Lijf & Lijn alle pijlers

Wij worden slanke mama's!

02-11-2014 07:37 79 berichten
Een bekend fenomeen onder veel moeders: nachtbraken, werken en daarna je kind van het kinderdagverblijf halen, koken en dan alles weer klaarzetten voor de volgende dag.



Koken wordt een snelle - vaak ongezonde - hap, sporten schiet er vaak bij in. Want zeg nou eerlijk: een zachte bank lonkt veel meer dan een hard matje in de sportschool, toch?



Toch wil ik, en wie weet anderen met mij, terug naar - minstens - mijn oude gewicht. Weer de tijd nemen voor een gezonde maaltijd en als wat tijd voor mezelf weer heerlijk naar de sportschool. Geen dieet, maar kiezen voor gezond en lichaamsbeweging.



Doe je mee? Schrijf een leuke introductie over jezelf en noteer in dikgedrukt je nick, leeftijd, huidige gewicht en streefgewicht. Op vrijdag geef je je nieuwe gewicht door en gaat dat mee in een mooie tabel.



Ik hoop op veel mede-mama's die lekker in hun vel willen zitten!



NaamLeeftijdHuidig gewichtStreefVerloren gewichtFleetfox2675,5 kg71 kg0,1Hybelkanin3182 kg72 kg-Melsch----Mona_toetje2869,8 kg56,5 kg-Mootje3181 kg70 kg-Mrs_Mel2897 kg78 kg-Poisson19872771 kg68 kg-Rover372664,2 kg54 kg-Weetje3276,5 kg68 kg-
Alle reacties Link kopieren
Hmmm een fitnessruimte aan huis... Als ik dat nou ook eens had! En een personal trainer als man!Heerlijk zeg. Maar Helaas hier niet die luxe . Ik moet ook echt nog ergens tijd vinden hoor. De jongste slaapt s avonds nog niet lekker vroeg op zn eigen kamer en overdag met een peuter en baby voor de tv sporten is ook lastig. Loop s avonds wel heel veel rondjes door de kamer met een mannetje van een paar kilo op mijn arm met krampjes is ook ergens wel een sport toch :p



@poissen, je klinkt idd goed in je 2e post. En spinning tot dag voor je bevalling?! Pfff was blij dat ik nog kon lopen!!



@melch, spannend de laatste loodjes! Geniet maar van je chocolade nu het nog kan met het beste excuus van de wereld.



Vroeg op bed hoort ook bij een gezonde levenstijl toch? Ik ga lekker slapen. Moet er vannacht nog wel een keer uit. Als t niet 2x is...:(
Alle reacties Link kopieren
Leuk die tabel zo! Nu moet ik echt aan de bak helaas mezelf vandaag nog, zonder erbij na te denken, mezelf laten verleiden voor te lekkere hapjes op mijn werk... Daarnaast is het me wel eens gelukt om voldoende water te drinken en een gezonde lunch te eten. Dus, het begin is gemaakt, nu nog even de kracht vinden om nee te zeggen tegen al het lekkere eten dat voorbij komt op kantoor.



@poissen, spinning tot aan de dag voor je bevalling, wat knap zeg! Daar had ik toen echt de kracht niet meer voor .



Ik ga ook maar eens slapen, mijn kleine man is vandaag van 5 naar 4 flessen gegaan, nu eens hopen dat hij vannacht niet wakker wordt .
Alle reacties Link kopieren
En goeie nacht gehad mona_toetje? Hier niet... 1uur alweer wakker voor fles, toen vanaf 4uur spoken, krampjes of wat ooj maar... 5uur nog maar een fles gegeven om na de halve fles weer in.l slaap te vallen. Dan is 7uur weer vroeg wakker worden! Vanochtend half bakje kwark en een sinaasappel gehad. Zometeen tussendoor 1 appel en dan pas weer lunch... Heb nu al honger! Vreet toch energie. Nu dus de eerste echte test. Moet hongergevoel gewoon leren te negeren!
Wat vervelend Weetje, nooit leuk om er zo veel uit te moeten. Tegen de honger werkt het het beste om er wat iets van eiwitten bij te eten. Bij een appel eet ik dus altijd een paar (ongezouten) noten, dat helpt goed tegen de honger. En slaaptekort wil er ook aan meehelpen dat je honger krijgt. Past een handje noten in Sonja Bakker?



Hoe is het jou gegaan Mona, met de nacht? Wij werden hier om half twee wakker. Dochter heeft nu haar stem ontdekt dus eenmaal terug in bed wil ze lekker gaan brabbelen. Heel lief hoor, maar wij slapen liever. Fopspeen wilt dan niet echt lukken, die tuft ze vrolijk uit en gaat weer verder. De deugniet!



Ik heb net pindarotsjes afgeslagen, een collega had ze zelf gemaakt. Dus heb ik mijn eigen bakje noten gepakt, ben trots op mijzelf. Vanavond nog geen sporten, daar ga ik morgen aan beginnen. Wel ga ik het yoga gedeelte weer doen van de dvd en ach, misschien lekker eens in bad vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Fruit met noten doe ik ook vaak tegelijk, dat helpt tegen de honger.



Inmiddels heb ik mijn man ook aangestoken, hij doet niets aan sport maar wel lichamelijke arbeid. hij wil ook zijn buikje wegtrainen, dan kunnen we elkaar aanmoedigen!



Ons kind word snachts elke twee uur nog steeds wakker, maar na zoveel maanden wen je daar ook aan. Gelukkig slaapt ie naast me!
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk een mandarijntje genomen en veel water gedronken. Als ik lekkere trek heb dan poets ik vaak mijn tanden! Dan is die trek vaak ook weg en heb ik weer even een andere smaak in mn mond!
Melsch, ik heb alvast een plaatsje gereserveerd voor je. De eerste grote work-out heb je al binnen deze twee weken: de bevalling! Hopelijk mag je snel bevallen, we weten allemaal hoe zwaar de laatste loodjes waren (alhoewel, misschien dacht Poisson het alleen als ze op de spinfiets zat ). Succes! En we zien je vast wel binnenkort een keer verschijnen.



Hybel, fijn dat je man mee wil doen! Dat is extra support! Wel petje af hoor, iedere twee uur wakker worden...



Weetje, goed dat je je honger zo van je af hebt weten te schudden!



Voor het avondeten hebben we een lekker stuk steak gegeten, boontjes en overgebleven nasi. Erg lekker en zit wederom niet te vol. Heb net ook weer mijn yoga gedaan dus ben heel blij met het verloop van dag twee. Morgen ga ik echt aan de bak, op de bakfiets naar de supermarkt (die het verste weg ligt) en dan sporten die avond. Ik zie de bui (lees: spierpijn) al hangen!
Alle reacties Link kopieren
En hoe was je ritje naar de supermarkt? Het weer zat mee iig! Oke beetje koud maar geen wind. Heerlijk weertje!



Hier vanochtend met de oudste een lampion gemaakt op de peuterschool. Kreeg een jodenkoek aangeboden en netjes voor bedankt. Verder gaat het nog prima. Merk wel af en toe dat ik echt honger heb. Maar geef er niet aan toe!!



Nog een verzoekje/vraagje, is het ook een idee om op maandag weegmoment te doen? Dat doe ik sowieso en wil liever vrijdag nog niet op de weegschaal staan. Voor als het evt tegenvalt... En vind het zelf wel een mooi moment zo aan de start van een nieuwe week?
Alle reacties Link kopieren
Weegmoment maakt mij niet uit, ik sta er eigenlijk iedere ochtend wel op.



Vandaag ben ik moe, na een rusteloze nacht plus te laat op bed. Heb wel een klein blokje gewandeld. Misschien doe ik straks nog p90 x3, gisteren is het ook gelukt. Nu lig ik lekker op bed naast de baby.



Gisteren zijn we naar de grote stad geweest en hebben we halters voor mijn man gekocht en zelf heb ik een opblaasbal gekocht. Moet alleen nog even uitzoeken wat voor oefeningen je ermee kan doen :D
Weetje, maandag is ook prima. Iedereen kan zijn weegmoment kiezen, als je het dikgedrukt er in zet wat je nieuwe gewicht is, zet ik het er in. Goed dat je de jodenkoek geweerd hebt, ze zijn heel lekker...



Jij ook al zo'n supernacht Hybel? Ik heb bewust niet op de klok gekeken. Heb je dan ook moeite met weer opnieuw inslapen? Ik wel namelijk, terwijl ik normaal een heel goede slaper ben. Merk dat het mij nu ook op begint te breken, terwijl dochter nu pas een paar dagen weer aan het spoken is.



Je kunt op Youtube wel oefeningen vinden voor de bal en de halters. Je kunt ze ook in combinatie gebruiken.



Het fietsen is gelukt, het was in totaal 80 minuten. Net opgezocht en dat was goed voor ruim 700 calorieën! Wel heb ik een dikke boterham met pindakaas en een handje met kleine koekjes gegeten... dochter had honger en toen ze eenmaal klaar was had ik een onbedwingbare honger. Maar nu nog geen honger dus denk dat ik het avondeten oversla. Dan komt het wel goed met het resultaat. Ook heb ik vanochtend nog een rondje gelopen met haar in de draagzak, tien minuutjes, maar ze vond het heel fijn. Die beweging heb ik dan ook maar weer in de pocket.
Hé dames, hoe vergaat het jullie vandaag?



Bij mij redelijk. Vandaag ben ik mijn moeder gaan vergezellen in haar chemotherapie, en daar één Celebration en een Cup - a - Soup genomen. Het was een zit van drie en een half uur, dus eigenlijk vind ik het nog heel erg netjes. En daar lag een hoop lekkers, dat kan ik je wel vertellen! Nu ben ik wel echt behoorlijk uitgeput en zit nu lekker languit op de bank. Ik ga heel lief voor mijzelf wezen en het er bij laten voor vandaag. Morgen heb ik een dag vrij dus ga ik dan sporten. De eerste keer deze week.



Gelukkig heb ik vannacht wel een redelijk goede nacht gehad, we zijn om half tien naar bed gegaan, waar dochter nog even haar dag diende te bespreken, maar nadat ze in slaap viel haar niet meer gehoord tot 05:00u. Morgen ga ik met haar naar mijn moeder zodat man een nacht kan bijtanken en de dag erna gaat dochter een nachtje uit logeren bij een oom en tante. Dan kan ik even bijtanken.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds vermoeidheid. Wij wonen in het buitenland, dus we hebben geen oppas of logeerdadres...met kerstbgaan we naar Nl en daar gaat de baby met oud en nieuw bij opa en oma logeren, en misschien nog wel eens een nacht! Tot die tijd gebroken nachten...mijn man werkt overdag, dus ik red me snachts altijd want ik heb een jaar verlof. Dat vind ik ook wel zo eerlijk. In de weekenden ook, want dan moet hij ook uitrusten.



Niet gesport vandaag, wel gewandeld ondanks geen zin. Als ik eenmaal op weg ben, dan geniet ik er toch wel weer van! Alleen vond ik dat ik mezelf daarna mocht trakteren op koekjes dus dat ging niet zo goed. Eigenlijk wil ik 1 dag in de week mezelf toestaaan om koek, chips of chocolade te eten, maar die dag wisselt nog al eens en wordt al snel meerdere dagen per week...hoe kom ik daar vanaf?
Ik sluit al wat eerder aan! Na een absoluut dieptepunt gisteravond en vanmorgen (veel nootjes en chocola gekocht voor filmavondje, alles zelf opgegeten voor bezoek er was... ) vanmiddag knop omgezet. Onder het mom van: stoppen met roken (geen ervaring mee trouwens, gelukkig) moet je ook gewoon direct doen en niet wachten tot een speciale datum. Kortom, mijn gezondheidsregime gaat vandaag in! Bevalling kan theoretisch gezien nog 1,5 week duren en in die periode kun je er een hoop bij eten als je zulke idiote dingen als ik ga doen... Te grappig, alleen het officiele besluit nemen en de knop omzetten voelt alweer heerlijk sterk en gezond!!



Hybelkanin, ik ga ook voor één ongezondere avond in het weekend - op deze manier blijft je stofwisseling af en toe omgegooid worden en kun je regelmatig echt genieten waardoor je het veel langer volhoud... Er niet meer van maken blijf ik ook lastig vinden, ik moet heel bewust zorgen dat ik helemaal niks ongezonds in huis heb en vooral veel lekker gezond drinken en gezonde tussendoortjes paraat heb staan voor snack-momenten. Het enige lastige zijn dan nog de momenten waarop anderen je iets aanbieden en dan zit voor mij de uitdaging er vooral in om niet los te gaan tot alles op is (bodemdrift ) maar het of af te slaan of gewoon 1 stukje van iets te nemen...
Alle reacties Link kopieren
Goedzo Melsch! Het heeft ook helemaal geen zin om je tot de bevalling vol te proppen met van alles!



Stoppen met roken kon ik heel goed, meteen na de positieve test! Nooit weer willen roken ook. Stoppen met snoepen en gezond en regelmatig eten kon ik ook toen ik te horen kreeg dat ik zwangerschapsdiabetes had, zonder ook maar 1 keer te zondigen.

Nu moet ik het dus ook gewoon kunnen! Ik zoek alleen een grote stok achter de deur!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mij er nog bijvoegen?

Ik ben inmiddels bijna 4 jaar moeder, vorig jaar 25 kilo afgevallen waarvan er alweer 15 bij zitten. Balen dus, maar dat heb ik zelf eraan gegeten en heb amper beweging. Het is weer tijd voor verandering want wil wel weer wat beter in mijn velletje zitten en heel graag slank zijn wanneer we voor een eventuele tweede kindje gaan



Mrs_Mel, 28 jaar, 97 kilo, streefgewicht 78 kilo (dan heb ik een gezond bmi)
Alle reacties Link kopieren
Wuuhuu! Deze week salades meegenomen naar mijn werk, als lunch, en een appel plus flesjes water. Resultaat: de weegschaal zegt nu dat ik 68,5 weeg, dat is dus 1,3 minder! Daar ga ik dus mee door, alleen is het van sporten deze week helaas niet gekomen. Het weer van nu nodigt ook niet echt uit om even een stukje te gaan hardlopen.



Hoe verloopt het allemaal bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Zou ik ook nog mee mogen doen? 5 weken geleden bevallen van een meisje. Ik heb in de zwangerschap gesport tot de 38e week, daarna gestopt ivm indalingsweeen die pijnlijk waren, maar wel door blijven fietsen en wandelen.

Ik merk aan mezelf dat ik te snel ongezonde dingen ga eten, even een zak snoep hier en chippie daar. Ik wil gezond eten en bewegen en hopelijk dat het er langzaam af gaat, langzaam want ik geef nog borstvoeding. Voor nu gaat het niet zo zeer om gewicht, maar om gezondheid. De afgelopen twee weken wel veel gewandeld.



mootje, 31 jaar, 81 kilo, streef 70 (daarna zien we wel verder)
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!!



Hier was afgelopen nacht wel erg dramatisch... Zoontje is verkouden en afgelopen nacht was toppunt, alleen op mij wilde hij slapen... En dat is niet goed voor mijn eigen bedrust! Vanochtend is vriend eruit gegaan met je jongens en mocht ik uitslapen! 11:30 werd ik wakker! Heerlijk, nog niet helemaal bij maar hopen op een goeie nacht en dan red ik het wel weer... Dagschema van het dieet wel wat in de war. Dus ontbijt en lunch gecombineerd en wat weg gelaten.

Heel stiekem daarna even op de weegschaal gestaan... Wilde ik niet doen en echt wachten tot maandag maar kon het niet laten. 74,8!! Dus al 1,7 kilo!! Maandag het echte weegmoment.
Well, een goed begin en zo... Gisteren keurig ontbeten met een fruitshake, tussendoor een rijstewafel, lunch met 4 boterhammen, tussendoor versgeperste jus en crackers, s avonds na avondeten alleen veul thee gedronken. Voelt goed! Alleen wel te actief geweest met mijn prenatale fitness-dvd waardoor ik gisteravond en vandaag bijna niet meer kon lopen... Moet het met mijn 40+ termijn nu toch denk ik echt maar gewoon even fatsoenlijk houden bij wandelen en fietsen



Hoe hebben jullie de evt combi tussen borstvoeding en afvallen trouwens ervaren? Ik weet nog dat ik zo kwaad was op alle mensen die me op voorhand verteld hadden dat met BV écht alle kg's eraf zouden vliegen en ze de hele dag aan de kaas en noten zaten om niet af te vallen... Nou, dat leek me wel wat

In de praktijk 8 maanden BV gegeven en als het iets deed, zat het eerder in de categorie overgewicht vasthouden ipv kwijt raken... Laatste kg's gingen er ook pas af na het stoppen. Ben benieuwd of dat dit keer ook zo werkt!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook, ik ben juist weer aangekomen de laatste drie maanden :C. Ondanks borstvoeding en veel wandelen. En dan eet ik niet eens extreem veel, maar snoep wel. Ik heb de hoop als ik daarmee stop, dat de kilos er wel af zullen gaan, maar niet superhard...
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ik had ook gehoopt dat ik zou afvallen door bv. Dat hoeft dus niet zo te zijn lees ik uit jullie ervaring. Ik denk dat het bij mij ook zo zal zijn, ik val nou eenmaal niet af als ik niet gezond eet.
Mrs Mel en Mootje, van harte welkom! Jullie zijn toegevoegd aan de tabel.



Melsch, welcome back! Zo heb je zo een goede stok achter de deur. Ik heb acht weken bv gegeven, ik heb er volgens mij niet zo veel baat bij gehad bij zo'n korte periode. Maar ik was wel in twee weken 20 van de 24 kilo kwijt, dat was bizar!



Ik heb een culinair weekend achter de rug, dus ik denk niet dat het veel goeds heeft gedaan voor mijn gewicht. Mijn moeder was jarig gisteren en aangezien we niet hadden verwacht dat ze nog jarig ging zijn dit jaar, hebben we luxe ontbeten en die avond nog uit eten geweest. Vandaag wel rustig aan gedaan, maar wat koolhydraatrijk gegeten. Morgen weer balansen.
Alle reacties Link kopieren
76,8 kg

1,7 kg afgevallen de 1e week! Ben best tevreden. Alleen stonden deze cijfers vrijdag ook op de weegschaal. Had toen gewoon niet op de weegschaal moeten staan, heb me niet superstreng aan het dieet gehouden. Wel hoeveelheden maar net even andere producten en dat is nu juist niet de bedoeling.

Dus weer wat geleerd!



Op naar een nieuwe week!!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds 82 precies. Gelukkig ook niet aangekomen. Afgelopen week ben ik niet streng genoeg geweest qua snoepen, dus ik heb besloten deze week helemaal niets te snoepen en te zien wat het resultaat volgende week maandag zal zijn. Een week moet ik toch vol kunnen houden.



Bewegen gaat wel goed, elke dag minstens een uur wandelen en ik doe een variatie op Fleetfox haar oefeningen, twee keer per week. Misschien lukt het deze week nog wat meer te sporten, maar ik heb ook een aantal muziek oefenavonden want komend weekend is er een concert.



Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Het is voor mij al even geleden natuurlijk maar ik heb gekolft en ook niks afgevallen daardoor hoor.. Mijn schoonzus daarentegen die was binnen no time weer slank!



Moet mezelf echt nog steeds een schop onder mn kont geven en gaan bewegen. Merk alleen dat ik het erg lastig vind om niemand in de buurt te hebben met wie ik samen kan sporten oid.



Wat goed dat jullie niet zijn aangekomen! Wat er af is blijft eraf en dat is supergoed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven