Lijf & Lijn alle pijlers

Zomerslank, de tabel!

22-03-2012 15:47 477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijk topic: Zomerslank, nu of nooit

NaamLengteStartStreef+/-BMIbijz.meldaapje-ik1.6070,564, -6,5-3,5262wk weeg-pauze23-4aldente1.6480,775, -5,7-5,528eerste streef!20-6menmo1.697864, -14-625gezond verstand6-7mette1.7379,265, -14-525minder koolhydraten29-6miezemuis1.727665, -11-723al 20 kilo kwijt30-6pinguin1.787970, -9-324meer discipline10-5ris1.6494,2>90, -4-1,934diabetes11-7sciath1.758070, -10-1,726al 5 kilo kwijt18-6schaduwlicht1.5976,753, -6,7-428,5streef 70->63->537-5sproet1.749375, -18-1027gezond verstand + Wii12-7tamarara1.787871, -7+224,5medicatie11-5teacup1.6473,564, -9,5-326meer sporten30-4yagmur1.605953, -6-1,523gezond verstand1-7





Wijzigingen dikgedrukt doorgeven, in ieder geval de +/- gegevens en BMI
Alle reacties Link kopieren
idd,heb mijn toenmalige streef gehaald maar heb ondertussen mijn streef naar beneden toe bijgesteld. 65 wil ik wegen, haha
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij klopt de tabel weer, heb er geen mensen uitgegooid verder, ik laat dat maar achterwege. Tabel is klein genoeg, dus geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ah Miezemuis, dus je blijft nog even rondhangen, gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Wat gaan we goed met zijn allen! Ik ook, jump,jump, jump! -0,8kg!!!!!



Heb nu ook voor twee weken de weekmenu's binnen, zitten lekkere dingen tussen, je mag afwisselen of ruilen met maaltijden, dus dat komt goed!

Vandaag een hele grote muffin afgeslagen!!!! Rondom mij zaten ze met zijn 7-en te snoepen, het rook heerlijk, maar ik heb de verleiding weerstaan. Nu heb ik alleen wel zin om te snaaien.... Klein bakkie chips?
Alle reacties Link kopieren
Ris, leuk dat het zo lekker gaat!

Ik eet 's avonds altijd een bakje melk met vezel-cornflakes, vind het onwijs lekker, en het vervangt mijn toetje en het snaaien tegelijk.

Alleen nu zag ik laatst dat mijn favoriete merk (ah) niet meer in de schappen lag. Hoop dat het tijdelijk is, wil mijn "bakje gezondheid" (zo noem ik het altijd) niet missen!

(en die van de kellogs vind ik niet lekker...)
Alle reacties Link kopieren
Mijn god, wat is dat touwtjespringen heftig!

Nu pas voor het eerst flink de tijd om het uit te proberen, maar pfoe!

Het tempo kan nou eenmaal niet langzamer, dus het is springen of stoppen. En het tempo is stevig!



Maar wel een hele goede beweging dus, dus ik ga weer verder!



(meld we wel weer als ik buiten adem ben )
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat is snel!



Nee, ik bedacht me net dat mijn opmerking van 20-6, 14:11, niet klopt: Het springtouw telt terecht dubbel!

Ik spring namelijk twee keer per ronde van het touw, dus met een tussenhup.

Je kunt ook 1x per ronde springen, maar dan kun je me na 2 minuten opvegen, denk ik, haha!



(denk aan die boksers die je hypersnel ziet rondjes draaien met zo'n touw, dat is zwaar!)
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Sproet! Touwtje springen is hartstikke zwaar......ook maar weer een smee beginnen.



Ik zit in een dip!! Ben de afgelopen dagen alleen maar aangekomen, vanmorgen gewogen en +1,2 kilo! Echt niet te geloven, snap er NIETS van. Ben zo goed bezig maar nu weer op zelfde gewicht als een maand geleden. Kan wel huilen!

Menstruatie is het niet, ik pieker me suf wat het zou kunnen zijn. Ben de afgelopenw eken gestaag 0,4 per week afgevallen en ineens een stijgende lijn. Grrrrrrrrr...

Merk wel dat de laatste tijd mijn stoelgang wat minder goed is (lekker onderwerp he) en daardoor wat last van mijn buik heb. Zou het daardoor kunnen komen? Maar dat zou toch niet om 1,4 kilo kunnen gaan? Ik hoorde dat als je weinig vetten eet, je last van obstipatie krijgt? Heb nu gebroken lijnzaad gehaald, dat schijnt te helpen.



Is er iemand die me kan opvrolijken??? Ik werk keihard om af te vallen en nu dit.........
De sale buit: 1 koningsblauwe blouse, met rits Van achter. 1 blouse met Peter pan kraagje. De kraag, rug en manchetten zijn zwart. Van vooren isie blauw. 1 rood/ oranje kort jasje. 1 paar zalmroze sandalen. Helemaal happy! Totaal uitgegeven.... ( trom geluid) ¤ 57!!! Ik ga binnenkort meeschrijven met de vrekken topic ahaha



@ sproet,

Springtouwen helemaal top! En idd heel vermoeiend! Geen wonder dat kinderen algemeen genomen dun zijn. Die blijven springen! De hele middag door!



@ sciath,

Schoenen zijn een investering, daarom hebben we het nooit over hoevéél je erin heb geïnvesteerd. Wat voor schoenen heb je gekocht? Hoe was je vakantie?



Ik ben sinds mijn laatste post maar 0,5 kg afgevallen! Heb vandaag magere yoghurt en veel groente en fruit in huis gehaald. Geen snoepjes, chocola of andere snacks. Sporten zat er deze week niet in. Ik voel me enorm vermoeid vanwege drukte op mijn werk en prive! İk heb zowaar last Van puistjes! Zo erg was het niet eens tijdens de pubertijd!

Mijn doel volgende week is 57.8 kg wegen.
@ mette,

Je slecht stoelgang kan er idd mee te maken hebben. Dus veel vezels eten. Ik eet als ik slechte stoelgang heb all bran Van keloggs. Mijn darmen beginnen dan te werken als een fabriek inclusief het geluid. Niet eten in gezelschap, het is een beetje gênant als je medewerkers je darmen horen werken



Dus die extra 1.4 kg kan je straks door de wc spoelen! Niet de moed laten zakken!
Alle reacties Link kopieren
@mette; heb je misschien ook veel gesport? Kan ook spieropbouw zijn icm vocht vasthouden om te herstellen. Dat scheelt met gemak zoveel en kan nog wel meer zijn. Maar dat gaat er dan ook vanzelf weer af.



Zeker als het in een paar dagen is, weet je gewoon zeker dat het iets tijdelijks is, want het is onmogelijk om er 1.2 kilo aan vet bijgegeten te hebben in die tijd. Maar het is altijd wel ff superrot om te zien als je juist zo je best doet inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens ook vandaag een ontzettende berg fruit en groenten gekocht. Heb mij eens op de markt vertoond ;)



Direct een smoothie gemaakt en een salade voor avondeten (en over voor morgen). Deze week wel aardig gesport. 2 avonden hardgelopen en een keer naar werk op en neer gefietst, dus 2 uur.



Wel erg eigenlijk dat ik dit als 'goed' zie, terwijl het eigenlijk volkomen normaal zou moeten zijn...
Alle reacties Link kopieren
@ Yagmur, jij bent echt goed geslaagd!! Daar kan ik nog wat van leren. Ik koop vaak iets dat ik later in de sale weer zie hangen......! Dank voor de tip en de waarschuwing hahahaha!

Maar gebroken lijnzaad werkt ook goed! Ga de komende dagen even niet op de weegschaal staan, werkt niet motiverend nu. Gister en vandaag wel weer keurig gesport en goed gegeten, dat kan niet verkeerd zijn! Eens zal ik het weer in de kilo' s zien hoop ik maar! Maar wel fijn om ook van jullie te horen dat ik de moed niet moet laten zakken!!

@ Zazu, voor mijn doen heb ik relatief weinig gesport, "maar" 4x de afgelopen weken en weinig kracht.....maar wat je zegt is wel zo, die 1,2 kilo kan geen vet zijn gezien mijn eetpatroon....

Loop jij al lang hard? Ik wil er ook mee beginnen.....
Alle reacties Link kopieren
Depends, vroeger heb ik een paar jaar hard gelopen. Daarna wel zeker 5 jaar niet en nu weer sinds afgelopen september. En na 5 jaar niet doen, ben je dan gewoon weer een ontzettende beginner, haha :D Ik moest gewoon weer met les 1 van Evy beginnen ;)



Als je echt gaat beginnen, zorg dat je goede schoenen hebt! Qua kleding zal het allemaal wel en dat kan later nog wel, maar als je op slechte schoenen gaat lopen, kun je echt alles kapot maken en maandenlang blessures hebben. En volg een schema, ga bij een groepje of download zo'n podcast. En doe niet méér dan dat daar staat. Want juist in het begin denk je heel vaak dat je nog wel wat kunt doen, omdat dat ook zo voelt, maar dan ben je echt binnen 3 weken overbelast en lig je er maanden uit daarna. En dat heb je dus echt niet door tot het zo ver is.



Maar als je je daar gewoon allemaal aan houdt is het heerlijk. Vooral lekker in de zomer, met dit prachtige zomerweer *kuch* buiten sporten.
@zazu

Hardlopen doe ik niet maar wel spinnen, na maanden niet gespint te hebben ben ik onlangs begonnen. 45 minuten trek ik nog maar net! Terwijl ik dat 2 jaar geleden 2x 45 minuten deed, nu moet ik er niet aan denken.



Komende week ben ik van plan om echt max 1800 cal per dag te eten.



@ mette,

Ik shop meestal tijdens de sale. Ik vind het dan leuk om te berekenen hoeveel ik er niet aan heb besteed



Vandaag op een nuts en tuc koekjes na niet gesnaaid. Ben er best blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel Tuccies dan hahaha?
Wow Yagmur, da's niet slecht! Ik krijg 't standaard voor elkaar om tijdens de sale met alleen maar nieuwe collectie-kledingstukken richting kassa te lopen. Met schoenen is het deze keer wél gelukt, was speciaal naar Sacha gegaan voor de 'tweede paar -50%'-actie en heb onder meer deze:







aangeschaft. Ook nog een paar knetterhoge bruinleren sandalen met gevlochten T-strap, maar die staan niet meer op de site. Praktisch: nee, maar ze staan geweldig en ze kunnen mijn nieuwe scharrel ten zeerste bekoren (=extra workout ahah) ;)



Afgelopen week vreselijk lui geweest, afgezien van die paar baantjes in het zwembad en een beetje aangekomen... Wel lekker bruin geworden! Vanaf morgen weer aan de slag. Even flink groenten inslaan, daar snak ik echt naar inmiddels Mijn voedselpatroon is waardeloos tijdens vakanties. Maar ik merk dat m'n lijf begint tegen te sputteren, ik wil hardlopen en gezond eten! Positieve ontwikkeling, dacht ik zo



Mette, ik had ook geregeld last van m'n darmen (obstipatie), maar sinds ik inderdaad 's ochtends een schep lijnzaad door m'n yoghurt doe is het allemaal veel regelmatiger Wel flink balen zeg, maar goed, het kan zoveel redenen hebben!
Alle reacties Link kopieren
Pfff, het lukt me even echt niet allemaal...

Van de week echt wel tijd gehad om te sporten, maar de bank zat veel te lekker...



Ben benieuwd wanneer ik weer op de weegschaal durf te gaan staan...



En het is ook funest voor mijn ritme, als ik niet sport, ben ik 's avonds niet moe genoeg om te gaan slapen, waardoor ik te laat naar bed ga, niet uitgeslapen ben en dus geen fut meer heb om te sporten de volgende dag... Hallo, vicieuze cirkel...



*schopt zichzelf onder haar achterwerk*
Alle reacties Link kopieren
Heb het gedurfd!

Net niet op de bank gaan zitten nadat de kinderen naar bed gebracht waren, maar meteen sportkleding aan en Wii aangezet.

Durfde bijna niet te kijken...

Had mezelf een kilo marge gegeven, alles onder de 86 was goed.



Rappaaappaaaa.... 83!!!!!

Ben gewoon weer 2 kilo kwijt!

Zonder sporten!

Gezond en regelmatig eten doet blijkbaar zoveel voor mijn lijf!



Ben nu op mijn lichtst sinds 7 jaar.



En, bedenk me nu: Mijn eerste streef gehaald!!!!

-10!!!!!



Zou bijna taart gaan halen, hahaha!!



Nu nog -8 (75 kilo) en mijn BMI zit op 25.

Dat is dus streef nummer twee.



*doet rondedansje*
Alle reacties Link kopieren
Wow gefeliciteerd Sproet! Enne, als je door dat sporten spieren hebt gekweekt, verbranden die meer he, dus dan val je 'vanzelf' af. Moet je alleen wel zorgen dat ze er blijven ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja, heb na het wegen ook nog 35 minuten met de Wii gesport, ging wel lekker!

Springtouw heeft inmiddels bewezen waarom hij maar 2,99 kostte: hij draait steeds op, dus van een recht touw krinkelt hij op als een telefoonsnoer... Hmmm....



En Zazu, je hebt helemaal gelijk, dus ik ga er voor zorgen dat mijn spieren er blijven!



Vind het ook zo leuk trouwens, vorige week van twee schoonfamilie-leden de vraag gekregen of ik iets nieuws aan had, ik zag er zo leuk uit.

En beide keren toch echt iets aan dat ik al meer dan een jaar, zo niet veel langer heb.

Maar blijkbaar zien ze iets aan me dat anders is, maar kunnen ze hun vinger er nog niet opleggen.



Alle reacties Link kopieren
Sproet, wat goed! Ik ben na m'n drukke studie periode ont-zet-tend lui geweest wel redelijk netjes gegeten (1x pizza), maar verder salades of andere niet al te zware maaltijden. Alleen steekt m'n zwakte voor chips nog te vaak de kop op.. Net ook weer een schaaltje op, welke net wat voller zat dan anders, "want de zak was praktisch leeg erna".



*zucht*



Even een dip! Ben benieuwd wat de weegschaal morgen zegt..
Alle reacties Link kopieren
Menmo, is het voor jou mogelijk om gewoon geen chips meer in huis te halen?

Hier sinds dag 1 geen chips meer gekocht, en op 1 handje na op een verjaardag laatst ook echt niet meer gegeten.

En gek genoeg, zo lekker als ik het eerst vond... ik mis het geen seconde!
Alle reacties Link kopieren
Sproet, wat goed zeg!!!!! Wow, -10 kilo! Bij iedere kilo zie ik altijd letterlijk een zak suiker voor me en dat maal 10 ben je kwijt! Echt veel! Als dat niet motiverend is! Dat touwtje springen is volgens mij ook echt super effectief!



Ik ben ook helemaal blij! Geen obstipatie meer hihi (wat een lepeltje lijnzaad per dag niet al kan doen), dus dat extra gewicht kwijt plus deze week 1,4 kilo! Ik ben echt verbaasd! Ben nog nooit zoveel in een week afgevallen (maak me bijna zorgen dat het wel een beetje veel is, het is ook nooit goed!) Maar heb gewoon gezond gegeten en lekker gesport. Zo ook weer krachttraining! Heb dus mijn eerste doel behaald: -5 kilo joepie!



Sproet, ik herken wat je schrijft over chips. Ik heb dat altijd met brood gehad: ik at zoveel brood op een dag. Nu 2 op een dag (en soms 4) en ik mis het verder niet. Ook merk ik dat 's avonds en na het sporten eiwitten eten bij mij heel effectief is. Dus dat houd ik nog even vol! Moet ook nog cms meten vandaag, ben benieuwd hoeveel cms ik kwijt ben!



Dus voor de tabel:



74,2 kilo

-1,4

bmi 25

(trouwens sproet, mijn streefgewicht is 65 kilo ;)
Alle reacties Link kopieren
Menmo, helpt het niet om voor jezelf een mini verpakking in huis te halen? Ik haal soms 1 zakje chips (echt zo'n kleintje he) en geniet daar van. Op is dan op! Ik ben niet echt gek op chips, maar als ik zo'n zak in huis heb en ik voor de tv zit ga ik vanzelf eten.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven