Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We tellen weer verder. De zomer komt er weer aan!

12-06-2012 14:29 3084 berichten
Alle reacties Link kopieren
En bij deze weer een fris en fruitig nieuw ww-topic! Waar we lekker doortellen (flexi en propoints, boodschappengids of WW online), elkaar door de lastigere momenten heenslepen, tips en recepten uitwisselen en ook heel veel off-topic kletsen :-)



Dan hier nog de "regeltjes":

Nieuwelingen zijn altijd welkom. We hanteren hier wel de regel dat je eerst een week mee moet schrijven voor je in de tabel mag, om zo de eendagsvliegen van de diehards te onderscheiden. Let er wel op dat de tabel maar 1 keer per week wordt bijgewerkt, dus je kunt je gegevens alleen op maandag achterlaten.



Maandag is weegdag... Weeg je op een andere dag, dan is dat geen probleem, maar alleen op maandag kun je je gewicht doorgeven. Iedereen die (zonder het te melden) 2 keer achter elkaar geen gewicht doorgeeft, wordt uit de tabel gehaald. Zo blijft alles overzichtelijk.



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



NaamLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtTotaal afDeze weekPrulletje1.5871,15560,4-10,7XJirelle1.74121,962-65108,7-13,2-0,2Marmul1.71121,585114,3-7,2-0,1pearssy1,72133,589114,6-18,9-2,2 SuperGoomba1,59755367,9-7,1-0,4pearle1,651108092,3-17,7-1,4ola_ola1,74907077,4-12,6-0,6baljurk1,67906572,8-17,2-0,2Zen281,70756874-1XPoging31,74967882,8-13,2-0,7Juffie871,78112,58598,1-14,4Xdorisdoos1,6767,35962,9-4,4+1,2cleocatootje1,6986,67280,6-6-0,8eles21,8080,57679,6-0,9Xprinzessin1,681158691,5-23,5+0,3appeltje841,6972,26971,2-1-0,5jo12341,7075,56974,7-0,8Xjufmevrouw1,71977092,3-4,7-1,4karen281,6861,35658,7-2,6-0,7computersaysno1,59906276,1-14,5-0,9FemmeRotterdam1,7895,47093,4-2-0,3



Nieuwsjaarsdoelen:

Jirelle: 105 kg

ola_ola: 75 kg
Alle reacties Link kopieren
Ooohh allemaal zo herkenbaar Karen en Appel! Ik denk dat het vooral mentaal is dat we gewoon wat zwakker en makkelijker worden. En een beetje terecht ook wel, we hebben namelijk behoorlijk wat bereikt! Maar waarom lukt het dan niet om ons mentaal te herpakken? Bij mij is de motivatie ook gelijk weg bij elke tegenslag terwijl ik daar eerst zo goed mee om kon gaan, maar toen wist ik dat ik gewoon weer afviel als ik me weer goed aan mijn punten hield. Nu is dat toch maar afwachten, want mijn lichaam heeft natuurlijk een gewicht dat een stuk gezonder is als eerst waardoor afvallen moeilijker is. En ook, de ene dag kijk ik in de spiegel en ben ik best tevreden terwijl ik de volgende dag blubberbenen en zwembandjes zie. Zucht. Ik word soms zo moe van mijzelf en mijn vriend ook van mijn negatief zelfbeeld Hebben jullie dat niet? Dat je vriend het allemaal niet meer zo nodig vindt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met je eens! Denk inderdaad dat het mentaal is of in ieder geval een combinatie. Want voorheen kwam ik misschien bij ongesteldheid of uit eten dik aan, maar had ik de week erop een enorme klapper. Nu blijft die klapper zeg maar uit.



Van dat negatieve zelfbeeld herken ik veel. Vaak ben ik in de ochtend tevreden over mezelf en de verhoudingen. Maar in de avond (vaak douche ik na het sporten ook nog in de avond en zie ik mezelf in de spiegel.. ik sta heus niet twee keer per dag te kijken hoor ) dan weer niet. Als ik ongesteld moet worden weer niet, in bikini weer niet, in de sauna weer niet. Maar met een leuke jurk en laarzen weer wel.



Of dat ooit weggaat weet ik niet, want ik weet dat ik een goed gewicht heb en heus niet dik ben. Maar zo kan ik me echt nog wel eens voelen.



Van mijn vriend weet ik het niet, hij heeft weleens heel kwetsende opmerkingen gemaakt waar we echt ruzie over gehad hebben dus hij zal nu ook misschien niet eerlijk daarin zijn. Hij zegt wel dat het niet hoeft en koopt ook wel dingen die ik lekker vind maar die opmerkingen blijven bij mij nog wel hangen.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zegt het niet altijd hardop en hij denkt nog wel met me mee, maar volgens mij is hij het stiekem ook wel een beetje zat. Hij trekt me doorgaans in ieder geval niet meer weg als er een schaal chocola voor me op tafel wordt gezet en laat dan aan mij over wat ik doe, dus ik denk dat hij er maar een beetje in berust. Volgens mij is hij met name mijn buien zat, vooral the ones waarin ik mijn frustratie eruit gooi over de weegschaal of een eetbui. Maar ach, hij is zelf de laatste tijd flink aan het bewegen (zowel sporten als fietsen naar het werk) en ik moet wekelijks voelen hoe hard z'n spierballen al zijn. Word ik ook een beetje moe van. Dus dan mag ik best miepen over mijn gewicht.



Maar ik vind het wel moeilijk. Net als wat jij zegt, Jo. De ene dag vind ik mezelf er zo strak uitzien in mijn hardloopoutfit en de volgende dag zie ik alleen maar de overtollige kilo's die er nog aanbungelen. Gelukkig ben ik over het algemeen wel tevreden, het zijn meer de puntjes die ik op de i wil zetten. WW loslaten en er zelf ook in berusten heb ik van de zomer geprobeerd, maar dat is hem toch ook niet. Ik ben nog niet helemaal blij met mezelf.



Voor de rest (het mentale deel, de klappers die uitblijven) herken ik me zó in jullie verhalen. Volgens mij lopen we precies tegen hetzelfde aan. Plus dat ik bij 86 kilo niet raar werd aangekeken als ik zei dat ik aan het afvallen was en daarom een koekje afsloeg. Als ik dat nu waag te zeggen, zie je ze denken: "Why? Neem lekker een koekje, je ziet er prima uit." Het maakt het allemaal niet makkelijker om streng voor jezelf te worden/blijven.



Maar goed, we hebben dus een plan. Van de week kreeg ik toevallig wel 2x de vraag of ik weer afgevallen was. "I wish" was wat ik dacht. Heb gewoon een heel bleek, vermoeid hoofd op het moment en dan lijkt m'n gezicht gewoon veel smaller...
Alle reacties Link kopieren
Oh, eigenlijk moet ik ook nog even werken. Ben morgen pas weer vrij. Slecht man, ik ben echt nergens toe gemotiveerd op dit moment. WW niet, mijn werk niet... Was het maar vast half 2013, dan gaan we eindelijk op reis.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik moest even hard op lachen om jullie berichten Mijn vriend heeft het nooit nodig gevonden dat ik ging afvallen maar vind het wel goed wat ik bereikt heb. Hij wordt wel geirriteerd als ik weer begin dat ik echt weer streng moet zijn, hij gaat rustig in de negeerstand voor een avondje en is geirriteerd bij alles wat ik dan nog zeg. Hij kan er echt best een beetje boos om zijn dat ik zo'n negatief zelfbeeld heb.



WW loslaten heb ik niet zo'n problemen mee gehad, ik weet aardig wat ik kan hebben en de rem gaat er gelukkig vrij op tijd weer op. Oppakken blijk ik meer problemen mee te hebben
Alle reacties Link kopieren
Heeyy!quote:karen28 schreef op 29 november 2012 @ 14:38:

Ik lees wel dat veel 'oud gediende' een beetje tegen hetzelfde probleem aanlopen hier. Zou het dan misschien ons lichaam zijn die ons laat weten het zat te zijn? Of zou het echt mentaal zijn dat we nu gewoon niet meer zo sterk zijn?



Volgens mij heeft het ook te maken met het feit dat je lichaam gewend is aan het eten+ sporten. Door anders te eten en te gaan sporten, kun je al heel wat verliezen. Maar op een gegeven moment kent je lichaam dat trucje.

Voorheen kon je dan bijv. afvallen door een uur te sporten, nu moet je misschien wel anderhalf uur sporten en dan ook nog intensiever.

Op die manier verras je je lichaam weer ff.

Veel mensen doen dat ook met eten; anders gaan eten als het afvallen moeilijker gaat.



Ikzelf heb (nog) geen ervaring met die (letterlijke) laatste loodjes. Maar ik heb diep respect voor 'de oudgedienden' dat jullie vol blijven houden. Net wat Appeltje zegt: in het begin blijf je gemotiveerd doordat je bijna elke week een min ziet op weegschaal. Maar nu is volhouden extra knap. Toppers!





Ik merkte al een tijdje dat mijn broeken bijna niet meer kunnen, omdat ze van mijn kont afzakken als ik aan het lopen ben (hihi).

Maar ik durfde geen kleinere maat te passen, terwijl ik thuis wel 20 broeken in allerlei maten heb liggen!

Vandaag toch maar mezelf moed in gepraat en wat blijkt; ik kan een maatje kleiner aan!!! WAAAH

Dat wilde ik toch ff delen
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mijn gegevens vergeten door te geven.



Huidig gewicht; 77 kg

Totaal af; -13 kg

Deze week af; 0,4 kg



Jirelle nog gefeliciteerd met je verjaardag!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd jufmevrouw dat een maat minder weer kan.

Ik begin gelijk in het nieuwe jaar. Met veel enthousiasme. Hoop dat ik ook binnen een tijdje een maat minder aan kan.



Maar als ik jullie stukjes zo lees schijnt het in het begin best wel vrij snel te gaan.
Berendbordje, hier een oudgediende (ik schrijf heel af en toe nog mee). Ik zag deze link vanmorgen op facebook voorbijkomen en moest meteen aan jou denken:

klik



Stond op de weight watchers facebook.

Alle reacties Link kopieren
Fijn, Jufmevrouw! Ga zo door!
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Jufmevrouw!



Berendbordje, ik kan me heel goed voorstellen dat je in het nieuwe jaar wilt beginnen. Ik zou namelijk precies hetzelfde doen. Maar ik zag hier de tip voorbij komen om wel alvast punten te gaan tellen en ik denk dat dit heel goed is. Dan krijg je inzicht in wat je nu eet en hoeveel punten (dat zal echt wel schrikken zijn) en is het straks makkelijker om te beginnen omdat je het systeem al onder de knie hebt.



Hoe gaat het met jou Kaatje? Nog steeds op een plateau of eindelijk eens er doorheen gezakt?



Vandaag lekker vroeg klaar met werken en dan ga ik meteen even sporten. Dan heb ik mijn drie keer voor deze week binnen. En dan als het goed is het hele weekend hard aan het werk in huis en dan zijn we na het weekend zo goed als klaar (in die zin dat wij dat niets meer kunnen maar er een professional moet komen )



Fijn weekend alvast allemaal!
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Kaatje_85, dank je wel voor de link. Maar ik hoef niet zo nodig in de krant ha,ha.

Kijk als enige man op een bijeenkomst van de WW is geen probleem voor mij. Daar zit ik absoluut niet mee. Ook hier meeschrijven tussen vrouwen is geen probleem. Maar de krant is toch wel wat anders.

Maar dank je wel dat je aan me gedacht heb. Dat waardeer ik zeer.



Omdat je zegt dat je een oud-gediende ben neem ik aan dat je al op je streefgewicht bent? Goed hoor. Jaloers hier...



Ik ben trouwens wel benieuwd hoe mijn eerste contact op de WW bijeenkomst zal zijn. Half uurtje eerder komen en wegen. Vervolgens laat ik het over me heen komen. Ik stel me zo voor dat als ik de andere cursisten elke week een beetje meer zie afvallen mij dat voor de motivatie geweldige lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Antwoord voor Karen28.

Karen, je hebt het over punten tellen. Maar ik heb natuurlijk nog helemaal geen boekjes e.d. gekregen. Dus ik weet niet hoeveel punten iets is.



Ik snap wat je bedoeld. Het is verleidelijk om te denken dat ik nu in december nog volop en uitgebreid kan eten. Toch hou ik me in en zal wel wat nemen maar niet de volledige hoeveelheid.
Berendbordje,

ik ben nog niet op streefgewicht, maar dat komt omdat ik mijn streefgewicht al 2 keer heb aangepast. Mijn eerste doel was van 94 kilo naar 74 kilo, dat haalde ik met gemak. Daarna was mijn doel van 74 naar 70, dat haalde ik ook. Inmiddels werd mijn doel 63 kilo maar ben bang dat ik dat niet ga halen.

Ik zit al maanden rond de 68-69 te schommelen.

Ik schrijf hier ook niet meer mee, omdat men moe wordt van mijn gezeur over het niet behalen van mijn streefgewicht



Maargoed, ik ga gewoon door. Soms heb ik heel erg de balen en ben ik van plan om te stoppen, maar inmiddels zit het WW principe er zodanig in, dat ik me toch niet meer zo laat gaan zoals vroeger. (Ben sinds half mei 2011 bezig)

Succes, en ben benieuwd naar je verhalen!
Alle reacties Link kopieren
Kaatje_85,

Wow zeg. Wat goed. Van 94 naar circa 68 is toch geweldig?

Ik hoop dat het met mij ook zo lekker gaat. Ik ben zeker van plan om er echt helemaal voor te gaan. Dus ik zal mijn resultaten ook hier gaan melden.



Goed dat ik ook even gewoon stoom mag afblazen als er even een dipje zit in het afval resultaat. Ik hoop dat dat zo min mogelijk voorkomt maar dat die momenten voorbij zullen komen op x moment is wel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mede WW'ers,

Ik heb ook al een aardig WW verleden en vandaag weer begonnen. Ik ga niet naar de cursus, misschien over een tijdje weer maar eerst eens kijken of ik alleen de motivatie kan opbrengen. Ik ben 26, juf, weeg 70 kilo bij 1.70. Een streef heb ik nog niet, wil gewoon lekker in mn vel zitten en die laatste extra kilootjes eraf hebben. Ik gebruik het Pro Points 1 boekje, ben wel benieuwd naar 2 met de extra weekpunten en zo maar ik ga eerst hiermee aan de slag. Of zijn jullie allemaal super enthousiast over Pro Points 2? Ik zie het altijd meer als marketing..elk jaar een nieuwe methode uitbrengen ;)

Hopelijk blijf ik gemotiveerd en kan ik over een weekje in de tabel

Groetjes Jade
Alle reacties Link kopieren
Jirelle, Moet ik mijn gewicht bij de start in januari doorgeven aan jou voor de tabel? Of moet ik eerst een paar weken bezig zijn en pas dan een gewicht opgeven?

Ik hoor het wel. We hebben nog even..



Groet, Berendbordje.
Alle reacties Link kopieren
@berendbordje Welkom! Wij hanteren de regel dat je eerst een week mee moet schrijven voor je in de tabel mag. Dus wanneer je gaat beginnen met weight watchers zal ik je toevoegen aan de tabel :-)



Ik zal vanmiddag/vanavond de tabel bijwerken, heb er helaas nog geen tijd voor gehad deze week.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier helaas niet zo goed deze week; afgelopen woensdag uit eten geweest ivm verjaardag en gisteren friet gehaald heb volgende week een fotoshoot dus het zou leuk zijn als er nog wat af zou zijn voor die tijd.
Alle reacties Link kopieren
Jirelle, geeft niks, iedereen heeft het druk volgens mij! Wat leuk een fotoshoot, veel plezier!



Hier gaat het wel goed, heb vandaag het brood van de aldi gekocht. Zal het morgen eens proberen... Sporten gaat nog steeds niet zo best, kan me er gewoon niet toe zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik breek eventjes in Ik heb vandaag ontdekt dat mijn zorgverzekering een deel van de Weight Watchers-kosten vergoed. Heeft een van jullie hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Jirelle, een fotoshoot! Is dat zomaar of doe je ergens aan mee?



Freeasabird, ik heb er geen ervaring mee en heb er eigenlijk ook nog nooit van gehoord. Ik zal eens checken bij mijn zorgverzekering hoe dat zit, want dat zou natuurlijk wel leuk zijn als student zijnde. Laat je het wel nog even weten hier in het topic als je het antwoord vindt?



Hier een niet al te gezond weekend gehad, maar gisteren 8 uur lang nonstop dansen op een gaaf feest heeft er wel voor gezorgd dat het allemaal erg mee viel vanochtend op de weegschaal. Morgen weegdag, dus ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand nog tips voor broodbeleg? Ik lust geen kaas en kipfilet komt me de neus uit. Jam vind ik nog altijd erg lekker, maar ik heb wat nieuwe ideeen nodig. Tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee Jo, ik ben ook helemaal inspiratieloos :(
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen beginnen met wandelen. Ik heb het programma van rennen met Evi, maar i.p.v hardlopen ga ik wandelen en zo proberen om 5 km te lopen.



Ik heb al wandelschoenen en een shirt gekocht, een broek had ik nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven