Lijf & Lijn alle pijlers

Zomerslank, de tabel!

22-03-2012 15:47 477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijk topic: Zomerslank, nu of nooit

NaamLengteStartStreef+/-BMIbijz.meldaapje-ik1.6070,564, -6,5-3,5262wk weeg-pauze23-4aldente1.6480,775, -5,7-5,528eerste streef!20-6menmo1.697864, -14-625gezond verstand6-7mette1.7379,265, -14-525minder koolhydraten29-6miezemuis1.727665, -11-723al 20 kilo kwijt30-6pinguin1.787970, -9-324meer discipline10-5ris1.6494,2>90, -4-1,934diabetes11-7sciath1.758070, -10-1,726al 5 kilo kwijt18-6schaduwlicht1.5976,753, -6,7-428,5streef 70->63->537-5sproet1.749375, -18-1027gezond verstand + Wii12-7tamarara1.787871, -7+224,5medicatie11-5teacup1.6473,564, -9,5-326meer sporten30-4yagmur1.605953, -6-1,523gezond verstand1-7





Wijzigingen dikgedrukt doorgeven, in ieder geval de +/- gegevens en BMI
Alle reacties Link kopieren
quote:mette schreef op 29 juni 2012 @ 10:05:

Sproet, wat goed zeg!!!!! Wow, -10 kilo! Bij iedere kilo zie ik altijd letterlijk een zak suiker voor me en dat maal 10 ben je kwijt! Echt veel! Als dat niet motiverend is! Dat touwtje springen is volgens mij ook echt super effectief!



Ik ben ook helemaal blij! Geen obstipatie meer hihi (wat een lepeltje lijnzaad per dag niet al kan doen), dus dat extra gewicht kwijt plus deze week 1,4 kilo! Ik ben echt verbaasd! Ben nog nooit zoveel in een week afgevallen (maak me bijna zorgen dat het wel een beetje veel is, het is ook nooit goed!) Maar heb gewoon gezond gegeten en lekker gesport. Zo ook weer krachttraining! Heb dus mijn eerste doel behaald: -5 kilo joepie!



Sproet, ik herken wat je schrijft over chips. Ik heb dat altijd met brood gehad: ik at zoveel brood op een dag. Nu 2 op een dag (en soms 4) en ik mis het verder niet. Ook merk ik dat 's avonds en na het sporten eiwitten eten bij mij heel effectief is. Dus dat houd ik nog even vol! Moet ook nog cms meten vandaag, ben benieuwd hoeveel cms ik kwijt ben!



Dus voor de tabel:



74,2 kilo

-1,4

bmi 25

(trouwens sproet, mijn streefgewicht is 65 kilo ;)en het belangrijkste: totaal afgevallen: -5!!
Alle reacties Link kopieren
eigenlijk deze week dus -2,6 afgevallen bedenk ik me nu ineens, alles dankzij lijnzaad
Alle reacties Link kopieren
eigenlijk deze week dus -2,6 afgevallen bedenk ik me nu ineens, alles dankzij lijnzaad
Alle reacties Link kopieren
Wow, Mette, wat een verschil ineens!

En 5 kilo kwijt, super!!!

En dan ook nog eens op de goede grens met je BMI!
Alle reacties Link kopieren
Ben ook echt blij Sproet! Ben jij al een beetje bekomen van de schrik, van je goede resultaat dat je niet nu al verwacht had? Nou, ik loop met mijn hoofd in de wolken hahaha!



Vanochtend heb ik ook heerlijk getraind: eerst kracht (schouders en armen), buik en daarna 30 minuten crosstrainer,lekker gezweet weer! Mijn volgende doel heb ik gezet op 72, 2; dat zijn -2

kilo's en is een bmi van 24. 3e doel is onder de 70. Bij mij helpen die kleine tussendoelen echt het
Alle reacties Link kopieren
beste ;-)!
Alle reacties Link kopieren
Zo! Wat goed Sproet en Mette! Wauw!!!! Ik ben trots op jullie!



Ik was van de week niet afgevallen, maar gelijk gebleven. Dat viel me niet tegen, ik had zaterdag een BBQ en zondag een etentje.

Gisteren weer een etentje, waar ik zalm vooraf heb gegeten, soep (wel gebonden) en carpaccio (voorgerecht als hoofdgerecht), geen brood genomen en mijn toetje heb ik afgegeven Paar gebakken aardappeltjes, moet toch koolhydraten eten en veel water gedronken.

Ben me alleen "te buiten" gegaan aan de baileys met slagroom (zo'n klein borreltje naast de koffie dus geen liters!)



Verder heb ik geen lekkere dingen voor onszelf in huis. Van de week op mijn werk verjaardag gevierd met de klas, toen heb ik 1 zakje chips gegeten, de rest wat over was, heb ik meegeven aan mijn stagiaire.

Het valt me op hoe redelijk makkelijk ik het vind om dingen te laten staan of af te slaan (deze week dus: gebak, cake, diverse chocolaatjes, dat heerlijke toetje van gisteren). Kun je nagaan als ik dat allemaal op zou hebben gegeten!



Het sporten gaat ook goed, ik zit er soms wel met een lage suiker, dus dat is even vogelen; maar ik ben nu 5x geweest en had ma-di-wo-do al 10 eh minder insuline nodig dan normaal! En ook dat is een mooi bij effect (zeker omdat mijn suikers dus ook lager zijn). Ik moet wel even gaan bellen met mijn diabetesverpleegkundige om te overleggen wat ik het beste wel/niet kan doen voordat ik ga sporten. Mijn suiker daalt heel snel van het sporten (maakt niet uit of het kracht of conditie-training is) en als hij te laag is, mag ik niet sporten en daar baal ik dan van!



Ik heb pas trouwens zitten kijken wat een gezond gewicht zou zijn voor mij ; 65 kg! Nou... in geen 65 jaar denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,



Jullie zijn goed bezig!



Vandaag weer gewogen.

Gewicht nu: 69.0

min 7 kilo

BMi 23,3



Sinds september 2011 nu dus 27,6 kilo afgevallen. Ik loop nog niet naast mijn schoenen maar het scheelt niet veel, haha

Mensen dieme een tijdje niet gezien hebben weten niet wat e zien zeggen ze.



Zet em op he, allemaal!
Alle reacties Link kopieren
-7, ook al zo'n top-resultaat!

En -27,6 is helemaal fantastisch!



Ben benieuwd of ik ook ooit kan zeggen dat ik 18 kio ben afgevallen, of meer zelfs!

Vandaag en gisteren ook weer opmerkingen gehad, zo leuk!

En miezemuis, kan me indenken dat dat bij jou ng 3x zo veel is!

Super!
Wow wat een vorderingen allemaal! Na weken stilstand is denk ik iedereen wel afgevallen!



@sproet, leuk die complimenten van je familieleden! En van dat springtouw! Wel gewoon door blijven springen voor de volgende 10



@ mette, dus die 1.4 kg heb je met behulp van lijnzaad door de wc gespoeld! Hier gaat het ook weer de goede kant op! Darmen werken dagelijks. En mijn buik is platter. Ik voel me nu al veel beter in mijn vel zitten.



@ris

Wow dat je zoveel dingen heb kunnen afslaan! Echt super goed van je.

En die 65kg komt sneller dan je denkt! Keep up THE good work!



@miezemuis, wooooooow. Staande ovatie voor jouw en heel veel respect.





Trouwens, van de week Was ik uit eten met vriendinnen die ik al een tijdje niet had gezien. Een ervan heeft twee kinderen en die vertelde trots, en terecht dat ze weer netjes 55kg woog. Ik schaamde me een beetje. Ik heb geen kinderen woog 59kg. Ooops! Maar het is wel weer een extra motivatie om weer goed af te vallen!



Omdat ik alles via mobiel schrijf kan ik het helaas niet vetgedrukt erbij zetten ik weeg nu 57.5kg :-)))



Sportplan voor aankomende week. Ma-di-do spinnen + 15 minuten de buikspieren. En hele week weer gezond en max 1800 cal eten! Doel volgende week is de 56kg zien. We kunnen het!
Correctie de 6 van de 56kg zien. Of het nu 56.9 of 56.0 is maakt niet zoveel uit
Alle reacties Link kopieren
Yagmur, de laatste keer dat ik 59 kilo woog, zat ik geloof ik in de brugklas... Dus jij hebt niks om je voor te schamen, kinderen of niet!



En 57,5 al, netjes!
He sproet,



Ik weet dat ik me nergens voor hoef te schamen, toch Kreeg ik dat gevoel. Gelukkig is er niet naar mijn gewicht gevraagd.



Ik heb geen idee hoeveel ik woog in de brugklas, maar meer dan 48kg kan het niet zijn geweest. Maat 34 broeken waren toen veelste wijd.



Ik had vandaag nog een verjaardag van een neefje. Maar dat heb ik goed volgehouden. Alleen de cake gegeten



Vandaag gegeten

1 tosti met jonge kaas ( gemaakt van 1 botherham) en wat fruit toe.

Diner: puntje pizza. En watermeloen.

Verjaardag: cake en een half mini zakje m&m. Voor de rest thee zonder suiker



Kwa calorie inname zit ik dus rond de duizend. Niet gesport alleen wat huishoudelijke klusjes. Ben dus dik tevreden. En ik heb geen honger.
Alle reacties Link kopieren
Yagmur, heb je voor het avondeten alleen maar 1 tosti gegeten, met wat fruit?

Dat is wel heel weinig!

En een puntje pizza is ook niet echt een diner...

Ik mis vezels en groente, en eventueel zuivel.



Zo val je wel af, maar kom je daarna als een jojo weer aan...

Ook is 1,5 kilo in de week afvallen heel veel... Ik zit gemiddeld op 0,5 per week.



Maat 34, haha, die heb ik nooit gekend. Ik ben van kindermaten direct overgestapt op 38/40...

En langzaamaan naar de 44/46 gegroeid...

Nu weer op 42/44, dus het begint ergens op te lijken!
@ sproet



Wat ik hierboven heb beschreven is echt alles wat ik heb gegeten.



Ik ben nooit een goede eter geweest, dus tweede keer opscheppen doe ik daarom ook zelden. Wat ik wel eet en in grote hoeveelheden is chocola. Heerlijk. En dat laat ik nu staan



Zondag is ook niet mijn beste dag kwa eten. Ik eet omdat ik weet dat ik moet.



Ik heb nu alle berichten in deze topic gelezen, en ik verbaas me over de hoeveelheden. Van sommige eetlijstjes hier doe ik 2 dagen over :-o



Bij mij is mijn liefde voor chocolade en redbull de grote boze wolf. Als ik dat laat staan dan vliegen de kilo's eraf.



Wow sproet 1 kledingmaat afgevallen dat is veel! Alle kleren die te groot komen moet jouw wel een super goed gevoel geven.

Ik heb nog kleding van 6 jaar terug waar ik nu te dik voor ben. Ze komen geeneens over mijn heupen ahahahha allemaal te klein uitgevallen maar 34. Maar daar wil ik ook niet meer inpassen. Toendertijd dachten veel mensen dat ik anorexia had. Dat vond ik zo erg!



Met veel plezier heb ik me naar een maat 34 gegeten mbv chocola. En met net zoveel plezier naar maat 36. Maar de 36 was niet gepland :( Deze was toen ik hier begon te posten erg strak en kreeg ik een zwembandje.

Nu zitten ze wel weer beter.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook helpt bij afvallen is juist meer, beter en met meer regelmaat eten. De motor (spijsvertering) moet aan het werk blijven dus stop je er om de 2 uur (ongeveer) wat benzine in. Maar dan wel gezond natuurlijk! Veel fruit, groenten, af en toe een rijstwafel of cracker en dat naast de gewone maaltijden. Ik eet me soms ongans, maar val toch af.



Ga nu maar eens voor de lunch zorgen, kids krijgen knakworstjes, ik neem een broodje met gezonde dingen. Zin in dat broodje, al weken niet gehad!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat gaat iedereen goed!

Hier in afgelopen 2 weken blijkbaar toch nog 2kg kwijt, dus sta weer op een -4.5 kg

Toch nog een sprankeltje hoop weer



Heb vanmorgen ontbeten met 2 meergranen crackers met kaas (wel 48+), en rond een uur of 10 een halve eierkoek op (zo'n grote van de jumbo, dus na een halve heb ik echt genoeg!)



Ik zit nu aan mn lunch, een italiaanse bol met 1 helft kruidenkaas van philadelphia, en de andere helft een gekookt eitje. Alleen ben ik nu halverwege en moet ik echt even pauzeren, zo veel vult het!

Ik heb mijn oude Sonja Bakker boek weer eens afgestoft, en daar wat recepten uitgehaald, staat er ook 1 in voor een soort cake, dus ga die vanmiddag proberen te maken

Merk namelijk dat veel van ons avondeten ook behoorlijk calorierijk is, veel pasta's en aardappelen, dus heel veel koolhydraten. Ga die nu ook proberen te minderen.

Vanmorgen met de boodschappen bewust geen chips etc gehaald, vriendlief moet ook maar even zonder Deze week een strenge week, want vriendlief is volgend weekend jarig dus dan "trakteer" ik mezelf op wat lekkers

Nog 2 weken tot ik op (een actieve) vakantie ga, hoop dat ik toch nog de -6 kg kan halen!

Mijn sportrooster voor deze week:

Vanavond BodyAttack, morgen BodyCombat, woensdag rust, donderdag Spinning XL (1,5 uur) en vrijdag een uur kracht en hardlopen. Ben benieuwd, heb er iig weer oprecht zin in!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en heb een lading fruit in huis gehaald, dat wil je niet weten
Wow menno,



Je hebt er echt zin in! 2 kilo eraf, een lading fruit, voldoende on een weeshuis mee te voeden en 4x sporten deze week! Hier wil ik wel een staande ovatie geven! De volgende twee kilo ben je tegen vriends verjaardag echt wel kwijt!



Hou vol!
Wat een positieve geluiden hier! Wat fijn, ik kan wel een opkikkertje gebruiken. 't Valt me niet mee om weer een beetje in een goed ritme te komen na m'n vakantie. Vorige week was zowel op sport- als op eetgebied waardeloos en volgens mij ben ik er helemaal lusteloos van. Gister mezelf een schop onder m'n voluptueuze achterste gegeven en me helemaal te buiten gegaan in de sportschool. Ik kan m'n borden niet meer terugzetten waar ze horen (bovenste plankje in de kast? Vandaag niet ) wegens de spierpijn, maar ik voel me ontzettend bevredigd. Gister en vandaag lunchsalades mee naar m'n werk gehad en voor morgen heb ik een groentequiche/soufflee-achtig taartje gemaakt. Ik moet eerlijk toegeven dat 't me veel beter smaakt dan de 'snelle' maaltijden van vorige week (geen zin om te koken) en dat het toch echt wel loont om er even de tijd voor te nemen. En dat weet ik ook heus wel, maar ja, ritme he...



Keep up the good work, ladies En dikke pluimen! Jullie zijn een ware inspiratie <3
Alle reacties Link kopieren
Sciath, hou vol! Goed dat je het weer oppakt en dat je direct voelt dat het weer beter gaat. Dikke pluim dus ook voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb volgens mij ein-de-lijk de knop gevonden en die omgezet! Gister allemaal lekkers afgeslagen, vandaag op m'n werk een grote glacé koek afgeslagen en 's middags wilde m'n baas voor iedereen schepijs gaan halen - ook afgeslagen!



In huis al de hele week geen chocolade meer op, behalve 1x op brood om niet helemaal te ontzien, en ook geen chips meer, en heb er ook helemaal geen zin meer in!

Sportschema tot nu toe gehandhaafd, dinsdag zelfs nog vantevoren op een spinning fiets gezeten voor zo'n 20 minuten. En vandaag dan die XL les, 1,5 uur spinning, werkelijk heerlijk! Morgen of hardlopen en kracht, of nog een les bodyattack

Ben benieuwd naar weegschaal morgenochtend!
Alle reacties Link kopieren
Go Menmo!

En wat zei de weegschaal?



Sciath, lastig is het soms, he?

Klinkt alsof je weer op de goede weg zit!
Alle reacties Link kopieren
Yes!

Deze week: -1.5 kg

In totaal: -6 kg

BMI: 25.2
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zonet nog "lekker" wezen rennen. Heb nog spierpijn van de training van woensdag.... Maar goed, ik heb het gedaan en dat was de bedoeling; we moeten eigenlijk 3x hoog intensief sporten; 2x op de sportschool en 1x thuis. Als dat niet lukt, moet ik eigenlijk 2x een uur wandelen, maar ja daar heb ik helemaal geen tijd voor!



Ik was in elk geval afgevallen: - 3 ons.Sproet; hou jij het nog bij?

Volgens de sportschool nu in totaal -1,8 kg

BMI 34!!!!

Ik had niet gedacht dat er wat af zou zijn, moest ongesteld worden en vanwege de hitte had ik zulke dikke poten van het vocht... dat moet komende week beter zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven