Lijf & Lijn alle pijlers

Zin in pizza, maar op dieet

07-04-2017 21:37 172 berichten
Gewoon even een zeiktopic, omdat het kan



Ik heb enorm zin in een vette druipende pizza met salami. Maar geen zin om al mijn harde werk qua gezonde maaltijden en hardlopen van afgelopen week te saboteren. Dus ik ga m niet bestellen. Maar nu ben ik sjago. Tot ik over een paar weken wel in die broek pas die nu net niet dicht kan. Al heb ik daar nu niks aan. Herkenbaar?
quote:Lucylucille schreef op 08 april 2017 @ 00:11:

Met die bloemkoolbodem is weinig mis hoor, hoe hard er hier ook gehuild wordt dat het allemaal zo afschuwelijk vreselijk is.

Mensen op Vief gaan ook al gillen als je je lasagnebladen verruild voor auberinge/courgette repen.



Doet niets af aan het feit dat een dikke vette afhaalpizza hartstikke lekker is, en dat je dat absoluut af en toe moet doen.



Waarom zou je? Ik begrijp die anti-koolhydraten hype niet.



En ik moet een beetje lachen om alle "gezonde" pizzarecepten. Alsof daar ineens geen caloriën in zitten.
quote:dgroen schreef op 08 april 2017 @ 00:50:

Niet herkenbaar. Of ik nou op dieet ben of niet, als ik pizza wil dan eet ik pizza.Ik wil wel vaker wat. Als ik dat allemaal in m'n mond stop zit ik op den duur in dat programma met Wendy van Dijk. Dus zal ik af en toe keuzes moeten maken. Zoals geen pizza op vrijdagavond als ik al gewoon gegeten heb.
Alle reacties Link kopieren
Nou je hebt het neem ik aan niet gedaan dus en zo ja dan hoop ik dat je er van genoten hebt en vandaag weer gezond..
Nee ik heb het niet gedaan en daar ben ik nu heel blij mee
Alle reacties Link kopieren
Goed zo!
Je OP stond niet dat je al gewoon gegeten had. Ik was er vanauit gegaan van niet, dus dan was het wel herkenbaar. In dat geval maak ik een 'relatief gezonde' versie met veel groenten.



Ik begrijp nu echter dat je al gegeten had? Nee, dan herken ik het niet. Natuurlijk heb ik 's avonds ook wel eens trek, dan neem ik iets kleins (geen hele pizza!). Je kunt ook bij jezelf nagaan of je overdag niet te weinig binnenkrijgt, waardoor je deze behoefte voor een hele pizza na het eten hebt.
Alle reacties Link kopieren
Een kwart supermarktpizza staat ongeveer gelijk aan een goed belegde boterham (ruim 200 kc).

Evenals een loempia (spring roll) bereid in de Airfryer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als ik geen zin heb om brood te bakken dan neem ik die weleens; een doodenkele keer is dat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dat "gezond eten om af te vallen" doet me denken aan die kok die voor tv stond te vertellen hoe slecht al die conserven, pakjes en zakjes waren, terwijl hij wél keer op keer baggervette gerechten stond te proeven. Ineens hoorde ik zijn stem stokken toen hij zich realiseerde wat een crap hij stond te vertellen, met zijn tonronde buik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zin hebben in pizza heeft toch niks met honger te maken? Ik weet ook niet of ik een hele had opgekund maar ik heb het er maar niet op aan laten komen
Alle reacties Link kopieren
quote:froufrou80 schreef op 08 april 2017 @ 07:58:

[...]





Ik wil wel vaker wat. Als ik dat allemaal in m'n mond stop zit ik op den duur in dat programma met Wendy van Dijk. Dus zal ik af en toe keuzes moeten maken. Zoals geen pizza op vrijdagavond als ik al gewoon gegeten heb.Als het zo erg zou zijn, dan wil je wel heel erg vaak wat. Een topic willen maken om alleen even te zeiken had je misschien ook niet hoeven doen, maar dat doe je ook. En ja dan kan je zeikende reacties terug verwachten.
quote:dgroen schreef op 08 april 2017 @ 09:04:

[...]





Als het zo erg zou zijn, dan wil je wel heel erg vaak wat. Een topic willen maken om alleen even te zeiken had je misschien ook niet hoeven doen, maar dat doe je ook. En ja dan kan je zeikende reacties terug verwachten.wow, het stinkt hier naar zure vis!
Alle reacties Link kopieren
quote:froufrou80 schreef op 08 april 2017 @ 09:05:

[...]





wow, het stinkt hier naar zure vis!Misschien moet je dan een keertje douchen?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet waarom je na een volledige avondmaaltijd nog zin hebt in pizza. Heb je dan niet gewoon te weinig gegeten?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:froufrou80 schreef op 08 april 2017 @ 09:04:

Zin hebben in pizza heeft toch niks met honger te maken? Ik weet ook niet of ik een hele had opgekund maar ik heb het er maar niet op aan laten komen

Een kwart afsnijden, de rest in de vriezer, koop niet de vetste (lees de verpakking) en neem het dan in ruil voor iets anders van ongeveer dezelfde waarde van de eerstvolgende maaltijd. Als je je realiseert dat je eerstvolgende maaltijd dan wel ineens veel kleiner wordt dan denk je wel drie keer na.



Tenzij je van plan bent om een loopje met jezelf te nemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je jezelf voortdurend lekker loopt te maken met visioenen van alles waar je wel trek in zou hebben dan speel je wel een gevaarlijk spel met jezelf want jouw hersenen nemen wat jij zelf zo speels zegt bloedserieus en opeens zwicht je. Als jij een bepaald doel voor ogen hebt dan heeft het geen zin om jezelf in de wielen te rijden. Wat wil je daarmee bereiken? Een demonstratie van je eigen wilskracht tegenover je eigen verlangen? Voor niemand is dat zo belangrijk als voor jouzelf. Een ander gaat rustig slapen ook al eet je je tonrond. Maar je hebt jezelf ermee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks met pizza, maar na het avondeten kan ik best nog een chocoladereep op. Is ook veel calorieën en nergens voor nodig, maar ik begrijp TO helemaal, dat je soms gewoon zin hebt in dingen die niet goed voor je zijn.



En dat je dat dan niet doet maar er wel even over wilt zeuren, omdat dat soms juist helpt om een betere keuze te maken.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Een goede Italiaanse pizza is trouwens helemaal geen vetbom.



Flinterdun laagje deeg, goede tomatensaus, beetje echte mozzarella en veel verse basilicum.



Wel even wat anders dan die Dr. Oetker shit met twee centimeter vet deeg, een pond analoogkaas erop en wat al niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:froufrou80 schreef op 08 april 2017 @ 09:05:

[...]





wow, het stinkt hier naar zure vis!En ik was nog niet eens binnen.
Ik heb een toe toe toeter, een zure visgleuf toeter X-D .
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, zo'n zeurtopic. Ik doe even mee.



Pizza's 's avonds na het eten zijn mijn ding niet maarre...... Een flink brok chocola (bvk melk/wit), gesuikerde vruchten (van die zogenaamd gezonde), pecannoten in vruchtenyoghurt (van die volle met heeeeeel veeeeeeel suiker), speculaasjes (met amandelen), beschuit met chocoladepasta (lekker dik) etc etc. En dat komt steeds weer langs, niet 1x maar talloze malen op een avond. Toch maar niet doen. Maar o o o wat zou ik graag....



O ja, en ik ben een man. Die kunnen daar dus ook last van hebben.

Met de stijging der jaren (nu 56) wordt ik er gelukkig wel steeds beter in om me in te houden, toch zijn er van die dagen....
quote:froufrou80 schreef op 08 april 2017 @ 07:50:

[...]





Waarom zou je? Ik begrijp die anti-koolhydraten hype niet.



En ik moet een beetje lachen om alle "gezonde" pizzarecepten. Alsof daar ineens geen caloriën in zitten.



Heeft niets te maken met anti-koolhydraat.

Wel met pro voedingsstoffen.

En ook niet alles draait om calorieën, dat weet je heus wel.

Een banaan bevat ook meer calorieën dan een rol bescuitjes. Wat kan je beter eten denk je?



En overigens zeg in dezelfde post dat je gewoon af en toe een pizza moet eten.
quote:Belle73 schreef op 08 april 2017 @ 10:00:

Ik snap ook niet waarom je na een volledige avondmaaltijd nog zin hebt in pizza. Heb je dan niet gewoon te weinig gegeten?Dit komt ook in mij op. Dit zie ik vaker bij mensen met een ongezond eetpatroon. Weinig eten tijdens ontbijt, lunch en diner en vervolgens enorm gaan snaaien vanwege de trek.
quote:Lucylucille schreef op 08 april 2017 @ 13:08:

[...]





Heeft niets te maken met anti-koolhydraat.

Wel met pro voedingsstoffen.

En ook niet alles draait om calorieën, dat weet je heus wel.

Een banaan bevat ook meer calorieën dan een rol bescuitjes. Wat kan je beter eten denk je?



En overigens zeg in dezelfde post dat je gewoon af en toe een pizza moet eten.



Dan moet ik je toch echt teleurstellen:



https://www.ah.nl/product ... n-biscuit#voedingswaarden

Volkoren biscuitjes AH, 470kc per 100 g = 1410kc per rol.



Ik weet niet waar jij je bananen koopt...
quote:Lavendel_Madelief schreef op 08 april 2017 @ 13:19:

[...]





Dit komt ook in mij op. Dit zie ik vaker bij mensen met een ongezond eetpatroon. Weinig eten tijdens ontbijt, lunch en diner en vervolgens enorm gaan snaaien vanwege de trek.Is het echt zó moeilijk voor te stellen dat mensen soms snaaibuien kunnen hebben naast een normaal, gezond, toereikend voedingspatroon?
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 08 april 2017 @ 13:32:

[...]





Is het echt zó moeilijk voor te stellen dat mensen soms snaaibuien kunnen hebben naast een normaal, gezond, toereikend voedingspatroon?+100

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven