Lijf & Lijn alle pijlers

WW, we kunnen het en we gaan het doen!!

09-06-2013 18:52 3367 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.



Gewicht doorgeven kan op maandag en dinsdag. Wil je ook in tabel? Even je gegevens doorgeven dan word je ook opgenomen in de tabel. Als je 2 keer geen gewicht hebt doorgegeven zonder het te melden vooraf word je uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Je kunt er altijd weer in natuurlijk.

Succes allemaal!!



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



Naam Lengte Start

gewicht Streef

gewicht Huidig

gewicht Totaal af Deze week Jirelle1.74123,570122-1,5pauzepearssy1,74133,599112-21,5+0,8 Femme

Rotterdam1,7895,47081 -14,4afgemeld Suhke1,7271,96271-0,9+1,1boannan1,6990,26569,2-21pauzeeles21,80837779-40supersoul1,776965 69 -- pretzel1,6378,66265,5-13,1+0,7jufmevrouw1,7297,47295,5-1,9-0,5 happyr1,8397,18291,7-5,4-0,6 annapalona-9070--- smiley1,6487,36784,8-2,5-2,5
Alle reacties Link kopieren
Mn ouders zijn nu op vakantie en nu moet ik altijd bij hun in de zaak zijn en 's avonds op mn eigen werk.. weinig tijd om boodschappen te doen..



Ik vond nog in een hoekje van de diepvries een oude uitgedrooge zak met bloemkool..

De bloemkool was uitgedroogd! Niet de zak!



Ik heb er een boullionblokje bijgedaan wat melk en twee teentjes knoflook..

Daar lekker de staafmixer doorheen en het was nu echt heerlijk..

Ik ga het morgen met wortelen proberen!

Superuitvinding..

Vult best wel maar weinig punten!
Mammamandy misschien kun je beter maar een keer per week wegen van al die schommelingen ga je twijfelen of je het wel goed doet en ww werkt gewoon echt wel.

Over dat hema ontbijt dat zijn zo'n beetje 13 punten nu heb ik maar 26 punten op een dag en zou liever wat anders kiezen voor zoveel punten .

Alle reacties Link kopieren
Das wel veel...
Alle reacties Link kopieren
Pff, het lukt me maar niet om de draad weer op te pakken.

Jongens help, het ging zo goed voor de vakantie en ik (vr)eet alles er weer aan . Broeken zitten weer strak, onderkin wordt weer zichtbaar, bleggghh voel me lelijk en daardoor eet ik nog meer.



Ik ben ook helemaal niet bijgelezen hier, zal ik dadelijk even doen, sorry hoor. Ik wil zo graag, maar blijkbaar ook weer niet.
Is er een makkelijke manier om voor een product het aantal punten te berekenen? Bijv aan de hand van het etiket?

Sommige producten staat namelijk niet in de database!



Ik zoek het aantal punten voor snacktomaatjes? Deze hebben 15 Kcal per 100 gram. Hoeveel punten moet ik dan daarvoor tellen?
Voor groente tel ik niks en voor andere producten gebruik ik de calculator in de ww app.
quote:eles2 schreef op 22 september 2014 @ 09:45:

Pff, het lukt me maar niet om de draad weer op te pakken.

Jongens help, het ging zo goed voor de vakantie en ik (vr)eet alles er weer aan . Broeken zitten weer strak, onderkin wordt weer zichtbaar, bleggghh voel me lelijk en daardoor eet ik nog meer.



Ik ben ook helemaal niet bijgelezen hier, zal ik dadelijk even doen, sorry hoor. Ik wil zo graag, maar blijkbaar ook weer niet.



Herkenning hier! Ik bleef zo mooi op gewicht, maar de klad in erin gekomen. Terugval in vette snacks en "ik ben zielig" patat.



Zeker deze regels weer hanteren:



Regel nummer 1 regel weer terug: cement ontbijt met kwark en havermout en fruit.

Regel nummer 2: lunch van brood met mager beleg of een gezonde salade maken.

Regel nummer 3: eten voordat je sterft van de honger, zodat je niks anders gaat kanen.

Regel 4: groenten en fruit centraal stellen.

Regel 5: sporten!



Vanmorgen 68,5, terwijl ik echt naar de 67 moet. Buik is weer dikker, bah, niet fijn. Back on track!!
quote:wappie82 schreef op 22 september 2014 @ 11:07:

Ik zoek het aantal punten voor snacktomaatjes? Deze hebben 15 Kcal per 100 gram. Hoeveel punten moet ik dan daarvoor tellen?Zoals je weet, zijn groenten en fruit 0 punten. Je kan snacktomaatjes invullen als tomaat, want dat is het gewoon. Het is niet anders omdat het een klein formaat is Dan zie je vanzelf dat de app 0 punten weergeeft, ook al eet je er een kilo van.
quote:Supersoulfighter schreef op maandag 22 september 2014 11:19 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="wappie82 in "WW, we kunnen het en we gaan het doen!!"" class="messagelink">wappie82 schreef op 22 september 2014 @ 11:07</a>:</b>

Ik zoek het aantal punten voor snacktomaatjes? Deze hebben 15 Kcal per 100 gram. Hoeveel punten moet ik dan daarvoor tellen?</div></blockquote>Zoals je weet, zijn groenten en fruit 0 punten. Je kan snacktomaatjes invullen als tomaat, want dat is het gewoon. Het is niet anders omdat het een klein formaat is Dan zie je vanzelf dat de app 0 punten weergeeft, ook al eet je er een kilo van.



Ik dacht meer dat het woordje 'snack' ervoor zou zorgen voor meer punten..ik dacht dat deze dingen extra gezoet werden ofzo.

Dan houd ik het op 0.



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Dank supersoulfighter. Je weet het altijd zo mooi te relativeren.

Pff voordat we op vakantie gingen 77 net geraakt en nu weer 79,5 kg.



Schrijven moet ik. Alles wat ik in mn mond stop opschrijven! En hier natuurlijk. Dusss, straks maar weer een mooi schriftje kopen. Misschien stimuleert dat een beetje.



Ik was serieus al aan het zoeken wat die tomaatjes ook al weer deden. Blijkt wel weer dat ik helemaal niet goed bezig ben. (en ze ook nodig weer moet gaan halen, want 0 punten en lekker :-) )
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Huidig gewicht: 80,4

Totaal af: -15

Deze week: -0,4



Zooooo, nog een halve kilo en dan ben ik eindelijk weer op het gewicht van eind mei, voor mijn vakantie. Heb er dan 3 maanden over gedaan om 2,5 kg af te vallen

Gelukkig gaan een aantal van jullie sneller, ik in het begin ook gelukkig.
quote:wappie82 schreef op 22 september 2014 @ 11:30:

[...]





Ik dacht meer dat het woordje 'snack' ervoor zou zorgen voor meer punten..ik dacht dat deze dingen extra gezoet werden ofzo.

Dan houd ik het op 0.



Bedankt!Ha, grappig! Nee, ze noemen het 'snack', zodat meer mensen aangespoord worden een gezond tussendoortje te nemen. Maar niet extra gezoet ofzo, dus gewoon lekker opeten! Kan ook gewone cherrytomaatjes nemen, is precies hetzelfde en vaak goedkoper.
quote:eles2 schreef op 22 september 2014 @ 11:32:

Dank supersoulfighter. Je weet het altijd zo mooi te relativeren.

Pff voordat we op vakantie gingen 77 net geraakt en nu weer 79,5 kg.



Schrijven moet ik. Alles wat ik in mn mond stop opschrijven! En hier natuurlijk. Dusss, straks maar weer een mooi schriftje kopen. Misschien stimuleert dat een beetje.Ik ook! Dus... zullen we er samen weer voor gaan? *boks*
Femme Rotterdam, wat ben je lekker bezig! Zet 'm op!
Alle reacties Link kopieren
quote:Supersoulfighter schreef op 22 september 2014 @ 12:20:

Femme Rotterdam, wat ben je lekker bezig! Zet 'm op!



Dank Super, nog maar 10,4 kg te gaan

Geduld is een schooooone zaak.



Jij ook sterkte, goede 5 punten lijst!
Alle reacties Link kopieren
Zo..

Deze week is het gelukt!



Start: 71.9

Huidig: 69.4

Totaal af: -2.5



Errug veel maar dat was te verwachten want vakantiekilo's gaan snel en ik was ongesteld..



Zou fijn zijn als dit volgende week weer lukt! Maar helaas.



Op maandag heb ik vrij en dan tel ik niet.

Ontbijt/lunch waren net 2 tosti's met kaas en mayo



Gister had ik bijna 10 punten over terwijl ik best veel gegeten had maar ik was crea met 0 pnt eten.

Vooral mn gepureerde bloemkool is een geweldige uitvinding.



Succes allemaal en ik hoop dat ik het volhou!
Alle reacties Link kopieren
Goed idee Supersoulfighter, We gaan ervoor!!



Wow Sukhe goed van jou zeg en weer onder de 70. Dat moet stimulerend werken.



Femme, slow but good. Zo kom je er ook hoor.



Alle nieuwen, Welkom natuurlijk. WW werkt echt goed (mits je dus braaf schrijft en telt.)
Wauw sukhe!!! Dat gaat echt lekker!

Femme elke - is een feestje waard 🎉



Hier vanmorgen 106 ,

900 Gr afgevallen, viel me toch klein beetje tegen, maar ja zoveel als vorige week is ook niet normaal maar vind die 900 Gr er wel een beetje magertjes bij af steken haha.

Hier nog steeds niet ongesteld, hoop dat het deze week wel komt want volgens mij zorgt dat ook een beetje voor het geschommel.



Hebben jullie tips om makkelijker te kunnen poepen, sorry voor de directe bewoording maar ga nu ong eens in de 3 dagen en het moet dan zeg maar uit mijn tenen komen. Niet dat ik verstopping ofzo geb maar heb gewoon geen aandrang, en dan na lang wachten is het maar weinig.

Ik eet wel genoeg volkoren en krijg ook wel vet binnen dus snap ff niet hoe ik het met veranderen.



Zou ik ook in de tabel mogen trouwens😃



Lengte 180

Start 112

Streef 85

Huidig 106

Totaal af 6

Deze week -0,9
Alle reacties Link kopieren
Ik moet 3x per dag de grote boodschap doen..



Geen idee hoe ik het doe maar na elke maaltijd is het zo ver!



Ik snap ook nooit hoe ik met deze stoelgang kan uitdijen!
Alle reacties Link kopieren
Dames, al maanden (soms wat meer, soms wat minder) lees ik mee. Ben inmiddels al een aantal maanden lid van de WW-app en tot de vakantie ging het aardig, 8 kilo eraf maar vakantie, feest en geen zin (lees motivatie), heeft bij mij het verkeerde effect en ben bijna terug bij af... Ik ervaar het meelezen al als ondersteuning bij het keuzes maken in eten en sporten, ik ben dus niet de enige die het soms best lastig vind maar ik wil nu echt doorzetten. Dussss, ik wil graag in de tabel meedoen (als het mag/kan) en volgende zomer in de jurkjes te passen die ik zoooo graag aan wil! Mijn weegdag is eigenlijk op woensdag maar ik begrijp dat ik mijn gewicht van de maandag doorgeef?

Hierbij de tabel "ellende"

Lengte: 183

Start: 97,1

Streef: 82

Huidig: 93.7
Alle reacties Link kopieren
Mamamandy 900 GR is bijna een kilo hoor. Dat is best veel.

Tuurlijk wil je meer, maar je klapper van de vorige keer is echt een uitzondering.



Welkom happyr, zo te horen zit je inmijn straatje en die van supersoulfighter( had je niet een kortere naam kunnen nemen zeg😜) kom op hoor, we kunnen het!!!
Eles2, SSF mag ook! :D



Stabiliseren moet je leren!



Mamavanmandy: 900 gr is hartstikke veel, echt tevreden mee zijn. Als je hier niet tevreden mee bent, asjemenou, dan weet ik 't ook niet!



Stoelgang: lijnzaadolie 1 eetlepel per dag (bijv door yoghurt of smoothie), véél groenten en fruit (kiwi's en pruimen), minimaal 1,5 l water per dag. Chiazaad kan ook helpen (en is een goede eitwitbron), 1 eetlepel per dag (idem door yoghurt/kwark of smoothie). En je hoeft ook minder vaak/veel als je minder eet, dat vond ik een grappige ontdekking. Maar eens per dag is wel belangrijk. Succes!
Alle reacties Link kopieren
SSF it is :-)



Stoelgang: wat hier helpt is, kiwi op lege maag, glas warm water direct na opstaan of activia (of een andere probiotica )



Verder gaat vandaag nog goed, maarja, dag is nog maar half om
Haha, hier gaat het ook nog goed, nu wel zin in iets. Fruit it is.
Alle reacties Link kopieren
Yes, deze week is aardig gelukt, hoop snel richting de 90 te gaan (en eronder!).



Start: 97.4

Huidig: 94.0

Totaal af: -3.4

Deze week: - 0.6



@Supersoul: goede gouden regels hoor! Op die manier gaat het helemaal lukken, goed dat je er weer voor gaat om je gewicht mooi stabiel te houden.



@Femme: Fijn resultaat en motiverend. Nog maar 10 kilo en een beetje, dat is een mooi gevoel denk ik!



@All: mijn vriend is ook begonnen met WW, haha, ik dacht dat het dan makkelijker zou worden, samen strijden tegen de kilo's en dat soort leuke uitspraken Blijkt dat hij 54 punten op een dag mag (!!!) Dus die eet nu veeeel en valt alsnog af, haha. Nou ja, het afvallen wil ik ook, dus dat motiveert gelukkig wel.

En ik krijg heel veel vragen over punten enzo, erg leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven