Lijf & Lijn alle pijlers

Wij worden slanke mama's!

02-11-2014 07:37 79 berichten
Een bekend fenomeen onder veel moeders: nachtbraken, werken en daarna je kind van het kinderdagverblijf halen, koken en dan alles weer klaarzetten voor de volgende dag.



Koken wordt een snelle - vaak ongezonde - hap, sporten schiet er vaak bij in. Want zeg nou eerlijk: een zachte bank lonkt veel meer dan een hard matje in de sportschool, toch?



Toch wil ik, en wie weet anderen met mij, terug naar - minstens - mijn oude gewicht. Weer de tijd nemen voor een gezonde maaltijd en als wat tijd voor mezelf weer heerlijk naar de sportschool. Geen dieet, maar kiezen voor gezond en lichaamsbeweging.



Doe je mee? Schrijf een leuke introductie over jezelf en noteer in dikgedrukt je nick, leeftijd, huidige gewicht en streefgewicht. Op vrijdag geef je je nieuwe gewicht door en gaat dat mee in een mooie tabel.



Ik hoop op veel mede-mama's die lekker in hun vel willen zitten!



NaamLeeftijdHuidig gewichtStreefVerloren gewichtFleetfox2675,5 kg71 kg0,1Hybelkanin3182 kg72 kg-Melsch----Mona_toetje2869,8 kg56,5 kg-Mootje3181 kg70 kg-Mrs_Mel2897 kg78 kg-Poisson19872771 kg68 kg-Rover372664,2 kg54 kg-Weetje3276,5 kg68 kg-
Ik ben Fleetfox, 26, bijna 27 jaar en heb een lieve, zorgzame man en het liefste, schattigste en mooiste meisje van vijf maanden.



Aan mijn grote levensgeluk mis ik één iets: een gezond lijf. Na een flinke buik te hebben meegedragen de hele zwangerschap heb ik een overbelast bekken wat zich het meeste uit als ik op de bank lig. Overigens merk ik aan de combinatie van mijn kantoorbaan en mijn momenteel luie bestaan dat mijn benen stroef zijn en ik bij het geringste beetje lichaamsbeweging spierpijn krijg. Dus daarom is het tijd voor actie! Ik sleep nog te veel kilo's met mij mee waar ik niet totaal ongelukkig mee ben, maar natuurlijk ben ik ze wel liever kwijt dan rijk.



Qua eten ga ik voor de aanpak meer groenten, gezonde snacks en groene smoothies om mijn energie op te krikken. Qua lichaamsbeweging ga ik 3x per week een halfuur lopen op het werk en de overige 4 dagen probeer ik ook te streven naar een halfuur wandelen of een rit op mijn bakfiets. Qua sporten wil ik 2 keer per week gaan sporten in onze thuisgym. Voor nu zal het langzaam opbouwen zijn i.v.m. mijn bekken, maar de bedoeling is 2 keer in de week het totale lichaam te trainen. Dit heb ik in het verleden ook gedaan, maar dan vier keer per week bepaalde lichaamsgroepen.



Naam: Fleetfox

Leeftijd: (bijna) 27

Huidig gewicht: 75,6 kg

Eerste streef: 71 kg
Alle reacties Link kopieren
Net wat ik nodig heb! 7 maanden geleden ben ik bevallen. Ik had zwangerschapsdiabetes en ben maar 6 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. Na de bevalling was ik 5 kilo lichter dan voor de zwangerschap, dus heel snel 11 kilo afgevallen. Mijn diabetes was weg, dus ook de discipline om gezond te eten....met als resultaat dat alle 5 kilos er in een half jaar weer aanzitten ondanks de borstvoeding! En daar baal ik nu van!



Ik snoep te veel chocolade en heb de hele dag honger. Ik wandel wel elke dag ruim een uur, maar dat is te weinig, ik val er niet van af. Ook ik heb moeite om tijd te vinden om ècht te gaan sporten, en de motivatie...



hybelkanin, 31, huidige gewicht 82, streef 72
hybelkanin: welkom! Wat balen dat je weer aangekomen bent, maar nu gaan we er wat aan doen. Als we een goed groepje hebben, maak ik een tabel.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Mag ik meedoen?

12 weken geleden bevallen van een prachtige zoon! Over 2 weken mag ik weer aan het werk en inmiddels de borstvoeding afgebouwd en dus tijd voor een dieet. Vanaf maandag ga ik beginnen met s onja B. Na mijn vorige zwangerschap ook gedaan en en toen in 8 weken tijd 8 kilo afgevallen. Hopelijk lukt dat nu weer en ben ik redelijk op gewicht aan het eind van dit jaar.

Ik ben 1.65 en weeg nu 76,5 kilo... Ideale gewicht is 65 voor mij maar als ik eind van dit jaar onder de 70 zit ben ik al heel blij. Ik ga voor 68.

Over 2 weken als ik weer ga werken beweeg ik weer een stuk meer (veel lopeb en onderweg) nu probeer ik zoveel mogelijk met de kinderwagen te wandelen maar lukt niet altijd met een peuter erbij... Ook wil ik weer mijn sport op gaan pakken en iig 1x in de week te gaan trainen. (volleybal)

Meer sporten is qua tijd lastig haalbaar. Vriend is s avonds veel weg en kan dan de deur niet uit. Even wat voor bedenken...



weetje

32 jaar

76,5 gewicht nu

68 steefgewicht
Alle reacties Link kopieren
@hybelkanin

Viel mij deze keer ook vies tegen afvallen dmv borstvoeding... Helemaal niks gewoon! Was een week na bevalling al 76 kilo en nu dus nog steeds...:(
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee, en heel erg herkenbaar!



Ik ben Mona_toetje, 28 jaar en sinds 7,5 maand ben ik de moeder van een geweldig leuk ventje. Samen met mijn partner genieten we met volle teugen van dit kleine monstertje. Mijn leven is 'heerlijk' hectisch te noemen. Zo werk ik 36 uur per week, volg ik een universitaire deeltijd studie, probeer ik minstens 3 uur per week te sporten, ben ik werkzaam als vrijwilliger en wil ik in de tijd die over is zoveel mogelijk tijd spenderen met mijn kleine en mijn grote man . Wat er dan wel eens bij inschiet is gezond eten, of glazen water, die vergeet ik helemaal vaak. Daarentegen vergeet ik mijn cappuccino nooit...



Voor mijn zwangerschap heb ik een berg met leuke nieuwe jeans, jurkjes etc aangeschaft, met het idee dat ik deze een paar maanden na mijn bevalling wel weer zou passen. NOT! Helaas weeg ik nu ruim 13 kg meer dan voor mijn zwangerschap en dat ben ik nu meer dan beu. Dus, handen uit de mouwen en op naar mijn oude gewicht, en een platte buik, zodat ik op zijn minst met mijn kleine man naar het zwembad kan gaan als hij iets ouder is.



Hopelijk kunnen we elkaar op deze manier een beetje steunen. Ik ga, om mijn week goed te starten alvast een grote bak sla maken als lunch voor morgen (ik werk in een gebied met teveel lekkere broodzaken etc in de buurt) en daarbij twee flesjes water om op mijn bureau te zetten zodat ik dit tenminste niet vergeet. Ik heb daarnaast hetzelfde probleem als @weetje82, mijn vriend is 's avonds ook altijd weg, maar ik zat te denken aan wat thuis work outs voor wanneer de kleine op bed ligt, als het goed is hebben wij nog een dvd box van insanity liggen.



Mijn gegevens zijn:



mona_toetje

28 jaar

69,8 kg (NU)

56,5 kg (voor zwangerschap/streefgewicht)

1.68 (lengte)
Alle reacties Link kopieren
Insanity heb ik eerder ook gedaan, en heb nu p90 x3. Die duren maar een half uur ipv een uur en dan ligt de baby op het speelkleed naast me. Maar de volgende dag ben ik weer vergeten dat ik eraan begonnen was, hahaha, tot ik er een paar dagen later weer aan denk!
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik heb dat vergeten ook met gezond eten. Daar denk ik dan weer aan als ik een stuk chocolade in mijn mond heb... 'oja, ik zou vandaag gezonder gaan eten'... De thuis workouts raak ik op een gegeven moment helemaal beu, dan heb ik echt een schop onder mijn hol nodig om door te gaan en niet af te haken. Zoals ik helaas van de zomer al eens heb gedaan.



Maar p90x3 klinkt goed, een half uur klinkt sowieso beter dan de lange workouts! Van de week eens kijken waar ik die kan bestellen. :-) Thanks voor de tip hybelkanin!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee als het mag!



Ik ben 26 jaar, en 5 maanden geleden bevallen van een lief ventje.

Ik ben ruim 20 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, en ben inmiddels 2 maanden bezig met sporten en anders eten.

Wil graag terug naar mijn gewicht van voor de zwangerschap.



26 jaar.

64,2 gewicht nu.

Streef gewicht 54 kilo.
Monatoetje, Rover, Weetje: welkom! Mona, wat ben jij een drukke bij! Petje af hoor.



Ik ben vanochtend begonnen met een groene smoothie, heb yoghurt meegenomen en straks weer een wandeling tussen de lunchpauze. Regent het, dan op de loopband vanavond. Ik heb ook een work - out DVD liggen voor tijdens de zwangerschap, dat is best pittig voor mijn huidige niveau dus ik waag mij er aan als dochter op bed ligt.



Ik kreeg al te horen dat we getrakteerd gaan worden vandaag en dat is fijn om te weten, kan ik dat al afslaan. Vaak als ik verrast wordt wil ik wel eens een domme korte termijn beslissing maken...



Verder ga ik een sportschema krijgen van mijn man vandaag, zullen we dan direct even beslissen wie dan wanneer sport, aangezien man ook veel sport. Gelukkig is dat vanuit thuis, maar aangezien de babyfoon niet ver genoeg reikt moet er altijd iemand binnen zijn.



Dames, veel succes vandaag. We gaan er voor!!
Alle reacties Link kopieren
Groene smoothie, wat doe je daar precies in? Ik ontbijt altijd met havermout, gewoon omdat het lekker is!



Ben net terug van een wandeling van twee uur, onderweg boodschappen gehaald. Ik kon de verleiding van de koekjes weerstaan, en zit nu te lunchen met brood en kaas, een kiwi, wat noten en een bakje yoghurt.



So far, so good vandaag!
Ik doe er een handje boerenkool of spinazie in, een half glas water en dan fruit dat ik lekker vind. Vanochtend was dat een handje bramen, een halve banaan en een peer.



Goed dat je de verleiding hebt weestaan! Zal de lunch wel extra lekker smaken.



Ik heb net mijn wandeling achter de rug en ik heb de trap gepakt - dat deed ik voor de zwangerschap wel maar daarna niet meer. Dus nu hoef ik vanavond niet meer op de loopband, maar doe dan wel even de workout op de DVD.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben poisson, 27 en sinds 3 weken en 2 dagen moeder van Uk! Vorige week toestemming gekregen van verloskundige om weer te gaan sporten. Voel me verder ook goed, en Uk doet het perfect op borstvoeding (al zou ik een nachtje doorslapen ook niet verkeerd vinden).



Ik heb geen weegschaal, woog me altijd op werk.

Gewicht: ? (was 71, doel 68)

Taille: 83cm (was 75, doel 75)

Heupen: 108cm (was 101,doel 100)



Ik let niet meer op voeding dan normaal. Eet zo puur mogelijk. Producten mogen nooit meer dan 5 ingrediënten hebben.



Sport/beweging: elke dag 30-60 minuten wandelen met Uk in draagdoek + 30 day beach body challenge.



Vandaag:

Ontbijt: kwark, banaan, muesli en honing. Tussendoor: 4 roggecackers met jam. Lunch: ..?

Sport: 200 crunches en 100 skaters.
Hoi Poisson, leuk dat je meedoet. Ga je niet te snel? Ik voelde mij ook super na de bevalling en ging van alles ondernemen. Twee maanden later: overspannen. Dat kwam heel hard aan. Ik had net zo'n mooi schema als die van jou. Helaas bleek dat niet haalbaar.



Hopelijk is het voor jou anders, maar toch, ik waarschuw je even.
Ondertussen heeft man mijn schema laten zien, ik ben er blij mee. Het is nog een licht schema voor twee keer per week, voor de komende vier weken. Hiermee kan ik kijken of ik meer aankan of dat het nog daarna nog licht door moet, aangezien ik dus overspannen ben geweest en er nog herstellende van ben. Ik kan nu rustig aftasten of ik niet te hard ga.



Vanavond hebben we nasi gegeten, een pakket dat ik nog had liggen (had ik ooit gekocht voor in de kraamweek...). Het is voor 2 - 3 personen en normaal eten wij dat met zijn tweetjes in één keer op, nu heb ik gekeken naar wat ik echt voldoende vond en dat was ook meer dan genoeg. Heb nu een licht gevuld gevoel. Daarna heb ik de DVD aangezet en een kwartier yoga gedaan. Al met al een heel fijne eerste dag!
Alle reacties Link kopieren
Hee Poisson, ik vind je ook wel erg snel van start gaan zo vlak na de bevalling!



Ik voelde me ook snel best goed, maar mijn bekkenbodemspieren nog niet! Ik had vrij snel een verzakking die nu na 7 maanden af en toe nog opspeelt, ondanks dagelijkse oefeningen. Ook het dragen in een doek vraagt veel van je, zeker als de baby snel zwaarder wordt.



Misschien valt het voor jou mee, maar ook ik wil je waarschuwen, net als Fleetfox
Alle reacties Link kopieren
Ik had je andere topic ook al gelezen poisen, denk echt aan je lichaam hoir. Snap niet dat je al goedkeuring hebt gehad om zoveel te sporten. Jw baarmoeder kan behoorlijk verzakken en incontinentie veroorzaken...laat je niet beïnvloeden door die bn ers die na een week of wat weer zo strak als een plank zijn. Dat is geen realistisch beeld. Rustig aan doen en na 6 weken kun je fanatiek gaan sporten.

En zolang je bv geeft heb je wat extra calorieën nodig. Je uk heeft dat nodig!!



Hier 1e dag sonjaB makkie. Verwacht pas dat het later lastig gaat worden.

Wel jammer dat het weer minder wordt... Wandelen zit er dan niet echt in...



Fleetfox, wat voor schema heb je voor thuis? Bepaalde oefeningen?
Dank je Hybel. En naast lichamelijk ook geestelijk. Ik dacht het ook 'even' te doen, in een ander topic wensten ze mij ook veel succes. Ik heb zo'n heerlijk rustige baby, het huishouden draaide ik mijn hand niet voor om, ik zat iedere dag in een leuke outfit in de volle make - up op de bank (de kraamhulp verbaasde er zich nog zo over) en toen mijn moeder in het ziekenhuis belandde, was ik er dagelijks te vinden want in mijn verlof had ik genoeg tijd om bij haar langs te gaan. Niet wetende dat ik hard bezig was naar een flinke overspanning. Totdat ik ineens met paniekgevoelens rondliep en mij afvroeg hoe het mij ineens zo overkomen was. Niet aan opletten dat ik het er best moeilijk mee had dat mijn moeder ziek was, de zwangerschap en bevalling nog niet te boven was. En doorrennen en doorgaan, niet rustig genieten, nee, ik had immers na mijn bekkenpijn zoveel in te halen...



Dus echt Poisson, doe voorzichtig.



Ik heb intussen een tabel aangemaakt! Hopelijk is die naar jullie wens.
Weetje, ik kan je niet quoten blijkbaar dus doe het zo even.



- Eerst 15 keer benen en 15 keer borst dynamisch rekken (dus rekken, maar dan meebewegen steeds en niet strak rekken, zeg maar);

- Loopband 10 minuten opwarmen;

- Squat met dumbbells omhoog: in een squat zakken, de gewichtjes over de schouders boven je hoofd tillen.

- Liggend op de fitnessbal triceps extensions: op de rug op de bal liggen, armen naar boven en dan de onderarmen naar beneden laten zakken (net of je de vluchten binnenhaalt op Schiphol met die lampen, maar dan liggend, zeg maar ).

- Roeien aan de kabel;

- Lunges met dumbbells zijwaarts: lunges maken met twee gewichtjes langs je lichaam in de hand.

- Cooling down, stretchen.



Je kunt ze op Youtube ook vast vinden, wil je de oefeningen ook gaan doen. Dat is ietsjes duidelijker dan hier neerpennen.
Alle reacties Link kopieren
Lief van jullie! Ik doe ook rustig aan... Heb tot dag voor bevalling gesport (spinnen) en mis het ontzettend! Omdat ik ongeschonden uit bevalling ben gekomen ben ik 'goed gekeurd' door verloskundige. Vandaag is huisarts langs geweest, en ook die is akkoord. Gaat niet zo zeer om hoe ik eruit zie, maar hoe ik me voel. Word erg wiebelig van zoveel energie en dat nergens kwijt kunnen...

Het "sporten" dat ik nu doe duurt 10 minuten per dag. Verder eet ik minimaal 2300kcal/dag en slaap ik tussen de middag 2 uurtjes samen met Uk.

En als ik geen zin heb doe ik ook niets.
Ah, blij dat je positief reageert Poisson. Ik herken het wel hoor, ik had zoveel energie, ik wist ook niet waar ik het kwijt moest. Met vijf weken na de bevalling stond ik weer in onze sportruimte en ging ik weer de straat op om te hardlopen. Ik had het zó erg gemist!



Wandelen is heel OK, als je bekken het aankunnen is dat goed. Je kunt wel de draagdoek eens afwisselen voor de wagen. En de beach body challange, niets mis mee, maar zo kort na je bevalling moet je toch nog even rekening houden met de buikspieren. Hopelijk neem je dat advies ter harte.



En goed dat je je er ook aan toegeeft als je er even geen zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Je tweede bericht klinkt al een stuk verstandiger, Poisson!



Jouw sportschema past mij ook wel, Fleetfox, ik heb geen loopband maar wel een fiets. En een roeier. En gewichten. Hoe vaak per week zou je dit moeten doen?
Ik doe het nu twee keer per week voor op te bouwen. Ik weet nog niet of ik terug ga naar vier keer per week, of dat ik dit schema ga uitbouwen en dat dan twee keer per week blijf doen. Maar voor nu opbouw, twee keer per week. Mijn man is personal trainer geweest en die heeft het voor mij opgesteld, maar ik kan na vier weken mijn nieuwe schema ook hier neerzetten, dan kunnen jullie er vast ook wel wat mee.
Hier alvast een vooraankondiging dat ik over een paar weken mee ga doen :-)



Ben nu 40 weken zwanger en moet uiteindelijk toch echt ergens in de komende 2 weken gaan bevallen! Ben inmiddels helaas al een kg of 22 aangekomen, net als tijdens mijn 1e zwangerschap. Toen kostte het me 9 maanden en een hele hoop uur Insanity om onder mijn zwangerschapsgewicht uit te komen. En over een paar weken, ole ole, mag ik weer de uitdaging aangaan... Top-topic dus, wat mij betreft! Het echte sporten zal nog even op zich moeten laten wachten, maar mezelf een beetje kennende is alle externe aanmoediging om weer echt in de gezond-eten-modus te komen en lekker veel te wandelen (nu wat last van de "ik ben overtijd en dus zielig en mag nu lekker wel eens aan de chocola") zeer welkom.



Succes voor jullie allen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven