Lijf & Lijn alle pijlers

Zomerslank, de tabel!

22-03-2012 15:47 477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijk topic: Zomerslank, nu of nooit

NaamLengteStartStreef+/-BMIbijz.meldaapje-ik1.6070,564, -6,5-3,5262wk weeg-pauze23-4aldente1.6480,775, -5,7-5,528eerste streef!20-6menmo1.697864, -14-625gezond verstand6-7mette1.7379,265, -14-525minder koolhydraten29-6miezemuis1.727665, -11-723al 20 kilo kwijt30-6pinguin1.787970, -9-324meer discipline10-5ris1.6494,2>90, -4-1,934diabetes11-7sciath1.758070, -10-1,726al 5 kilo kwijt18-6schaduwlicht1.5976,753, -6,7-428,5streef 70->63->537-5sproet1.749375, -18-1027gezond verstand + Wii12-7tamarara1.787871, -7+224,5medicatie11-5teacup1.6473,564, -9,5-326meer sporten30-4yagmur1.605953, -6-1,523gezond verstand1-7





Wijzigingen dikgedrukt doorgeven, in ieder geval de +/- gegevens en BMI
Lekker bezig Menmo en Ris B)



Sproet: ik denk het wel, vandaag ben ik weer terug op m'n pre-vakantiegewicht Wat een weekje lekker actief en gezond eten al niet kan doen
Alle reacties Link kopieren
Weer even ene berichtje van mij, straks ga ik even bijlezen! Ben benieuwd hoe het met iedereen gaat! Ik ben deze week niets afgevallen helaas. Ik was ook ongesteld afgelopen week.

Wat ik nooit snap: als ik ongesteld moet worden/ben, gaat mijn gewicht altijd omhoog wat op zich logisch is. Na menstruatie herstelt gewicht zich weer tot hetzelfde gewicht als voor mijn menstruatie. Maar wat ik dus zo gek vind, is dat ik dan dus nooit afval, hoe hard ik ook train of goed op mijn eten let. Die week is altijd een verloren week......dat is toch gek? .
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies, ik ben terug van vakantie, dus weer eens even hier aanwippen. De schade was 2 ons vanmorgen, dus niks. Dat voelt wel goed. Heb af en toe een ijsje gehad en veel meer alcohol, maar ben ook 3 keer wezen hardlopen die week, dus dat heeft het blijkbaar gecompenseerd



Yagmur, ik ben niet zo'n fan van het kritiek leveren op iemands gekozen dieet, maar bij jou schrok ik toch even. Jouw lijstje en <1000 Kcal maakt je lichaam helemaal kapot. Het kan het lichaam niet gezond houden en bouwen met 1 puntje pizza en 1 boterham met kaas op een dag met wat watermeloen. Dat is onvoldoende om je gewone voedingsstoffen binnen te kunnen krijgen. En elke dag gaan er cellen kapot die ook weer opgebouwd moeten worden. Nu moet je het helemaal zelf weten, maar je hebt maar 1 lichaam he, dus wees er zuinig op. Ik schrok gewoon echt. Natuurlijk kan zoiets een keer voorkomen, dus ik weet niet of het een normale dag is of niet, maar toch.



En mette, ik heb geen enkel idee, ik ben al 12 jaar niet meer ongesteld geweest, hehe. Nu ben ik wel gestopt met mijn prikpil, dus binnen 6 maanden moet ik er weer aan geloven, dus ben benieuwd dan.



Verder gaan jullie allemaal goed zeg! Ook allemaal (weer) aan het sporten. Ik ga ook weer verder in mn normale ritme nu hoop ik
@ zazu

Voor mij is dieeten geen chocola, koekjes en redbul. Zonder al die snacks eet ik idd Weinig. Bij mij op het werk hebben ze het ook altijd vreemd gevonden dat ik uberhaupt op mijn benen kan blijven staan. Laat staan dat ik als een losgelaten projectiel van de ene taak naar de andere ren



Een dieet dag voor mij ziet voor mij uit:

O: broodje met beleg

L: broodje en een bakje yoghurt

À: bord rond de 300 gram voedsel. of soep met een beetje brood. En fruit.

Van komaf ben ik Turkse en eet dan ook veel Turks. Turks koken is simpel koken zonder vette sausjes.



Ik begrijp best dat voor veel mensen het eten dat ik dagelijks eet, erg weinig lijkt. Als ik heb gesport eet ik altijd wel erna. Puur omdat ik dan honger heb gekregen



Voor de rest heb ik deze week dieet aan de wilgen gehangen. Dus redbull en chocola in overvloed gedronken en gegeten. Gewicht is hetzelfde gebleven.



Volgende week ven ik van plan om eerder naar bed te gaan. Ik voel me laatste tijd oververmoeid. Komt veelal door mijn werk. Ik heb wrijvingen met mijn baas. Ze willen allemaal super mooie cijfers zien. Die ze van mij krijgen.



Resultaat: directeur vraagt aan mijn afdelingshoofd waarom ik betere cijfers heb dan hijzelf. Waarop mijn afdelingshoofd als een reactie laatste paar maanden zıch met mijn klanten bemoeit, mij instrueert hoe ik met mijn klanten moet omgaan, en hoe ik dat moet aanpakken. Allemaal op de email met cc aan de directeur. Die mij dan vraagt wat er aan de hand is. Ik wil de afdelingshoofd nog de directeur moeilijk maken. Maar ik voel me er niet prettig bij.
@mette,



De tweede week na je menstruatie ben je dan 'ineens' veel afgevallen?



Bij mij is het precies zo. De week van de menstruatie houd ik veel vocht vast. Waardoor ik denk ow jee en veel ga sporten en op mijn eten let. Na de menstruatie ga ik langzaam naar de pre menstruatie gewicht en de tweede week val ik ineens veel af. Misschien is het bij jouw net zo?
@menmo



Nog even en je zit op het gezonde BMI!



@ ris

Pluim voor jouw! Je gaat erg goed! Hup baar de BMI 33!
Alle reacties Link kopieren
OK, prima. Ik vind je 'gewone' lijstje dan weer vrij normaal hoor. Mss iets weinig inderdaad, ook die 300 gr avondeten als daar al 200 gram groenten in zit, maar goed, iig niet meer zo schrikbarend ;) Dat is al bijna het dubbele van dat ene lijstje hierboven.
Alle reacties Link kopieren
300 gr avondeten? klinkt als heel weinig.... ik eet idd 200 gr groenten, 100 gr vlees en aardappelen of pasta, wat toch ook al gauw op 100 gr komt. En dan nog yoghurt na, maar dat eet ik vaak rond een uur of 8 of als ik 's avonds terug kom van het sporten.



Ik heb net 3 pindarotsjes gesnaaid.... ook fruit hoor, maar ik MOEST die pindarotsjes eten.

Van de week bij een oud collega wezen eten en dat ging met het avondeten nog wel goed, maar daarna kwamen er toastjes, olijfjes, nootjes op tafel en ik kon er niet vanaf blijven.... Ik heb het zelf gewoon niet in huis, dus is de verleiding er ook niet. Soms kan ik de verleiding weer staan, maar nu dus niet.

Nou ja... jammer dan



Vanmorgen wel ontbeten met yoghurt en muesli (en lijnzaad, maar ik merk daar nog niet heel veel van), dus dat compenseert weer wat. Deze week nog twee keer sporten en dan gaan we op vakantie, dat wordt pas lastig...
Alle reacties Link kopieren
Poe, weinig hoor, yagmur! Kijk je wel uit? Als je te weinig eet heb je ook kans dat je juist niet afvalt hè, dan gaat je lichaam "sparen"..



Hier vanavond heerlijk gezond zelf een courgettesoep gemaakt, verbazingwekkend lekker! Inhoud: 2 courgettes, een sjalotje, een teen knoflook, wat olijfolie, peterselie en groentenbouillon! Daarna gepureerd, wat rijst doorheen gaar laten koken en nog een keer met de staafmixer er doorheen. Zo ontzettend lekker! En vooral vullend!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker menmo! Mijn moeder maakt ook altijd courgettesoep, om je vingers bij af te likken!
Alle reacties Link kopieren
Menmo, die soep klinkt erg lekker! Ga ik vanavond maken!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak de soep inderdaad bijna precies zo, maar dan zonder de rijst en met een gele paprika. Door deze post denk ik dat ik die ook maar even ga maken vanavond, want ik zocht nog iets simpels om even een berg groenten binnen te krijgen. En dit lijkt me wel geschikt :D



Ik sta ondanks dat ik niet ben aangekomen in de vakantie ook al wel 3 weken ontzettend stil. Dus ik ga er weer eens even wat meer werk van maken. Over met de zomerse lekkernijen en etentjes en terrasjes en weer terug naar het drukke werkende leven inclusief het daarbij behorende eten ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer 0,5kg afgevallen! Op een onsje na mijn eerste streefdoel van -2kg gehaald! Jippie!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Zo, ben ik weer eens achter een fatsoenlijke computer, dus ga weer aan de tabel!



Kom straks verder lezen en reageren!
Alle reacties Link kopieren
Ris, wat ga je lekker!!!

Je motivatie klinkt ook super goed!



Maarre, ik snap hem even niet meer: op 6-7 ben je 1,8 kilo afgevallen, op 11-7 weer een halve kilo meer, maar zit je op een ons na op -2?

Ik ben de draad even kwijt...

(Of is dit hogere wiskunde? )



Courgettesoep is lekker!

En ik heb zaterdag spinazie-soep gemaakt!

Nou lust ik zelf geen spinazie, maar vond dit zowaar goed te eten! (En de mensen in dit huis die wel spinazie lusten, vonden het zelfs heerlijk!)

Doodeenvoudig:

Fruit een ui met wat kruiden (ik heb oregano en basilicum gedaan). Voeg stap voor stap 500 gram verse spinazie toe (wacht even tot het slinkt, dan weer een handvol). Halverwege die 500 gram voeg je 2 gehakte tenen knoflook toe.

Als alles geslonken is voeg je een halve liter bouillon toe (oftwewel: 1 bouillonblokje en een halve liter water), en laat het een paar minuten koken.

Dan de staafmixer er in en pureren tot een gif-groene gladde soep.



Doe in een kom een eetlepel creme-fraiche, en doe daar de soep op.

Lekker met een gekookt ei er op en wat pijnboompitjes!
Alle reacties Link kopieren
Moet even mijn excuses aanbieden aan Tamarara trouwens, haha!

Heb gewoon vanaf dag 1 jouw naam verkeerd gespeld!

(Heb je consequent Tamamara genoemd, zo stond je zelfs in de tabel!)

Bij deze gerectificeerd!



O ja, en ik kan officieel melden dat ik maat 42 heb!

Er gaat een halve klerenkast voor me open!

Er passen broeken die al jaren werkeloos in de kast lagen, bloesjes gaan weer fatsoenlijk dicht en ik moet helemaal omschakelen bij het winkelen.

Sproet is blij!!

(Laatste keer maat 42 is volgens mij langer dan 10 jaar geleden... Wow!)
Alle reacties Link kopieren
V[quote]Sproet schreef op 12 juli 2012 @ 14:44:

Ris, wat ga je lekker!!!

Je motivatie klinkt ook super goed!



Maarre, ik snap hem even niet meer: op 6-7 ben je 1,8 kilo afgevallen, op 11-7 weer een halve kilo meer, maar zit je op een ons na op -2?

Ik ben de draad even kwijt...





Ik weet het ook niet mss was mijn startgewicht toen ik hier begon anders dan bij de sportschool. Daar ben ik nu in totaal 1,9 kg afgevallen, komend vanaf 94,2. Daar weeg ik nu dus 92,3 en mijn nieuwe streef voor over 4 weken is 90,3.

Zal zo eens in de tabel kijken.





Soep waarbij een staafmixer gebruikt moet worden, vermijd ikmhet liefst.... Wordt zooi
Alle reacties Link kopieren
@ sproet, een kleine ieniemienie aanpassing voor de tabel: ik ben 5 kilo afgevallen, ik kwam van 79,2 en nu 79,2 hihihi, ziet de tabel er meteen mooier uit



en.....wat een fantastisch resultaat voor jou! Proficiat!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:mette schreef op 12 juli 2012 @ 15:59:

@ sproet, een kleine ieniemienie aanpassing voor de tabel: ik ben 5 kilo afgevallen, ik kwam van 79,2 en nu 79,2 hihihi, ziet de tabel er meteen mooier uit



en.....wat een fantastisch resultaat voor jou! Proficiat!!!We zijn allemaal in de bonen zie ik
Alle reacties Link kopieren
hahaha ris, inderdaad! Ik moet ook niet werken en forummen tegelijk hahaha! ik bedoel van 79,2 naar 74,2 hihi
Alle reacties Link kopieren
even een update: gewicht hetzelfde, maar in één week weer 1 cm minder heup, taille, borst, joehoeeeeeeeee :-)!!
Alle reacties Link kopieren
volgens mij heb ik trouwens een nieuwe verslaving.......sporten!!

Heb vandaag zelfs 2x gesport, echt te erg toch?!
Alle reacties Link kopieren
wij gaan zondag op vakantie en ik heb mijn sportspullen ingepakt, inclusief mp3 speler met daarop 12 lessen van Start to Run.

daarnaast ook de weekmenu's die ik van de dietist heb gekregen, het moet wel goedkomen zo he!
Alle reacties Link kopieren
wat goed ris! ga je naar een heel warm land? fijne vakantie alvast!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Ris. Vergeet de oplader voor je MP3 niet ;)



Ik heb gisteren ook weer hardgelopen. Het ging niet goed. Was al erg vermoeid, dus had enorme moeite om het vol te houden en mn hartslag lag erg hoog. Uiteindelijk wel training helemaal afgerond, dus dan voel je je achteraf al weer een stuk beter ;)



Vandaag lekker niks. Heb toch rustdag en het weer is echt dramatisch. Als het maandenlang alleen maar regent (OK, op die ene mooie week in mei na...) word ik daar echt down van. Met dit soort weer krijg ik eerder een zomerdepressie dan een winterdepressie, want ik verlang echt zo naar wat mooie weken.



Mss vanavond eens even wat filmpjes op youtube zoeken om toch een beetje wat te doen of mn Wii eens uit te kast trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven