Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We tellen weer verder. De zomer komt er weer aan!

12-06-2012 14:29 3084 berichten
Alle reacties Link kopieren
En bij deze weer een fris en fruitig nieuw ww-topic! Waar we lekker doortellen (flexi en propoints, boodschappengids of WW online), elkaar door de lastigere momenten heenslepen, tips en recepten uitwisselen en ook heel veel off-topic kletsen :-)



Dan hier nog de "regeltjes":

Nieuwelingen zijn altijd welkom. We hanteren hier wel de regel dat je eerst een week mee moet schrijven voor je in de tabel mag, om zo de eendagsvliegen van de diehards te onderscheiden. Let er wel op dat de tabel maar 1 keer per week wordt bijgewerkt, dus je kunt je gegevens alleen op maandag achterlaten.



Maandag is weegdag... Weeg je op een andere dag, dan is dat geen probleem, maar alleen op maandag kun je je gewicht doorgeven. Iedereen die (zonder het te melden) 2 keer achter elkaar geen gewicht doorgeeft, wordt uit de tabel gehaald. Zo blijft alles overzichtelijk.



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



NaamLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtTotaal afDeze weekPrulletje1.5871,15560,4-10,7XJirelle1.74121,962-65108,7-13,2-0,2Marmul1.71121,585114,3-7,2-0,1pearssy1,72133,589114,6-18,9-2,2 SuperGoomba1,59755367,9-7,1-0,4pearle1,651108092,3-17,7-1,4ola_ola1,74907077,4-12,6-0,6baljurk1,67906572,8-17,2-0,2Zen281,70756874-1XPoging31,74967882,8-13,2-0,7Juffie871,78112,58598,1-14,4Xdorisdoos1,6767,35962,9-4,4+1,2cleocatootje1,6986,67280,6-6-0,8eles21,8080,57679,6-0,9Xprinzessin1,681158691,5-23,5+0,3appeltje841,6972,26971,2-1-0,5jo12341,7075,56974,7-0,8Xjufmevrouw1,71977092,3-4,7-1,4karen281,6861,35658,7-2,6-0,7computersaysno1,59906276,1-14,5-0,9FemmeRotterdam1,7895,47093,4-2-0,3



Nieuwsjaarsdoelen:

Jirelle: 105 kg

ola_ola: 75 kg
Alle reacties Link kopieren
@Jirelle, voor het tabel mijn streefgewicht is 57 kg, maar ben met 58 kg ook al heeeeel blij... Ik hoop nu toch eerst eens snel onder de 61 kg te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo1234 schreef op 12 juni 2012 @ 16:26:

Jeetje, alleen Barcode staat er nog in die hier ook al was toen ik hier 1,5 jaar geleden kwam. Leuk meiden, veel succes!





He Jo, ja ik hoor hier echt bij de oude garde . Maar goed, na de nodige hobbels in het afvalproces gaat mijn gewicht nu gelukkig toch weer naar beneden.

Goed te lezen dat het goed met je gaat. En bewegen maakt inderdaad veel verschil. Maar moet eerlijk bekennen dat het er bij mij helaas nog wel eens bij inschiet.
Alle reacties Link kopieren
Jirelle, super dat je de tabel hebt willen overnemen en een nieuw topic hebt aangemaakt.

Ik hoop dat we in dit topic allemaal ons streefgewicht gaan halen of in ieder geval een goed eind op weg komen.



Wat een boel nieuwe namen zeg ........

Welkom iedereen en succes in de strijd met de kilo's.



En in dit nieuwe topic meteen ook maar mijn eetlijstje;

O Optimel kwark (3)

T appel (0)

L 2 meergranen bollen met ham + opkikker (9)

T komkommer, kiwi, sultana kersen (3)

D rundervink, aardappels en boontjes (8)

T schaaltje yoghurt, biscuitje (3)



In totaal vandaag netjes voor 26 punten. Was ook de planning want gisteren met de kinderen cupcakes gebakken en heb er zelf ook 3 naar binnen gewerkt . Mmmmm, de warme cake was niet te weerstaan. Maar daardoor wel een dagtotaal van 36 punten
Alle reacties Link kopieren
@Jirelle, ik denk dat je wat gegevens door elkaar hebt gehaald. Ik zou wensen dat mijn startgewicht 85 kg was.....

Startgewicht 114

streef 85

Lengte 180



Op zich een goede dag met de telling maar ik heb nu alleen een snack gevoel die ik moet weerstaan. Wat doen jullie op zo'n moment???
Alle reacties Link kopieren
quote:voormezelf schreef op 12 juni 2012 @ 21:11:

Op zich een goede dag met de telling maar ik heb nu alleen een snack gevoel die ik moet weerstaan. Wat doen jullie op zo'n moment???



Ik zou in ieder geval een glas water nemen en als je geen punten meer hebt zou ik gaan voor een appel. Eventueel lekker opwarmen in de magnetron en dan met wat kaneel.

En mocht je nog punten hebben wellicht een beschuitje met aardbeien of iets van ontbijtkoek?
Alle reacties Link kopieren
Die appel in de magnetron, schil je die en in partjes maken (dus klokhuis eruit) en dan in de magnetron?
Alle reacties Link kopieren
Bij hevige snacktrek neem ik een festini aardbei ijsje of een raket ijsje voor maar 1 PP.

Mits je nog een PP over hebt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearssy schreef op 12 juni 2012 @ 21:26:

Die appel in de magnetron, schil je die en in partjes maken (dus klokhuis eruit) en dan in de magnetron?



Zo doe ik het inderdaad en dan nog wat kaneel erop.

Met een beetje fantasie wordt het dan net warm appelgebak

Doe het ook wel eens met een peer, ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
@MissNina & voormezelf Ik heb jullie gegevens aangepast in de tabel
Alle reacties Link kopieren
Ah bah, warm fruit vind ik echt zó vies! Haha. Maar koude appel met kaneel vind ik wel lekker. Ach smaken verschillen .



Lekker druk hier vanavond .
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe topic gevonden met een opgeruimde tabel en een juichpoppetje achter mijn naam!!



Appel met kaneel vind ik ook wel een goed idee, dat lijkt nog wel op een echte snack. Ik merk overigens wel dat die trek s'avonds een gewoonte was bij mij. Ik kon echt tandhakkend op de bank zitten, met mezelf in discussie of ik aan de chips zou gaan. Maar nu ik vraag lees wat over wat te nemen bij trek realiseer ik me dat ik al weken niets meer heb genomen, incl. de weekenden. Maar einde van de middag kan ik wel echt honger hebben. Dat is een gevaarlijk moment voor mij.



Nog even een eetlijstje:

O:optimel kwark met een banaan

Td: mueslireep light en appel

L: 4 boterhammen met kipfilet

Td: appel

D: tomatensoep met 3 boterhammen, kaiserbroodje ene helft met pindakaas en andere helft met boter en gestampte muisjes.



Ik had die voor en na foto's nog bekeken, grappig, motiveert inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,



Wat een fijne verhalen allemaal. En de lijstjes vind ik ook superfijn!



Ben benieuwd of er nog meer lijstjes volgen.



Ik houd zelf erg van koken en vooral van curries. Hebben jullie nog ideetjes?



(hier nog wel een beetje in baalfase van vreetbui...)
Alle reacties Link kopieren
@ Jirelle, dankjewel



Nu VI Oranje kijken! Ben fanatiek haha. Geen oranje kleding en spandoeken hoor, maar wel met flink aanmoedigen als ze spelen!
Alle reacties Link kopieren
Nou moestuintje, ik join the club van de vreetbuien. Heb er vanavond ook een gehad. En nog wel een soort van bewust ook. Ik wist dat ik niets moest pakken en heb het toch gedaan. Ik had het gewoon even nodig denk ik, niet letterlijk natuurlijk, maar voor mijn eigen gemoedsrust ofzo. Heel stom. Ik weet niet eens of ik er eigenlijk wel van baal. Nu ga ik weer streng in het gareel.



Moestuintje ik las trouwens dat je een recept had gemaakt dat niet lekker was in je andere topic? Wat had je gemaakt dan? Soms moet je gewoon wat uitproberen. Ik doe dat ook regelmatig, maar ik kan totaal niet koken haha, dus zorg altijd dat ik iets van soep ofzo achter de hand heb als het mislukt .
Alle reacties Link kopieren
Jirelle wat een mooi nieuw fris topic. Lief dat je het stokje over hebt genomen.



Mijn gegevens:



lengte: 1.74

startgewicht: 90 kg

streefgewicht: 70 kg

huidig gewicht: 85.6 kg

totaal af: 4.4 kg

deze week: -0.1kg



Ik zit gedoucht op de bank en ben kapot. Van half 7 tot 5 uur gewerkt en nog een uur wezen pumpen. Tussendoor nog gekookt en boodschappen gedaan. Morgen lekker uitslapen, mag 12 uur beginnen. Dat is wel lekker na zo'n lange dag.



Zal ook eens mijn lijstje posten:

O: 250 ml fruitontbijt

T: Boterham kaas

L: 2x boterham kaas + rauwkost

T: Kiwi en aardbeien

D: Visburger met krieltjes en broccoli.

T: 250 ml magere yoghurt met kaneel.



Ik kruip mijn bed in dus wens jullie een fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Het was een recept met:



pasta (ongevuld)

gezeefde tomaten

mais

kip

champignons

ui

oregano

zout en peper



De mais erdoor vind ik echt niet lekker. En er zit verder weinig smaak aan. Volgens mij had ik de hele pot met oregano erdoor moeten mikken voor wat smaak.

Getsie.

Maar ik heb het wel braaf op.



Heb net alle producten met 0 en 1 punten uitgeplozen voor mijn boodschappenlijst. Zag wel een lekker groentesoepje en stamppotjes met heel weinig puntjes. Dat is fijn voor Moestuin : )
Alle reacties Link kopieren
Haha. Een diner van rond de 10 punten is ook nog goed te doen vind ik hoor. Dan red ik het altijd wel met de rest van mijn punten voor de rest van de dag. Er staan genoeg recepten in. Maar inderdaad, gewoon aardappels met groente (kan dus ook stamppot zijn) is ook maar weinig punten. Het vlees wat je er eventueel bij wil kan wel aantikken.
Alle reacties Link kopieren
Hi all!



Het lastige moment aan het einde van de middag klinkt me maar wát bekend in de oren.. Heb dan ook altijd het idee dat ik door de dag heen te weinig gegeten heb..

Vandaag was dat in ieder geval zeker zo; brood vergeten.. Maar ik heb me ingehouden aan het eind van de dag! Dat dan weer wel





O: magere yoghurt met balans muesli (5)

T: appel

L: cup a soup champignon, nectarine, banaan en een zakje wortels (2)

T: 2 suikervrije dropjes (1)

D: couscous met veel groente en pistachenootjes (10)

T: 2 Werther's original (2?)



Een dagtotaal van 20.. Veeeeeel te weinig natuurlijk, als je er 38 mag.. Maar ben al lang blij dat ik niet ben gaan snaaien ter compensatie..



Morgen op de fiets naar mijn werk en vooral mijn brood niet vergeten!
When in doubt, add glitter.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.



Wat mij opvalt in jullie lijstjes (leuk om te zien al die lijstjes, brengt mij soms op ideeën) is dat jullie vaak ontbijten met yoghurt/kwark met muesli.

Ik ontbijt dus altijd met 2 boterhammen, ik denk dat als ik yoghurt of kwark neem als ontbijt ik meteen weer trek heb.

Maar dat is dus bij jullie niet zo?

Ik ontbijt tussen 06.00 en 06.30 uur.

En heb dan altijd alweer enorme trek om een uur of 09.00, ben bang dat het nog meer gaat worden als ik yoghurt/kwark neem.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel heel weinig Swithe, heb je geen kantine op je werk?

Vandaag niet je brood vergeten in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist van boterhammen als ontbijt sneller honger. Ik eet rond 7 uur en meestal neem ik rond 10 uur dan een boterham van mijn lunch, dan heb ik er voor de lunch nog 3 over. En ik neem s'ochtend meestal nog wat worteltjes en een appel. Van magere kwark of yoghurt mag je ook een behoorlijke bak voor redelijk weinig punten.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



vandaag een kwart eeuw oud

alleen het eten gaat waardeloos de afgelopen dagen. Vanaf morgen enorm streng worden voor mijzelf want dit lijkt nergens op!



Welkom voor alle nieuwe!
a docter a day keeps the apple away
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Marmul!! Vandaag dan nog even aan de taart en morgen weer streng punten schrijven. Volgend jaar is dan je verjaardagscadeau dat je je streefgewicht (allang) gehaald hebt!
Alle reacties Link kopieren
Pearssy, ik denk dat als je zo vroeg ontbijt je sowieso rond 9.00 uur weer trek krijgt.

Misschien een idee om zowel om 6.00 als om 9.00 uur 1 boterham te eten. of wellicht wat later ontbijten?



Ik ontbijt zelf altijd rond 8.30/9.00 uur als de kinderen naar school zijn of anders tegen die tijd een broodje op mijn werk.

Dan rond 10.00 uur iets van fruit en tussen de middag brood.



@ Swithe, dat zijn inderdaad wel heel weinig punten.

En volgens WW moeten je punten elke dag op om goed af te vallen. Je punten niet opmaken kan ervoor zorgen dat je lichaam in de spaarstand komt en dat wil je echt niet.

Vandaag je brood wel meegenomen?
Alle reacties Link kopieren
Marmul gefeliciteerd



Vanochtend trouwens op de weegschaal gestaan en 60,1.

Kan niet wachten totdat er iets staat met 59,.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven