Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We tellen weer verder.Op naar de lente!

26-02-2012 18:48 1653 berichten
Alle reacties Link kopieren
En bij deze weer een fris en fruitig nieuw ww-topic! Waar we lekker doortellen (flexi en propoints), elkaar door de lastigere momenten heenslepen, tips uitwisselen en ook heel veel off-topic kletsen :-)



Dan hier nog de "regeltjes":

Nieuwelingen zijn ook altijd welkom. We hanteren hier wel de regel dat je eerst een week mee moet schrijven voor je in de tabel mag, om zo de eendagsvliegen van de diehards te onderscheiden. Let er wel op dat de tabel maar 1 keer per week wordt bijgewerkt, dus je kunt je gegevens alleen op maandag achterlaten.



Maandag is weegdag... Weeg je op een andere dag, dan is dat geen probleem, maar alleen op maandag kun je je gewicht doorgeven. Iedereen die (zonder het te melden) 2 keer achter elkaar geen gewicht doorgeeft, wordt uit de tabel gehaald. Zo blijft alles overzichtelijk.



We geven het gewicht als volgt door:

Gewicht nu: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



NaamLengteStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afDeze weekBarcode1.5869,55560,88,7-0,8Appeltje1.69867070,6 15,4+0,8Bentetje1.721057585,220,3X afgemeldWinterdip1.73816357,5 23,5 XNaatie1.7496,6758115,6-2,5 Marrissevisje1.7075,76871,14,6XPrulletje1.5871,16068,6-2,5-1 Prinzessin1.68115,48697,118,3X Afgemeld Jirelle1.74121,968116,95-0,7Eles1.8084,677,86,8XMarmul1.71121,585117,54-0,5Dali1.6774,46570,73,7-2Spicy1.6974,56271,43,1X afgemeldMissNina1,6362,661,41,2-0,2Shisensa1,7974,56972,71,8X
Alle reacties Link kopieren
Is goed, met vragen kun je hier in ieder geval altijd terecht. En mocht je het t.z.t. wat moeilijker krijgen, geef de moed dan niet op. Misschien helpt hier schrijven je dan om er doorheen te komen. We delen zowel de hoogte- als de dieptepunten met elkaar...
Alle reacties Link kopieren
Pfieuww, 3 punten voor 1 Bolletje Fries Roggebrood... :( Waarom 'kost' dat nou zoveel... Wel lekker voor de verandering, als alsmaar twee crackers met kipfilet, maar vind het wel veel punten. Sorry, moest ik even kwijt . Zometeen naar de winkel voor oestersaus en noodles!
Alle reacties Link kopieren
Naatie, ik kan waarschijnlijk de komende 2 weken niet wegen op maandag (en in het weekend ook niet), omdat ik dan bij mijn vriend ben. Is het dan goed dat ik 2x op dinsdag mijn gewicht doorgeef? Ik ben maandagmiddag wel gewoon thuis, maar ja, dan heb ik al gegeten enzo natuurlijk, dus dan klopt het niet meer. Als je dat vervelend vindt dan moet je maar gewoon twee keer een kruis zetten.



MissNina, ja jammer he dat alles wat lekker is duur is haha. Maar goed, zo leren we wel betere keuzes te maken moet je maar denken .



Pff, ben ongesteld en merk het flink op de weegschaal. En ik mag helemaal niet zo vaak wegen i know .



Net weer lekker ge-wii-sport en gedouched. Nu ga ik maar eens koken .
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend de 6 gezien, haha net hoor, 69,9... Hoop dat ik vol kan houden tot maandag



Hebben jullie Duitse biefstuk in de boodschappenlijst staan? Ik reken het altijd maar als tartaar, maar weet niet zeker of het vergelijkbaar is.



Appel, wat een gaaf vooruitzicht! Het is ook goed de moeite hoe lang jullie weg willen blijven!
Alle reacties Link kopieren
Een biefstuk (bereid) is volgens ww online 4 punten per 120 gram of 5 punten voor een verzadigende portie.

Ik weet niet of er nog verschil is met Duitse biefstuk, dat stond niet vermeld.
Alle reacties Link kopieren
Dames, waar zijn jullie?

Blijven schrijven want jullie zijn mijn doorzet-motivatie .



Sjonge, ik zit gewoon de hele week alweer rond de 69 met mijn gewicht, een plus dus. Maar ik heb mijn middelomtrek gemeten en die is wel afgenomen, dus blijkbaar doe ik toch wel iets goed, alleen zie ik het niet op de weegschaal . En dat vind ik jammer want ook al word ik strakker, die kilo's moeten er toch ook echt af. Ik wil geen plus volgende week .
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik!



Buikpijn is wel al wat minder maar nog steeds aanwezig waardoor ik op het moment niet heel actief meeschrijf. Probeer mezelf vooral af te leiden met spelletjes etc want ik heb nu het concentratievermogen van een mug (door die buikpijn).



@prulletje Misschien is het vocht? Ik vind gewicht altijd zo'n aparte meestaaf voor hoe "slank" iemand wilt zijn/worden. Je kan toch ook ontzettend slank zijn maar veel kilo wegen? (denk maar aan spieren, bouw etc).
Alle reacties Link kopieren
Jawel, natuurlijk kan dat per persoon verschillen, maar ik weeg nu rond de 69 en ik heb pas nét een gezond bmi met 62. Dus er moet sowieso nog best wat af kunnen. En of ik dan uiteindelijk slank ben met 60 of pas met 55 kilo dat zien we dan wel weer, maar nu ben ik letterlijk gewoon nog te dik, dus het zou er af moeten kunnen. Maar ja, geduld geduld...



Mja, maar je hebt toch geen werk Jirelle dus ach, die concentratie heb je toch niet nodig nu .
Alle reacties Link kopieren
@prulletje Haha dat is waar! Maar het is wel vervelend als je niet op je spelletje kan concentreren en dus geen afleiding krijgt van je buikpijn



Het is wel gelukkig een stuk minder, gisteren was ik tegen vijven maar in bed gaan liggen van de ellende haha
Alle reacties Link kopieren
Prulletje, bedankt voor het opzoeken. Gek dat het er bij jullie ook niet in staat. Volgens mij is het heelmager vlees, minder calorieen dan tartaar nog. Nou ja ik blijf wel hetzelfde rekenen als tartaar, zit ik veilig. Vervelend dat de weegschaal niet meewerkt, maar als je je aan je punten houdt, moet je afvallen. Is het deze week niet veel, dan is het volgende week wat meer, maar structureel elke dag 1 a 2 ons zou wel motiverender werken...



Jirelle, vervelend dat je nog buikpijn hebt. Ik ga binnenkort ook maar eens een afspraak maken. Wil echt geen 3 e kind meer dus dan moet ik daar ook maar voor gaan zorgen.... Ik heb wel eens gehoord dat ze een spiraal plaatsen als je ongesteld bent (jak) en dat dan minder pijn doet. Was dat bij jou ook?
Alle reacties Link kopieren
@Dali78 Volgens mij plaatsen ze alleen een spiraal als je ongesteld bent, want dan is je baarmoedermond namelijk (een beetje) open. Mijn buikpijn is inmiddels een stuk minder dus ik denk dat ik er morgen geen last meer van heb. Van mijn arts begreep ik wel dat het zetten minder pijnlijk is als je al een kind (of meerdere) hebt gehad. Ik ben 20 en kindloos dus bij mij deed het wel even zeer maar het is een kwestie van even op de tanden bijten. Die dokter was binnen 4 minuten klaar volgens mij (ik stond in ieder geval 15 min nadat ik meegenomen was uit de wachtkamer, weer buiten).
Alle reacties Link kopieren
Was het gewoon bij de huisarts? Nou voor de pijn scheelt het, de weg is al vrij gebaand:) Ik ga het volgende maand maar eens doen, ben nu ongesteld, maar ik moet er even psychisch naartoe leven...
Hoihoi, ik kom me weer eens melden. Heb een aantal zeer stressvolle weken achter de rug waarin alles fout ging wat fout kon gaan. Maar ik ben nu verhuisd, waarmee mijn ex en ik nu definitief uit elkaar zijn. Inmiddels begint de chaos wat te verminderen. Heb een deel van mijn nieuwe tweedehands apparaten aan de praat en morgen wordt mijn wasmachine bezorgd, kan ik eindelijk die berg was wegwerken. Ondertussen sneuvelden mijn auto en tv ook nog even, ik heb me in elk geval niet verveeld.



Maar woensdag ben ik weer voor het eerst in 5 weken op de meeting geweest! Het was best spannend. Door tijdgebrek leefde ik op blikvoer, zakken chips en diepvriespizza's. Door slecht te eten ook behoorlijk veel gesnaaid. Dacht dus echt dat er weer 5 kilo aan zou zitten. Maar er was 0,4 af! Dat bewijst voor mij wel dat WW hét dieet is, zelfs met excessief slecht eten vliegen de kilo's er niet aan. Goed, ik zou dit geen jaar meer vol moeten houden, maar het viel me niet tegen na 3 maanden niet tellen.



De meeting motiveerde me in elk geval wel heel erg. Kreeg weer zin in gezonde producten, merk hoe makkelijk het is naar ongezond te grijpen wanneer je geen zin hebt erover na te denken.



Nu de motivatie om om weer te gaan tellen terug te vinden, maar prioriteit is even veel gezonde dingen eten.
Alle reacties Link kopieren
@Dali78 Ik liet het doen bij de gynocoloog (dat moet als je nog geen kind hebt gehad).
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug prinses! Zo, klinkt als een heftige tijd die je achter de rug hebt. Valt mij ook zeer mee dat je zelfs nog afgevallen bent! Dat zou mij niet lukken haha. Maar heerlijk toch . Gelukkig ook nog positief nieuws. Nou zet hem op weer dan .



Meiden, ik heb wat ontdekt. Misschien is het wat voor je, misschien ook niet. Kennen jullie tumblr? Dat is een site waar mensen bloggen, maar vooral plaatjes plakken. Je kunt allerlei 'tumblrs' volgen en dan krijg je die plaatjes van degenen die je volgt onder elkaar op je eigen dashboard. Er zijn echt superveel mensen die een afvallen-tumblr hebben of iets in die richting. Ik heb er nu een aantal verzameld en dan kan ik elke dag plaatjes kijken van slanke mensen of before-after foto's van mensen die veel afgevallen zijn enzo. Ik vind dat echt ontzettend motiverend! Dat zet me weer even met beide voeten op de grond waar ik het ook alweer voor doe. Dan laat ik dat snoepje of wat dan ook toch weer makkelijker liggen. Dus ik dacht, misschien ook een tip voor jullie .
Alle reacties Link kopieren
Prulletje, ik ken dat tumblr niet. Maar voor en na foto's zijn altijd leuk, ga binnenkort ook eens een kijkje nemen.

En probeer dat gewicht wat los te laten, volgens mij maakt dat het een stuk makkelijker voor jezelf. Merk zelf dat nadat ik door die schildklier perikelen heel anders tegen het lijnen ben gaan aankijken het veel makkelijker gaat.

Heb nu de insteek van , ik eet netjes binnen mijn punten en ik zie wel of er wat af is, het veel makkelijker gaat.

Je kunt er volgens mij ook te veel mee bezig zijn en dst maakt het lijnen niet makkelijker.

Maar dat is natuurlijk wel makkelijk gezegd, maar zeker als je zoveel thuiszit niet zo makkelijk in de praktijk

Succes en hou vol, dat komt het tzt vanzelf goed met die kilo's.



Jirelle, fijn dat je buikpijn mnder wordt. En het plaatsen van het spiraaltje vond ik achteraf ook best meevallen. Even verstans op nul en het is klaar. Ik heb dan wel 2 kinderen, maar beide dmv een geplande keizersnede. Dus ja, dat maakt van onderen geen verschil .

Bij mij is na ongeveer 2 maanden mijn menstruaie uitgebleven. Maar moet daarbij wel zeggen dat alle symptomen van pms nog steeds zeer regelmatig voorbijkomen. Weet alleen mijn cyclus niet meer en heb soms zelfs het idee dat ik wellicht zwanger zulke zere borsten ik dan heb. En ook houd ik regelmatig soms zo ineens heel veel vocht vast. Die hormonen doen ng steeds veel met me, maar gelukkig dan wel zonder bloedverlies. Ben er op zich dan ook wel blij mee, alhoewel ik het soms wel even zou willen hebben voor de bevestiging dat ik niet zwanger ben .



Ik heb vandaag een ontzettend slecht WW dag. Echt niet normaal.

Maar ja, soms best wel eens lekker om je even lekker te laten gaan en te genieten van wat lekkers.

Morgen na de nodige koekjes, chocolade en veel patat vandaag pak ik het tellen weer op en zie het maandag wel op de weegschaal. Ga maar uit van een plusje dan kan het alleen maar meevallen.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn weegdag... 0,6 kg aangekomen! En echt zo goed m'n best gedaan. Baal wel erg. Ik denk dat het weer ligt aan te weinig eten. Ik heb de week eens nagekeken en ik mag 26 en zit op, zo 27, ma 31, di 26, wo 27, do 28, vrij 26. De week daarvoor had ik wel vaker iets meer gegeten en wel iets afgevallen... Dus deze week maar elke dag iets meer punten proberen te eten. Ben alleen dan zo bang aan te komen, omdat ik niet kan sporten... Hè bah, even dipje :(...
Alle reacties Link kopieren
Kom alleen even zwaaien... Heb net de boel bijgelezen, maar geen tijd om uitgebreid te reageren. Veel plezier met voetbal kijken vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik zou graag mee willen schrijven als dat mag. Ik ben geen lid van weightwatchers, wel druk bezig om een boodschappengids te scoren via marktplaats of een andere weg. Zou dat voldoende zijn? Ik heb berekend hoeveel punten ik zou mogen eten en kom uit op 29 dagpunten + 42 extra weekpunten (ProPoints). Zou dat kunnen kloppen? Ik vind weightwatchers te duur om lid te worden, want ik heb niet zoveel te besteden, daarom vraag ik me af of het dus ook alleen met de boodschappengids zou kunnen. En hoe bereken je dan hoeveel punten de beweging die je krijgt waard is?



Ik begin dan zodra ik de boodschappengids heb.



Groetjes,

Schaduwlicht
Alle reacties Link kopieren
@schaduwlicht Hoeveel weeg je en hoe lang ben je? Volgens mij is het weekextra een vast aantal punten (49) maar ik kan het fout hebben.



Een aantal mensen doen het hier met de boodschappengids dus het is prima te doen



De active points bereken je mbv hoelang je hebt bewogen en hoe intensief het was. Even ter verduidelijking:



Laag: Je kunt praten en zingen. Je ademhaling is regelmatig en je transpireert niet.



Gemiddeld: Je kunt praten, maar niet zingen. Je ademt vaak en diep in. Na tien minuten begin je te transpireren.



Hoog:Je kunt beperkt praten, maar je kunt niet zingen. Je ademt snel en diep in. Na 3-5 minuten begin je te transpireren.



Als je 10 minuten sport op laag niveau dan verdien je volgens mij 1 punt. Als je 10 minuten sport op gemiddeld niveau verdien je volgens mij 2 punten en 10 minuten op hoog niveau verdien je 3 punten.



Je kan trouwens ook de boodschappengids bestellen via de WW site zelf, dan weet je zeker dat je de meest recente versie hebt zeg maar, op marktplaats gaat het meestal om oudere versies of de flexipoints (en dat werkt allemaal weer iets anders).



Edit: voor je in de tabel mag is het de bedoeling dat je eerst een week actief meeschrijft, de gezamenlijke weegdag valt op maandag (dan geven we hier allemaal ons gewicht door).
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg 75 kg en ben 1.59m. Op de site vetvrij.com stond het volgende over de weekpunten:



Naast je dagtotaal kent het nieuwe puntensysteem ook een weektotaal. Deze punten mag je naar eigen inzicht verdelen over de week. Ga je bijvoorbeeld een keer uit eten, dan kun je deze punten gebruiken. Het aantal punten van het weektotaal varieert tussen de 35 en 49. Het aantal weekpunten is afhankelijk van je gewicht. Het is overigens niet verplicht om de punten van je weektotaal op te maken.



Het weektotaal uitrekenen is niet moeilijk, het is namelijk alleen maar afhankelijk van je huidige gewicht. Hieronder kan je zien wat jouw weektotaal is.



Boven de 80 kilo krijg je 49 extra weekpunten.

Tussen de 70 en de 80 kilo krijg je 42 extra weekpunten

Onder de 70 kilo krijg je 35 extra weekpunten.



De WW gids kun je niet bestellen via de site, tenzij je een heel pakket koopt van 89,-. De gids is los alleen te koop op de cursussen. De gids waar ik nu op geboden heb via marktplaats (en bod is goedgekeurd) is een recente versie.



Dank voor de info over activepoints. Helder. Overigens vind ik het wel apart hoe dat gezegd wordt over dat praten en zingen. Dat zou betekenen dat ik nooit intensief beweeg als ik fiets bijvoorbeeld? En tijdens het hardlopen kan ik ook nog best wel zingen eigenlijk. Zingen kost mij niet meer moeite dan praten...



Dank voor je bericht!
Alle reacties Link kopieren
Weet niet zeker of het nog steeds zo is maar jaren geleden werd mij verteld op de cursus dat je bepaalde sporten die je dagelijks deed niet mee mocht tellen omdat je lichaam daar aan gewend zou zijn? Dan ging het voornamelijk om fietsen naar je werk of school ofzo. Weet iemand dat?
Even een update van het gesprek met de bedrijfsarts, ik ben meteen naar huis gestuurd. Moest alles laten vallen en voorlopig moet ik thuiszitten. Ben er niet echt gelukkig mee, heb nog voorgesteld om dan halve dagen te gaan werken, maar de arts wilde er niks van weten.

Qua eten gaat het hetzelfde. Ooit hopelijk weer een zakkend getal op de weegschaal.



Jirelle, ik heb geen idee waar je de dirtdevil verder nog kan kopen, heb je al op Google gezocht op het merk en typenummer?
Alle reacties Link kopieren
@kaatje Ik heb die dirtdevil waar jij het over had alleen nog bij 1 andere webshop kunnen vinden, alleen die webshop was heel onbekend en eerlijk gezegd vertrouwde ik het totaal niet. Ik ga even kijken welke andere dirt devils geschikt zijn, toch bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Welkom schaduwlicht!



Volgens mij klopt dat van die active points niet helemaal. Ik denk namelijk niet dat je die onbeperkt door kunt tellen hoe langer je sport. Als ik namelijk invoer dat ik 30 min op hoog niveau aerobics gedaan heb (ik reken maar aerobics voor de wii sports), dan krijg ik daar 5 punten voor en geen 9 hoor.



Oh kaatje wat balen zeg. Maar doe echt wat de arts zegt, dan ben je er ook het snelst weer bovenop denk ik. Niet nu toch nog allemaal vanalles gaan doen, want dan duurt het alleen langer. Sterkte ermee en kom hier lekker je hart luchten als je nodig hebt .



Die extra weekpunten zou ik trouwens ook niet weten. Ik mocht er heel veel maar heb het naar beneden geschroefd naar 35 want ik ben bang dat ik mezelf anders te vol (vr)eet haha .



Wat is een dirtdevil? Bestaat er niet iets soortgelijks met een andere naam dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven