Lijf & Lijn alle pijlers

Zomerslank: nu of nooit wie doet mee?

27-02-2012 09:33 557 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



De titel zegt het eigenlijk al, ik ga vandaag beginnen met de lijn om deze zomer nou eens een beetje slank door te komen.



Nadat ik me vorig jaar zomer enorm heb geergerd aan mijn figuur als ik bv naar het strand moest had ik me voorgenomen om dat dit jaar anders te doen. Werd vandaag wakker met het idee nu of nooit! en het wordt NU!



Wie gaat ook afvallen of is al bezig en wil daar hierover mee praten, het lijkt me gezellig!



Groetjes Mylo





NaamLengteStartStreef+/-BMIbijz.aapje-ik1.6070,560,527,5richtlijnen diëtisteadah1.72656122aldente1.64807529,5blessureananasx1.7277,771,2baan1.78756823,5Sonjabeer1.6362,55923,5gestopt met roken, sportschoolbeschuitje1.67625622rustig aanbroken1.6372?6327?sportschooldaatje1.75656221amber albardadragonmom1.70706524-vet en zout +sportschoolevelynv1.7574/78na het weekendfleur1.78103,59032,5BED gehad, diëtisteflitsie1.65787428,5winterkilo'sfox1.6578,528,5groen druifje1.84777022,5vastentijdilovemybike1.68635722keesiepoes1.58575222,5bikinevrezermenmo1.69786427gezond verstandmiezemuis1.72767025al 20 kilo kwijtmopke1.65807029zoetekauwmylo1.7283,57028pimpelmees1.7397-0,932WW, al 6 kilo kwijtpinguin1.78807025polkadot1.787523,5meer bewegingpyridine1.73635921minder snaaienradeloosje1.67736526al 8 kilo lichter, nu sonjareiskoffer1.58575422,5gezonder etenschaduwlicht1.5974sweetcandy1.707870-126,5tamamara1.78787124,5meer bewegenteacup1.6473,56427zus1.677727,5+ontbijt -snaaien[/quote]
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk Fleur, Leuk! Wat goed dat je geen eetbuien meer hebt, dat is natuurlijk al een stap in de juiste richting.



Lelijk 86, waarom zo verdrietig?
Alle reacties Link kopieren
@dragonmom.. Gebruik even het loepje wat betreft Lelijk86.. Dan weet je voldoende
Alle reacties Link kopieren
Goed, ik voeg mezelf ook toe!

Ik ben tussen begin november en eind december zo'n 6 kilo afgevallen en wil graag de draad weer oppakken, aangezien het op dit moment weer heel moeizaam gaat. Ik weeg 78 kilo bij een lengte van 1.70. Graag zou ik rond de 70 kilo wegen (liefst iets minder nog, maar vrees dat dat niet bij mijn bouw gaat lukken ;) ) Nog 8 kilo te gaan dus!



In september heb ik een bruiloft en dat is dan ook mijn streefdatum. Nog heel lang te gaan dus, maar ik wil dan ook wel echt op gewicht blijven. Niet ergens naar streven om vervolgens te gaan jo-jo-en.



Aan sport doe ik momenteel niets (slecht, I know), maar ik beweeg veel op mijn werk. Werk gemiddeld 9 a 10 uur op een dag en veel staan/wandelen/tillen/lopen op het kinderdagverblijf.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat veel mensen ineens, ik zal vanavond proberen een tabel in elkaar te zetten is misschien wel handig en stimuleert misschien ook om te zien dat je afvalt



cha-oot ik heb vanochtend 2 witte boterhammen gegeten met 1 plakje pan pan kaas en 1 kop koffie, verder veel water gedronken. Nu lunch een pistoletje met ei en komkommer dus lijkt me wel ok.

Moeilijk moment is een uur of 4 als oudste uit school komt en thee wil drinken met ..... iets lekkers. En dan moet ik stoer NEE zeggen .... maar gaat lukken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Heb me ook maar even aangemeld bij het forum, omdat ik ook graag mee wil doen

Ben 1.78 m en weeg 'opeens' 80 kg. Ik heb altijd een gewicht rond de 70 kg gehad, dus zou daar wel weer graag naar terug willen.



Iedereen heel veel succes!



groetjes
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat een aanmeldingen haha!!
Alle reacties Link kopieren
Vooral als ik alleen ben heb ik moeite om gezond te eten. Dan ben ik eens om 19.00 thuis en denk ik: ach, pannenkoekje, patatje, pizza, magnetronmaaltijd etc. En dan heb ik ook veel meer zin in chips en chocolade. Terwijl ik bij mijn vriend heel makkelijk van alle lekkers kan afblijven en het ook niet in huis haal :( hmpf.



Oja ik kan hier niet dagelijks meeschrijven, maar probeer minimaal 1x per week even een update te geven en mee te lezen uiteraard ;)
Alle reacties Link kopieren
Wow wat leuk zoveel mensen!! Hopelijk gaan we het redden. Als ik er nu aan denk om mijn zomerkleding (en vooral bikini)aan te moeten schiet ik wel even in de stress.



Ik heb vanmorgen 2 geperste sinasappels op (voor de weerstand) en een boterham met slankie. Tussendoor een eierkoek en als lunch neem ik een soepje met 2 boterhammen.



Vanavond wil ik lekker gaan zumba'en. Sporten jullie ook? Het lijkt mij ook wel weer fijn om te gaan skeeleren, misschien moet ik dat maar weer gaan oppakken.



Succes allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ik lurk al een tijdje mee, maar heb nu toch maar een account aangemaakt.

Ik doe mee!



Ik ben sinds vorige week weer begonnen met eetlijstjes en letten op mijn beweging.



Vorig jaar gestopt met roken, 5 kilo aangekomen. Sporten, lijnen, wat ik ook deed, ik kreeg het er niet af. De eerste poging duurde 4 maanden en er gebeurde niets. Geen centimeter slanker, maar wel een gigantische conditie. Bloed laten prikken, niets lichamelijks aan de hand, maar mijn motivatie was tot onder het nulpunt gezakt.



Tweede poging ging samen met een nieuwe hobby (en vriendje): hardlopen. Ik voelde me daar zo goed bij, dat het gezonde eten vanzelf meekwam. Tot ik een blessure kreeg....



En nu dus, derde poging! Blessure is nog niet geheeld en mijn sportmotivatie is nog niet geheel "opgeschroefd", maar ik ga ervoor! Ik ben 164 cm en 80,1 kg (slik!)...
Mag ik ook nog mee doen??



Ik weeg momenteel 73 kilo, en ben 1.67 m. Mijn streef gewicht is 65 kilo en dat wil ik voor de zomer voor mekaar hebben!!
Oeps, te snel op verzenden geklikt.



Ik heb afgelopen maanden een beetje veel stress gehad ook op relationeel gebied, en daardoor ben ik niet goed bezig geweest met het afvallen. Ik was al van 81 kilo afgevallen naar 69 maar daarna dus weer een paar kilo bijgekomen van het emotie-eten...

Ben nu volgens sonja bakker 'richtlijnen' aan het eten en heb de Myfitnesspall App op mn iphone (echt een aanrader) waarop ik alles in vul wat ik eet!

Ik ga ook vanaf deze week weer sporten, is ook een tijd in het slop geraakt door vanalles maar ik ga er weer tegenaan. Vooral de Zumba, daar krijg ik echt veel energie van en ik word er helemaal blij van

Nou ik hoop dat ik er nog bij mag :-D



groetjes

Radeloosje
Hee leuk, ik doe ook mee.



Ik ben 29, 1.78 lang en ik weeg 75 kg.

Op zich hoef ik qua gewicht niet zozeer af te vallen, maar het liefst wil ik 1 a 2 kledingmaten eraf. (ik heb nu 42 bovenkant, 44 onderkant)

Dit ga ik doen door gezonder te eten en meer te bewegen.



Ik ben vanaf nu de komende 3 maanden thuis (mits ik geen werk vind in de tussentijd) en heb dus extra veel tijd voor het bewegen.



Mijn plan is om overdag lekker met mijn zoontje te gaan wandelen of te fietsen en 's avonds 2x per week naar de sportschool. Ik wil daarnaast ook nog 1x overdag naar de sportschool.

Met dit nieuwe patroon moet ik gauw lekkerder in mijn vel zitten denk ik. Ik weet absoluut niet of het haalbaar is om op deze manier 2 maten af te vallen, maar ik ga er voor!



Iedereen veel succes!!!
Alle reacties Link kopieren
*doet dapper*



Heb de schop onder mijn kont zelf al gegeven, heb nu alleen een stok achter de deur nodig om door te gaan.



Heb helemaal genoeg van mijn buik, en mijn conditie is om te huilen.

Ik eet op zich niet belabberd slecht, al zal ik op feestjes e.d. niks afslaan, bijvoorbeeld.

En het allerbelangrijkste voor mij qua eten is: haal het niet in huis!

Als het er is, eet ik het op.

Gelukkig is dat voor mij in de supermarkt een eitje, kan langs alle verkeerde dingen lopen zonder moeite.

Maar ja, laatst jarig geweest en dan toch iets te veel in huis gehaald, en ja... dat moet toch op...



Beweging heb ik veel te weinig, zit veel tijdens mijn werk en ben thuis ook wel eens lastig van de bank af te krijgen.

Heb een gruwelijke hekel aan de sportschool en hardlopen. (Ja, echt allemaal al vaker geprobeerd.)



Maaaar... De Wii Fit weer eens afgestoft en sinds een week weer druk bezig! Heerlijk!

Gewoon met de gordijnen dicht staan zweten, in plaats van met zijn tienen tegenover een grote spiegelmuur in de sportschool.



Maar de Wii Fit vertelde mij dus ook even fijntjes dat mijn BMI net over de 30 is, nu 30,65.

Ben 1.74 en weeg boven de 90 kilo... 93 om precies te zijn.



Daar moeten er om te beginnen eens 10 vanaf, maar mijn uiteindelijke streven ligt nog lager.



Nou had ik van de week al eens rondgeneusd op deze pijler, maar kon nog geen leuk groepje vinden.

Maar zo'n nieuw groepje lijkt me leuk, dus bij deze!



Er zijn er al aardig wat, dus een hoop stokken achter de deur!

Alle reacties Link kopieren
Bye the way: Ik sport wel veel vanmorgen Bodypump en buikspierkwartier gedaan. We hebben een nieuwe leraar en die is zoooo knap Dames een mooie sportleraar is de beste motivatie haha.
Alle reacties Link kopieren
de wii-fit lijkt me ook wel leuk hoor! Is het echt 'pittig' genoeg dat je er mee kunt afvallen/lekker zweten van het sporten?



Aangezien ik op dit moment geen budget heb voor een sportschool, en hardlopen niet in mijn bloed zit (en ik ooook geen goede fiets heb), lijkt me zoiets wel wat... Ik kan ook niet altijd op vaste tijdstippen sporten e.d. dus tja! Wie weet kan ik ergens eentje op de kop tikken!



Ik wil wel weer gaan zwemmen, maar even naar het budget kijkend zal dit 1x per twee weken gaan gebeuren. Niet echt veel dus, maarja alle beetjes helpen!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik wil ook meedoen! Ik hoef niet per se veel af te vallen (max. 3 kilo) maar ik wil wel gewoon wat strakker in m'n vel zitten voor de zomer. Ik ben vorige week al begonnen met gezond eten (dus geen snoep, chips, etc.) en ik hoop dat ik door dit topic een beetje een stok achter de deur heb zodat ik niet (zoals gewoonlijk) er na een tijdje weer mee stop.. ;).
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook weer beginnen met sporten, dat is er ook echt bij ingeschoten de laatste tijd.

Gewoon wat lessen op de sportschool, en wat cardio fitness/krachttraining.



Maar ik vind het lastig om er de tijd voor te vinden, en heb vaak ook de energie niet meer om na een dag werken nog richting de sportschool te gaan.

Iemand nog tips voor de motivatie?
Alle reacties Link kopieren
quote:mylo schreef op 27 februari 2012 @ 12:36:

Wow wat veel mensen ineens, ik zal vanavond proberen een tabel in elkaar te zetten is misschien wel handig en stimuleert misschien ook om te zien dat je afvalt



cha-oot ik heb vanochtend 2 witte boterhammen gegeten met 1 plakje pan pan kaas en 1 kop koffie, verder veel water gedronken. Nu lunch een pistoletje met ei en komkommer dus lijkt me wel ok.

Moeilijk moment is een uur of 4 als oudste uit school komt en thee wil drinken met ..... iets lekkers. En dan moet ik stoer NEE zeggen .... maar gaat lukken. Hmm die witte boterhammen en pistoletjes zou ik direct de deur uitdoen en vervangen voor volkoren producten. En waar is je tussendoortje? 6 eetmomenten op een dag zorgt er nog altijd voor dat je verbranding optimaal is. Dus, als je lichaam vanmiddag wanneer de oudste uit school komt aangeeft dat het voedsel nodig heeft, zou ik daar gewoon naar luisteren! Neem twee crackers met kaas en een bakje fruit.. Of iets van een handje noten en fruit. Maar ga jezelf niet uit zitten hongeren joh
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Na lang passief meelezen op het forum is het nu maar eens tijd actief te worden, het doel van dit topic sluit namelijk naadloos aan bij mijn eigen doel.



Ik ben 1.63m en vorig jaar ben ik afgevallen van 65 kg naar 59 kg, nu is dit inmiddels weer 62,5 kg en ik wil graag terug naar de 59kg!

Voor mij een extra moeilijkheidsgraad: ik ben net gestopt met roken. Wil beide 100% doorzetten, dus ik wil graag meedoen!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel graag meedoen! Het geeft vaak extra motivatie als ik niet helemaal 'alleen' ben met afvallen.



Ik ben 21 jaar, 1.66m en nu ongeveer 75kg. Ben vorig jaar (mei tm sept) al van 81.5 naar 73 gegaan, maar tijdens feestdagen is er weer wat bijgekomen. Mijn uiteindelijke doel is 65 kilo. Dat is nog steeds niet superslank, maar ik vind mijzelf dan wel het mooist.
Wat een gezellig nieuw clubje

Ik ga morgenavond weer voor het eerst naar de Zumba, en dat is ook echt een aanrader, je verbrandt er wel tot 1000 calorieën per uur mee! En het is ook nog eens kei-leuk



Ik houd mijn calo's altijd bij op de Iphone app myfitnesspall.com echt ideaal. Hij kent ook heel veel producten.

Vroeger deed ik dat met de caloriechecker van het voedingscentrum maar daar miste ik veel producten.



Heeft nog iemand tips om 's avonds niet te snaaien???
Alle reacties Link kopieren
quote:radeloosje31 schreef op 27 februari 2012 @ 15:04:



Heeft nog iemand tips om 's avonds niet te snaaien???Overdag voldoende eten (6 eetmomenten) en nooit langer dan 2 a 3 uur zonder eten... Works like a charm.. en met "eten" bedoel ik niet twee wortels in yoghurt-dip...
Alle reacties Link kopieren
@radeloosje, ik neem 's avonds als ik nog trek heb eerst een appel (ook al moet ik er niet aan denken en wil ik veuuuujl liever koekjes ofzo ) en als ik dan nog trek heb een bakje (optimel)yoghurt. Dat moet kunnen lijkt me. En niet te laat gaan slapen.



Ik merk trouwens altijd dat ik na een week of twee gewend ben om niks meer te eten 's avonds. En ook om sowieso geen slechte dingen te eten gedurende de dag. Moet gewoon weer even door die eerste moeilijke dagen heen nu..
Alle reacties Link kopieren
@radeloosje. Ik eet 's avonds als ik zin heb een komkommer in stukjes, tomaat, appel of een bakje muesli. Over het algemeen heb ik na het avondeten geen honger meer. Ik denk altijd dat dat komt door dat ik s'ochtends veel ontbijt (weet niet of dit psychisch is, maar ach, het werkt )

Als ontbijt:

Yoghurt met flink wat muesli, paar scheppen brinta, appel, rozijnen of ander fruit. Kop koffie, beker melk, kop thee.



Verder eet ik op een dag om 10.30 en om 16.00 twee of drie bruine boterhammen. Om 13.00 en 19.00 gewoon de maaltijden. Weinig tot geen tussendoortjes, wel appel of groente. Het is wel echt heerlijk dat we door het vasten nu niets "lekkers" in huis hebben, het is er niet dus je eet het niet. Bovendien "zien eten, doet eten" en dat gebeurt nu dus ook niet. Volgens mij krijg ik op een dag wel teveel koolhydraten binnen, ik heb daar voor geen meter verstand van.. Wie wel?

Succes straks met het 16.00 uur momentje...:)
Hoi dames,

Ik wil graag met jullie meelezen en meeschrijven. Ik ben ook te zwaar en zou eigelijk een flink aantal kilo's moeten afvallen. Ik ben 25, 1.67m kort en weeg 77 kilo.



Mijn valkuilen zijn voornamelijk slecht ontbijten en 's avonds snaaien.

Aangezien mijn man en ik graag een kindje willen zal ik me niet volledigop afvallen dmv weinig kalorieen richten, maar dmv gezonder eten.



Ik sport 1-2 keer in de week in de sportschool. Straks wil ik graag meer gaan hardlopen in de buitenlucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven