Lijf & Lijn alle pijlers

Zomerslank: nu of nooit wie doet mee?

27-02-2012 09:33 557 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



De titel zegt het eigenlijk al, ik ga vandaag beginnen met de lijn om deze zomer nou eens een beetje slank door te komen.



Nadat ik me vorig jaar zomer enorm heb geergerd aan mijn figuur als ik bv naar het strand moest had ik me voorgenomen om dat dit jaar anders te doen. Werd vandaag wakker met het idee nu of nooit! en het wordt NU!



Wie gaat ook afvallen of is al bezig en wil daar hierover mee praten, het lijkt me gezellig!



Groetjes Mylo





NaamLengteStartStreef+/-BMIbijz.aapje-ik1.6070,560,527,5richtlijnen diëtisteadah1.72656122aldente1.64807529,5blessureananasx1.7277,771,2baan1.78756823,5Sonjabeer1.6362,55923,5gestopt met roken, sportschoolbeschuitje1.67625622rustig aanbroken1.6372?6327?sportschooldaatje1.75656221amber albardadragonmom1.70706524-vet en zout +sportschoolevelynv1.7574/78na het weekendfleur1.78103,59032,5BED gehad, diëtisteflitsie1.65787428,5winterkilo'sfox1.6578,528,5groen druifje1.84777022,5vastentijdilovemybike1.68635722keesiepoes1.58575222,5bikinevrezermenmo1.69786427gezond verstandmiezemuis1.72767025al 20 kilo kwijtmopke1.65807029zoetekauwmylo1.7283,57028pimpelmees1.7397-0,932WW, al 6 kilo kwijtpinguin1.78807025polkadot1.787523,5meer bewegingpyridine1.73635921minder snaaienradeloosje1.67736526al 8 kilo lichter, nu sonjareiskoffer1.58575422,5gezonder etenschaduwlicht1.5974sweetcandy1.707870-126,5tamamara1.78787124,5meer bewegenteacup1.6473,56427zus1.677727,5+ontbijt -snaaien[/quote]
Veel succes
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf al mee in een ander clubje, maar veel succes toegewenst! Zo te horen ben je heel erg gemotiveerd, en dat is de sleutel tot afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik had me gisteren aangemeld bij een ander topic, maar daar zijn ze al een tijdje bezig en het is er ook niet zo spraakzaam geloof ik :P. Daarom wil ik me hier graag bijvoegen!



Ik ben Aapje en ik ben 20 jaar. Ik wil graag meeschrijven omdat ik door mijn eetstoornis veel aan het jojo'en ben geweest (met een range van 6 kilo, dus dat valt op zich nog mee).



Ik ben 1.60 lang en weeg op dit moment 70.5 kg. Dat is natuurlijk wat te zwaar. 10 kilo eraf is mijn einddoel, maar omdat ik een eetstoornis (boulimia) heb gehad is het belangrijk dat ik kleine stapjes neem. Mijn eerste doel is weer 66 wegen. Dat is dus ongeveer 5kilo.

Ik heb eerder bij een diëtiste gelopen en dat werkte goed, maar toen ik een tijd niet was geweest was ik alles weer aangekomen door eetbuien. Gelukkig heb ik dat nu allemaal weer wat onder controle . Maar ik moet natuurlijk wel op mijn hoede blijven.



Ik wil dit bereiken door het lijstje van de diëtiste weer te volgen. Dat is het volgende:

Ontbijt; 200 gr yoghurt/ kwark met 20 gr. muesli

Tussendoor; fruit

Lunch; 2 boterhammen, beker melk

Tussendoor; 100kcal tussendoortje + fruit

Avondeten; 200 gr pasta/aardappelen/rijst, groenten, stukje vlees of vis

Tussendoor; 200 gr. kwark/yoghurt/ optimelvla, enz.



Verder wil ik het hardlopen weer oppakken. Dat werkte erg goed voor de lijn! ;) Dit wil ik weer om de dag gaan doen. De ene keer wat langer (7 km) de andere keer wat korter (4 km). Ik ben benieuwd of dit gaat werken. Maar ik hoop in ieder geval de discipline hier te vinden! ;)



Oh ja, ik houd ook op Word een bestandje bij met wat ik eet, met daarboven een motivatiebriefje aan mezelf in dikgedrukte letters. Dat moet toch wel goed werken!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ik wil ook graag meedoen. Ik heb het dit jaar al vaker geprobeerd maar dan steeds 2 dagen en dan gaf ik op. De laatste tijd eet ik zo veel en ongezond. Ik heb echt vreetbuien. Ik doe mee en zet die knop echt om. Ik wil gezonder eten en niet meer snoepen. Ook wil ik meer gaan sporten.



Ik ben 1.68 en weeg 63. Mijn streef is 57, hopelijk lukt het om die paar kilo's eraf te krijgen en kunnen we elkaar motiveren!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Ik wil ook wel meedoen hoor :-) Maar wel rustig aan... Wil er niet in doorslaan (zelfde probleem als Aapje) Ik ben 1,67 en weeg ongeveer 62 kilo. Mijn streefdoel is 56 kilo maar geen idee of dat haalbaar is voor de zomer zonder te gaan crashen..



Wel leuk om een stok achter de deur te hebben! Ik blijf jullie even volgen.
Alle reacties Link kopieren
Hm, gevaarlijk om na een eetstoornis te gaan beginnen met lijnen. Ben je sterk genoeg om op tijd te stoppen met afvallen? Kan je het dan niet beter weer in samenwerking met een diëtist gaan doen?



Ik wens je in ieder geval veel succes. Zorg er in ieder geval voor dat je niet te weinig gaat eten zodat je weer eetbuien krijgt. Dan kan je beter nog iets meer eten en wat langzamer afvallen dan dat je jezelf weer te kort doet en weer terugvalt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ik ga er ook aan beginnen. Zat toevallig dit weekend te denken, dat als ik nog een beetje toonbaar de zomer in wil gaan, dat ik nu toch echt moet gaan beginnen. Heb alleen nog geen "plan de campagne". 1e boek van Sonja werkt bij mij altij wel aardig omdat dit goed te combineren is met een gezin.



Ik ben trouwens 1.78 en weeg 75 kg. Streefgewicht is 68 kg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies dezelfde doelstelling. Met de zomer slank! (of nou ja, eerst met hemelvaart dan heb ik een belangrijk feest). Dus het is nou 3 maanden keihard knokken! :-)
Alle reacties Link kopieren
@vicodin Ik weet heeeeel zeker dat ik nooit meer zo door ga slaan in mijn eetstoornis als vroeger. Ik denk zeker dat ik op tijd doorheb wanneer ik er weer teveel mee bezig ben. Voor mij dus ook geen calorieën tellen etc.. En als ik merk dat hier eetlijstjes gepost worden die lijken op een crash-dieet, ben ik ook weg..
Alle reacties Link kopieren
Jep Beschuitje, dat geldt voor mij ook! En ik kan ook gewoon helemaal niet doorslaan in te weinig eten, want ik houd te veel van eten haha. Heb tijdens de behandeling zoveel geleerd. Ik geloof er nu echt in. Juist omdat ik nu klaar ben met de behandeling en het echt goed met me gaat.

Ik geef toe, soms wel eens kleine eetbuitjes 's avonds, maar dit gaat dan om 3 boterhammen met hagelslag oid en dan is het ook wel weer klaar. Zonder te compenseren. Dus ik ga ervoor!
Ik wil ook graag meeschrijven, om voor de zomer alle zwangerschapskilo's en een paar extra kilo's te verliezen.



Mijn grootste verleiding is dat ik overdag alleen thuis ben (met mijn mini-mopke). En ik altijd hele erge zin in zoetigheid/suiker heb.

Dus als iemand tips heeft om daar vanaf te komen... Ik hou me aanbevoken!



Voor een eventuele tabel.

Ik ben 29 jaar. 165cm en weeg 80 kg

Om te beginnen moet er 10 kg vanaf.
Alle reacties Link kopieren
@ mopke1982 : het klinkt misschien heel suf, maar zoek een hobby die je thuis kan uitvoeren. Hierdoor kan je afleiding zoeken als je behoefte hebt aan suikers! Daarnaast kan een mens meer dan ze denken, dus geef je zelf een schop onder de kont. De kilo's gaan er natuurlijk niet vanzelf af, daar moet je echt wel wat voor doen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie mee willen doen, ik ben 1m72 en woog vanochtend 84 kg. Mijn doel is voorlopig naar de 70 kg, moet dus iets meer afvallen als de meesten :(

Voornamelijk nog wat overtollige kilo's na een zwangerschap (inmiddels 1,5 jaar geleden) en ik hou gewoon van lekker eten helaas.



Ook heb ik 2 kids en daardoor is er altijd wel wat te snoepen in huis en zo kom je toch snel in de verleiding. Toch kan ik op zich wel afvallen als ik gemotiveerd ben. Ik ben al eens eerder (jaren terug) zo'n 10 kilo afgevallen maar probleem is bij mij meer om het daarna dan ook zo te houden. In plaats van dan weer met mate te gaan eten sla ik een beetje door en ga ik weer allerlei lekkere dingen eten, hoe fout.



Aapje: snap dat het voor jou moeilijk is om af te vallen en dat het zeker belangrijk is om het met mate te doen.

Ben zelf ook niet van plan om extreem te lijnen hoor, wil gewoon gezond eten, veel water drinken en vooral niet snoepen.



Baan: ja best schrikken als je je bedenkt dat het over een maand of 3 ineens zomer kan zijn.



Wil deze zomer nu eens goed in mijn vel zitten en me niet ongemakkelijk voelen als ik in bikini moet verschijnen



Ik ga er voor!
Alle reacties Link kopieren
Vooruit ik ga er ook voor. Ik ben al een paar weken bezig het snoepen te laten staan en regelmaiger te eten. Ik heb een sportschoolabonnement waar ik *schaam* nog geen gebruik van heb gemaakt, wegens omstandigheden.Zonde inderdaad, maar ik ben vastberaden op korte termijn te beginnen met leuke lessen. Ik ben 1,63 en mijn doel is 63 kg. Waarschijnlijk weeg ik nu rond de 72 kg, maar mijn weegschaal doet het even niet. Ik geef later mijn gewicht wel door. Leuk dat iedereen gemotiveerd is dan hebben we steun aan elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen! Ik ben 1.65m en weeg nu denk ik weer zo'n 78 kilo :( durf eigenlijk niet zo goed op de weegschaal... Heb een zoontje van 15 maanden. Na de bevalling was ik heel erg gemotiveerd om af te vallen ben toen 10 kilo afgevallen naar de 74, maar ja toen werd het winter en heb ik me weer laten gaan helaas. Ik wil weer terug naar de 74 en dan zien we wel verder
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook! Er zitten nog wat zwangerschapskilo's (in mijn geval hormoonkilo's) aan, en dat mag na bijna anderhalf jaar ook wel minder.



Ik ben 1,70, weeg denk ik 70 kilo en doel is 65 (om te beginnen).

Ik woog altijd 60 kilo, maar tijdens een paar maanden hormonen spuiten vlogen de kilo's er aan. Toen ik zwanger werd was ik al ruim 65 kilo, en tijdens de zwangerschap kwam er nog eens 15 bij. Nu dus terug naar 65 en dan hopelijk door naar 60.



Ik heb een sportschoolabonnement, probeer 2x in de week te gaan. Zittend beroep, dus door de bocht genomen weinig beweging. En ben gek op vet en zout. Chips, alles wat uit de frituur komt Maar daan ga ik dus nu mee stoppen. NU.



Succes, ik ga nu een eetlijstje maken voor komende week, want moet zo boodschappen doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog iemand die graag wil meedoen.



Ik ben 1,64 en weeg nu 73,5. (vanochtend toevallig gewogen)



In november en december was ik al 7 kilo afgevallen. Door in januari en februari niet op te letten, veel verjaardagen/feestjes helaas alweer 4 kilo erbij op. Daar baal ik zo van, ik had de 6 in beeld en nu weer de 7. Dus vanaf vandaag ga ik ervoor! Mijn doel is 64kg,



Ik sport 3x per week fanatiek in de sportschool (cardio en groepslessen), dus daar ligt het niet aan.



Hopelijk is dit topic net dat extra steuntje in de rug!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog iemand die er nog wat kilo's af wil.

Ik ben de afgelopen maanden van 96 naar 76 kilo gegaan maar ik wil er nog 6 af hebben. Ik ben alleen totaal niet meer gemotiveerd en heb weer heel veel zin in allerlei lekkere dingen...Ik ben trouwens 1.74 lang
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Als het nog kan zou ook ik graag meedoen. Ik ben niet echt dik maar gewoon wat mollig geworden de laatste tijd en dat wil ik er vanaf hebben. Ik ben 1.84 en weeg nu tussen de 76 en de 78 kilo (het wisselt heel erg). Mijn streefgewicht is ongeveer 70 kilo maar eigenlijk is mijn doel gewoon "strakker in mijn vel zitten" en niet perse zo veel mogelijk kilo's kwijt raken. Ik ben net overgegaan op een andere pil (Diane) omdat ik van de vorige (Microgynon o.i.d.) veel eetlust kreeg en aankwam (is dat normaal?).



Prettig is wel dat bij ons thuis "het vasten" is ingegaan. (jaa, christelijke achtergrond Dat houd in dat ik de komende weken niet snoep en extra dingen eet (tot pasen).



Heel veel succes vandaag
Alle reacties Link kopieren
Al een mooi clubje bij elkaar zo!

Groen_Druifje, goed idee om de vasten weer toe te passen Vroeger thuis deden we het ook, maar nu natuurlijk heel handig wegens andere redenen! Alleen dan niet tijdens het paasfeest jezelf helemaal volstouwen met chocolade natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Man man man... vanmorgen om te beginnen maar eens een rondje gaan hardlopen (doe ik van de lente t/m herfst regelmatig).



Wát is er met mijn conditie gebeurd?



Vorig jaar nog de prestatie om in 1 uur 10 km te rennen (oke, en daardoor een blessure gekregen, dat daargelaten :P), nu 30 minuten weggeweest en welgeteld 2,77 km gejogd. OEPS.
Alle reacties Link kopieren
kjdfbsdjoaoidf
Alle reacties Link kopieren
Wow, ik ben even boodschappen doen en er zijn heel veel mensen die willen afvallen. Blijft een vrouwen probleem denk ik! Wat hebben jullie gegeten als ontbijt en wat gaan jullie tussen de middag eten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven