Lijf & Lijn alle pijlers

Zomerslank: nu of nooit wie doet mee?

27-02-2012 09:33 557 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



De titel zegt het eigenlijk al, ik ga vandaag beginnen met de lijn om deze zomer nou eens een beetje slank door te komen.



Nadat ik me vorig jaar zomer enorm heb geergerd aan mijn figuur als ik bv naar het strand moest had ik me voorgenomen om dat dit jaar anders te doen. Werd vandaag wakker met het idee nu of nooit! en het wordt NU!



Wie gaat ook afvallen of is al bezig en wil daar hierover mee praten, het lijkt me gezellig!



Groetjes Mylo





NaamLengteStartStreef+/-BMIbijz.aapje-ik1.6070,560,527,5richtlijnen diëtisteadah1.72656122aldente1.64807529,5blessureananasx1.7277,771,2baan1.78756823,5Sonjabeer1.6362,55923,5gestopt met roken, sportschoolbeschuitje1.67625622rustig aanbroken1.6372?6327?sportschooldaatje1.75656221amber albardadragonmom1.70706524-vet en zout +sportschoolevelynv1.7574/78na het weekendfleur1.78103,59032,5BED gehad, diëtisteflitsie1.65787428,5winterkilo'sfox1.6578,528,5groen druifje1.84777022,5vastentijdilovemybike1.68635722keesiepoes1.58575222,5bikinevrezermenmo1.69786427gezond verstandmiezemuis1.72767025al 20 kilo kwijtmopke1.65807029zoetekauwmylo1.7283,57028pimpelmees1.7397-0,932WW, al 6 kilo kwijtpinguin1.78807025polkadot1.787523,5meer bewegingpyridine1.73635921minder snaaienradeloosje1.67736526al 8 kilo lichter, nu sonjareiskoffer1.58575422,5gezonder etenschaduwlicht1.5974sweetcandy1.707870-126,5tamamara1.78787124,5meer bewegenteacup1.6473,56427zus1.677727,5+ontbijt -snaaien[/quote]
Alle reacties Link kopieren
Klopt het dat ik TO al een tijdje niet meer gezien heb?



Het zou wel fijn zijn als de tabel bijgewerkt zou kunnen worden. Misschien, als het voor TO teveel is kan iemand anders het doen?
Alle reacties Link kopieren
Sproet, goed bezig zeg! Als je een nieuwe riem nodig hebt ga je echt goed



Mijn plus een kilo was nadat ik was afgevallen, dus nu 77 kg!

Maar vrijdag weegdag hopelijk terug naar 76



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen ladies!



@Sproet: gefeliciteerd! Goed bezig! Hoe ging het hardlopen? En heb je nog van 'jouw' chips af kunnen blijven?



@zazu: zomaar vergeten om te eten! Ik wou dat ik dat had, want ik denk al ruim van tevoren: hmmm wat zal ik eens voor lunch/ontbijt/tussendoortje/eten gaan maken... Heb je dan geen hongergevoel?



@vivaster: ja inderdaad, ik varieer ook tussendoor met fruit, yoghurt, noten of ipv een cracker dan een klein sneetje brood met een plak ham of lightkaas.. nog lekker ook!



@de rest: Ga zo door! Jullie zijn allemaal goed op weg ondanks een paar dipjes, het gaat erom dat je volhoudt!



Het weekend ging erg goed, zit nu in het ritme van gezond eten en dan heb ik er niet meer zo'n behoefte aan om te snacken. Was wel een beetje geïrriteerd toen vriend flink aan het snaaien was dit weekend, wat ik dus eerder deed uit stress, maar ik hield het bij fruit. Heb vorige week 2 dip momenten gehad: 1x wat muesli zitten snacken uit onrust en een andere middag heb ik de laatste twee stroopwafels gegeten die al heel lang in een trommel zaten! Erg stom, het voelt ook echt als een eetbui, terwijl je misschien op een verjaardag of een avondje met vrienden veel meer eet en er gewoon van geniet. Verder om de dag gesport en meer bewogen de hele dag, meer fruit gegeten en veel water gedronken...



Gisterochtend baantjes getrokken (45min) en zaterdag een eind gewandeld met vriend. Onze lunch (zat en zon) was couscous - voor het eerst gemaakt, het was nog niet helemaal wat ik ervan verwachtte haha - met superveel groenten erdoor en wat olijfolie en kruiden, en gister als toetje Griekse yoghurt met aardbeien. Gisteravond was er niet veel brood meer over, dus heb ik een wrap (1 p.p.) erbij gemaakt met daarin een salade van gekookt ei, ijsbergsla, rauwe uitjes en tonijn met wat mayonaise. Erg lekker maar t vulde wel enorm...



Ik begin resultaat in de spiegel te zien!! de vetrollen op mijn buik zijn een stuk minder geworden...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Hoe gaat het hier? Bij mij gaat het afvallen niet echt (veel wijn gedronken afgelopen 2 weken, dat doet je gewicht niet veel goeds!). Maar ik pak het nu weer op. Ik heb verder gelukkig al een tijdje geen eetbuien gehad en m'n eetstoornis drijft steeds verder naar de achtergrond, jeuj Gaat echt de goede kant op!



Zou fijn zijn als k nu ook nog eens wat kilo's kon kwijtraken, dan zou het helemaal een afsluiting kunnen zijn.



Wordt de tabel eigenlijk uberhaupt wel bijgewerkt?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ladies!



Hier een slecht weekend achter de rug,



Zaterdag kwamen mijn ouders eten, daar heb ik nergens op gelet. Het was niet superongezond, maar wel calorierijk. Zondag zijn we impulsief naar een verjaardag geweest (geen taart op en maar 3 toastjes), maar daarna friet



Net even op weegschaal gestaan en ik ben sinds woensdag toch nog (of maar) 0,2 kg afgevallen. Gelukkig is mijn weegdag deze week 1 dag later als normaal. Heb ik nog even de tijd om er heel hard tegenaan te gaan
Alle reacties Link kopieren
Zo te zien wordt de tabel inderdaad niet bijgewerkt. Jammer wel. Ik zat te denken, zou het een optie zijn om een nieuwe topic te openen? Sproet was begonnen met het bijhouden van de tabel. Misschien is het dan een idee dat zij een nieuw topic opent? Het is zo jammer (en ook wel onhandig) dat de tabel in de OP niet up-to-date is. In een nieuw topic zou de OP dan bijgehouden worden door Sproet.



Ik heb gisteren een verjaardag gehad en daarbij nergens op gelet. Ik heb ook niet echt spijt, want ik heb er gewoon van genoten en ik was van tevoren al van plan om gewoon te genieten van de lekkere dingen. Vandaag weer streng.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Sproet to the rescue!



Ik wil inderdaad best de tabel bij blijven werken, maar dan zou ik inderdaad een nieuw topic moeten starten.

Wat ik nu even doe (vorige bij-werking was een week geleden), is de nieuwe gegevens even toevoegen en er een bak mensen uitgooien , en dat post ik hem gewoon nog even hier.

Vind het een beetje raar om Mylo's topic zonder overleg "over te nemen", dus als zij komende week even wil reageren, dan kunnen we een nieuw topic beginnen.



Even over mezelf:

sporten werd gisteravond niks, baal, maar dat gaan we vanavond doen.

Eten gaat best netjes.

Gisteren patat gehaald naast de groente en vega-burger. En dus wel een paar patatjes gegeten, maar nog geen kwart van wat ik normaal zou doen.



Komt er net op mijn werk een meisje die jarig is geweest, en die neemt taart voor me mee... Niet handig, maar gelukkig maar een klein stukje. Want ik ga hem dus wel opeten, dat moge duidelijk zijn.



Schema moet dus even wachten, tot na de taart.
Alle reacties Link kopieren
Wauw!

De taart is niet zo heel geweldig....

En dan nu een overwinning: Hoewel hij best te eten is, vind ik hem niet lekker genoeg om mezelf mee te "verpesten"... Hij gaat de prullenbak in!
Alle reacties Link kopieren
Zo, opgeschoond!

Ik heb een aantal mensen nog laten staan, omdat ze wel meeschrijven, maar heb daar geen +/- gegevens van. (Evelyn, Broken, Cortana?)

Ik heb op dit moment op maandag tijd om de tabel bij te werken, dus voor mij is het handig als iedereen in het weekend de "meterstanden" doorgeeft.

En voor degenen die er uit zijn, maar er graag weer in willen: Geef maar een gil!

NaamLengteStartStreef+/-BMIbijz.aapje-ik1.6070,564-1,527richtlijnen diëtisteadah1.7265,561+0,322aldente1.6480,775-2,629blessureananasx1.7277,771,2-0,925,5beer1.6362,559-0,823,5gestopt met roken, sportschoolbeschuitje1.676256+0,322rustig aanbroken1.63696326sportschoolcortana1.7968? 21minder snaaiendragonmom1.70706524-vet en zout +sportschoolevelynv1.7574/78na het weekendflitsie1.657874-1,5?28,5verliefd! fox1.6578,5-0,228,5maylou1.73686322,5menmo1.697864-4,525,5gezond verstandmiezemuis1.727670-1,225al 20 kilo kwijtmylo1.7283,570-127,5pimpelmeesje1.7397-2,431,5WW, al 6 kilo kwijtpinguin1.787770-224reiskoffer1.585754-1,522gezonder etenschaduwlicht1.5976,753-0,730streef 70->63->53sproet1.749383-2,530gezond verstand + WiiFitsweetcandy1.707870-126,5tamamara1.787871024,5meer bewegenteacup1.6473,564-1,727
Alle reacties Link kopieren
Applaus voor Sproet, knap hoor!!



Mijn gewicht is hetzelfde gebleven dus 61,7.. best tevreden want ben dit weekend in Duitsland geweest en ik heb de nodige halve liters, schnitzels, pizza's en frietjes weggewerkt. Nieuwe week, nieuwe kansen! Mijn vriend doet ook weer met me mee, dus hopelijk zal de weegschaal na deze week dan eindelijk weer gewichtsverlies aangeven..
Alle reacties Link kopieren
Flitsie, hoe gaat het bij jou, met de verliefdheid?

Die kostte mij ook altijd een paar kilo, heerlijk is dat!

Moest jou gegevens even een beetje gokken, dus roep maar als het niet klopt!
Alle reacties Link kopieren
Haha dat applaus was eigenlijk voor het weggooien van de taart, maar nu nog één extra voor de tabel! Zal voortaan mijn gewicht ook in het weekend doorgeven.
Alle reacties Link kopieren
Sproet!!!
Alle reacties Link kopieren
Haha, Beer, zoveel werk is het niet, hoor!

Ik word vanaf alleen wel strenger:

Ik ga niet meer in stukjes tekst teruglezen hoeveel kilo enz., dat moet echt dikgedrukt in de berichten staan.

En dan in ieder geval de +/- en BMI, de rest verandert toch niet.



Dus voor mij:

Deze week 0,5 kilo afgevallen, maakt het totaal:

+/- : -2,5

BMI 30
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, applaus voor de taart heb ik wel verdiend, ja, dank!

Alle reacties Link kopieren
Vraag me wel af waar Mylo gebleven is, is nu al bijna 2 weken zoek, geloof ik...
Alle reacties Link kopieren
Ok thanks, het is me weer duidelijk :-)



Ik zou toch voorstellen als we nog een week niks van TO horen om een nieuw topic te starten, vind het zelf wel erg handig als de tabel gewoon bovenaan staat namelijk!

Maar ik zal me er niet te veel mee bemoeien.



Ik zal me vandaag even wegen. Kan me voorstellen dat het niet meer mee kan in deze tabel, dan weeg ik gewoon in t weekend weer en is het volgende keer up to date.

(Ik geloof ook niet dat er iets veranderd is hoor, in gewicht)



Leuk trouwens om te lezen dat iemand ook de boswandeling en het zwemmen postte.... alles bij elkaar zet het wel zoden aan de dijk.



Ik ben heel misschien een heel klein beetje beginnend verliefd. Ik lees dat dat ook kan helpen?
Alle reacties Link kopieren
Haha, lentekriebels hier?

Verliefdheid kostte mij eerder gerust een paar kilo!

(Maar ja, liefdesverdriet geeft er weer een paar bij, dus wel verliefd blijven, hoor!)



Tamamara, weet niet wanneer je weegt, maar kan misschien nog wel.



En ben het met je eens over de week hoor, dus volgende week een nieuw topic of een aangepaste OP!
Alle reacties Link kopieren
Overigens, en geheel ter zijde: Wat een heeeerlijk weer vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ja! Wat heerlijk om nu al met wat kilootjes minder dit weer te hebben. Motiveert mij weer extra om er weer voor te gaan deze week! Wil deze zomer graag lekker in mijn vel wat strakke shirts aan, en niet die shirts met een elastieken band onderaan (die echt niet heel stom zijn, maar toch..)
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben net terug van 16 km fietsen. Was toch nog best fris en wat een tegenwind zeg...Wel lekker!!!



Nog meer mensen sportief geweest?
Alle reacties Link kopieren
Baal, baal. Vanochtend gewogen 72.5 (+0.7). Toch iets teveel verjaardagen gehad afgelopen 2 weken. Vanavond maar extra goed mijn best doen in de sportschool
Alle reacties Link kopieren
Ik kan langzaamaan weer eten! Maar die verliefdheid he? Zit nu in buitenland weet niet ik afgevallen ben. De verliefdheid is overigens een soort van wederzijds... Heel gecompliceerd want t is dus niet mn eigen vent :(
Alle reacties Link kopieren
oh, ik dacht dat het gewoon leuk was, maar je hebt dus al een relatie... dan wordt het nogal wat lastiger ja...



@ Cortana, nee ik heb bijna nooit trek, dus dat vergeet ik echt heel gemakkelijk. Als ik rond 11.00-12.00 uur iets eet, pas weer rond 18.00-19.00 uur dat ik echt trek krijg. Dus gewoon doordeweek leg ik mn fruit in het zicht en moet ik die zo'n beetje verplicht naar binnen werken van mezelf ;) Als ik niet verplicht ontbijt, krijg ik ook pas rond 13.00 voor het eerst wat trek.



Ik ben vandaag semi sportief geweest. Wilde gaan hardlopen, maar wegens mooie weer heb ik een bak in elkaar geknutseld vanavond voor in de tuin (beetje planken zagen en spijkeren enzo) en verder nog even in de tuin gewerkt. Op zich verbrandt dat ook een berg calorieën, dus ik vind dat het telt ;)



Gegeten wel aardig...

O 1 croissant met half plakje 30+ kaas (waren gisteren 3 voor 75 cent en eentje was 40 cent.... sja, dan koop ik er dus echt 3...niet goed voor mijn gezondheid, maar ik vind het ook zo raar om met zulke aanbiedingen dan 1 te kopen terwijl je voor 35 cent er 2 meer hebt... Wel dus meerdere dagen over gedaan)



L 2 boterhammen vitello tonato, dus fricandeau met tonijnmousse (zelfgemaakt, vrij gezond, gewoon tonijn, citroensap, kappertjes, peterselie, peper, ansjovis en een theelepel mayo in de keukenmachine). En er zat nog een grote pluk rucola op.



D. merguez met een berg doperwten, geen koolhydraten vandaag bij diner. Dessert 3 eetlepels volle yoghurt met beetje honing (toch weer wat koolhydraten, lol:P)



Oh, en tussendoor had ik nog mn peer en banaan, maar die eet ik elke dag tussendoor als ik ze niet vergeet.



Nu: 3 blokjes pure chocolade, omdat het voedingscentrum vond dat ik net wat te weinig had gegeten... ik denk alleen niet dat ze dan bedoelen dat je chocola moet eten, haha :D Maar goed, zoals ik al eerder zei, ik wil het heel erg rustig aandoen en gewoon alles mogen zoals normaal alleen als ik dan iets fouts neem in heel kleine hoeveelheden.
Alle reacties Link kopieren
Ai, er is weer een kilo bijgekropen. Of eigenlijk 1.5. :( Ik voel me heel erg opgeblazen dus ik hoop maar dat het daardoor komt. Ik blijf het lastig vinden om in een goede structuur te komen.



Bij de mensen wie het wel lukt: wat eten jullie op en dag en wat doen jullie aan sport per week?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven