Lijf & Lijn alle pijlers

Wij worden slanke mama's!

02-11-2014 07:37 79 berichten
Een bekend fenomeen onder veel moeders: nachtbraken, werken en daarna je kind van het kinderdagverblijf halen, koken en dan alles weer klaarzetten voor de volgende dag.



Koken wordt een snelle - vaak ongezonde - hap, sporten schiet er vaak bij in. Want zeg nou eerlijk: een zachte bank lonkt veel meer dan een hard matje in de sportschool, toch?



Toch wil ik, en wie weet anderen met mij, terug naar - minstens - mijn oude gewicht. Weer de tijd nemen voor een gezonde maaltijd en als wat tijd voor mezelf weer heerlijk naar de sportschool. Geen dieet, maar kiezen voor gezond en lichaamsbeweging.



Doe je mee? Schrijf een leuke introductie over jezelf en noteer in dikgedrukt je nick, leeftijd, huidige gewicht en streefgewicht. Op vrijdag geef je je nieuwe gewicht door en gaat dat mee in een mooie tabel.



Ik hoop op veel mede-mama's die lekker in hun vel willen zitten!



NaamLeeftijdHuidig gewichtStreefVerloren gewichtFleetfox2675,5 kg71 kg0,1Hybelkanin3182 kg72 kg-Melsch----Mona_toetje2869,8 kg56,5 kg-Mootje3181 kg70 kg-Mrs_Mel2897 kg78 kg-Poisson19872771 kg68 kg-Rover372664,2 kg54 kg-Weetje3276,5 kg68 kg-
Alle reacties Link kopieren
Mrs_Mel, in je eentje is het veel moeilijker, ik weet er alles van! Kun je niet samen met je kind een blokje om? Om te beginnen. Of samen iets in huis doen, dansen voor de tv. Ik roep maar wat. Of sporten voor de tv?



En je partner?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Hoe gaat het met iedereen?

Ik heb gister nog 2uur gewandeld, maar ook gesnoept van het sint maarten snoep, niet zo slim....

Volgende week zal ik me ook weer wegen! Het is echt mooi weer, dus straks ook maar weer een wandeling maken met kinderwagen!
Alle reacties Link kopieren
Hello!



Hebben jullie plek voor nog een slanke mama to be? Tenminste, dat slank to be dan, want mama ben ik al een tijdje.



Ik ben Jude, 29 jaar, single-mom van een dochter van 5,5 en net een paar kilo te zwaar. Na mijn bevalling (alweer effe terug dus) werd ik slanker dan voor mijn zwangerschap. Zonder echt veel te sporten of op mijn eten te letten. Vanaf dat mijn dochter een jaar was ging ik daarbij ook weer hardlopen en af en toe wat thuissporten. Ik woog in die tijd rond de 71 kilo, bij mijn 1.79m, maar wat ik belangrijker vind dan kilo's; ik voelde mij voornamelijk fit, sterk en gezond.



Om een lang verhaal kort te maken; ergens begin het voorjaar liep ik een blessure op en daarna daalde mijn sportactiviteiten naar het nulpunt. In de maanden daarna zakte mijn energielevel, vrat ik zakken chips leeg als nooit tevoren, werden milka-oreo en ik beste vrienden en scheurde ik uit bijna al mijn broeken. Degene waar ik niet uit ben gescheurd, draag ik uit angst voor scheuren niet meer. Thank god voor stretch- en a-lijnjurkjes. ;)



Sinds vorige week maandag heb ik het roer weer omgegooid; ik ben weer voorzichtig aan begonnen met hardlopen (3 x per week), doe (bijna) iedere avond een youtube-workout-filmpje (niet alleen kijken he, ik doe het zelf ook ;) ), en ik start mijn dag met een serie zonnegroeten. De structuur en regelmaat moet weer even terug in mijn leven. Gezond eten deed ik al, maar het moest uit zijn met het enorme gesnaai in vooral de avonden. Ik wil trouwens niet echt op dieet, ik wil gewoon weer een gezond leefpatroon. En als het goed is word ik daarmee op den duur weer gezond, fit en wat slanker!



En dan nu; de maten;



Ik hoop (en denk) dat mijn weegschaal kapot is, want hij zegt het ene moment dat ik 10,1 kilo weeg en drie seconden later 81,3 kilo. Na een hoop gerammel en op- en af- gestap zegt hij het vaakst dat ik 78,4 weeg. Dit was dus vorige week. Ik vind centimeters echter meer zeggen dan kilo's dus die heb ik ook gemeten en voorlopig hou ik die maar aan. Al zal ik mijn weegschaal ook nog wel in de gaten houden. Mijn streefgewicht is een kilo of 70. Gok ik.



Mag ik met jullie mee kletsen als een soort van extra stok achter de deur? Geen idee of dat wat voor me is, want ik doe zoiets voor het eerst!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mag je erbij! Ik herken helemaal het gezond, sterk en fit voelen, dat is ook mijn streven! Precies zoveel kilo er af is minder belangrijk



Heb vandaag weer ruim een uur gewandeld. Heb ruim een jaar verlof, dus heb gevraagd of ik vrijwillig wat uurtjes kan helpen bij een winkel hier in de buurt, extra voor de kerst. En dat kon, dus een nieuwe motivatie om er beter uit te zien!



Hoe is het bij de rest?
Alle reacties Link kopieren
Hybelkanin; Jeetje, een jaar verlof? Wat lang! Ik las al dat je in het buitenland zit, maar waar ergens? Heerlijk he, dat wandelen? Ik doe zittend werk, 3 dagen in de week, en ga sinds mijn her-activering ;) weer iedere lunchpauze een stuk wandelen. En dan loop ik flink door. Ik probeer altijd minstens 3 km te lopen in 30 min, maar zit meestal wel tegen de 3,5 km. En zo heerlijk buiten, dat is echt fijn! Bij wat voor soort winkel ga je werken?
Alle reacties Link kopieren
Noorwegen, het land van de (internet) trollen, haha!



Het is een knutsel en cadeauwinkel, met veel prulletjes en dingetjes, en nog veel meer, helemaal met kerst, dat hier groots gevierd wordt, de hele maand december. Tot aan de gordijnen, kussens en het servies toe, alles wordt kerst!
Alle reacties Link kopieren
Ooh wauw, Noorwegen! Dat gind ik toch zo'n mooi land! Ooit 1 keer geweest op uitwisseling tijdens mijn middelbare schooltijd en sindsdien staat het op mijn 'hier ga ik ooit terug naartoe-lijstje!'. Woon je er al lang?



Zo, mijn drukke dagje zit erop! Best een goede, gezonde dag. Al moet ik bekennen dat ik op dit moment met mijn avondeten, een broodje gebakken ei met ham, kaas en paprika, op de bank zit. Dat is dan weer minder, haha! Maarja, de dinsdag is altijd wat rommelig, aangezien ik uit werk door naar de nso race om dochter op te halen, 5 minuten langs huis ga om de zwemtas in te pakken en we dan door moeten naar de zwemles. Dochterlief eet tevoren altijd iets van een banaan, daarna eten we meestal nog iets kleins als een tosti. Of dus een broodje ei. :p Overigens heb ik vandaag na het in bed leggen van dochter, éérst mijn eigen (mini) workout gedaan. En nu zit ik dus al heerlijk in mijn pj's op de bank!



Mijn lijstje voor vandaag;



O: yoghurt met muesli en een gedroogde abrikoos

T: plakje zelfgemaakte suikervrije ontbijtkoek

T: 2 mandarijnen

L: kopje champignonsoep, 3 roggecrackers kaas

T: 2 appels

T: dubbele rijstwafel met pindakaas

A: broodje gebakken ei, schaaltje rauwkost



Sport;



- 30 min stevig wandelen

- yoga

- 3 x 7minute workout



Ik ben tevreden! En nu ga ik leker een kopje thee drinken en Harry Potter kijken! Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Is er nog een plekje??

Ik wil graag met jullie meeschrijven. Ik ben moeder van een prachtig kereltje van 6 maanden oud. Voor de bevalling was ik superfit! Ik deed veel aan thuissporten (Insanity, T25).

Ik werk nu 32 uur per week en kan soms de puf niet vinden om te sporten. Ik ga wel zoveel mogelijk op de fiets naar werk (1 uur per dag fietsen). En ik doe zo'n 2 keer per week T25 of Insanity.

Het gezonde eten kan beter...de intentie is er steeds wel maar ik heb moeite met volhouden. Ik probeer zoveel mogelijk clean te eten. Vanaf morgen (haha altijd weer op maandag!) wil ik de draad weer gaan oppakken.



Ik ben 28 jaar. Weeg nu 64. kg en mijn streefgewicht is 59.5 kg.

Morgen ga ik mijn maten opnemen, dat vind ik namelijk belangrijker dan m'n gewicht.

Ik hoop dat we elkaar kunnen inspireren en motiveren!! Jullie zijn allemaal al goed bezig zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat is het rustig!

Mijn startgewicht is 63.8...viel me weer mee! Vandaag lekker gezond gegeten en een les insanity gedaan. Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Is er nog een plekje voor een moeder van 2 meiden van 1,5 en 4,5?

Start gewicht 69.9 hopelijke eindgewicht 62 bij een lengte van 1.63

Werk onregelmatig in de zorg voor ongeveer 24-30 uur, gezond eten is niet altijd makkelijk daardoor plus ik ben een snoeperd
Alle reacties Link kopieren
Even via de Ipad, want via de telefoon werkt het forum even niet goed. Hij update niet.

Hier gaat het nog goed! Maandag weer gewogen en viel iets tegen. 74,5. Kwam een beetje door zondag... Familiefeestje gehad en er was gebak en een heel lekker buffet... Dus iets teveel gegeten. Nu weer streng bezig vanaf maandag en ook weer aan het werk. Ik loop en sta veel, actief beroep dus. Scheelt hoop ik ook! En vanavond weer even sporten. Voel me al met al alweer een stuk fitter.



Welkom nieuwe schrijfsters! Fleetfox beheert de tabel dus die zal jullie wel invoegen.

En voor alle anderen? Al weer een weeg moment gehad?

De mijne kan dus op -2 kilo
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgenochtend op de weegschaal! Ben maandag pas echt begonnen dus heb niet hele grote verwachtingen. Vandaag weer een goede dag gehad alleen geen tijd om te sporten.

Had vanmorgen een super lekkere groene smoothie van een halve banaan, spinazie, aardbeien en komkommer. Een aanrader!

Hoe gaat het met de rest?

Minus 2 kg al Weetje! Petje af! 👍👍👍
Hoi Mootje! Gefeliciteerd!



Mag ik er ook nog bij dames?



Acht weken geleden ben ik moeder geworden. Plotseling, want ik dacht dat onze dochter nog wel 3,5 week zou blijven zitten. Mijn lichaam was klaar met de zwangerschap, ik hield extreem vocht vast, droeg steunkousen aan handen en benen. Had diabetes, hoge bloeddruk en zat tegen een zwangerschapsvergiftiging aan. Spontaan brak mijn water en kreeg ik weeen, uiteindelijk na 20 uur kreeg ik midden in de nacht een spoedkeizersnede.

In de eerste week viel ik 16kg af!

Nu de laatste drie kilo nog..

Ons kindje was prematuur, en een huilbaby. Vorige week is ze opgenomen in het ziekenhuis en sinds eergister weer thuis. Ik kom werkelijk nergens aan toe. Hopelijk gaat 't in dit topic weer lukken!



Beelicious, 32, nu 91kg, streef 80kg

Sporten mag nog niet echt, dus ik wandel achter de wagen en probeer regelmatig te eten.
Alle reacties Link kopieren
Hee beelicious, ik had ook zwangerschapsdiabetes. Heb je al een nieuwe test gedaan of je ook diabetes hebt? Had je insuline of alleen dieet? Ik kon het met gezond en regelmatig eten onder controle houden, maar na de bevalling was de motivatie weg...nu ben ik weer hard op zoek want ik ben weer aangekomen. De eertse weken was ik ook 11 kilo kwijt! Daar is een deel alweer van terug. Elke dag neem ik me voor weer zo te gaan eten maar ik kom er gewoon niet aan toe met de baby.



Hoe is het nu met je kindje? De mijne huilt zelden maar heeft wel heel veel aandacht nodig. Een huilbaby lijkt me vreselijk zwaar!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Er is weer wat leven in het topic! Zou leuk zijn als we wat vaker zouden schrijven. Ik zelf ook natuurlijk.



Hey Beelicious: Wat heftig allemaal zeg! IK hoop dat het steeds wat beter mag gaan met jou en je meisje.
Thanks ladies,

Ik mag niet klagen hoor. Sinds we koemelkvrije voeding gebruiken en een andere drinktechniek gaat 't stukken beter!



Ik heb nu zelfs een uurtje of anderhalf voormezelf tussen de voedingen door!



De week na de bevalling raakte ik al 't vocht kwijt dat was die 16kg, ik was huge! De diabetes is gelukkig weg.

Qua eten heb ik nergens tijd voor. Pas om 10uur zit in aan het ontbijt, lunch schiet er vaak bij in. S'avonds eten we wel gezond en tussendoor snaai ik :(
Zo vandaag gezond begonnen met een ontbijt om 9:15 uur. in tijden niet meer ontbeten eerder gebruncht. Ik heb ook lekker fruit in huis gehaald, mandarijntjes!!

Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook mandarijntjes, heerlijk! Vandaag is het slecht weer, we zitten lekker bij de houtkachel. Straks huis verder schoonmaken. Ben gisteren ook flink bezig geweest met poetsen, dat was er de laatste maanden bij in geschoten.



Het eten gaat hier redelijk, gezonder dan dat het is geweest maar er is nog ruimte voor verbetering. Buikspieroefeningen doe ik sinds een week wel trouw, eindelijk begon ik me te ergeren aan mijn eigen spiegelbeeld. En het feit dat ik maar twee passende broeken heb!

Aan echt sporten kom ik gewoon niet toe, de tijd vliegt voorbij met andere dingen.



Hoe is het met de rest?
Nah, ben gewoon een kilo zwaarder dan gister... Lekker motiverend.. *niet elke dag wegen, niet elke dag wegen *
Alle reacties Link kopieren
Een kilo schommel ik ook vaak, soms wel meer. Als je wat zouts hebt gehad hou je meteen meer vocht vast.

Ik ben me helemaal vergeten te wegen! Morgenochtend maar. Wel is het hele huis nu lekker schoon, vandaag de hele boel gedweild (drie verdiepingen) helaas regetnt het vandaag nog harder, zelfs sneeuw op de toppen van de bergen hier. Te nat en koud om te wandelen. Dus vandaag maar een half uur sporten in onze 'fitnesskamer'. Al zit ik nu ook wel lekker op de bank met een kop thee...
Fleetfox wil je mij ook in de tabel zetten?
Alle reacties Link kopieren
Zo he beelicious. Best heftig wat je allemaal heb mee gemaakt. Hoe gaat het nu met je kleintje? En wat knap dat je al zoveel bent afgevallen!



Enne...ja hoor ik zit ook aan de mandarijntjes!

Helaas in het weekend toch ff te veel gesnaaid. Vanmorgen stond de teller op 63.5. Dus helaas maar 0.3 gram afgevallen. Nu proberen om niet meer op de weegschaal te gaan.....bij mij schommelt het ook behoorlijk.



Vanmorgen de dag gestart met rijstwafels en pindakaas. Tussendoor een appeltje met kaneel en een handje ongebranden/ongezouten noten. Als lunch 1 boterham pindakaas.

Tussendoor een schaaltje kwark met lijnzaad, chiazaad en gojibessen.

Voor vanavond weet ik het nog niet...nog ff over nadenken.



Ik wil ook graag in de tabel Fleetfox!



Sporten is er bij mij ook ingeschoten. Ik had van de week behoorlijk de griep te maken. Ik voel me nog steeds niet helemaal top.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,



Hier een redelijk goed weekend gehad. Ik was erg moe, dus gister mocht ik uitslapen. Na de voeding om 8uur weer lekker in bed gaan liggen en dochter aan vriend gegeven die beneden ging zitten. Dat had ik echt ff nodig.



Fleeflox is twee weken geleden hier voor het laatste geweest, dus ik hoop dat ze nog weer langskomt!
Even aankijken anders een nieuwe TS maken, met een account waar iedereen in kan?
Alle reacties Link kopieren
Lekker he ff uitslapen mootje!



Ik ben niet bekend met het aanmaken van een topic..zullen we nog 2 dagen wachten ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven