Lijf & Lijn alle pijlers

Zwemmen met een tampon

16-08-2012 12:04 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,



Misschien een hele stomme vraag, maar ik ga morgen op vakantie en ik heb een probleempje. Ik ben namelijk ongesteld, maar heb nog nooit een tampon ingebracht. Kan ik dan wel zwemmen? Want lekt een kleine niet door? Alvast bedankt,



Murphy
Alle reacties Link kopieren
Ja je kan gewoon zwemmen met een tampon.
Met een "verse" tampon in de juiste maat kun je wel zwemmen ja. Gebruik dus de juiste maat en verwissel op tijd.



Ga het vandaag eerst maar eens proberen, dan kun je zelf wel beoordelen of je er mee kunt/wilt zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Het is vandaag ook prachtig zwemweer hier in Nederland en dus een prima testdag!!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, met een goede maat kun je gewoon zwemmen. Ik zou niet de kleinste maat nemen, dan lek je zo door!
Kan prima, zolang je zeker elk uur even ververst (liefst vaker). En niet de kleinste maat nemen. Liever een voor de zwaardere dagen bijvoorbeeld, die absorberen beter.
Alle reacties Link kopieren
Hee! Lees de gebruiksaanwijzing!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:truffelmaffia schreef op 16 augustus 2012 @ 12:11:

Ja hoor, met een goede maat kun je gewoon zwemmen. Ik zou niet de kleinste maat nemen, dan lek je zo door!Dat ligt er toch helemaal aan? Misschien vloeit TO niet zo veel en ze moet de tampon ook nog kunnen inbrengen.
quote:borderwalk schreef op 16 augustus 2012 @ 12:20:

[...]





Dat ligt er toch helemaal aan? Misschien vloeit TO niet zo veel en ze moet de tampon ook nog kunnen inbrengen.Hoe bedoel je dat laatste? Er past een kind door. Of je dan een mini of normaal gebruikt lijkt me weinig uit te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:helene31 schreef op 16 augustus 2012 @ 12:18:

Kan prima, zolang je zeker elk uur even ververst (liefst vaker). .Als je nog vaker dan 1 x per uur moet vervangen dan kom je toch helemaal niet meer aan zwemmen toe. Dan zou ik eerlijk gezegd net zo lief niet gaan zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:helene31 schreef op 16 augustus 2012 @ 12:21:

[...]





Hoe bedoel je dat laatste? Er past een kind door. Of je dan een mini of normaal gebruikt lijkt me weinig uit te maken.Misschien hebben jullie andere ervaringen, maar ik vond als verse puber dat inbrengen maar lastig en ben begonnen met de mini.
Alle reacties Link kopieren
quote:helene31 schreef op 16 augustus 2012 @ 12:18:

Kan prima, zolang je zeker elk uur even ververst (liefst vaker). En niet de kleinste maat nemen. Liever een voor de zwaardere dagen bijvoorbeeld, die absorberen beter.



Elk UUR? Gelukkig is dat bij niet nodig. Eens in de twee uur is ruime marge. Alleen op de eerste dag van mijn menstruatie gebruik ik liever geen tampons, dan heb ik zo'n buikpijn en raar bloedverlies dat ik liever ook niet ga zwemmen.

Al met al: het is persoonlijk, elke vrouw is dus anders dus TO: probeer het vandaag en dan merk je vanzelf wat voor jou de beste oplossing is.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
De eerste paar keer heb ik van die inbrenghulzen gebruikt, van Tampax. Misschien is dat makkelijk om mee te beginnen?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
quote:helene31 schreef op 16 augustus 2012 @ 12:21:

[...]





Hoe bedoel je dat laatste? Er past een kind door. Of je dan een mini of normaal gebruikt lijkt me weinig uit te maken.Dat kind past er pas door na de nodige ontsluiting. Ik vermoed dat we hier met een hele jonge TO te maken hebben voor iwe het allemaal nogal nieuw is.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 16 augustus 2012 @ 12:25:

[...]





Dat kind past er pas door na de nodige ontsluiting. Ik vermoed dat we hier met een hele jonge TO te maken hebben voor iwe het allemaal nogal nieuw is.



En een paar maanden verweking van het bekken, ook niet geheel onbelangrijk.



Ik gebruik zelf overigens nog steeds mini's en normaals, nooit groter. Maar mijn kind pastte er dan ook niet door....



TO, probeer het met mini's. Het is de eerste keren nog een heel gepruts, dus oefen vandaag maar vast.
Alle reacties Link kopieren
Als ik nog licht ongesteld ben gebruik ik ook een mini, hoor. Ik vind het ook niet prettig om zo'n dikke tampon in te brengen als ik maar licht ongesteld ben en ik heb toch twee kinderen gebaard.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
de eerste x tampon was rond mijn 16 en het was geen pretje het in te brengen, dus ook met de mini begonnen en eerlijk ik heb gewoon verstand op nul gezet en doorgeduwd...



lees goed de gebruiksaanwijzing je moet namelijk met 1 been op de wc gaan staan zodat je hem makkelijker in kunt brengen.
Ik heb andere ervaringen met tampons, begon direct met de normale maat.



Met het risico onsmakelijke beelden op te roepen: er past toch ook een penis in? Die is vele malen groter dan een tamponnetje (in de meeste gevallen dan ).
Alle reacties Link kopieren
Het is even oefenen, maar daana wil je nooit meer anders (althans, dat geldt voor vele van ons.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Elk uur vervangen met een tampon voor de zwaardere dagen (en dan ook nog het liefst vaker) lijkt mij trouwens ook een overdreven advies. Waarschijnlijk zijn er wel vrouwen die heel veel vloeien en die dat wel nodig hebben, maar om dat meteen te adviseren bij een beginner. Dan ben je met de het nodige geklungel bij het verversen meer met de tampon bezig dan het zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik ga zwemmen gebruik ik een super en hoef ik hem pas na 3 uur ofzo te verschonen.



Ik gebruik vanaf de menarche al normals. Dat gekloot met mini's die ik elke 2 uur moest verwisselen... Pff..
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste keer ook met Tampax; kan niet fout gaan!
quote:borderwalk schreef op 16 augustus 2012 @ 12:23:

[...]





Misschien hebben jullie andere ervaringen, maar ik vond als verse puber dat inbrengen maar lastig en ben begonnen met de mini.Ik had voor ik ongesteld werd al 'ns een tampon van m'n moeder geprobeerd (super met inbrenghuls) en toen ik ongesteld werd en m'n moeder voor mij mini's kocht, lekten die veel te snel door, dus zat ik ook zo aan de supers. Wel met inbrenghuls uiteraard, snap niet dat veel vrouwen voorkeur geven aan die dingen die je er met je vingers in moet proppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:helene31 schreef op 16 augustus 2012 @ 12:32:

Ik heb andere ervaringen met tampons, begon direct met de normale maat.



Met het risico onsmakelijke beelden op te roepen: er past toch ook een penis in? Die is vele malen groter dan een tamponnetje (in de meeste gevallen dan ).Ik vind een tampon vervelender, ik vind het gewoon heel onnatuurlijk aanvoelen. Ik gebruik ze ook alleen als ik ga zwemmen en daarna ben ik altijd heel opgelucht als ik er geen meer in heb.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vandaag al gaan oefenen met mini's. In het begin vond ik het ook lastig dat is heel normaal. Neem de tijd ervoor.

Overigens werd hier gesuggereerd dat je alleen mini's kunt gebruiken als je nog nooit vaginaal bevallen bent. Onzin, ik heb twee kinderen gebaard en gebruik ze nog steeds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven