Lijf & Lijn alle pijlers

WW, we kunnen het en we gaan het doen!!

09-06-2013 18:52 3367 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.



Gewicht doorgeven kan op maandag en dinsdag. Wil je ook in tabel? Even je gegevens doorgeven dan word je ook opgenomen in de tabel. Als je 2 keer geen gewicht hebt doorgegeven zonder het te melden vooraf word je uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Je kunt er altijd weer in natuurlijk.

Succes allemaal!!



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



Naam Lengte Start

gewicht Streef

gewicht Huidig

gewicht Totaal af Deze week Jirelle1.74123,570122-1,5pauzepearssy1,74133,599112-21,5+0,8 Femme

Rotterdam1,7895,47081 -14,4afgemeld Suhke1,7271,96271-0,9+1,1boannan1,6990,26569,2-21pauzeeles21,80837779-40supersoul1,776965 69 -- pretzel1,6378,66265,5-13,1+0,7jufmevrouw1,7297,47295,5-1,9-0,5 happyr1,8397,18291,7-5,4-0,6 annapalona-9070--- smiley1,6487,36784,8-2,5-2,5
Alle reacties Link kopieren
quote:tracy. schreef op 10 juni 2013 @ 13:34:





Maar is een weekmenu samenstellen niet lastig? Afwisseling is juist goed en misschien heb je wel helemaal geen trek in wat er voor die dag staat. Met de WW is het juist zo makkelijk dat alles kan en mag, zolang je de punten maar telt.



Bedankt voor de informatie. Ben nog beetje aan het aftasten maar dit topic is al heel fijn om te lezen en informatie en positiviteit te delen.

Wij doen een keer in de week boodschappen dus vandaar het weekmenu. Tussendoor halen we wel vers vlees/ vis indien nodig maar proberen alles op maandag te halen. Ga dan zondag ook eens goed zitten om te kijken welke recepten en welke lunchtips er op de site staan. Denk wel, na gisteren eens goed te site te hebben bekeken dat onze eetgewoontes (ook die van mijn man) een stuk gevarieerder gaan worden. Wij aten best veel van die knorr wereldgerechten, rijstgerechten en eigenlijk altijd hetzelfde. zie nu echt te meest lekkere gerechten op de ww site staan dus nu al zin om maandag na de vakantie aan de slag te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Gordijn, wij stellen ook per week een weekmenu samen zodat we maar een keer in de week in de supermarkt staan en hooguit een keer wat vers spul moeten halen. Tracy, ga jij elke dag naar de supermarkt om te halen waar je trek in hebt? Een weekmenu samenstellen betekent toch helemaal niet dat je niet gevarieerd eet? Hier en daar een dagje omwisselen in de planning is geen probleem, maar meestal eten we gewoon wat er op de planning staat.



Appel, waar ben je? Wat had je een goede tijd! Ik heb wel een beetje spierpijn vandaag, maar heb al helemaal zin om mijn volgende 5K run mijn huidige tijd te verbeteren. Vandaag weer punten aan het tellen?



Zusenzo, vergeet niet even het hele rijtje te posten. Anders moet Pearssy voor iedereen alles met de rekenmachine gaan uitrekenen, beetje onnodig veel extra werk als we het ook zelf even onder elkaar kunnen zetten



Ik weeg morgenochtend, vanochtend alweer vergeten. Verwacht er niet zo veel van, slecht weekend gehad qua eten.
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg, dit topic!

Ik ben afgelopen donderdag begonnen aan de online cursus. Bevalt prima eigenlijk. Voelt niet echt als een dieet eerlijk gezegd, met dit aantal punten kun je nog flink eten eigenlijk Moet me wel dwingen om de punten allemaal te gebruiken, aangezien ik steeds in mijn achterhoofd heb zitten dat ik beter iets minder kan eten, maar dan gaat het juist niet sneller maar langzamer weet ik. Maar hoofd en hart denken nogal eens verschillend haha.

Ik woog donderdag 86,3 bij een lengte van 1.70; (veel) te veel dus.. Streefgewicht is voorlopig 75kg, als dat erg makkelijk gaat wellicht nog wat lager bijstellen. Eerst dit maar bereiken.

Lees hier graag mee, maar hoef niet in de tabel, ben een nogal onregelmatige bezoeker weet ik uit ervaring

Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen, dipjes, successen etc.

Wie volgt al wat langer de WW en heeft een ruwe inschatting over de periode die een kilo of 10 afvallen neemt? Ik heb veel dieten geprobeerd, maar nog nooit de WW. Ben dus heel benieuwd. Hoeft niet persé snel (mag wel!), maar als het maar wel gestaag naar beneden gaat, dan ben ik tevreden!

Suc6 allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Annie, welkom. Ga uit van ongeveer 2-3 maanden, maar elk lichaam is zo anders dat er niet echt een uitspraak over gedaan kan worden. Alles is afhankelijk van jouw inzet! Veel succes met alles uitzoeken, als je je goed aan de punten houdt zul je zien dat je snel succes bereikt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Jo, wat leuk dat je zo snel reageert. Ik hoopte/verwachtte ook ongeveer 2,5/3 mnd er over te doen. Een realistische termijn dus, gelukkig. En ja, ik houd me goed aan de punten, al voelde het gisteren wel raar toen ik nog zoveel punten over had dat ik me een mars heb gepermitteerd. Dat voelt toch niet als lijnen. Gek genoeg smaakte die niet eens zo lekker, voelde me bij iedere hap schuldig haha. Had ik voorheen nooit last van
Alle reacties Link kopieren
AnnieThePannie: Ik heb er 5 maanden over gedaan om 10 kilo kwijt te raken. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik niet sport door fysieke omstandigheden, dat ik niet superstreng voor mezelf ben (eet rustig een patatje mee met de kinderen, maar wel veel kleinere hoeveelheid dan vroeger) en ik doe de flexipoints. (heel ouderwets nog dus) Maar zolang het werkt, werkt het, en het maakt me niet zoveel uit of het snel gaat of niet. Alles wat eraf is ,is eraf. Waar ik me wel zorgen over maak, is het eraf houden, daar ben ik dus al meerdere malen mee de mist ingegaan....



Moniekk: Dank je voor je compliment! Ik ben er zelf ook een beetje van in shock! Maar heb de hele maand mei ook stil gestaan op 73 kilo en nu opeens 2,2, eraf.Dus wellicht dat dat bij jou ook gebeuren gaat? In de volgende weken zal ik vast niet meer dan een halve kilo afvallen per week, als het volgende keer maar niet ineens een plusje wordt. Of zou mijn lijf nu ineens door hebben hoe het moet?



Appeltje, jo,jesje en ook alle anderen. Ik volg dit forum al heel lang en heb besloten mee te gaan schrijven omdat ik wat motivatie nodig had na een maand stilstaan. En ik heb zo'n bewondering voor jullie allemaal omdat jullie zulke doorzetters zijn, ook zoals bij o.a. Appeltje het al 2 jaar duurt om op het streefgewicht te komen. En je ziet ,meeschrijven helpt blijkbaar!



Dank aan jullie allen, eigenlijk had ik erbij moeten zetten : Dit gewichtsverlies is mede mogelijk gemaakt door JULLIE! Bedankt!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Huidig gewicht: 68 kilo

Totaal af: 7,6 kilo

Deze week:-0,3 kilo



Het gaat langzaam maar daar is ie dan: 10% afgevallen! Het weekend was een uitdaging met een feest, bbq en kinderen die heel graag frietjes wilde eten omdat papa weg was. Maar het ritme zit er in. Nu eens kijken of ik die laatste kilo er af kan krijgen.



Tracy: juist ideaal zo'n weekmenu. Op vrijdagavond check ik wat voor een weer het komende week gaat worden, wat we op de agenda hebben, wat er in de aanbieding is en eventueel een kookboek er bij voor wat ideeën. En dan zaterdag in 1 keer alles halen en de rest van de week niet meer nadenken. Scheelt ook veel geld trouwens.



Gordijn: als ik in m'n weekplanning iets heb staan dat meer punten kost pas ik mijn andere maaltijden op die dag aan. Dus wat extra fruit en groente op die dag overdag. Of als dat niet lekker uitkomt, de volgende dag.



Moniekk: vervelend van je dip. Zou best kunnen dat het met beweging te maken heeft. Zeker als je verder binnen je punten blijft. Misschien beweeg je zo weinig dat je de weinige extra punten toch niet kan compenseren? En soms heb je gewoon pech en sta je stil zonder reden.



Pearssy: ik duim voor morgen



Jo: wat voor een tijd had je?



Annie: welkom. Lastig te zeggen hoe lang je gaat doen over 10 kilo. Ik doe nu al 5 maanden over bijna 8 kilo. Maar het zijn wel de kilo's die er voorheen nooit af wilde.



Lientje: super dat er weer flink wat afgaat. Graag gedaan hoor
Alle reacties Link kopieren
@jesje Klasse hoor, 10%! Gefeliciteerd.

Ik ga morgen wegen, heeeeel benieuwd....
Alle reacties Link kopieren
Jesje, ik had een tijd van iets meer dan 34 minuten. Jij supergefeliciteerd met je 10% mijlpaal, echt supergoed!



Lientje, fijn dat je veel motivatie uit het topic hebt gehaald. Ik ben nu ruim 2,5 jaar bezig (en met twee pauzes hier op het topic aanwezig) en haal ook veel motivatie uit het topic en het houdt me op de WW-been! Maar ik wil nu toch echt wel heel graag die laatste paar kilo's er af!
Alle reacties Link kopieren
Goed gelopen dames, leuk dat jullie ook hardlopen. Ik heb in april de 10km gelopen tijdens de marathon van Rotterdam, wat een ervaring!

Ik hoop dat ik door t afvallen ook makkelijker en sneller ga lopen, zou een mooie 'bijwerking' zijn!



Ik heb nog een vraagje over de extra weekpunten. Maken jullie die altijd helemaal op of juist niet? Gaat t afvallen minder snel als ik ze gebruik of zou dat n prncipe niet uit moeten maken? Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan!
Alle reacties Link kopieren
Zoals gezegd zou ik ook graag in de tabel worden opgenomen. Hoop dat ik zo de goede info door geef maart anders hoor ik het graag.

Naam: gordijn87

Lengte: 1,62

Startgewicht 98,00

Huidig gewicht 98,00

Totaal af : 0,0

Doel: 92,8 kg



Alvast bedankt voor het.opnemen in de tabel :-)
Alle reacties Link kopieren
Jo wat bedoel je met het hele rijtje?
Alle reacties Link kopieren
Allereerst Gordijn en Annie, welkom!



Jo, hier ben ik. Na de familiedag ben ik bij m'n ouders blijven slapen, want ik moest vanmorgen naar de tandarts. Omdat het zo'n prettige vent is, zit ik nog steeds bij dezelfde tandarts als vroeger. Om die reden heb ik vandaag ook nog geen gewicht om door te geven, komt morgen!



Pearssy, wat super dat je voor een tweede ronde als topic-beheerder gaat! Ik heb het destijds na 1x voor gezien gehouden, het is toch een hoop werk... Dank je wel alvast.



Lientje, dank voor je berichtje. En gefeliciteerd met je mooie resultaat! Lekker begin zo op het forum...



Jesje, jij ook gefeliciteerd met je 10%!
Alle reacties Link kopieren
En dan even een berichtje over de Ladies Run. Heel leuk om Jo te ontmoeten! Geloof dat ik zenuwachtiger was om haar in het echt te gaan zien, dan om die 5 km te gaan lopen. Wel jammer dat we FemmeRotterdam niet meer tegen zijn gekomen...



't Was perfect loopweer, niet te warm in ieder geval. Ik had het van tevoren niet verwacht, maar ik heb zelfs mijn tijd van twee weken geleden in Leiden met een halve minuut kunnen verbeteren. Een lage 29'er deze keer... Ben er heel blij mee! En Jo, jij was ook sneller dan je dacht. Top gedaan! Vandaag ben ik inderdaad weer punten aan het tellen, al was het een beetje gokken. Ik was pas vanavond thuis en heb mijn ontbijt, lunch en tussendoortjes niet helemaal exact bijgehouden. Maar zal wel rond de 29 punten gezeten hebben. Ik hoop dat er morgen wat af is, dat zou wel goed zijn voor mijn motivatie.



't Is trouwens maar goed dat ik op reis ga. M'n zusje heeft het in haar hoofd gehaald om volgend jaar een halve marathon te gaan lopen en ik zou vast niet voor haar onder hebben willen doen (met andere worden, Appel zou ook voor een halve zijn gaan trainen...). Is toch best wel heel erg ver, haha. Wel een gek idee dat ik de komende 1,5 jaar niet zal hardlopen. Hoewel ik lang niet altijd zin heb, zit het na een jaar wel in mijn systeem ingebakken. Maar ja, heb gewoon geen ruimte in mijn backpack over voor hardloopspul. Gelukkig gaan we veel lopen en zal dat gesjouw met z'n grote rugzak ook wel helpen om op gewicht te blijven. Of af te vallen, daar hoop ik stiekem toch wel op...
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Druk, druk, druk, dus ik lees later bij. Wil wel ff m'n gewicht doorgeven. Ben enorm verbaasd. Heb namelijk amper tijd om te sporten (slechts 2 keer per week momenteel). Probeer wel op m'n eten te letten, maar ga vaak over mijn punten. Dus zag de bui al hangen.



Maar de weegschaal liegt niet, ook niet in positieve zin Ik val nog steeds af.. Maar zodra ik weer tijd heb, wil ik het sporten en binnen de punten eten gelijk weer oppakken Voelt gewoon beter!



Huidig gewicht: 86.7

Totaal af: -10.3

Deze week: -1
Alle reacties Link kopieren
@ Jesje: gefeliciteerd met je eerste 10%! Lijkt me erg motiverend om dat te halen :-)



@ Lientje69: jouw verhaal motiveert mij weer, dat je 'ineens' een heel stuk kunt afvallen.



@ de hardlopers: gefeliciteerd met jullie tijd! Echt knap dat jullie zo'm stuk achter elkaar kunnen lopen, ik hoop het jullie ooit na te doen!



Ik ben gister hard de fout in gegaan met een zak m&m's. Ik voelde me zó depri, en ik was al flauw, dat ik het bijna nodig had. Was natuurlijk niet zo, maar voelde wel even goed. En nu weer oppakken en weer doorgaan, want anders kom ik er natuurlijk nooit...
Alle reacties Link kopieren
Huidig gewicht: 76,5

Totaal af: -3

Deze week: +0,5
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Wow Appel, wat een prachttijd!

FIjn om te merken dat je je eigen tijd zo kan verbeteren.



Mij viel het allemaal erg tegen. Kwam de eerste helft niet in het ritme. Er was bij de start nog een vrouw die werd gefotografeerd, opsprong en op mijn enkel terecht kwam. Dat voel ik nog steeds.

Ik ben enorm stijf en heb spierpijn. Vond de sfeer in het ww groepje wel heel erg leuk. Vooral die ene dame die heen en weer liep om iedereen aan te moedigen.



Oh, heb trouwens iemand aangesproken met dezelfde voornaam als Jo. Ging naar haar toen, 'Ben jij Jo1234'? Ze keek me toen heel raar en beledigd aan. Hoop dat jij dat niet was Jo

Vind het ook heel jammer dat ik jullie niet heb gezien!
Alle reacties Link kopieren
Zou bijna vergeten om mijn gewicht door te geven:

Huidig gewicht: 82,8

Afgevallen +0,2

Totaal: -12,5



Van harte welkom alle nieuwelingen! Nogmaals dank aan pearssy voor het nieuwe topic en het bijhouden.

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



@Jesje, gefeliciteerd ! Dat is een hele grote mijlpaal: 10% !!!

Een boel plusjes deze week. Heel goed,

@jufmevrouw: WAUW !! Een hele kilo eraf. Supergoed.



@Ik zwieber nu al een week of drie rond de 89. Word er helemaal sjaggerijnig van. Extra punten gebruik ik maar een beetje van in de weekenden. Door de weeks houd ik me keurig aan de 30 punten elke dag:(.

Maar deze week start ik donderdag weer met sporten, ik hoop dat er dan weer wat af gaat.

Ik loop nu achter op schema en dat is wel balen want deze week ga ik ook voor de eerste keer trouwjurken passen.



Deze week sta ik dus stil.

Gewicht: 88.8

Totaal 16,3

Deze week 0,0
Alle reacties Link kopieren
@pearssy, dank je wel voor de nieuwe topic en het elke week weer bijhouden van de tabel !!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 10 juni 2013 @ 22:58:

Jo wat bedoel je met het hele rijtje?





Zusenzo, Jo bedoelt zoals ik hieronder de gegevens ook doorgeef, is iets makkelijker voor mij om in de tabel te zetten



Huidig gewicht: 111,8

Totaal af: - 21,7

Deze week + 0,5



Dank voor jullie reacties dat ik de tabel bijhoud hoor ladies, maar een kleine moeite voor mij. Ik zit toch bijna de hele dag achter mijn laptop voor mijn werk
Alle reacties Link kopieren
( oude gewicht staat in de OP)



Huidig: 105,2

Totaal af: 0,9

Deze week: 0,9



Zo dus?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal goed Zusenzoo
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, jullie gaan goed zeg! Leuk om hier mee te lezen en schrijven, motiveert extra.



Zoals gezegd ben ik afgelopen donderdag begonnen. Helemaal blij toen ik zaterdagmorgen al 1 kilo eraf zag op de weegschaal. Maar nu is er sindsdien geen ons meer af..... Wat een ellende. Ik weet heel goed dat ik niet dagelijks moet wegen, maar de verleiding is zoooo groot om na het douchen smorgens gelijk even erop te gaan staan.



Ik had wel verwacht dat ik deze week iets meer dan 1 kilo kwijt zou raken eerlijk gezegd, meestal gaat het juist in het begin zo hard. Beetje balen wel dit. Ik houd me netjes aan mijn punten, weeg alles goed af, dus doe voor mijn idee niets verkeerd. Dus maar even afwachten wat er donderdag op de weegschaal staat, dan is mijn eerste officiële weegmoment......



Succes allemaal weer met de punten vandaag haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven