Lijf & Lijn alle pijlers

Wondje tussen tenen bij nat worden

01-05-2016 23:49 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer mijn voeten nat worden dan heb ik aan één voet last van een wondje tussen mijn 2 kleinste tenen. Of mijn voeten nu nat worden door zwemmen, douchen of zweten tijdens het sporten, het wondje komt vaak terug. Het jeukt heel erg waardoor ik het ook vaak open krab. Het ziet eruit alsof mijn huid op die plaats kapot is doordat het doorweekt is. Het lijkt me niks ergs, maar doordat het ontzettend jeukt is het wel heel vervelend.

Is dit voor iemand bekend? Wat was dan bij jullie de oplossing?
Alle reacties Link kopieren
Schimmel.

Beter afdrogen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Talkpoeder erop. Na goed afdrogen.
Crème tegen voetschimmel kopen. Canesten koop je zo bij de drogist
Dat klinkt als voetschimmel oftewel zwemmerseczeem.
Alle reacties Link kopieren
Als het voetschimmel is heeft de drogist wel een middeltje.

Als je het niet vertrouwt laat je even je tenen aan de huisarts zien.
verba volant, scripta manent.
Goed afdrogen

Al je sokken een keer heet wassen

Micronasolnitraat kopen bij de drogist.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dat is nou voetschimmel oftewel zwemmerseczeem. Als het vrij verkrijgbare clotrimazol of de vrij verkrijgbare miconazolnitraat niet voldoende helpt, dan even naar de huisarts voor een sterker zalfje.
Alle reacties Link kopieren
Ow...en douche je je body regelmatig in de fitness? Slippertjes aan!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Slippers is een hele goede en erg belangrijk. Je kunt er anderen mee besmetten maar misschien voor jezelf nog wel vervelender; als er bacteriën inkomen heb je kans op wondroos en de kans op infectie tussen je tenen is ietsje groter dan 'normaal'.



Wat je ook nog kunt proberen is om die plek tussen die tenen zo droog mogelijk houden door tijdens het sporten er bijvoorbeeld een gaasje tussen te doen en eventueel een afgeknipte vinger van een rubberhandschoen over je twee laatste tenen tijdens het douchen, blijft het vaak ietsje droger.
Overdag veel op blote voeten of slippers lopen. Schimmels houden niet van frisse lucht, van zwetende sokken houden ze wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven