Lijf & Lijn alle pijlers

Zoete gezonde tussendoortjes

02-05-2016 19:55 95 berichten
Man is bezig met afvallen. Het gaat erg goed maar hij vind het moeilijk zo zonder zoete dingen.

Als de drang echt te groot wordt eet hij een dadel, stukje pure chocolade, biscuitje of fruit maar hij is dit beetje beu. Jullie nog ideeën voor gezonde maar zoete tussendoortjes?
Bak een bananenbrood met amandelmeel,

pure chocoladeballetjes met kokos, yoghurt met wat fruit of bio jam
Gezond en zoet kan niet echt samen he?



Ik eet dan fruit.



Bananenbrood is trouwens wel erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets zoets nodig heb pak ik af en toe een smartbar van de body en fit shop. Die met amandel is om weg te dromen. Eet ze niet elke dag maar als zoetekauw echt een vervanger voor een snoepreep en een stukje gezonder. Er zitten veel eiwitten, samenstelling kun je op hun site vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik doe als ik moet moet moet snoepen is een handje M&M's nemen. Is niet heel gezond, maar ik ben er best een poos mee bezig (M&M in mijn mond, beetje zuigen, voorzichtig met mijn tanden het buitenste laagje eraf pellen zonder de chocola mee te nemen. Harde laagje tussen tanden verbrijzelen, dan de chocola opzuigen en daarna de pinda eten.

Na een stuk of 6 ben je zo een kwartier verder en is de snoepdrang weg. Bovendien mag ik dan niet 1 M&M maar wel 6 (zes!). Das haske veel meer dan eentje.

Kinderhand is snel gevuld hè.
Gewelde abrikozen vind ik lekker.
Dit is echt een heel lekker recept voor bananenbrood: http://www.styletoday.nl/ ... lthy-recept-bananenbrood/



Cranberry's van appie (gezoet in ananassap)



Zelf aarbeien/ frambozen sorbetijs maken



Eierkoekem bakken ( wel met suiker, maar zonder vet:

2 eieren, 100 gram bloem, 100 gram suiker, tl bakpoeder en eventueel citroenrasp. Eiwit opkloppen. Eigeel en suiker mixen. Gezeefde bloem bij eiwit, bakpoeder erbij. Dan voorzichtig suiker en eigeel erbij spatteren. Hoopjes maken op bakpapier en in 10 minuten op 180 graden afbakken.



Koop een Zoku ijsmaker. Dan heb je eindeloos veel mogelijkheden om gezond te snoepen: https://m.youtube.com/res ... 0ice%20cream%20maker&sm=1
Het is niet ongezond om af en toe te snoepen. Ik denk ook dat gezond leven makkelijker vol te houden is als je jezelf niks ontzegt maar alles met mate eet. Als ik zin heb in iets zoets pak ik een roze koek. Daar word ik echt niet ongezonder door.
Alle reacties Link kopieren
Maak ijs van bevroren fruit. Op pinterest zoeken naar nice cream. Banaan heb ik wel eens gemaakt,aanrader!
Bedankt voor jullie reacties! Allemaal wat man lekker vind!
Zelf ijs maken van yoghurt met gepureerd fruit gemixt. Aanrader voor de warme dagen die gaan komen.
Handje nootjes met rozijntjes, dus eigenlijk studentenhaver.
quote:Annelaure schreef op 02 mei 2016 @ 20:08:

Het is niet ongezond om af en toe te snoepen. Ik denk ook dat gezond leven makkelijker vol te houden is als je jezelf niks ontzegt maar alles met mate eet. Als ik zin heb in iets zoets pak ik een roze koek. Daar word ik echt niet ongezonder door.Als je het bij 1 kan houden niet nee maar bij man gAat dan het hele pak op ???? dus dAarom kopen we het even helemaal niet
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een hele gezonde chocoladetaart maken die niet in de oven hoeft. Of gezonde chocolademousse. Je maakt het met rauwe chocolade en advocado. Genoeg recepten van te vinden online.

Bv.:

http://www.culy.nl/recept ... mousse-met-raw-chocolate/



Je hebt rauwe chocoladerepen in allerlei verschillende soorten en smaakjes.

Bv. bij Chocodelic, daar hebben ze gezonde bonbons en energierepen en chocoladerepen.

http://www.chocodelic.nl/



En anders een kom magere yoghurt met gedroogd fruit of vers fruit of noten, honing.

Je hebt ook Skyr, IJslandse yoghurt, leek mij ook erg gezond.



Havermout met fruit of honing.



Sesamkoekjes met honing.



Zelf pudding maken van rabarber. Een groente die juist in mei op z'n best is. Een voorbeeld:

http://www.michellesgoodf ... arber-pudding-van-gierst/



Ik zou er haast zelf gezonder van snoepen
Vera's appelgebakje;

Fjordcracker met schijfjes appel 1 min in de magnetron, wat kaneel en zoetstof erover.

Stukjes pure (liefst 85%) chocolade op een fjordcracker even in de magnetron en uitsmeren, daaroverheen wat slagroom met zoetstof geklopt.

Aardbeien in pure gesmolten chocolade gedipt.



Er is echt veel zoetigheid te vinden/maken die gezond en koolhydraat

arm zijn. Dadels en gedroogd fruit bevatten heel veel suiker! Dadels bevatten zelfs een glucoselaagje om ze mooi te laten glimmen!
Alle reacties Link kopieren
Chocomousse is lekker inderdaad: rijp banaantje, avocado en 1-2 el cacao even blenderen, eventueel beetje lijnzaad/chiazaad toevoegen waardoor het geheel wat steviger wordt.
Alle reacties Link kopieren
Btw, noten zijn dan wel niet heel 'slank', je schijnt er wel minder trek in suiker door te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
klik
Alle reacties Link kopieren
- Appel met kaneel erover

- Banaan bakken in een koekenpan (vast niet heel gezond, maar wel lekker)

- een paar dadels

- handje rozijntjes

- waterijsje
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor een paar eetlepels magere kwark met aardbeien of frambozen!
Alle reacties Link kopieren
Suikervrije met stevia gezoete klenedropjes. Teveel laxeert dus dan hou je het vanzelf wel bij een paar.



Ik maak zelf pindarotsjes van ongezouten noten fijngehakt en 70% pure chocolade smelten. Door elkaar mixen en hoopjes op bakpapier en in de koelkast.



Handje cruslie nemen al is dat wel veel suikers maar een klein handje moet kunnen en beter dan zak chips iig.



Verder fruit, snackgroentes of nog beter....helemaal afkicken van de suiker want dan heb je de suikerbehoefte ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Pannenkoekje maken van 1 banaan, 1 ei en 1 eiwit en een beetje kaneel!
Heb je pinterest? Daar staan heel veel zogenaamde gezonde(re) lekkernijen en ideetjes op.



Dingen als vries eens rode of blauwe druiven en eet als snoepje. Frozen yogurt en fruit.



Kikkererwten uit de oven.



En ik maak wel eens zelf gekruide noten, kan zoet en kruidig.



Een eiwit, kaneel en een beetje stevia ( voor zoet) en anders eiwit en kruiden naar keuze in een grote bak doen, roeren en daarna ongezouten noten naar keuze toevoegen. Kan best flinke hoeveelheid zijn, blijft lang lekker en goed.



Oven op 80/100 graden max voorverwarmen.



Ovenplaat met bakpapier bekleden met de noten, goed verspreiden.



20 minuten bakken, alles losmaken omrollen/draaien en dan nog even max 10 minuten bakken.



Laten afkoelen en bewaren in een goede curverbak.
Pure cacao, banaan, 1 ei en havermout.



In een kommetje of grote mok doen, staafmixer erop. Misschien wat nootjes toevoegen daarna. Bakje in de magnetron zetten en 2/3 minuten op 800 w.



Soort mugcake.
Dadels

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven