendin die in het buitenland zat gepast. Paar wedstrijden mee gedaan (met succes:) ) Vriend en ik hadden besloten allebei een eigen MTB te kopen als hij nieuw werk had. Die nieuwe MTB staat nu bij de fietsenmaker op me te wachten



Ik ben geen lid van de NTFU. Wil het misschien wel ooit, deels omdat het ook heel gunstig is dat je je fiets via hun heel makkelijk kunt verzekeren. Maar ben ook al lid van de schaatsbond en de triathlonbond.



Heb inmiddels al een behoorlijke collectie sportkleding. Maar fietsshirts zijn soms zo tof dat ik toch twijfel of ik niet weer een leuke er bij wil voor mn verjaardag. Veel merken zijn alleen vrij kort. Voor mij met mijn 1.67 kan het net maar langere vriendinnen klagen er over. Dat blijft dus wel een aandachtspuntje mocht je iets via internet willen bestellen..
Alle reacties Link kopieren
Fiekes, leuk! Wanneer kun je je MTB ophalen?



Goede tip van de kleding, ik ben iets langer dan jij.



NTFU ziet er best leuk uit. Ze delen het alleen wel in in mountainbikers en racefietsers en ik zit daar met crosshybride eigenlijk tussenin. Maar aangezien ik voorkeur heb voor verharde wegen denk ik dat ik beter in de categorie racefietsers pas.



Fiets je veel alleen of met anderen? Je vriend is ook fietsliefhebber zo te zien
Alle reacties Link kopieren




Hier nog een fietser!



Maar ik fiets op een gewone fiets. Niet zozeer voor de sport, maar puur recreatief. Ben dan ook niet lid van een club of iets dergelijks.



Ik vind het vooral in voorjaar en de zomer heerlijk om 's avonds even een stukje te gaan fietsen. Ik woon in een mooie bosrijke omgeving waar je je prima kan vermaken op de fiets.



Ik hoop dat je trouwe tweewieler je veel plezier en ontspanning op gaat leveren!
Alle reacties Link kopieren
Er is een boekje over dames die gaan fietsen van een Viva schrijfster: Nynke de Jong. misschien heb je daar iets aan.
Alle reacties Link kopieren
Heb een lekke band
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een fietsliefhebber. Wel eerlijk bekennen dat het bij mij wel op de tweede plaats komt naast het hardllopen. En dus echt alleen voor erbij. Heb zelf ook een crosshybride.

De meeste km's maak ik overigens op mijn gewone stadsfiets met fietstassen en achteropzitje als vervoersmiddel. Maar een paar keer in de week ga ik op mijn crosshybride fiets in mijn eentje tochtjes maken. Meestal van een 60-70km een enkele keer een route van ronde de 100km.

Afgelopen maanden veel meer gefietst vanwege een hardloopblessure. Maar nu ik weer gewoon aan het trainen ben kom ik maar aan twee keer per week.

Ik kijk al uit naar de lange zomeravonden. Dan kan ik 's avonds ook nog een langere route fietsen.

Ben geen lid van het een of ander. Doe ik niet mee aan georginiaseerd tochten. Maak altijd routes via de knooppunten.

Het is voor mij echt voor erbij dus plan het echt om het hardlopen en de hardloopwedstrijden heen.
Alle reacties Link kopieren
ik kan hem eigenlijk sinds zaterdag ophalen maar werk op dezelfde tijden als die fietsenwinkel open is :s Komende zaterdag heb ik een wedstrijd dus ben bang dat het zaterdag ook niet gaat lukken. Jammer!



Zo'n cyclocrosser hadden vriend en ik eigenlijk liever gehad dan een MTB maar daar mag je (nog?) geen wedstrijden mee doen, en dat is toch wel een beetje het doel. Tenminste, je mag er niet de wedstrijden mee doen die wij willen doen.



Ik fiets eigenlijk in allerlei samenstellingen! Dat vind ik ook zo leuk aan fietsen. Heb dan wel het geluk dat zo'n beetje 90% van mijn vriendenkring ook fietst.

-Soms met vriend (hoewel hij significant harder gaat, in zijn wiel trainen we ongeveer op hetzelfde niveau. Dat houdt in dat ik uren naar zijn kont kijk )

- soms met zusje rustig aan en kletsen maar

- soms een weekendje met vriendinnen (natuurlijk onderweg appelgebak)

- vaak trainingen met de club. De ene keer rustig en lang, de andere keer hard.. net afhankelijk van het seizoen.

- vaak op zondag duurritten met mensen die ik wel of niet ken.. en dan steeds doordraaien zodat je steeds naast iemand anders fietst. En dat gaat altijd op het tempo van de langzaamste.



Komende zaterdag weer de eerste wedstrijd maar ben er eigenlijk nog niet echt klaar voor... Aan het eind van de zomer doe ik een wedstrijd waarbij ik onder andere 150 km moet fietsen dus deze zomer gaat er veel gefietst worden!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel vaker willen fietsen eigenlijk, of überhaupt vaker willen bewegen. kan me er alleen amper toe zetten.
Alle reacties Link kopieren
Die Baukje gaat ook nog wel een keer aan de duathlon denk ik
fietsen is fantastisch! heb gisteren nog even een stukje gefietst op m'n gewone fiets, bij gebrek aan beter.. ben behoorlijk zwanger en dan is die racefiets toch iets minder geschikt;)

maar geniet van je nieuwe fiets en het is weer bijna lente, dagen worden langer, dus alles om lekker te fietsen!
Alle reacties Link kopieren
Zouden de kinderachtige reacties over lekke banden en fietsende kleuters aub ergens anders mogen? Ik vind dat echt heel jammer.



Vraag staat duidelijk op de pijler lijf en lijn en ik had gedacht dat iedereen dan zelf wel kon bedenken wat ik bedoelde.



Voor de overige reacties: Bedankt!

Boek van Nynke is een leuke tip. Ik heb er volgens mij wel eens iets over gelezen dat ze met het boek bezig was. Ben benieuwd!



Hoop later nog te reageren op jullie posts afzonderlijk, moet nu even iets anders doen.
Alle reacties Link kopieren
@Tietanium:



Ook heerlijk toch?

Ik heb tot nu toe ook mijn gewone fiets gebuikt. Maar het is een heel degelijke fiets met brede fietstassen en daardoor ook best log. Bovendien is ie inmiddels zo versleten dat het tijd werd voor iets nieuws.



Ik woon sinds een tijdje ook in een bosrijke omgeving. Heb eigenlijk nog lang niet alles gezien hier, dus nog een goede reden om te gaan fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker Baukje!



Ja heerlijk dat de avonden weer wat langer worden. Je ziet hier altijd heel veel fietsers s avonds.



Draagt het fietsen nog bij aan je conditie voor het hardlopen?

Ik heb wel eens gelezen dat dat vrijwel los van elkaar staat, omdat je nauwelijk dezelfde spieren gebruikt.

Maar ik kan me ook voorstellen dat het allebei conditietraining is, en dus nuttig.
Alle reacties Link kopieren
Fiekes, ja het nadeel van crosshybride is denk ik wel dat je net buiten de boot valt bij sommige dingen.



Ach ik heb hem tweedehands gekocht (is wel zeer goed onderhouden) en als ik uiteindelijk toch een ander type fiets wil dan is dat leuk voor de volgende keer.



Ik heb nog geen fietsende vrienden. Maar dat komt wel denk ik.



Wel een groepje (mannen)kennissen die op zaterdagochtend fietsen maar ik denk dat hun tempo nu veel hoger ligt dan dat van mij. Dan moet ik eerst een beetje oefenen.
Alle reacties Link kopieren
voor je met een groepje mannen mee gaat is het misschien handig om vast een keer met iemand te fietsen. Als je niet bang bent om goed in het wiel te fietsen, dan scheelt dat super veel! 99 % van de mannen houdt namelijk met alle plezier een vrouw uit de wind is mijn ervaring (galante mannen bestaan zeker in de wielrennerij!)

Moet wel zeggen dat ik niet bij iedereen even goed in het wiel durf hoor.. Er zijn van die slingerende projectielen bij! En je moet ook nooit zomaar remmen.. Maar als je lekker uit de wind kunt zitten dan fiets je een stuk makkelijker mee, maar als je net wel wind vangt en steeds kleine gaatjes dicht moet rijden, is het een stuk vermoeiender.
Alle reacties Link kopieren
Tamar ik denk niet dat het fietsen nu echt iets eenstieels bijdraagt aan het hardlopen. (maar fiekes weet daar veel meer over). Hoewel ik wat hardlopen betreft er twee maanden uitgelegen heb en toen twee maanden echt een vier keer in de week een lange fietstocht heb gemaakt en ik heb het idee dat ik daarmme toch meer dan alleen de conditie instand houden heb bereikt. Kan de draad wat hardlopen betreft nu heel gemakkelijk weer oppakken.

Maar ik weet dus niet hoe het zou zijn geweest zonder het fietsen.

Voor mij is het hardlopen echt een wedstrijdgebeuren en het fietsen is het grote genieten in de natuur. Plan ook zoveel mogenlijk routes door bos en heide gebieden en ga vaak in belgie fietsen. Fiets dan liever alleen omdat ik dan ook beter de omgeving in me opneem. Een wierenfiets zou voor mij niet geschikt zijn omdat ik meestal op de route ook veel bos en zandpaden tegenkom. Voor het ruige mountainbike werk ben ik te bang te vallen.

Fiets wel altijd stevig door. Heb een tijdje een fietsmaatje gehad,maar die fietste echt zo langzaam. En ik had het idee dat het enigste wat we aan het trainen waren de kaakspieren waren. Ook niet erg maar ik zag nauwelijks wat van de omgeving en zat me eerlijk gezegt de hele tijd te ergeren aan het lage tempo.

En fiekes die duahtlon gaat er misschien weleens van komen maar dan wel als duo (ik lopen , mag de ander fietsen), of het moet echt een softie moutainbike parcours zijn.
Alle reacties Link kopieren
Baukje, haha, het is inderdaad belangrijk dat je wel een maatje hebt met hetzelfde niveau of doel.



Ik vind dat ook lastig. Heb me nu op een paar sites ingeschreven voor een fietsmaatje maar denk dat er ook wel risico aan zit dat je iemand tegekomt met wie het helemaal niet klikt of die een heel ander doel heeft. Nouja ik zal goed kritisch zijn.



Er zit hier in mijn woonplaats wel een wielervereniging maar ik heb nog niet het niveau dat ik daarmee nu kan meefietsen.

Tochten zijn vanaf 90 km.

(overigens lijken andere tochten van de NTFU me wel geschikt, daar ben ik nog naar aan t kijken)



Ik vind ook leuk om alleen te fietsen maar voor de lange afstanden lijkt het me leuker om met iemand samen te rijden.



Fiekes, ook voor 'de mannen' moet ik nog even trainen, ik zou het vervelend vinden als ze voor mij veel langzamer moeten dan anders. Maar als ik bijv in de zomer een lekkere conditie heb lijkt het me wel leuk.

Hoewel het voor hun wel een uije is van zaterdagochtend-en-we-laten-de-vrouwen-thuis dus ik weet niet of er uberhaubt vrouwen mee mogen
Alle reacties Link kopieren
Mocht er nog iemand lezen die iets weet over de NTFU, dan heb ik nog een vraag
Alle reacties Link kopieren
Volgend weekend begint fiets fit. Verschillende verenigingen geven dan instaplessen Mountainbiken of racefietsen. NTFU speelt hier ook rol in. Misschien iets voor je? Je kan het gewoon op Google vinden via fiets fit.
Alle reacties Link kopieren
Ah je hebt dit topic ook gevonden. Het is zeker niet alleen bedoeld voor mijn beginnersvragen. Kijk maar waar je liever schrijft.



Bedankt voor de tip
Alle reacties Link kopieren
Ik ga gewoon kijken waar het het gezelligst is



Vandaag vrije dag, lekker gefietst, begonnen met zon, maar helaas later kouder en (veel) meer wind...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven