Lijf & Lijn alle pijlers

Zachte eyeliner die blijft zitten

24-04-2017 22:08 24 berichten
Ik ben op zoek naar een eyeliner die eenzelfde effect heeft als een kohlpotlood. Vind echte eye liners altijd zo'n harde/scherpe lijn geven, maar kohlpotlood blijft weer niet zitten. Hoe krijg ik een mooie natuurlijke (vervaagde) lijn boven mijn wimpers die wel blijft zitten? Graag jullie tips en ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Eh.. dat gaat lastig. Een eyeliner stift, niet te netjes aanbrengen en dan een beetje uitvagen met een kwastje voor hij opdroogt?
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Een vervaagde lijn lukt volgens mij echt alleen met kohl. Misschien op zoek naar een betere?

Of met oogschaduw, maar dat lijkt me zelf niks.
Inderdaad, eyeliner aanbrengen en er daarna met een vochtig wattenstaafje langs vegen, dan krijg je een minder "harde" lijn.
Alle reacties Link kopieren
waterproof kohl potlood gebruiken,die vervagen met een kwastje en vervolgens afpoederen Dan blijft het wel zitten
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens Lancôme kohlpotlood gebruikt TO? Die blijft bij mij erg goed zitten.
quote:S0LEIL schreef op 24 april 2017 @ 22:16:

Heb je al eens Lancôme kohlpotlood gebruikt TO? Die blijft bij mij erg goed zitten.Nog niet, ga ik zeker eens proberen! Gebruik je ook nog foundation of poeder daaronder?
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook een zwarte oogschaduw aanbrengen over je oogpotlood met een klein kwastje, als ergens poeder overheen zit blijft het beter zitten.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Geen eyeliner, maar de oogpotloden van Rituals vind ik heel fijn. Er zit aan de achterkant een kwastje om het lijntje uit te vagen en een puntenslijpertje, maar dat gebruik ik nooit.
quote:Vlin7 schreef op 24 april 2017 @ 22:35:

Geen eyeliner, maar de oogpotloden van Rituals vind ik heel fijn. Er zit aan de achterkant een kwastje om het lijntje uit te vagen en een puntenslijpertje, maar dat gebruik ik nooit.Ik ken ze idd, op zich fijn, maar ook die blijft niet zitten bij mij (weinig verschil met gewoon oogpotlood).
Alle reacties Link kopieren
Een gelpenliner. Zit voor mij tussen eyeliner en potlood in.



Ik heb die van de bodyshop (proefdiervrij ook):



https://www.thebodyshop.c ... n/gel-pen-liner/p/p000436
Alle reacties Link kopieren
oogschaduw, en dan met een nat kwastje een lijntje trekken

blijft bij mij de hele dag zitten
Alle reacties Link kopieren
wat je ook zou kunnen proberen is een oogschaduwbasis aanbrengen onder je kohl of oogschaduwlijntje, dat zorgt er ook voor dat de boel beter blijft zitten, die van de hema is erg fijn
quote:Amaqanda schreef op 24 april 2017 @ 22:40:

Een gelpenliner. Zit voor mij tussen eyeliner en potlood in.



Ik heb die van de bodyshop (proefdiervrij ook):



https://www.thebodyshop.c ... n/gel-pen-liner/p/p000436Klinkt goed, ga ik zeker proberen. Bedankt voor de tip!
quote:vicky87 schreef op 24 april 2017 @ 22:59:

oogschaduw, en dan met een nat kwastje een lijntje trekken

blijft bij mij de hele dag zittenGewoon droog?
quote:KyloRen schreef op 24 april 2017 @ 22:58:

En misschien donkerbruin in plaats van zwart gebruiken, maakt het geheel ook wat 'zachter'Ja daar zat ik ook aan te denken, ook omdat ik een lichte huid heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yenthe79 schreef op 24 april 2017 @ 23:01:

[...]





Gewoon droog?

Nee, nat dus ;)

Met je natte kwastje in de oogschaduw (die wordt dus ook wat nat) en dan aanbrengen

Schuin afgesneden kwastje is daar erg fijn voor
quote:vicky87 schreef op 24 april 2017 @ 23:00:

wat je ook zou kunnen proberen is een oogschaduwbasis aanbrengen onder je kohl of oogschaduwlijntje, dat zorgt er ook voor dat de boel beter blijft zitten, die van de hema is erg fijnOkee, ik heb dit nu van een ander merk en dat werkt niet echt. Maar dan probeer ik deze eens!
quote:vicky87 schreef op 24 april 2017 @ 23:03:

[...]



Nee, nat dus ;)

Met je natte kwastje in de oogschaduw (die wordt dus ook wat nat) en dan aanbrengen

Schuin afgesneden kwastje is daar erg fijn voorAh ja, sorry, te snel gelezen!
quote:KyloRen schreef op 24 april 2017 @ 23:05:

[...]



Wel voorzichtig mee zijn, hoor! Gebruik elke keer hetzelfde hoekje. Door water bij make-up te doen, kan het gaan schimmelen.Dat had ik idd ook gehoord, is ook zonde!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben normaal geen fan van Essence make-up, maar die extreme longlasting eye pencil is echt geweldig. Ik gebruik hem voor mijn waterlijn (wat dus al aangeeft dat hij goed blijft zitten, want altijd vochtig), maar je kunt er ook een lijntje mee maken.



Het is dus geen eyeliner, maar wel een goede dichtheid die je evt ook nog wat uit kan vagen (wel meteen doen, na drogen gaat hij nergens naartoe zonder makeup remover).



Is maar een euro of 4, dus als het je niet bevalt verlies je iniedergeval geen 30 euro.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:Muurhanger schreef op 24 april 2017 @ 23:09:

Ik ben normaal geen fan van Essence make-up, maar die extreme longlasting eye pencil is echt geweldig. Ik gebruik hem voor mijn waterlijn (wat dus al aangeeft dat hij goed blijft zitten, want altijd vochtig), maar je kunt er ook een lijntje mee maken.



Het is dus geen eyeliner, maar wel een goede dichtheid die je evt ook nog wat uit kan vagen (wel meteen doen, na drogen gaat hij nergens naartoe zonder makeup remover).



Is maar een euro of 4, dus als het je niet bevalt verlies je iniedergeval geen 30 euro.Dat is zeker een goede tip, bedankt!
Ik gebruik wenkbrauwpoeder. Dat vind ik het mooiste effect geven van alles dat ik geprobeerd heb.



Dan moet je stempelen met een strak schuin kwastje.



Ik gebruik trouwens donkerbruin, vind ik mooier dan zwart (zachter)
Chanel heeft droge eyeliner in een doosje, zoals oogschaduw zeg maar. Met twee soorten applicators erbij; een kwastje en een wat stomper geval. Je kunt hiermee heel goed zelf bepalen hoe 'hard' en hoe dik je de lijn wil. En blijft heel goed zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven