Lijf & Lijn alle pijlers

Zin in pizza, maar op dieet

07-04-2017 21:37 172 berichten
Gewoon even een zeiktopic, omdat het kan



Ik heb enorm zin in een vette druipende pizza met salami. Maar geen zin om al mijn harde werk qua gezonde maaltijden en hardlopen van afgelopen week te saboteren. Dus ik ga m niet bestellen. Maar nu ben ik sjago. Tot ik over een paar weken wel in die broek pas die nu net niet dicht kan. Al heb ik daar nu niks aan. Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Men neme (voor 2 personen):

Voor de bodem:

– 1 flinke bloemkool (de grootste die je kunt vinden :)!)

– 1 ei

– 1 eetlepel gedroogde oregano (of een ander gedroogd kruidje)

– 1 klein handje kaas (kun je weglaten)

– peper en zout

– een scheutje olijfolie om de randjes te bestrijken



En verder:

…alles wat je lekker vindt op een pizza! Ik ben gegaan voor:

– 5 eetlepels tomatensaus

– champignons

– courgette

– paprika

– ui

– een flinke snuf chilipoeder (I looove spicy)

– 1 handje geraspte kaas (ik heb pizzakaas genomen)



En zo doe je het:

– Verwarm de oven voor op 180 graden.

– Snijd de bloemkool in roosjes en doe in de keukenmachine. Maal tot fijne kruimels.

– Verdeel de kruimels over een met bakpapier beklede ovenplaat en schuif in de oven.

– Bak 25 minuten, roer af en toe even door met een vork.

– Terwijl de bloemkoolkruimels in de oven staan, kun je je groentjes voor je topping snijden.

– Haal de kruimels uit de oven en laat een kwartier afkoelen terwijl de kruimels zijn verspreid over de bakplaat.

– Doe de kruimels dan in een schone theedoek en knijp zo hard je kan zoveel mogelijk vocht eruit.

– Doe de bloemkoolpulp in een kom met het ei, de oregano, het handje kaas, een snuf peper en zout en meng goed door.

– Verdeel het mengsel egaal over de bakplaat met een spatel, maak de bodem lekker dun.

– Doe weer in de oven en bak 25 minuten. De bodem moet al een beetje hard en lichtbruin worden.

– Haal uit de oven, beleg met tomatensaus en al je favo groentjes en bestrijk de randjes met olie.

– Maak af met wat kaas en schuif weer de oven in voor 20 minuten.



Het duurt wat langer dan een gewone pizza, maar dan heb je ook wat!



Een superlekkere, magere pizza. Zonder carbs!
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook gewoon een simpele pizzabodem maken, en beleggen met wat je maar wilt, in een half uur gebeurd en lekker.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een leuk recept. Ga hem ook bewaren! Dank je wel!
Ik voel met je mee. Ik heb hetzelfde.

Bloemkool vind ik niet te eten, maar als jij het wel lekker vind; je kan die bloemkoolbodems ook kant en klaar bij de AH kopen in het koelvak. Scheelt weer een hoop gedoe.
Of een spelt pizza bodem van tante Fanny (bij Jumbo te koop). Beetje gezeefde tomaten en wat groenten erop. Jummie!
Neeeeeeee



Als ik pizza eet dan eet ik een échte pizza. Maar vandaag kan dat niet, want ik heb mijn calorieën al opgesoupeerd. (Met pindasoep oa)



Degene die bloemkoolpizza bedacht heeft moeten ze vierendelen. Dat heeft niets met lekker te maken. Bovendien zijn carbs niet de duivel.
En alsof een spelt pizza ineens geen caloriën heeft ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik had het gisteren ook. Laat thuis uit werk, moe, nog veel te doen. Maar 1000kcal, 1000!!! Weet je hoeveel minuten hardlopen etc dat is?
quote:mayolijn28 schreef op 07 april 2017 @ 21:46:

Ik had het gisteren ook. Laat thuis uit werk, moe, nog veel te doen. Maar 1000kcal, 1000!!! Weet je hoeveel minuten hardlopen etc dat is?2 uur maar
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 07 april 2017 @ 21:47:

[...]



2 uur maarOooohh TO dat kan ook nog: eerst 2u hardlopen en dan domino's bellen
groentjes?
quote:S-Meds schreef op 07 april 2017 @ 21:47:

[...]



2 uur maar



Haha!



Nou euhm... ik ben bij Evy les 14. Dus ik loop 18 minuten (en wandel de rest) 3x pw. Dus ik doe daar ruim 2 weken over
Goed bezig TO! Snap dat het balen is als je er zo'n zin in hebt, maar sterk dat je er niet aan toegeeft.
quote:S-Meds schreef op 07 april 2017 @ 21:49:

groentjes?

Vlaams



Je kan ook - maar ook calorierijk - een Turks brood opensnijden en beleggen. Doen wij soms als we te lui zijn/te weinig tijd hebben om zelf pizzadeeg te maken
Alle reacties Link kopieren
Niet herkenbaar, want je kunt gewoon zelf een pizza maken.

Met pizzabodem, niet met bloemkool want je wilt pizza en geen surrogaat dat er niet eens op lijkt.



Je belegt de bodem met groenten en een beetje salami (omdat je daar zin in hebt) en geniet van je zelfgemaakte pizza.

Scheelt 450 kcal met bestellen.



Genieten is belangrijk. Je kunt op dieet zijn, maar dan mag je nooit meer in je leven een pizza eten. Wil je dat? Nee toch?

Dus pak gewoon de betere alternatief. Máák een pizza. En daar kom je echt geen 500 gram van aan hoor.
Death may indeed be final, but the love we share while living is eternal
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe. Je kan best een keer een pizza eten, zo lang je je niet elke dag te buiten gaat aan dat soort dingen. Als je gewoon gezond eet en leeft en beweegt, ga je echt niet opeens dood van een keer een pizza. Of een stukje taart op een verjaardag. Zo lang het maar af en toe is. Een doorbreking van de je normaliter gezonde levenspatroon. Gewoon, omdat het een keer lekker is en een keer kan. En daarna weer gewoon de rest van de week (of langer) netjes aan de gezonde groente en dergelijke. Wat is het probleem?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:alkemade schreef op 07 april 2017 @ 21:39:

Men neme (voor 2 personen):

Voor de bodem:

– 1 flinke bloemkool (de grootste die je kunt vinden :)!)

– 1 ei

– 1 eetlepel gedroogde oregano (of een ander gedroogd kruidje)

– 1 klein handje kaas (kun je weglaten)

– peper en zout

– een scheutje olijfolie om de randjes te bestrijken



En verder:

…alles wat je lekker vindt op een pizza! Ik ben gegaan voor:

– 5 eetlepels tomatensaus

– champignons

– courgette

– paprika

– ui

– een flinke snuf chilipoeder (I looove spicy)

– 1 handje geraspte kaas (ik heb pizzakaas genomen)



En zo doe je het:

– Verwarm de oven voor op 180 graden.

– Snijd de bloemkool in roosjes en doe in de keukenmachine. Maal tot fijne kruimels.

– Verdeel de kruimels over een met bakpapier beklede ovenplaat en schuif in de oven.

– Bak 25 minuten, roer af en toe even door met een vork.

– Terwijl de bloemkoolkruimels in de oven staan, kun je je groentjes voor je topping snijden.

– Haal de kruimels uit de oven en laat een kwartier afkoelen terwijl de kruimels zijn verspreid over de bakplaat.

– Doe de kruimels dan in een schone theedoek en knijp zo hard je kan zoveel mogelijk vocht eruit.

– Doe de bloemkoolpulp in een kom met het ei, de oregano, het handje kaas, een snuf peper en zout en meng goed door.

– Verdeel het mengsel egaal over de bakplaat met een spatel, maak de bodem lekker dun.

– Doe weer in de oven en bak 25 minuten. De bodem moet al een beetje hard en lichtbruin worden.

– Haal uit de oven, beleg met tomatensaus en al je favo groentjes en bestrijk de randjes met olie.

– Maak af met wat kaas en schuif weer de oven in voor 20 minuten.



Het duurt wat langer dan een gewone pizza, maar dan heb je ook wat!



Een superlekkere, magere pizza. Zonder carbs!Leuk. Als To zin had in bloemkool ovenschotel . Ze heeft zin in pizza. Dat is met pizzabodem. Waar echt NIETS mis mee is. Denk je van wel dan heb je een issue.
Death may indeed be final, but the love we share while living is eternal
Alle reacties Link kopieren
Diepvriespizza kopen, zodat je niet dat hele ding in één keer hoeft te eten?

Een kwart pizza moet wel in te passen zijn in een beetje gezonde leefwijze lijkt me (een hele zelfs ook wel, als je er geen gewoonte van maakt).
What a nuanced anxiety
quote:pejeka schreef op 07 april 2017 @ 21:52:

Wat een gedoe. Je kan best een keer een pizza eten, zo lang je je niet elke dag te buiten gaat aan dat soort dingen. Als je gewoon gezond eet en leeft en beweegt, ga je echt niet opeens dood van een keer een pizza. Of een stukje taart op een verjaardag. Zo lang het maar af en toe is. Een doorbreking van de je normaliter gezonde levenspatroon. Gewoon, omdat het een keer lekker is en een keer kan. En daarna weer gewoon de rest van de week (of langer) netjes aan de gezonde groente en dergelijke. Wat is het probleem?Dat snap ik lieve schat. Het probleem is dat ik al gewoon gegeten heb vandaag. En pizza's bestellen als de avondmaaltijd er al in zit is nou net geen onderdeel van een gezond eetpatroon. Dus ga ik nu geen pizza eten. Maar daar wil ik ff over zeiken, want ik vind het best lastig om patronen te doorbreken. Snap je?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mensen die " groentjes " zeggen altijd heel hard slaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Thanateros schreef op 07 april 2017 @ 21:51:

Niet herkenbaar, want je kunt gewoon zelf een pizza maken.

Met pizzabodem, niet met bloemkool want je wilt pizza en geen surrogaat dat er niet eens op lijkt.



Je belegt de bodem met groenten en een beetje salami (omdat je daar zin in hebt) en geniet van je zelfgemaakte pizza.

Scheelt 450 kcal met bestellen.



Genieten is belangrijk. Je kunt op dieet zijn, maar dan mag je nooit meer in je leven een pizza eten. Wil je dat? Nee toch?

Dus pak gewoon de betere alternatief. Máák een pizza. En daar kom je echt geen 500 gram van aan hoor.





Maar je hoeft toch niet per se op vrijdag avond laat nog een pizza te eten? Alleen maar nutteloze calorieen.

Heeft niks met dieet te maken.
Ik wil mensen die een bloemkoolschotel aanraden als je de hormonale munchies hebt slaan.
Alle reacties Link kopieren
Neem een pizza baguette! Die uit het vriesvak van de supermarkt zijn ongeveer 250 cal per stuk, een stuk minder fout, maar ook heerlijk! En als je al zo goed bezig bent zal je vast geen hele pizza meer op kunnen, niet doen dus, zonde!
Alle reacties Link kopieren
Voelt het niet als een kleine overwinning dat je heel erg veel zin hebt in pizza en het dan niet hebt gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven