Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We tellen weer verder.Op naar de lente!

26-02-2012 18:48 1653 berichten
Alle reacties Link kopieren
En bij deze weer een fris en fruitig nieuw ww-topic! Waar we lekker doortellen (flexi en propoints), elkaar door de lastigere momenten heenslepen, tips uitwisselen en ook heel veel off-topic kletsen :-)



Dan hier nog de "regeltjes":

Nieuwelingen zijn ook altijd welkom. We hanteren hier wel de regel dat je eerst een week mee moet schrijven voor je in de tabel mag, om zo de eendagsvliegen van de diehards te onderscheiden. Let er wel op dat de tabel maar 1 keer per week wordt bijgewerkt, dus je kunt je gegevens alleen op maandag achterlaten.



Maandag is weegdag... Weeg je op een andere dag, dan is dat geen probleem, maar alleen op maandag kun je je gewicht doorgeven. Iedereen die (zonder het te melden) 2 keer achter elkaar geen gewicht doorgeeft, wordt uit de tabel gehaald. Zo blijft alles overzichtelijk.



We geven het gewicht als volgt door:

Gewicht nu: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



NaamLengteStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afDeze weekBarcode1.5869,55560,88,7-0,8Appeltje1.69867070,6 15,4+0,8Bentetje1.721057585,220,3X afgemeldWinterdip1.73816357,5 23,5 XNaatie1.7496,6758115,6-2,5 Marrissevisje1.7075,76871,14,6XPrulletje1.5871,16068,6-2,5-1 Prinzessin1.68115,48697,118,3X Afgemeld Jirelle1.74121,968116,95-0,7Eles1.8084,677,86,8XMarmul1.71121,585117,54-0,5Dali1.6774,46570,73,7-2Spicy1.6974,56271,43,1X afgemeldMissNina1,6362,661,41,2-0,2Shisensa1,7974,56972,71,8X
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, wat vervelend, maar ik neem aan dat deze diagnose ook wel wat puzzelstukjes op z'n plaats laat vallen. Ik zou me eraan over geven en gaan kijken wat de oorzaak is voor zover je dat nog niet weet. Dat zakkende getal komt ook ooit weer, maar nu even niet te veel van je zelf vragen.



Schaduwlicht, welkom. Ik ben ook nooit naar cursus geweest, heb via via een boodschappenboekje en doe het lekker zelf. Gaat prima!



Missnina, balen dat je bent aangekomen als je zo goed bezig bent. Maar gewoon stug volhouden! Het is niet mogelijk dat je op termijn aan komt terwijl je binnen je punten blijft?



Hier gaat het echt erg goed. Hele week al binnen de punten gebleven. Heb goede hoop dat ik maandag een goede min kan melden, nu wel even de zaterdagavond snackvrij overleven. Ik pas inmiddels in steeds meer van mijn oude kleren, ben dus blij!



Zijn juliue fanatieke voetbalkijkers? Ik niet, ik heb onder de wedstrijd net mijn kledingkast opgeruimd:) Heb er geloof ik ook niets aan gemist....
Alle reacties Link kopieren
Haha nee aan dat voetbal heb je inderdaad niks gemist dali. Ik vind er zelf ook weinig aan, maar vriend wilde het zien dus stond hier wel aan. Ach nouja, dan hebben ze maar verloren hoor, ik zal er niet minder om slapen .



Goed zeg dat je weer in je oude kleren past! Ik heb niet echt kleren die me te klein zijn, want ben al eeuwen hetzelfde gewicht, maar ik heb wel een hoop kleren die veeeeel mooier zouden staan met wat kilo's minder, dus ik ga er ook voor!



Oh schaduwlicht, je kunt ook gewoon bij een cursus binnenlopen en de gids kopen en dan weer gaan hoor. Zo heb ik het destijds ook gedaan. Dan hoef je verder niet voor de cursus te betalen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
@prulletje Ja ik weet ook niet precies hoe het wordt berekend met de active points, zoiets stond er bij mijn WW online vandaar.



@kaatje Wat onwijs vervelend! Doe maar rustig aan en luister goed naar de arts, niet gaan werken hoor want anders zit je nog sneller weer thuis!



Nee zelf geen voetbalfan en vriend ook niet. Helaas hebben de aso buren van verderop het hele appartementencomplex versierd met oranje vlaggetjes en spandoeken (zonder daar toestemming voor te vragen van de overige bewoners btw). Heb van de week een spandoek van mijn deur moeten trekken! (kon mijn eigen huis niet eens meer uit!) Onze huismeester etc is er al van op de hoogte maar als dit over 2 jaar (WK) weer gaat gebeuren dan ga ik zelf met een schaar aan de slag want ik kan niet eens mijn gordijnen opendoen of ik word overweldigd door een zee van oranje! Ben eigenlijk wel blij dat NL heeft verloren, hopelijk is deze gekte dan snel weer over.
Alle reacties Link kopieren
Oei Kaatje, dat klinkt niet fijn. Sterkte ermee! Hoop dat je er op tijd bij bent. Knuffel voor jou.



Dali, fijn dat je weer in je oude kleren kan! Ik kan me dat moment ook nog heel helder voor de geest halen. Dán ben je echt heel blij!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, wat lastig. Het zit je niet mee de laatste tijd. Blijf goed naar je lichaam luisteren en niet te snel te veel willen... Dan blijf je alleen maar langer doorkwakkelen. Sterkte meis, ik hoop dat je jouw portie ellende hiermee wel hebt gehad.



Hmmz, weinig voetballiefhebbers hier. Nou, ik was vanavond strontchagrijnig na die verloren wedstrijd. Zat ik daar opgedirkt in m'n oranje shirt en met oranje oorbellen in de kroeg, winnen ze niet eens!
Alle reacties Link kopieren
De eerste drie kilo zijn eraf... nu val je de eerste week in verhouding altijd veel af (vocht) maar is een mooie opsteker.

Ik heb gisteren voor het eerst iets van de weekpunten gepakt, er kwam een vriendin om naar de film te gaan, en ik had aardbeienschelpjes voor bij de thee gekocht.

lekker van genoten



Dat is voor mij ook een groot voordeel, ik geniet weer meer van lekkere dingen, juist omdat ze zeldzamer worden.

Vroeger had ik ook aardbeienschelpjes gekocht, maar dan 3 , zodat ik smiddags voor mezelf ook iets bij de thee zou hebben
Alle reacties Link kopieren
Nou, als het goed is krijg ik één dezer dagen ook eindelijk de boodschappengids via iemand op marktplaats. Hoe dat zit met die ActivePoints weet ik dan ook niet. Misschien dat ik er uiteindelijk wel voor kies het online te doen, lijkt me toch een stuk makkelijker en overzichtelijker. Maar die aanmeldkosten vind ik belachelijk hoog en dat houdt me op dit moment nog tegen.



Ik ben nog niet begonnen trouwens, ik moet nog even een datum prikken waarop ik begin, maar eerst maar eens afwachten wanneer ik die gids binnenkrijg.
Alle reacties Link kopieren
@schaduwlicht Aanmeldkosten? Ik had eerst die eerste week gratis gedaan en daarna iedere maand gewoon 15 euro per maand, verder geen aanmeldkosten gehad.



Als je eerst die eerste week gratis doet heb je volgens mij geen aanmeldkosten.



Edit: zo te zien heb je wel aanmeldkosten, my bad!
Alle reacties Link kopieren
Ja, 30 euro (!). En dan heb je dus nog niks eigenlijk. Ik vind het echt heel veel, want dan betaal je de eerste maand dus gewoon 45 euro. Ik ga het eerst met boekje proberen, als dat nou niet bevalt kan ik er altijd nog over nadenken om 't alsnog online te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:schaduwlicht schreef op 10 juni 2012 @ 14:49:

Ja, 30 euro (!). En dan heb je dus nog niks eigenlijk. Ik vind het echt heel veel, want dan betaal je de eerste maand dus gewoon 45 euro. Ik ga het eerst met boekje proberen, als dat nou niet bevalt kan ik er altijd nog over nadenken om 't alsnog online te doen.

Klopt is ook even een hoop geld, maar toch doe ik het.

heb de ervaring als ik het op eigenhoutje doe, ik snel verval in oude gewoontes
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Vanmorgen gewogen, 62,2 kg!! Ik ben er bijna klaar mee, het WW verhaal... Ik ben op 5 mei begonnen en hou me goed aan de punten, maar ben op 4 ons na NIKS afgevallen. Er had nu inmiddels wel een kilo blijvend af moeten blijven had ik zo gedacht na meer dan een maand. En het frustrerende is dat ik me wel perfect houdt aan mijn punten, goed m'n best doe, maar nog haast niks ben afgevallen. Ik zie het nog een week aan en anders ga ik het toch anders proberen, om in ieder geval wat kilo's af te vallen en dan later verder op de WW manier. Aan discipline ligt het niet, kan het prima volhouden, maar dan wil ik wel eens resultaat zien....



Sorry voor dit negatieve egoberichtje :(...
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb een aantal weken terug ook al even gereageerd hier, en heb me dus nu aangemeld bij WW online.

Ik denk dat het voor mij beter werkt online dan een gids.



Afgelopen vrijdag heb ik me gewogen en ben geschrokken van mijn gewicht

Als ik regelmatig meeschrijf en ik in de tabel mag geef ik de gegevens wel door :-)



Ik zag trouwens dat er iemand twijfelde over online doen, het is met de aanmeldingskosten 59.95 de eerste 3 maanden, dus dan is het 20 euro per maand, daarna 14,95 p/m.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal



Hier een meelezer die ook weer een stok achter de deur nodig heeft..



Na een heerlijke vakantie moet ik ook weer aan het tellen. Hoewel ik tijdens mijn vakantie zowaar 0,5 kilo afgevallen ben, is de eindstreep nog niet in zicht..

Ben vanaf januari bezig en nu zo'n 10 kilo kwijt. Nu helpt het verbouwen van je huis niet echt bij het afvallen kan ik je vertellen..



Maar nu ga ik er dus weer vol voor!

Net naar de sportschool geweest en heerlijke gezonde dingen gehaald bij de AH. Op naar de volgende 10 kilo



Succes allen!
When in doubt, add glitter.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Pearssy en Swhite!

Ik vind online ook handiger dan de gids Pearssy. Maar wat is het duur geworden zeg. Ik heb me aangemeld in een periode dat het inderdaad nog met een gratis testweek was volgens mij. Maar ja, daar zou ik nu ook niet meer op gaan wachten. Als je wil beginnen met afvallen dan moet je gewoon beginnen.

Swhite wat ben jij al veel afgevallen, goed zeg! Woon je ook in het huis dat je aan het verbouwen bent? Wij zijn namelijk ons huis ook aan het verbouwen, maar wonen er nog niet, dus voor mij is het best goed vol te houden met klussen en gezond eten.



MissNina, wat frustrerend zeg! Volgens mij heb ik precies hetzelfde. Ik ben ook alweer een maand bezig ongeveer en er gaat de laatste week ook niets meer af lijkt wel. (Maar goed, bij jou houdt dat dus al langer aan). Ik ben bang dat dat bij mij ook gaat gebeuren. Maar heb je jezelf ook gemeten? Want ik verloor geen kilo's maar wel cm's! Dus dat is dan in ieder geval nog iets positiefs. Niet te snel opgeven hoor. Kijk maar hoe lang appel op haar plateau gezeten heeft en ze heeft ook zo goed als haar streef bereikt. De aanhouder wint!



Haha Jirelle vind je dat oranje zo erg? Ik geef niet zoveel om voetbal, maar vind het altijd wel leuk als het hele land zo meeleeft. In mijn eentje zou ik ons huis ook niet versieren, maar als de hele straat het doet en vraagt of wij meedoen dan vind ik het allemaal best hoor. Geeft zo'n lekker saamhorigheidsgevoel .



Naatie, ik heb je hier nog steeds niet gezien? Maar mocht je mijn berichtje gemist hebben dan meld ik het nog een keer: Ik kan morgen en volgende week maandag niet wegen. Dus ik weeg 2x dinsdag, maar als je wil mag je ook 2x een kruis zetten als je dat handiger vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de eerste week ook gratis hoor Prulletje.

Daarna werd ik automatisch lid (of je moet je natuurlijk afmelden) en is het 59,95 voor de eerste 3 maanden (dus 20 euro p/m) daarna 14,95 p/m.



Wat jammer MissNina.

Ik hoop dat je volgende week wel bent afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik meet me ook niet, dat vind ik zo moeilijk. de centimeter hoeft maar iets te hoog of te laag te zitten en het klopt al niet meer.



Ik merk het vanzelf wel aan mijn kleding
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben een vrouw van 35 en ik ben eigenlijk altijd al te zwaar geweest. Ik ben zoals ze dat noemen een echt emotionele eter en aangezien ik midden in een scheiding zit die niet echt mijn idee is ben ik de laatste tijd weer aardig aangekomen. Feitelijk is het resultaat 85 kg kwijt aan mijn aanstaande ex-man en 30 kg te zwaar.

Ik heb een dochtertje van 5 wat mijn belangrijkste motivatie is om af te vallen aangezien ik haar graag wil bijhouden met alles en een vrolijke en gezonde moeder voor haar wil zijn. Ook voor mijn ziekte ( ik heb Fibromyalgie) zou het beter zijn om af te vallen omdat dat beter voor de gewrichten en pezen is. Nadeel is wel dat ik geen varkensvlees mag eten dus die recepten vallen af.



Al met al hoop ik met jullie steun om af te vallen. Ik heb de recept boeken van WW in huis dus het kan gaan beginnen.

Op naar mijn nieuwe toekomst!!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom swhite, pearssy en voormezelf!



@prulletje Valt wel mee ik heb alleen een hekel aan mensen die hun mening etc door andere mensen hun strot duwen. Ik vind het prima als mensen een voetbalclub of wat dan ook willen supporten maar beperk de vlaggetjes en spandoeken tot je eigen terrein en val niemand lastig! Ik kon laatst niet eens mijn deur uit omdat ze een spandoek hadden gespannen voor mijn deur, heel leuk maar dan ben ik er echt klaar mee!
Alle reacties Link kopieren
Haha ach Jirelle, maak je niet zo druk meid haal dat ding eraf en ga door met je leven, dat scheelt zoveel frustraties .



Welkom voormezelf. Varkensvlees is volgens mij toch al niet echt het meest gezonde vlees hoor. Je kunt beter kip of magere biefstuk eten, dus dat hoeft helemaal geen nadeel te zijn.

Vervelend van de scheiding, maar nu lekker voor jezelf kiezen .
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwelingen...
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor het warme welkom.



@Jirelle, ik leef met je mee, ik heb dezelfde soort buren en ik heb een kleine hekel aan voetbal en ben ook niet gek op dat oranje gedoe. Dat andere het op willen hangen oke maar van de week stond de buurman op de ladder bij mijn huis om haakjes in te gaan schroeven voor slingers. Ik heb vriendelijk verzocht weer even van de trap af te gaan. Vragen is er tegenwoordig niet meer bij in kader van de gezelligheid....



@prulletje, af en toe mis ik varkensvlees wel. Voornamelijk om de zalm even lekker een plakje rauwe ham. Maar ja dan maar extra kruiden erom.



Ik zal de komende tijd een beetje bij lezen wie wie is maar mijn concentratie is een beetje zwak op dit moment. Er spelen veel zaken een rol zoals verkoop huis, gesprekken met mediator, meer werken, een studie volgen en o ja vergeet ik bijna mijn kind die ook af en toe mama wil zien..



Heeft iemand trouwens een lekker en slank recept voor pasta?



Nou ik ga dan toch maar even pff maken om nog 2 uurtjes te werken. Tot morgen.
Alle reacties Link kopieren
Hey, wat gek, ik zie inderdaad dat als je eerst die proefweek doet, dat het dan goedkoper is? Want dan betaal je inderdaad 60 euro voor drie maanden, terwijl ik anders 45 + 30 euro aanmeldkosten betaal (voor diezelfde drie maanden). Wat maakt dan dat er zo'n verschil in zit? Ik snap er echt niks meer van... Ik heb me nu in elk geval aangemeld voor de proefweek en dan zien we wel weer verder. De site zegt dat mijn puntentotaal 26 dagpunten + 49 extra weekpunten is, anders dan ik zelf berekend had dus.



Die 60 euro, wordt die ook echt in drie termijnen van 20 euro afgeschreven? Want dat zou ik wel redden, maar in 1x 60 euro zou er teveel inhakken...



Vanavond trouwens een uur gefietst! Nog niet officieel begonnen en toch al een goed 'begin'.
Goedemorgen,

Welkom voor de nieuwen!! Veel succes!!

Hoe gaat het met iedereen? Goed weekend gehad?

Ik heb vorige week even niets aan ww gedaan. Vandaag begin ik weer met tellen en ga ik er weer voor!!!

Goede week allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.



Ik ben een pond afgevallen dit weekend



Ik heb trouwens geen idee of het in termijnen betaald kan worden Schaduwlicht, ik hoop het wel voor je.
Alle reacties Link kopieren
Schaduwlicht die 60 euro wordt in een keer van je rekening geschreven. Niet in termijnen.



Ik heb me hier weken geleden opgegeven om mee te schrijven maar door een plotseling overlijden van familie heb ik het ww even op een lager pitje gezet. Inmiddels zit ik weer in rustig vaarwater en richt ik me weer voor 100% op ww.



Ik ben wel afgevallen de afgelopen weken ik ben 16 juni begonnen met 90kg en weer nu 85,6 dus ben toch al totaal 4,4kg afgevallen.



Binnen mijn punten blijven is voor mij geen probleem, mede dankzij de app op de iphone. Maar gezonde/verzagigde keuzes maken wel. Zo heb ik gisteren ontbeten met havermout, geluncht met een turkse pizza kaas, tussendoor een halve twix, witte kitkat en half mini zakje m&m's. Dinner was een mager varkensfiletlapje met sla. Dit is natuurlijk niet de manier om mezelf een gezond eetpatroon aan te leren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven