Lijf & Lijn alle pijlers

Zweten om gek van te worden

09-11-2016 09:51 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij het minste of geringste zweet ik gigantisch. Heb nu al zoveel deo's gehad dat ik niet meer weet welke ik nog eens moet proberen. Iemand de tip om overmatig zweet en geur tegen te gaan?
Zweet je overmatig onder je oksels of over je hele lijf?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee! Heb hetzelfde probleem.. over mijn hele lichaam
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Bezoek aan de huisarts?
Je bent zelf een theepot
Ga naar de huisarts + zet je kleding in water met natuurazijn.



Ik zweet ook veel en dat zweet gaat dan zo in je kleding zitten dat je zelf lijkt te stinken, maar dan is het oud zweet uit je kleding. Ik moet helaas ook redelijk snel kleding weggooien omdat er van die zoute, harde en stinkende plakkaten onder mijn oksels zitten.



Wat bij mij een beetje helpt is odorex extra dry. Soms overweeg ik ook botox.
Stop met zoeken en bestel dit: Syneo 5



Gegarandeerd na 2 keer spuiten zweetvrij onder de oksels.
Alle reacties Link kopieren
Zweet alleen onder Mn oksels.

Zal eens kijken naar syneo daar heb ik nog geen ervaring mee
Alle reacties Link kopieren
Om zweetlucht uit je kleren te krijgen werkt azijn heel goed. Afgelopen zomer kreeg ik ook ineens last van zweetgeur waar geen deo tegen leek te helpen, en als het wel hielp kreeg ik er heftige uitslag van. Waarschijnlijk een hormonaal probleem, omdat ik in de overgang ben.De oplossing bleek het zelf maken van deo. 1 deel baking soda (een soort bakpoeder maar dan ietsje anders, je kan het niet door bakpoeder vervangen), 1 deel maizena, 1 deel olijfolie. Ik was erg sceptisch, maar het werkt perfect, beter dan alles wat je bij de drogist kan krijgen. En het kost ook nog eens geen drol. Een oplossing om de hoeveelheid zweet te verminderen weet ik helaas niet.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Die syneo lijkt bij mij ook niet te helpen. Ik zweet zelf als ik het koud heb. Bijvoorbeeld op kantoor ofzo. Mega zweetplekken onder mn oksels, schaam me dood. Ik overweeg ook botox, maar 20 prikjes per oksel... brrrrrr ik ben als de dood voor naalden
Ik gebruik momenteel de rollers van Deoleen. Deze helpen bij mij goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit een jaar of 15 zelf gehad. Vreselijk.

Bij mij hielp Syneo ook niet.

Wat wel hielp: Odaban.

Je doet er heel lang mee en het werkte perfect voor mij.

Destijds nog iet in NL verkrijgbaar. Inmiddels wel.

Ik ben sinds die tijd zelfs andere kleuren dan zwart gaan dragen.)



Kleding waar e geur van het oude zweet uitkomt: de blue magic ball.

Ook dit is geweldig.



Harde plekken in je kleding: baking soda.

Papje van maken, met een oude tandenborstel op de plekken smeren.

Dan azijn er overheen gieten.

Dat borrelt alles los.

Ook verkleuringen op die plek verdwijnen ermee.



Zweten over het hele lichaam: oxybutynine

Medicijn is bedoeld voor blaasproblemen, maar heeft de bijwerking dat het transpireren verminderd.



Zweethanden/voeten: iontoforese apparaat (mocht dat destijds eerst in het ziekenhuis uitproberen, uiteindelijk zelf gekocht)



Dit is allemaal ervaring, na vele producten/tips/middelen geprobeerd te hebben.

Ik weet hoe vervelend het is.
If accidentally read, induce vomiting.
Dankjewel Sarcasta!



Ik ga vandaag direct baking soda en azijn kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een tijd lang gehad.

Die odorex extra dry hielp vrij aardig, maar was niet zo best voor mijn kleding.

Het stopte bij mij toen ik overstapte op een andere pil.

Het was bij mij dus hormonaal.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ik gebruik Odaban voor mijn gezicht en oksels. Werkte eerst als een tiet, maar de werking lijkt af te nemen. Kan ook door de warme zomerdagen komen dat het leek alsof het minder werkte. Ben het nu weer even niet aan het gebruiken.



Ik heb ook van alles geprobeerd, Odaban bevalt het meest.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook fan van Obadan!
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je de oorzaak van het zweten achterhalen? Ik ga overmatig zweten van koffie. Maar voordat ik daar achter kwam, had ik ook al allerlei antitranspirant producten geprobeerd. Ik stopte om een andere reden met koffie drinken en spontaan was het overmatig zweten voorbij.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang botox gekregen in mijn oksels. Zeer pijnlijk maar het helpt uitstekend. Nu dat niet meer vergoed wordt, ben ik overgestapt op Rexona extra dry. Helpt ook erg goed. Behalve als het 30graden is buiten, dan zweet ik nog steeds onder mijn oksels.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heel raar, maar sinds ik gestopt ben met de pil is het zweten een heel stuk minder geworden!



Iemand anders die hier ervaringen mee heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik geen pil dus dat kan het niet zijn bij mij in ieder geval. Ik heb gisteren recpet van HA grkregen voor een poeder of zalf waar aluminium in zit. Schijnt ook goed te helpen. Ben benieuwd
Wel of geen pil. Het maakt bij mij geen verschil.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit bericht wat laat. Maar ik zat precies met hetzelfde probleem!



Als je er echt vanaf wilt, en bereid bent om er wat in te investeren, dan kan ik je MiraDry aanraden. Bij mij was met een behandeling et zweten zo goed als over. Het kost wel een enorme duit, 1500 euro in mijn geval....



Edit: hier vind je er meer info over: Miradry
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam toevallig dit topic tegen en heb jarenlang met hetzelfde probleem rondgelopen. Alle soorten deo, okselpads, niets hielp: na een uur een waren mijn oksels alweer drijfnat. Het beperkte mijn dagelijkse werkzaamheden. Ik werk in een kledingwinkel en moest altijd rekening houden met wat voor soort kleding ik aandeed. Vooral iets wat niet te strak zat onder mijn oksels en droeg vaak zwart. De huisarts wees mij een op een laatste redmiddel: botox. Ik vroeg een consult aan bij Kliniek Dokter Frodo in Amsterdam, het zit bij mij in de buurt en hoorde er goede verhalen over. De arts legde mij duidelijk uit hoe de behandeling in zijn werk zou gaan en ik besloot het te doen! Nu, 2 jaar later ben ik nog steeds erg blij dat ik voor botox onder mijn oksels heb gekozen want ik zou nooit meer zonder kunnen. De behandeling herhaal ik ongeveer om de 8 tot 12 maanden, afhankelijk van het seizoen! Ik zal de site even meesturen, wellicht is het voor jullie ook een oplossing: http://www.dokterfrodo.nl/botox
Alle reacties Link kopieren
Je zou eens kunnen kijken naar oorzaken. Zo kunnen bepaalde voedingsmiddelen zorgen voor veel lichaamsgeur. Het kan ook te maken hebben met verzuring in je lichaam of bepaalde tekorten. Een tekort aan magnesium kan een sterke geur geven. Verder kan een sterke transpiratie soms wijzen op een vitamine D-tekort. Het kan ook te maken hebben met de hormoonhuishouding.

https://gezondetips.nl/hyperhidrosis-overmatig-zweten
ik heb n.a.v. dit topic Syneo 5 gekocht en ik vind het geweldig! Ik gebruik het 1x per week en pas na 7 dagen merk ik dat ik weer veel zweet. Zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Syneo heeft ook niet geholpen helaas. Maar Heb sinds 3 weken Etos deo ( nieuwe lijn) en ongelooflijk maar deze houden mijn oksels droog en geurvrij!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven