Lijf & Lijn alle pijlers

Zweetplekken

18-06-2013 15:29 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd al vrij snel zweetplekken onder mijn oksels, met dit warme weer natuurlijk sneller. Ik ben afgevallen, maar voel me nog te zwaar om lichte shirtjes aan te doen, waardoor de plekker minder opvallen.

Heeft er iemand tips om dit tegen te gaan? Ik heb wel eens gehoord van speciaal soort deo waardoor het transpireren onder de oksels afneemt.. of soort maandverbandjes voor onder de oksels? Iemand ervaring en tips?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt Odorex dry heel goed. Voor dat je gaat slapen op je gewassen oksels aanbrengen, laten drogen en dan de volgende dag eraf wassen. Een dag of vier geen last van klotsende oksels.
Juist bij zwart, vallen de zweetplekken niet zo op. Ik gebruik weleens een flesje Odorex extra dry. Dat doe je op een tissue en dep je onder je oksel. Bij werk het gegarandeerd.
Odorex extra dry de depper !
Alle reacties Link kopieren
Zelfde probleem hier. Veel afgevallen en nu last van zweten. Had ik vroeger nooit. Echt nooit. Ik had nooit deo nodig en nu verslind ik ze bijna (maar blijkbaar de verkeerde, ga straks meteen odorex halen!).



Ik weet overigens niet 100% zeker of het komt door het afvallen bij mij, volgens mij heeft het meer te maken met de pil die ik slik. Ben sinds 4 maanden over op een andere pil en sinds 3-4 maanden heb ik last van zweten.....

Jij toevallig ook aan de pil? (probeer linken te leggen/oorzaak te zoeken).
Alle reacties Link kopieren
Die okselpads waar je het over hebt wil ik je in ieder geval afraden. Ik had ze gekocht, omdat ik voor één keer geen zwart aan wilde en een leuk felroze colbertje had gekocht..

Voor het eerst in jaren had ik dus iets gekleurds aan, en zorgvuldig heb ik de pads in het nieuwe jasje geplakt.



Na een paar uur voelden de pads al best wel 'zwaar' aan en ik voelde me ontzettend onzeker en opgelaten ermee (Dalijk vallen er 2 van die natte dingen uit mijn mouwen! Straks ga ik 'doorlekken' omdat ze vol zijn, en dat moeten dan wel de raarste zweetplekken zijn die mensen ooit hebben gezien zo rondom de pads )

Daarbij hoopt al het zweet erin op, en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mezelf gewoon rook! Echt vreselijk, dat is natuurlijk het laatste wat je wil. Ik voelde me zo vies, en heb thuis meteen dat jasje met die stomme, natte, stinkende pads uitgetrokken en nooit meer gebruikt.



Maar ja, dat is 1 ervaring he
Alle reacties Link kopieren
Odorex extra dry dus! Dat ga ik direct aanschaffen! Bedankt, hoop zo dat het helpt!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Odorex extra dry. Werkt als een tierelier!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet gaan zweten nadat ik ben afgevallen hoor, maar nadat ik m'n kinderen gekregen heb. Denk dat het inderdaad met hormonen te maken heeft.

Het is trouwens niet zo dat ik naar zweet ruik/stink, maar omdat het zo nat is voelt het gewoon niet fris. Hopelijk werkt die odorex extra dry! Ik hoop het zo!!
Alle reacties Link kopieren
Ik haal nu altijd de roller van Vichy en ik ruik echt helemaal nooit meer iets (wel vrij prijzig, maar goed..)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werken die Odorex en andere sticks, deppers en 5-dagen cremes ook allemaal niet. Helaas!

Misschien maar eens Vichy gaan proberen..



Had laatst ook (ja, je blijft zoeken) zo'n spray gekocht met iets van aluinsteen erin, ze hebben het ook echt als een soort steen en ook een roller geloof ik. Doorzichtig spul, bijna geurloos en 100% natuurlijk. Zou perfect werken tegen in ieder geval transpiratiegeur.

Werkt voor geen méter! Ik snap niet hoe ze het kunnen verkopen Dan kan je echt net zo goed met een plantenspuit water onder je armen spuiten, haha.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het ruiken niet echt het probleem, maar meer de zweetplekken. Echt verschrikkelijk, kan me gewoon niet lekker vrij bewegen, altijd bewust van mijn armen die ik zoveel mogelijk langs mijn lijf moet houden, zodat niemand het ziet.



Ga ook maar eens kijken naar die van Vichy.
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik juist veel minder gaan zweten na afgevallen te zijn (en gestopt met roken).

Ik zweette altijd erg veel in combinatie met zweetgeur :S



Ik ben Therme deodorant gaan gebruiken en heb hier geen last meer van!

Ook wel eens de okselpads gebruikt van de Kruidvat. In het begin wel het gevoel van maandverband onder mijn oksels maar vond het toch ook wel een oplossing voor af en toe!
Syneo 5, helpt beter dan Odorex en andere deodorant.

Te koop bij Etos.
Alle reacties Link kopieren
Het dragen van zwarte shirts zorgt er bij mij wel voor dat de zweetplekken niet zichtbaar zijn. Synthetische stoffen (in het zwart dus) zijn hiervoor het beste, omdat zwart katoen soms toch nog wel een beetje tekent bij de natte plekken. Alleen die synthetische troep stinkt weer vrij snel



Ik draag in ieder geval altijd zwart onder mijn armen, maar niemand valt het echt op. In de winter heb ik bijvoorbeeld altijd gekleurde tops en jurkjes, met een zwart vestje erover, of een zwart jasje. En een zwart shirt (in de zomer) oogt ook al minder zwart als het er een is met een leuke opdruk of een drukke print, of gekleurde vlakken op de buik oid.

Mijn broeken zijn daarbij altijd vrij licht, of gekleurd, en ik hou van opvallende accessoires of gekleurde sjaaltjes.



Heel soms doe ik eens een meer gekleurde/lichtere top aan (als ik een rustige dag heb, het niet warm is,ik denk dat ik een goede deo te pakken heb, en ik maar eventjes weg hoef), maar ik heb bijna altijd spijt!

Voor mij dus maar gewoon weer 'creatief met zwart'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vroegen heel erg gehad, tegenwoordig eigenlijk niet meer. Odorex Extra Dry toen geprobeerd, maar dat is echt rotspul voor je huid. Ik kon er niet tegen dus. Terwijl ik normaal echt alles op mijn huid kan smeren en nergens last van.



Daarom heb ik Syneo5 geprobeerd al alternatief. Dit werkte echt als een tierelier. Werkt hetzelfde als Odorex en zowel op oksels als voeten. Is wel een stukje duurder, geloof ¤18 voor een flesje, maar dat had ik er wel voor over.
Alle reacties Link kopieren
Syneo 5 prikte bij mij trouwens als een malle! Daarbij werkte 't ook niet (genoeg) en mijn oksels werden er schraal en rood van. Die van Therme werkte hetzelfde (niet echt dus), maar prikte gelukkig niet. Die is ook speciaal geschikt voor de gevoelige huid volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:liza1982 schreef op 18 juni 2013 @ 15:29:

Ik heb altijd al vrij snel zweetplekken onder mijn oksels, met dit warme weer natuurlijk sneller. Ik ben afgevallen, maar voel me nog te zwaar om lichte shirtjes aan te doen, waardoor de plekker minder opvallen.

Heeft er iemand tips om dit tegen te gaan? Ik heb wel eens gehoord van speciaal soort deo waardoor het transpireren onder de oksels afneemt.. of soort maandverbandjes voor onder de oksels? Iemand ervaring en tips?



Alvast bedankt!Wat heeft je gewicht te maken met de kleur van je shirt??
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij Rexona 48 hours
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 18 juni 2013 @ 16:56:

[...]





Wat heeft je gewicht te maken met de kleur van je shirt??Nou donkere kleuren kleden iets meer en lichtere kleuren tekenen iets meer. Nog een paar kilo eraf en dan trek ik weer witte, lichtgrijze en lichtroze shirtjes aan!
Alle reacties Link kopieren
Hormonen waren bij mij ook de boosdoener.

Ik heb al die dure deo's in die tijd ook geprobeerd maar niets hielp echt.

Ik droeg dus ook altijd zwart.

Een paar maanden nadat ik stopte met de pil is het helemaal verdwenen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Syneo5 is hét wondermiddel. Duur, maar het is het waard.

Ik heb gemerkt dat iets minder gebruiken ( twee pufjes i.p.v. drie) tot gevolg heeft dat ik geen schrale oksels meer heb.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik had hyperhydrosis (overmatig zweten). Echt een kwartier na het douchen alweer drijfnatte oksels. Niks hield, hele deoschap geprobeerd, 2x per dag douchen, vaak schone kleding.. Schaamde me altijd zo.

M'n huisarts verwees mij door naar een dermatoloog. Die had 3 behandelmogelijkheden.

1. Aluminiumchloride (deppen onder oksel) kostte 1,50 voor 100 ml ofzo

2. Iontoforese (iets met kleine stroomstootjes)

3. Botox



Ik had aan 1. Genoeg. Spul prikte in het begin vreselijk, had hele rode, geïrriteerde oksels.

Maar hoe langer ik het gebruikte, hoe meer m'n huid eraan wende. Ik moest de voor mij juiste dosering nog vinden. 1x per dag was teveel, oksels waren kurkdroog, maar ik ging opeens op m'n voorhoofd en bovenlip zweten! (Blijkbaar moet je lijf toch echt afkoelen door te zweten!)

Eens per 3 dagen bleek genoeg. Ik zweette minimaal, daar kon ik wel mee leven!

Ik had het steeds minder nodig naar mate ik ouder werd (nu 29) en ging weer gewone deo gebruiken (want dat aluminium-spul is wel troep hoor).



Nu ik zwanger ben, zweet ik weer meer en helpt Odorex dry voldoende.

Het lijkt bij mij iets hormonaals, had er vooral in puberteit en begin 20 last van.



Hoop dat je iets hebt aan m'n verhaal.

Misschien kan je huisarts je ook dat spulletje voorschrijven of je doorverwijzen naar een dermatoloog. Het heeft mij erg geholpen toen!
Alle reacties Link kopieren
Als je er écht heel veel last van heb raad ik botox aan. Bij mijn verzekering wordt dit zelfs 100% vergoed.



Doe dit bij een goede en ingeschreven kliniek en je zweet tot ruim een half jaar lang niet of nauwelijks meer. Zelfs voor de extreme gevallen! Een paar prikjes botox onder je oksels (pijn valt reuze mee) en voilà!
Alle reacties Link kopieren
quote:lulu62 schreef op 18 juni 2013 @ 16:34:

Ik heb het vroegen heel erg gehad, tegenwoordig eigenlijk niet meer. Odorex Extra Dry toen geprobeerd, maar dat is echt rotspul voor je huid. Ik kon er niet tegen dus..Dat had ik ook, enorme uitslag van gekregen. En dat is pas rot als je toch al zweet, boven op zo'n uitslag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven