Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We tellen weer verder. De zomer komt er weer aan!

12-06-2012 14:29 3084 berichten
Alle reacties Link kopieren
En bij deze weer een fris en fruitig nieuw ww-topic! Waar we lekker doortellen (flexi en propoints, boodschappengids of WW online), elkaar door de lastigere momenten heenslepen, tips en recepten uitwisselen en ook heel veel off-topic kletsen :-)



Dan hier nog de "regeltjes":

Nieuwelingen zijn altijd welkom. We hanteren hier wel de regel dat je eerst een week mee moet schrijven voor je in de tabel mag, om zo de eendagsvliegen van de diehards te onderscheiden. Let er wel op dat de tabel maar 1 keer per week wordt bijgewerkt, dus je kunt je gegevens alleen op maandag achterlaten.



Maandag is weegdag... Weeg je op een andere dag, dan is dat geen probleem, maar alleen op maandag kun je je gewicht doorgeven. Iedereen die (zonder het te melden) 2 keer achter elkaar geen gewicht doorgeeft, wordt uit de tabel gehaald. Zo blijft alles overzichtelijk.



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



NaamLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtTotaal afDeze weekPrulletje1.5871,15560,4-10,7XJirelle1.74121,962-65108,7-13,2-0,2Marmul1.71121,585114,3-7,2-0,1pearssy1,72133,589114,6-18,9-2,2 SuperGoomba1,59755367,9-7,1-0,4pearle1,651108092,3-17,7-1,4ola_ola1,74907077,4-12,6-0,6baljurk1,67906572,8-17,2-0,2Zen281,70756874-1XPoging31,74967882,8-13,2-0,7Juffie871,78112,58598,1-14,4Xdorisdoos1,6767,35962,9-4,4+1,2cleocatootje1,6986,67280,6-6-0,8eles21,8080,57679,6-0,9Xprinzessin1,681158691,5-23,5+0,3appeltje841,6972,26971,2-1-0,5jo12341,7075,56974,7-0,8Xjufmevrouw1,71977092,3-4,7-1,4karen281,6861,35658,7-2,6-0,7computersaysno1,59906276,1-14,5-0,9FemmeRotterdam1,7895,47093,4-2-0,3



Nieuwsjaarsdoelen:

Jirelle: 105 kg

ola_ola: 75 kg
Alle reacties Link kopieren
@Jo en pearssy



Linera smeerbare (1 pp per 20 gram)

Paturain/philadephia ligt (pp waarde verschilt, maar vaak 1 pp per 20 gram)

Ham

Fricandeau

Rosbief

Appelstroop

filet américain
Alle reacties Link kopieren
Morgen weegdag, ben benieuwd

Ben nu weer streng aan het schrijven en vol motivatie :D
Alle reacties Link kopieren
Goedensmorgens!



Succes allemaal met wegen, hierbij mijn resultaten:



Huidig gewicht; 91.4

Totaal af; -5.6

Deze week af; - 0.9



Blij !! Heb mijn 5% doel bereikt. Op naar de 89 :D
Alle reacties Link kopieren
Huidig gewicht: 91,8

Totaal af: -18,2

Deze week: -0,8



Aangezien de tabel afgelopen week niet is bijgewerkt, lijkt het misschien niet te kloppen, maar klopt dus wel



Jammer dat er geen meerdere mensen een eerste berichtje kunnen aanpassen, zou makkelijker zijn, want alles elke week bijhouden is een hele klus. 7

Ik denk dat ik mijn doen, 90 kilo of minder voor 1 januari, ga halen
Alle reacties Link kopieren
@pearle @jufmevrouw, gefeliciteerd met jullie mooie resultaten!!



Hier minder positief maar dan had ik gister die chocoladeletter maar niet op moeten eten én ik moet ongesteld worden. Slecht excuus maar vandaar ook dat ik gezwicht ben voor de choco letter...



Huidig gewicht: 81,4

Totaal af: -5,2

Deze week: -0,1



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Chocoladeletters, ik hoop niet dat ik er nog een krijg...



Vrijdag stond er op het werk wel een schaaltje pepernoten, daar heb ik er een paar van gepakt. Niet veel want mijn collega weet dat ik WW doe, dus als je dan veel snoept valt het op...



Was een goede stimulans om maar een paar pepernoten te pakken
Alle reacties Link kopieren
Knap van je! Normaal gesproken blijf ik er ook ver vanaf maar als het de tijd van de maand is, is dat zo lastig

dan heb ik zo'n drang naar zoet. je weet midschien wel hoe het gaat: eerst netjes 1 stukje van 3 pt maar daar kwamen nog paar stukjes bij. nu weer klaar ermee en netjes doen :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier vanochtend niet kunnen wegen, maar ik woog de laatste helft van de week hetzelfde als vorige week dus ik ga er vanuit dat ik gelijk ben gebleven:



Huidig gewicht: 59,5

Totaal af: 1,8

Deze week: 0



Ow en ik heb onwijze buikpijn!!! Ben al een paar dagen misselijk na het eten terwijl ik wel gewoon trek heb. En dan als ik er niet over na denk ebt het weer weg. Alsof ik tegen een buikgriep aanzit die niet wil doorzetten, das wel fijn maar liever dat ik er dan vanaf ben.



En mijn plan voor de komende maand is onder de 60 blijven. Ik laat mijn doel van 58 kilo varen. Het gaat me niet lukken en wil mezelf nu geen druk opleggen. Eerst maar eens het huis af hebben en de feestdagen doorkomen, dan heb ik weer alle rust (ook in mijn hoofd) om weer wat kilo's kwijt te raken.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



@Freeasabirdie, bij welke verzekeraar zit je? Ik wil veranderen van verzekering, dit argument neem ik ook graag mee.



Ik heb een collega die door elke dag wandelen heel veel is afgevallen pearssy. Ik heb er niet echt de discipline voor. Ze deed het elke dag, weer of geen weer.



Mijn resultaat:

Huidig gewicht: 91

Totaal af: 4,4

Deze week: 1,2



Fijne dag iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Hier iets aangekomen, dit weekend had sint mij verwend en ik heb gewoon met alles meegedaan.

En guess what, ik heb ervan genoten



Huidig gewicht: 113,6

Totaal af: - 19,9

Deze week + 0,2
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!



Vorige week erg druk geweest. Niet zo gezond gegeten ook.

Toch een mooi resultaat. Nu geen pepernoten meer in huis, dus komende week gaat vast beter.



Huidig gewicht: 71,3

Totaal af: -18,7

Deze week: -1,5



Zaterdag sinterklaas gevierd met familie en overladen met complimentjes. Afgelopen week ook weer eens gewinkeld. Alleen maar maat m gekocht woehoe!
Alle reacties Link kopieren
quote:FemmeRotterdam schreef op 03 december 2012 @ 08:53:





Ik heb een collega die door elke dag wandelen heel veel is afgevallen pearssy. Ik heb er niet echt de discipline voor. Ze deed het elke dag, weer of geen weer!





Ik ben vanmorgen begonnen met wandelen, 20 minuten.

Elke dag ga ik ook niet doen, maar 3 keer in de week is mijn doel in eerste instantie, daarna zie ik wel weer.

Wel fijn om te lezen dat het werkt
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan pearssy! Ik doe het je niet na, in die natte sneeuw, brrrr!
Alle reacties Link kopieren
Jirelle, zou je mij ook in de tabel erbij willen zetten?



Naam: Cherellee_

Lengte: 1,62 m

Startgewicht: 80.0 kg

Streefgewicht: 65.0 kg

Huidig gewicht: 71,1 kg

Totaal af: 8,9 kg

Deze week: -0,7 kg
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

niet zo een goede week gehad hier.

Vriend is aan het verhuizen dus het was veel klussen. Maandag hadden we een diner met wijn en toetjes, donderdag friet gehaald, vrijdag een verjaardag, zaterdag weer friet gegeten



Opzich valt de schade mee maar ik zit niet meer onder de 114....



Huidig gewicht: 114,2

Totaal af: -7,3

Deze week: + 0,2



Mijn nieuwjaarsdoel was 110 maar ik denk niet dat ik het nog ga halen....
a docter a day keeps the apple away
Alle reacties Link kopieren
Karen, ik heb dat ook! Gewoon trek in eten, maar zo'n vreemde buikpijn na het eten. En nu ook misselijk! Ik hoop niet dat het buikgriep is, veel te druk voor!



Hier gelijk gebleven:

Huidig gewicht: 74,7

Totaal af: -0,8

Deze week: 0



Mijn nieuwjaarsdoel ga ik dus ook niet halen, maar ik had inmiddels mijn doel al bijgesteld naar gelijk blijven
Een dikke plus hier:



Huidig gewicht: 67,8 kg

Deze week: + 0,8 kg

Totaal af: 7,2 kg



Was al niet zo;n goede week, maar gisteren was ik jarig, en dat veroorzaakt nu de dikke plus. Maar wel genoten! En nog heel veel van het eten enzo over, dus twijfel wat ik daar nu mee moet. Ga in elk geval de taart vanmiddag weggeven.
Alle reacties Link kopieren
Huidig gewicht; 76,8 kg

Totaal af; -13,2

Deze week af; -0,2



Gelukkig is er wel wat af!! Had moeite al het sint snoep te weerstaan.
Alle reacties Link kopieren
SuperGoomba, alsnog gefeliciteerd!



En hier weer gelijk gebleven, verrassend hè? Nou ja, deze keer ben ik er wel blij mee, want ik ben dit weekend met mijn moeder en zusjes naar een Duitse Kerstmarkt geweest. We zijn in een hotel blijven slapen, dus ik heb dit weekend meer/anders gegeten dan normaal. Had een plus verwacht, maar ik ben dus niet aangekomen.



Huidig gewicht: 71,2

Totaal af: -1,0

Deze week: 0,0



Toch merk ik wel dat ik een hoop geleerd heb van WW. Het lukt niet altijd, maar dit weekend heb ik gelukkig wel maat kunnen houden. Zondag een ontbijtbuffet, maar niet doorgegeten tot ik plofte (ik vind het altijd moeilijk te stoppen met eten als ik onbeperkt kan opscheppen). Wel een stuk gevulde speculaas genomen, maar niet de hele koek... Meegedeeld in de chocoladeletter van mijn zusje, maar door steeds een klein stukje te nemen i.p.v. meteen een grote brok, viel de totale hoeveelheid mee. Door dit soort acties heb ik geen/weinig schade opgelopen, wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Jo, jij zocht nog wat belegtips. Wat ik zelf graag op brood meeneem naar mijn werk:



- hüttenkäse van de Lidl (cottage cheese light) - 4 punten per bakje van 200 gram; ik hou doorgaans ook niet van kaas (wel buitenlandse kazen als brie en feta, maar gewone, gele kaas lust ik alleen gesmolten), maar dit is anders

- sandwichspread - 1 punt per 20 gram; verschillende smaken, dus je kunt lekker blijven variëren

- kipfilet van de Lidl; in de smaken naturel en bieslook, die laatste is net weer even anders dan de standaard kipfilet

- appel/perenstroop; van Zonnatura is hij erg lekker en niet te zoet

- honing - 1 punt per 10 gram

- light jam van de Lidl; met name de blauwe bessen variant is niet te zoet



Andere opties:

- Linera paté; niet zo vet als gewone paté en bij de meeste supermarkten verkrijgbaar in verschillende smaken

- Slankie smeerkaas

- hardgekookt ei over meerdere boterhammen verdelen

- bij onder meer de AH kun je WW-vleeswaren kopen, zoals cervelaat



Als je thuis bent, is een appeltosti ook erg lekker. Gewoon schijfjes appel en wat kaneel tussen 2 boterhammen en die in het tosti-ijzer/onder de grill/in een pannetje verwarmen.
Alle reacties Link kopieren
Zijn we trouwens niet toe aan een nieuw topic?
a docter a day keeps the apple away
Alle reacties Link kopieren
Nog gefeliciteerd SuperGoomba!



Appeltje: Op deze manier is gelijkstand natuurlijk wel fijn! Klinkt in ieder geval als een fijn dagje weg! En natuurlijk bedankt voor het lijstje broodbeleg, ookal is het niet voor mij bedoeld. Staan wat leuke 'nieuwe' dingen tussen!



Iemand nog tips voor gezonde, maar makkelijk mee te nemen tussendoortjes?
Alle reacties Link kopieren
Appel, thanks voor de tips! Ik ga eens wat uitproberen deze week.



Ik ben vandaag aan het experimenteren met een telvrije dag:

O: 2 sneetjes batavenbrood met 2 gekookte eieren en tomaat

T: banaan

L: 350 gr magere Franse kwark

T: 2 kiwi's + evt een batavenbroodje met jam als ik honger krijg

D: zilvervliesrijst met groente, soyasaus en een eetlepel sesam.

T: aardbeitjes + griekse yoghurt



Dit zou mij twee weekpunten kosten. Ik heb nu alles gewoon met punten ingevoerd (met extra broodje vanmiddag) en dan kom ik op precies 28 punten. Aangezien ik er 28 mag zou dat dus voordeliger zijn omdat ik dan niets van mijn weekpunten hoef af te halen ghehe.



Het batavenbrood van de Aldi kan ik iedereen aanraden, ik vind hem erg lekker! Dus Prinzessin, bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Ja Marmul, een nieuw topic inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Nieuw topic? Nog een half jaar en dan is de zomer er al weer, haha!



Supergoomba, wat ik lekker vind op brood:

- philadelphia light en een paar plakjes komkommer

- theelepel pindakaas (eventueel light variant) met plakjes banaan en een beetje honing

- Pindakaas met sambal

- zelfgemaakte tonijnsalade (op basis van yoghurt en eventueel creme fraiche light, ipv mayo)

-gegrilde aubergine, courgette en/of paprika

- hummus





Verder vooral het normale beleg opleuken met blaadjes sla, plakjes komkommer en tomaat, wat peper en zout, geraspte courgette etc.



Cherelle, gezonde tussendoortjes zijn bij mij natuurlijk fruit en rauwkost, maar ik pak ook regelmatig een mueslireep (between free, bijvoorbeeld). Qua zoet bak ik veel zelf. Ik maak zelf mueslirepen, bananenbrood/cake en koekjes.

Verder eet ik vaak een handje noten, een bakje yoghurt met een banaantje of gewoon een boterhammetje extra.

Of ik maak chocolademousse van avocado en neem dat mee. Je kunt het zo gek niet bedenken of ik neem het als tussendoortje haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven