Gezondheid alle pijlers

Spierverslapper afbouwen dmv training

18-09-2011 14:25 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
In verband met lage rugproblemen slik ik al heel lang diazepam (20 mg) per nacht. Ik heb het niet nodig om in slaap te komen, daar werkt het ook niet meer voor. Ik gebruik het als spierverslapper.



Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik het volgens een afbouwschema van de huisarts afgebouwd. Ik had nergens last van, geen slaap- of andere problemen. Toen het bijna afgebouwd was (op 1 mg na per 3 dagen na) verkrampten m'n spieren zo hevig dat ik (door m'n rugprobleem) in het ziekenhuis belandde.



Zelf denk ik dat ik toen mijn spieren niet goed genoeg had getraind en deze het niet op konden vangen. Wie kent dit probleem en heeft door middel van training van de rugspieren wel de diazepam af kunnen bouwen met succes?



Volgens mij moet dit mogelijk zijn, maar ik kan er niks over vinden.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
zo ouderwets om diazepam te gebruiken bij rugklachten. Bij rugklachten moet je gaan sporten en geen valium slikken. Natuurlijk werkt het als een slaapmiddel en is het kei en kei verslavend.
Alle reacties Link kopieren
begin met oefeningen/ sport waarbij je je spieren langer maakt, bijvoorbeeld bodybalance, yoga of pilates.
Alle reacties Link kopieren
Ja meds, zeg maar niks. Als ik dit had geweten was ik er nooit aan begonnen. Het werkt wel als slaapmiddel, maar niet meer als je het al jaren slikt. Dan is dat effect er vanaf. Ik heb het er iig niet voor nodig. Zonder sliep ik ook prima.



Is fietsen ook een sport waarbij je spieren langer worden? De voorbeelden die jij noemt kan ik nu nog niet. Dat is nog te zwaar.

Nu wandel ik 2x een half uur, ik fiets een kwartier en doe bekkenoefeningen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben via de fysiotherapie gaan sporten. Veel krachtoefeningen voor de rug zodat de spieren echt sterk worden. Daarnaast borst en buik zodat het in balans bleef. Na het sporten een lange goede cooling down en dat heeft mij heel goed geholpen tegen lage rugpijn.

Zelden meer last van de rug ondanks een dubbele meer dan normale scolioses en versleten ruggewervels.
Alle reacties Link kopieren
Bosaapje, heb jij eerst wel diazepam gebruikt?

Mij is afgeraden om krachtoefeningen te gaan doen door de neurochirurg. Ik wil ze uiteindelijk wel gaan doen, maar dan op een licht niveau. Mijn onderste tussenwervel ontbreekt oa.



Heel knap dat je dat zo hebt gedaan met je rugklachten! Hoe vaak ga je per week?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven