Lijf & Lijn alle pijlers

Zomerslank: nu of nooit wie doet mee?

27-02-2012 09:33 557 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



De titel zegt het eigenlijk al, ik ga vandaag beginnen met de lijn om deze zomer nou eens een beetje slank door te komen.



Nadat ik me vorig jaar zomer enorm heb geergerd aan mijn figuur als ik bv naar het strand moest had ik me voorgenomen om dat dit jaar anders te doen. Werd vandaag wakker met het idee nu of nooit! en het wordt NU!



Wie gaat ook afvallen of is al bezig en wil daar hierover mee praten, het lijkt me gezellig!



Groetjes Mylo





NaamLengteStartStreef+/-BMIbijz.aapje-ik1.6070,560,527,5richtlijnen diëtisteadah1.72656122aldente1.64807529,5blessureananasx1.7277,771,2baan1.78756823,5Sonjabeer1.6362,55923,5gestopt met roken, sportschoolbeschuitje1.67625622rustig aanbroken1.6372?6327?sportschooldaatje1.75656221amber albardadragonmom1.70706524-vet en zout +sportschoolevelynv1.7574/78na het weekendfleur1.78103,59032,5BED gehad, diëtisteflitsie1.65787428,5winterkilo'sfox1.6578,528,5groen druifje1.84777022,5vastentijdilovemybike1.68635722keesiepoes1.58575222,5bikinevrezermenmo1.69786427gezond verstandmiezemuis1.72767025al 20 kilo kwijtmopke1.65807029zoetekauwmylo1.7283,57028pimpelmees1.7397-0,932WW, al 6 kilo kwijtpinguin1.78807025polkadot1.787523,5meer bewegingpyridine1.73635921minder snaaienradeloosje1.67736526al 8 kilo lichter, nu sonjareiskoffer1.58575422,5gezonder etenschaduwlicht1.5974sweetcandy1.707870-126,5tamamara1.78787124,5meer bewegenteacup1.6473,56427zus1.677727,5+ontbijt -snaaien[/quote]
Alle reacties Link kopieren
Oei, Flitsie, dat maakt het wat gecompliceerder!

Benieuwd hoe dat afloopt!



Aapje, balen van die kilo!

Ik zal je even een voorbeeld-lijstje geven wat ik op een dag eet momenteel:



O: 1-2 bruine boterhammen met appelstroop/philadelphia/kipfilet/30+kaas/...

T: fruit of ontbijtkoek/rijstwafel

L: 3-4 bruine boterhammen met rookvlees/rauwkost/komkommer-spread/of iets als bij O

T: idem als 's ochtends

A: hetzelfde als altijd, alleen minder opscheppen (en we eten misschien wat minder lasagne of andere calorie-bommen)

T: zuivel met cornflakes, evt. nog fruit als ik het eerder nog niet heb gehad.



En verder drinken drinken drinken...



Zazu, zo heb ik laatst ook een bak calorieën verbrand, heb voorjaarsschoonmaak gehouden in een aantal kamers. Heerlijk, en het mooiste was dat ik na afloop niet eens kon ruiken hoe fris de kamers roken, omdat ik zelf zo naar zweet stonk!
Alle reacties Link kopieren
Teacup en Aapje, ik zie dat jullie gewicht is veranderd, maar zouden jullie dat willen aangeven zoals ik dat gisteren om 12:37 schreef?

Ik blijf anders rekenen!

(Want ik weet nu dus niet of die +1,5 van Aapje op haar begingewicht is, of na het verlies van die 1,5, dus dat je nu op 0 staat in feite.)
Alle reacties Link kopieren
Sproet, dat is wel een mooi lijstje en ziet er ook echt als voldoende uit. Knap! Bedankt, hier kan ik wel wat mee.



Ik heb inmiddels ook mijn dietiste van vorig jaar een mailtje gestuurd. Ik zit er een beetje mee dat het lijstje wat ik vorig jaar heb gekregen teveel eetdrang opwekt. Het ging ook maar om 1200 kcal per dag en dat is natuurlijk best wel weinig.
Ik laat heeeel weinig van me horen hier.



Zit emotioneel in een shit-periode, er gebeurt hier veel te veel . Voordeel daarvan is dat ik weinig eet, nadeel dat ik wel af en toe snaai.



Ben gisteren ook niet wezen wegen bij de WW.

Volgens m'n eigen weegschaal ben ik redelijk stabiel.



Voorlopig zie ik de dingen hier prive nog niet echt verbeteren, zal mezelf dus een schop onder m'n kont moeten geven (en ja, jullie mogen ook schoppen).
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg nog altijd 78 kg. Niks veranderd.



Het lijkt misschien of ik er niks aan gedaan heb. En qua beweging klopt dat ook, ben nog niet meer gaan bewegen dan anders.

Maar verder loopt het niet zo lekker, slecht slapen, buikklachten... dus voor mij is het heel wat dát ik uberhaupt gewoon eet. Ik ben wel eens wat slordig met mijn boodschappen en dan eet ik ook heel rommelig tegen de tijd dat de voorraad bijna op is.



Dus qua afvallen schiet het niks op: qua eetpatroon ben ik best trots dat ik gewoon netjes eet.
Alle reacties Link kopieren
Pimpelmeesje, wat rot dat het niet zo goed gaat met je.

Dat er veel te veel om je heen gebeurt, herken ik, dat had ik vorig jaar.

Pas nu ik in rustiger vaarwater ben gekomen, kan ik mijn schouders er onder zetten om af te gaan vallen, daar ben ik vorig jaar totaal niet mee bezig geweest.

Dus ik kan je wel een schop geven, maar hoop vooral dat het wat rustiger wordt voor je!



Tamamara, je blijft wel heel stabiel, dat is best knap in jouw situatie.

Goed bewegen heeft trouwens wel een goed effect op je slaap-vermogen en soms ook op je darmen.

Ik lig de laatste tijd opvallend vaak wat vroeger in bed dan eerder, puur door het sporten wat ik dan 's avonds doe.



Gisteravond weer hardgelopen, maar 10 minuten, maar ik voelde mijn kuit toen weer heel voorzichtig, dus dat was genoeg.

Boksen ging lekker, heb daarna ook nog met Wii Sports echt even tegen iemand gebokst (bij WiiFit is het tegen een boksbal slaan), lekker om iemand in elkaar te rossen.



En o ja, hier een van de kinderen ziek (gisteren alles onder gespuugd), even kijken of hij me aangestoken heeft.

Gewicht viel me gisteren niet tegen trouwens, na het sporten zat ik zelfs onder de 90! Maar daar moet je dus 0,5 kilo vocht bij optellen, maar dan nog nader ik de 90-grens heel vlot!!
Alle reacties Link kopieren
mijn nieuwe gewicht is nu 74,8

bmi 25,3



Nou meiden,ben helemaal happy...kheb net een spijkerrok maat 40 gekocht. Even ter vergelijking: vorig jaar had ik nogmaat 48...



Tamara, jammer dat je niks afvalt,welheelgoeddat je je netjes aan je schema houdt!



Sproet, gaat lekker he!



Pimpelmeesje, ff een knuffel voor jou.xx



Tot later!
Alle reacties Link kopieren
Miezemuis:

Van maat 48 naar 40, wat goed!
Alle reacties Link kopieren
Sproet, dat is waar! Goed bewegen kan zeker helpen.



Het is een beetje moeilijk nog om vanuit de ik-voel-me-niet-lekker-modus, me tot beweging te zetten. Maar ik ga straks een stuk wandelen, dus dat gaat goed.
Alle reacties Link kopieren
Go Tamamara!



Hmm, bedenk me ineens dat ik vanavond de hele avond zit te vergaderen... bleeh.

Leef ik me toch liever uit op een boksbal, stuk productiever!
Alle reacties Link kopieren
Wow Miezemuis wat goed! Fijn gevoel moet dat geven zeg.. Ik heb van het weekend een heeeeeele gave zomerjas gepast, maat 38, zat gewoon perfect om m'n middel, en dat is echt al lang geleden! Alleen jammer dat die jas weer veel te strak om mijn schouders zat, ben gewoon te breed (en afvallen zal dat dus niet verhelpen ). Als ik nog wat dikker was geweest had de maat 40 waarschijnlijk perfect geweest aangezien die prima zat bij m'n schouders :P



Flitste, lastig die verliefdheid weet ook niet of ik blij moet zijn voor je, zal ongetwijfeld een dubbel gevoel geven



Sproet, prachtige tabel! Mochten we volgende week verhuizen naar een nieuw topic, zet je hier wel even een linkje toch? en fijn dat je gewicht de goede kant op gaat!



Ik weeg écht alleen op vrijdagochtend, de weegschaal staart me wel elke ochtend aan, maar ik weiger! Bang dat ik me er anders teveel op ga focussen.

Zit nu heeeeeerlijk in het zonnetje, eindelijk een dagje vrij (althans, moet studeren maar iig thuis dus kan m'n eigen tijd indelen). Vanmorgen ontbeten met cornflakes, straks een schaaltje aardbeien en crackers met iets als lunch en vanmiddag heb ik nog een muesli reep. Merk wel dat ik écht erg weinig eet (zoals jullie al zeiden aan het begin ) en denk dat ik daarom afgelopen week ook niet afgevallen denk te zijn (niet gewogen dus weet het niet zeker). Geen idee wat ik voor avondeten zal maken! Zit te denken aan een maaltijdsalade met noten, aardbeien en een paaaaaaar plakjes brie met een lichte dressing en wat stokbrood ernaast.. Wel wat "vetter" maar oh zo lekker, zeker met het zonnetje erbij!
Alle reacties Link kopieren
Oh, trouwens gister niet gesport ivm verjaardag. Vanmorgen fysiotherapie gehad (en dan word ik echt afgebeuld, zeker nu ik praktisch klaar ben met revalideren en alles weer kan), als ik vanavond op tijd thuis ben (einde van de middag nog even de deur uit) misschien nog een uur spinnen (maar denk er ook aan misschien langs de kapper te gaan, inmiddels een flinke 10cm uitgroei en sollicitaties in het verschiet, toch niet echt netjes). Morgenavond een uur squashen en wil donderdagavond de bodycombat oppakken. Misschien vrijdagavond nog een uur attack en/of pump...



Edit: bedenk me net dat ik donderdagavond een college heb, en vrijdag moet werken waardoor ik de pump niet haal.. Daar gaan dus 2 potentiële sport uurtjes!
Alle reacties Link kopieren
Menmo, lekker die maaltijdsalades, daar is het echt weer voor nu!



En balen he, als je ineens gemotiveerd bent om te sporten, maar het lukt niet door andere afspraken!
Alle reacties Link kopieren
Ben wel heel benieuwd of ik morgen weer zo gek ben om naar mijn werk te fietsen... Hoef ik daarna niet meer te sporten, dat scheelt!

Eens overleggen met werkschema van man.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk zeg, dit lenteweer! Motiveer wel echt enorm moet ik zeggen.



Vanmorgen even een flinke opruiming gehouden van al mijn kleding. Heb stapels gemaakt van dingen die ik wil bewaren als ik slanker ben (motivatie), dingen die weg kunnen en dingen die ik wil verkopen. Voelt erg fijn om zo met die kleding bezig te zijn. Het geeft me veel motivatie!



Ik heb er weer helemaal zin in haha.

Lijstje vandaag;



Ontbijt; 2 boterhammen met jam

Tussendoor; appel

Lunch; 2 boterhammen met kaas

Tussendoor; yoghurt met peer

Vanavond; er wordt voor me gekookt. Gewoon een normale portie in ieder geval, geen toetje.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen Sproet, als het enigsins kan! Kun je daarna lekker thuisblijven en extra you-time nemen



Menmo, wat goed van die maat 38! Jammer van het jasje, maar dit lijkt mij onbetaalbaar



Ik heb zojuist weer een uur gefietst. Gisteren ook al een uur, dus ik heb nu een ontiegelijke zere reet! Wel trots op mezelf
Alle reacties Link kopieren
Haha, die kleding opruim-bui, handig



Ik was vanmiddag even in een paar winkels. Wat een leuke voorjaarskleding zeg... en wat fijn dat alle maten er nog hangen. Ik heb de laatste jaren voornamelijk in de uitverkoop gewinkeld en dan is het wel anders.

Een broek gepast, hij paste wel maar het was heel laag model. En bij dit figuur (buik...) is dat echt niet mooi.



Verder vrees ik dat de meeste kleding in mijn kast iets te klein is momenteel. Laat dit dan de motivatie zijn om echt meer te gaan bewegen....
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben we toch lekker weer he dames. Wel goed voor mijn motivatie en die van jullie lees ik.



Tamara, met beweging gaat het wel iets sneller inderdaad. Zonde heals je kleding hebtliggen waar je niet meer in past, ik heb er heel veel van hihi.



Sproet, lekker bezig zeg de 90 alweer in zicht en flink aan het bewegen! Gaat het beter met je kind?



Aldente, trots moet je zeker zijn zeg ik doe het je niet na in elk geval. Fiets je al lang dat je het zo lang kunt volhouden?



Aapjeik, altijd fijn als er voor je gekookt wordt. Scheelt weer denkwerk.

Menmo, de wil om te sporten heb je in elk geval dus daar ligt het niet aan.



Vandaag ontbeten met bb, magere kaas en kipfilet( 2 broodjes) Lunch, twee bb, sandwichspread, advocado, groene thee, vifit.

Tussendoor, crackers,fruit, water en thee. En lekker gesport vandaag. Een yogales, niet zo makkelijk als ik dacht trouwens pff. Mijn shifttoets doet het niet goed vandaar dat mijn woorden soms plakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er echt even zo goed klaar mee. Was gisteren bij de HEMA en zag daar de chocolade paashazen, slagroomtaarten, hotdogs en nog zoveel meer lekkers liggen! En dan vraag ik me zo af waar ik het voor doe?! Want die dingen zijn allemaal zo gruwelijk lekker, en ik zit hier met een eierkoek en daar voel ik me al schuldig over, want zo gezond zijn ze niet, en het ding smaakt amper ergens naar. En natuurlijk wil ik ook graag slank worden, en zeker absoluut niet nog dikker (want, grote kans, als ik zoveel ongezonds blijf eten), maar aargh, ik heb helemaal geen zin in eierkoeken, boterhammen en komkommer. Ik wil een patatje met, gebakjes, paaseitjes, chips, mona pudding. En ook weer lekker drinken: Sapjes, chocolademelk, fristi. Komt er ooit een moment dat ik geen behoefte meer heb aan die dingen en het wel fijn vind om gezond te eten? Want weet je wat ik het ergste vind: Het blijft zoals het nu is. Zelfs als ik straks op gewicht zit. Want stel dat ik weer aankom, dat wil ik ook niet na al die moeite. Dat betekend dus nooit meer gewoon een vreetbui omdat ik daar zin in heb?? En dat betekend altijd opletten wat ik eet, en worden zoals mijn moeder is, die als standaardzinnetje, na het avondeten, heeft: 'Ik heb weer veel teveel gegeten, morgen drie kilo aangekomen, kan mijn broek weer niet dicht'. No f*cking way dat ik ooit zo word als zij.



Goed, ik heb een flinke oppepper nodig...
Alle reacties Link kopieren
Oh, schaduwlicht. Wat ontzettend herkenbaar!!!

Heb een heel verhaal geschreven, maar dat werd erg warrig, dus maar weggehaald. Snapte er zelf weinig meer van, naar welk punt ik toewilde



Maar lief lichtje, een oplossing voor nu heb ik niet. Maar doorzetten meid! En beloof je gewoon elke week keer iets lekkers waar je veel zin in hebt gehad! Dat is toch veel meer genieten dan dat je dit elke dag gedachteloos wegkauwt?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat is er veel bijgeschreven.. Gefeliciteerd voor degenen die een maatje minder hebben of een nieuwe riem nodig hebben, super goed!



En Schaduwlicht, als je op gewicht wil blijven kun je gewoon lekker eten hoor. Niet veel te veel natuurlijk, maar wel lekkere dingen en gewoon blijven sporten, desnoods iets meer dan normaal. Als je alles weer mág eten, dan hoef je op een dag ook niet zoveel meer, dan is die drang wat minder denk ik.



Hier gaat het alweer een tijdje goed. Vandaag vroeg naar t zwembad gegaan om baantjes te trekken en wel 4 boterhammen als lunch op (honger!) en verder muesli als ontbijt en tussendoor fruit, yoghurt, koffie en een handje noten. Ik ga zo gevulde pasta maken met een zelfgemaakte tomatensaus en thats it voor vandaag. Heb niet meer zoveel drang om te snoepen, maar ik eet wel veel kaugom en van die suikervrije zuurtjes... hmm.



Gisteren schepte ik wat minder op voor mezelf en toen werd vriend boos, hij dacht dat ik mezelf wilde gaan uithongeren (whaha, ik zou niet eens kunnen!) dus ik werd boos en zei dat hij me gewoon even moet laten gaan tot na de zomer, dat ik me dan een stuk beter voel. Dat hij gewoon allerlei lekkers eet en dan 2 uur gaat sporten betekent niet dat dat voor mij de manier is... zucht!



Trouwens wel een idee om met kleding bezig te zijn! Ik ga deze week mijn zomerkleding eens bekijken en ook wat dingen wegdoen. Ik ga ook pas iets nieuws kopen als ik iets slanker ben! Heb een setje strings gekocht die nog iets te strak zitten, wel een goeie motivatie om mee te beginnen haha.
Alle reacties Link kopieren
61,2 olé olé!! Mag het in de tabel? Ik ben trots Hihi
Alle reacties Link kopieren
Beschuitje, even opschrijven zoals Sproet had neergezet:



Verschil sinds het begin dikgedrukt en zelf even je bmi dikgedrukt er naast zetten
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd beschuitje!



Schaduwlicht wat jij beschrijft is inderdaad heeeel herkenbaar, maar zet door! Ben het ook eens met Cortana, gewoon af en toe nemen wat je lekker vindt, maar doe het met mate.



Het heerlijke weer is voor mij een enorme motivatie om meer te sporten, buiten te zijn en lekkere salades te maken, maar helaas ook om lekker rosé, la chouffe en andere heerlijke alcoholische versnaperingen tot mij te nemen (al dan niet zuipend.. ) Iemand nog tips om deze verleiders een blauwtje te laten lopen?!



Heb gisteren een foto gemaakt van mezelf in bikini (haha dat was geen feestje), maar hoop over een paar weken écht verschil te zien. Misschien kijk ik teveel make-over-obesitas -i used-to-be-fat-achtige programma's, maar ik vind "before and after" zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Joehoe! 75,5!!! Vandaag nieuwe kleren gekocht, 2 spijkerbroeken echt supermooi! Ongelofelijk wat een verschil die paar kilo's maken. Nu op naar onder de 75. Net weer lekker een uurtje gesport, morgenavond sporten en vrijdagochtend. Vrijdag gaan we een weekendje weg dus wil dan wel op mn eten letten dat wordt wel lastig. Kom op meiden we gaan ervoor, nog een paar maandjes en dan komen de bikini's weer tevoorschijn en voordat je het weet is het weer tijd voor rokjes en hemdjes....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven