Actueel
alle pijlers
De bekentenis van Joran van der Sloot
woensdag 6 februari 2008 om 15:22
Wat ben jij een misselijk persoon zeg. Heb jij je dochter verloren? Ja of nee? En jij mag, EUGENIEN UIT NEDERLAND VANACHTER DE COMPUTER, bepalen wat de normaalste reactie zou zijn van de moeder van Nathalie?
Denk het niet he.
Die moeder zit al 3 jaar in een hel, een regelrechte hel. Haar tranen zijn op. Ik vond haar zeer echt en zeer aangeslagen. Had ze keihard moeten janken? Wie ben jij om dat te bepalen? Jij hebt toch je dochter niet verloren of wel? Ik vind het schandalig dat mensen dit dúrven te zeggen!
woensdag 6 februari 2008 om 15:33
Ik vind dat! Mijn mening of niet madelief! Dat jij haar kan begrijpen prima maar ik vind haar onwijs nep!
Daarbij hoef jij niet als een hysterisch wijf te oordelen of ik iemand verloren heb ja of nee. Gaat jou ook niks aan! Ik hoef dat niet kwijt op een forum.
En als jij er niet tegen kan dat menig persoon vindt dat zij nep overkomt dan is dat jouw probleem en jij heb je zegje toch al meerdere malen gedaan + je eigen verhaaltje.
Als mensen dus een mening geven over het hele joran verhaal of die emotiloze moeder moet je dat ook maar respecteren net als dat andere jouw verhaal accepteren.
Hou nu maar eens om met je beschuldigende reacties en conslusies.
Daarbij hoef jij niet als een hysterisch wijf te oordelen of ik iemand verloren heb ja of nee. Gaat jou ook niks aan! Ik hoef dat niet kwijt op een forum.
En als jij er niet tegen kan dat menig persoon vindt dat zij nep overkomt dan is dat jouw probleem en jij heb je zegje toch al meerdere malen gedaan + je eigen verhaaltje.
Als mensen dus een mening geven over het hele joran verhaal of die emotiloze moeder moet je dat ook maar respecteren net als dat andere jouw verhaal accepteren.
Hou nu maar eens om met je beschuldigende reacties en conslusies.
GENIET ELKE DAG
woensdag 6 februari 2008 om 17:05
Eugenien: Allereerst vind ik eenieder die de afgelopen dagen Peter R. de Vries heeft af lopen zeiken vrij triest. Lekker belangrijk dat hij dit mede doet om kijkcijfers te scoren, het gaat er toch om dat er een dader wordt gevonden en dat bekend wordt hoe alles gebeurd is? De manier waarop vind ik van ondergschikt belang.
En daarnaast; er is NU misschien nog geen concreet bewijs, maar dat wil niet zeggen dat dat zo blijft. Juist n.a.v. de bekentenis van Joran kan er weer nieuw onderzoek gestart worden en zijn er weer vele zaken die uitgezocht kunnen worden. In dat opzicht is het dus uitermate belangrijk geweest en kan dit wellicht leiden tot de waarheid en arrestatie. Ik vind het een beetje vreemd om nu, na 3 dagen, al te roepen dat er niks is opgelost. Geef die mensen even de tijd om alle uitlatingen van Joran te checken!
Het zal best dat deze zaak zoveel aandacht krijgt doordat ze uit een rijke familie komt, maar maakt dat iets uit? Het is alleen triest te noemen dat niet iedere verdwijning zoveel aandacht krijgt en niet andersom! Beetje flauw om het feit dat ze 'rijk' was erbij te halen, heeft er mijns inziens geen ruk mee te maken verder. En ik vind dat je de reactie van een moeder die net te horen krijgt dat haar dochter voor 99% zeker dood is, niet kunt veroordelen op wat voor manier dan ook. Hoezo 'nep'? Denk je echt dat het die moeder geen reet kan schelen dat haar dochter dood is? Kom op zeg!
woensdag 6 februari 2008 om 17:09
Eugenien, ik dacht over Beth hetzelfde en kreeg ook de uitbrander van madelief, dus als je had gelezen was je gewaarschuwd geweest
Ik las net het stuk op xa4a.net (iemand had die link hier gezet) en ik dacht ook zoals Myriam (opvallend dat heel veel Arubanen zo denken trouwens). Inmiddels weet ik niet meer wat ik moet geloven, maar een hele hoop dingen kloppen inderdaad niet. Lijk naar een boot op de pier brengen kan echt niet onopgemerkt. Als er met een cc betaald is bij die telefoon moet dat toch na te trekken zijn? Niet per see via de telefooncentrale, maar gewoon via de cc-company. Wie heeft Beth maanden na de gebeurtenis gebeld als zijnde Natalee?(wat zij zelf vertelde bij Dr Phil) En waarom is dat telefoontje niet nagetrokken? En zo zijn er meer dingen die wazig blijven. Dat Joran liegt is al duidelijk en volgens mij is het via hem onmogelijk om ooit achter de waarheid te komen.
Het enige dat ooit echt antwoord zou kunnen geven is alleen Natalee zelf.
Ik las net het stuk op xa4a.net (iemand had die link hier gezet) en ik dacht ook zoals Myriam (opvallend dat heel veel Arubanen zo denken trouwens). Inmiddels weet ik niet meer wat ik moet geloven, maar een hele hoop dingen kloppen inderdaad niet. Lijk naar een boot op de pier brengen kan echt niet onopgemerkt. Als er met een cc betaald is bij die telefoon moet dat toch na te trekken zijn? Niet per see via de telefooncentrale, maar gewoon via de cc-company. Wie heeft Beth maanden na de gebeurtenis gebeld als zijnde Natalee?(wat zij zelf vertelde bij Dr Phil) En waarom is dat telefoontje niet nagetrokken? En zo zijn er meer dingen die wazig blijven. Dat Joran liegt is al duidelijk en volgens mij is het via hem onmogelijk om ooit achter de waarheid te komen.
Het enige dat ooit echt antwoord zou kunnen geven is alleen Natalee zelf.
anoniem_3928 wijzigde dit bericht op 06-02-2008 17:10
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
woensdag 6 februari 2008 om 17:23
Ik durf bijna niet meer (jammer dat ik het niet in kleine lettertjes kan typen); maar natuurlijk heeft het er wel mee te maken dat het een meisje uit een rijke familie is dat er zoveel aandacht is. Zie ook de Mc Canns.
Het is gewoon een kil feit dat mensen die connecties en geld hebben, blijkbaar van alles kunnen mobiliseren wat een ander nooit zou lukken.
Let wel: ik heb het absoluut niet over het gebeurde an sich, wat dat is vreselijk; maar puur over het feit dat er tig verdwijningen per jaar zijn over de hele wereld en over de meeste hoor je helemaal niks.
Verder blijf ik inderdaad van mening dat er nog veel (te veel?) vraagtekens zijn.
Het is gewoon een kil feit dat mensen die connecties en geld hebben, blijkbaar van alles kunnen mobiliseren wat een ander nooit zou lukken.
Let wel: ik heb het absoluut niet over het gebeurde an sich, wat dat is vreselijk; maar puur over het feit dat er tig verdwijningen per jaar zijn over de hele wereld en over de meeste hoor je helemaal niks.
Verder blijf ik inderdaad van mening dat er nog veel (te veel?) vraagtekens zijn.
woensdag 6 februari 2008 om 17:25
Eugenien (geniet elke dag) Natuurlijk is moeder Beth nep, ze is immers amerikaans en hoewel ze heel veel emoties kent kan ze deze niet goed laten zien vanwege de verlammende werking van Botox. Dat is heel sneu voor haar, maar het PLEIT JORAN NIET VRIJ.
Joran, het leugenachtige pokerstudentje en billenmaatje van onze goeroe Patrick heeft een groot aandeel in de verdwijning van haar dochter. Dat heeft Joran inmiddels zelf toegegeven, bovendien wijzen er vele feiten in zijn richting.
Wat is trouwens de maatstaaf voor verdriet Eugenien (geniet elke dag). Hoeveel tranen zijn "normaal" en had Beth moeten gillen en zich krijsend aan de voeten van peter moeten storten? Als dat het criterium is, zijn er heel veel mensen schuldig aan van alles, want niemand stort zich krijsend aan peters voeten.
Je moet ook niet zo gemeen doen tegen Peter
Joran, het leugenachtige pokerstudentje en billenmaatje van onze goeroe Patrick heeft een groot aandeel in de verdwijning van haar dochter. Dat heeft Joran inmiddels zelf toegegeven, bovendien wijzen er vele feiten in zijn richting.
Wat is trouwens de maatstaaf voor verdriet Eugenien (geniet elke dag). Hoeveel tranen zijn "normaal" en had Beth moeten gillen en zich krijsend aan de voeten van peter moeten storten? Als dat het criterium is, zijn er heel veel mensen schuldig aan van alles, want niemand stort zich krijsend aan peters voeten.
Je moet ook niet zo gemeen doen tegen Peter
woensdag 6 februari 2008 om 17:31
woensdag 6 februari 2008 om 17:38
Ze was duidelijk in shock dat kon je (alleen) zien aan haar ogen. De rest bleef onbewogen, maar daar kan dat mens ook niks aan doen.
Ik snap niet waarom mensen steeds blijven focussen op de slachtoffers en waarom zij dan vinden dat die slachtoffers niet goed reageren. Waar bemoeien ze zich mee? en het is totaal niet relevant.
Ik geniet elke dag
woensdag 6 februari 2008 om 17:47
Yep,da's waar Soundpost,herinner ik me nu...En vwb knoeierij en manipulatie dacht ik meer aan vervalsing dmv het aan elkaar plakken van halve beelden/zinnen waardoor je een compleet andere versie krijgt van wat er werkelijk gezegd is.Maar dat komt ws omdat ik zelf regelmatig montagewerk doe (lichte beroepsdeformatie).
Ben het verder helemaal met je eens.
Hey Lord,don't ask me questions
woensdag 6 februari 2008 om 17:58
Ik begrijp trouwens de hele consternatie niet, Joran heeft gewoon zwart op wit bekend!
Misschien moeten jullie nog es naar uitzending gemist kijken....hij heeft bekend.....hij heeft bekend! Hoe duidelijk kan het zijn!
En waarom zou een bekentenis dan niet gelden omdat hij daarvoor een aantal jaren gelogen en "gezwogen" heeft.
Natuurlijk pakt een advocaat de minste strohalm om dit bewijs onderuit te halen. T' is allenig nogal zwak geredeneerd van iemand die toch advocaat is.
Misschien moeten jullie nog es naar uitzending gemist kijken....hij heeft bekend.....hij heeft bekend! Hoe duidelijk kan het zijn!
En waarom zou een bekentenis dan niet gelden omdat hij daarvoor een aantal jaren gelogen en "gezwogen" heeft.
Natuurlijk pakt een advocaat de minste strohalm om dit bewijs onderuit te halen. T' is allenig nogal zwak geredeneerd van iemand die toch advocaat is.
woensdag 6 februari 2008 om 18:15
Ik blijf het ook zien als een bekentenis. Alle losse eindjes daar gelaten kan ik me daar toch niet aan onttrekken.
Denk ook dat men op Aruba veeeeeeel meeeeeer weet. Ik kom er zelf vandaan en god, iedereen wist altijd alles van elkaar, maar dan ook echt alles tot aan de gore details. Lijkt me sterk dat dat veranderd is.
Ga eens effe kijken of ik via het roddelcircuit iets los kan krijgen.
Kan ik Peterrrrrrrrrrrrrrrrrrr en Patrrrrrrrrrrrrrrrrrrick bellen
Denk ook dat men op Aruba veeeeeeel meeeeeer weet. Ik kom er zelf vandaan en god, iedereen wist altijd alles van elkaar, maar dan ook echt alles tot aan de gore details. Lijkt me sterk dat dat veranderd is.
Ga eens effe kijken of ik via het roddelcircuit iets los kan krijgen.
Kan ik Peterrrrrrrrrrrrrrrrrrr en Patrrrrrrrrrrrrrrrrrrick bellen
woensdag 6 februari 2008 om 18:18
woensdag 6 februari 2008 om 18:25
Dit mag toch niet aangedragen worden als bekentenis? Zou dit niet eens vallen onder onrechtmatig verkregen bewijs? Hoorde advocaat Spong op televisie Joran al mooie tips aan de hand doen, namelijk dat Peter en Patrick strafbaar zijn hierin. Wie weet kan Joran daar ook nog een mooie schadevergoeding lostroggelen. Met hulp van zijn vader en bevriende advocaten.
Poe, worst case scenario: Joran met handenvol schadevergoedingen als lachende derde.
Maar hoewel ik nu ook wel redelijk veroordelend ben, ben ik het ook wel eens met eerdere opmerkingen over de heksenjacht en vind ik het ook wel erg dat dit gebeurd. Aan de andere kant geloof ik niet dat iemand, die dan ten onrechte beschuldigd is geweest en zoveel narigheid heeft gehad van die zaak, het zich in zijn hoofd zou halen om er over op te scheppen dat hij het toch heeft gedaan als dat niet zo is. Ik kan daar met mijn hoofd echt niet bij! Ik snap die jongen echt niet en ben wel heel benieuwd wat er nou allemaal uit gaat komen.
Poe, worst case scenario: Joran met handenvol schadevergoedingen als lachende derde.
Maar hoewel ik nu ook wel redelijk veroordelend ben, ben ik het ook wel eens met eerdere opmerkingen over de heksenjacht en vind ik het ook wel erg dat dit gebeurd. Aan de andere kant geloof ik niet dat iemand, die dan ten onrechte beschuldigd is geweest en zoveel narigheid heeft gehad van die zaak, het zich in zijn hoofd zou halen om er over op te scheppen dat hij het toch heeft gedaan als dat niet zo is. Ik kan daar met mijn hoofd echt niet bij! Ik snap die jongen echt niet en ben wel heel benieuwd wat er nou allemaal uit gaat komen.
woensdag 6 februari 2008 om 18:38
Lorenzo van Rijn, de grootste drugdealer van Aruba ( halfbroer ) van Joran van der sloot. De drugs die Natalee toegediend kreeg door Joran ( wat hij bekend heeft ) is afkomstig van Lorenzo van Rijn. Zoals betrouwbare bronnen zijn er kledingstukken van Natalee gevonden in het huis van Lorenzo van Rijn. Er zijn zoveel dingen die we niet weten, maar Peter R de Vries, OM e.t.c wel weten. Geloof me dat het hier niet bij zal blijven, ze zullen Lorenzo straks op heterdaad betrappen en het verhaal komt naar boven. Als je alles op een rijtje zet het je de puzzel ( het hele gebeuren ) eigenlijk al, alleen is het bewijs wat mist. Joran zal nooit iets vertellen en ik denk dat hij ook niks met de moord te maken heeft, want als je Joran echt kent dan is heeft hij een grote mond maar een klein hartje. Hij moet ze mond houden van Lorenze van Rijn, daarvoor zal hij vast en zeker veel geld voor hebben gekregen. Wie zal eigenlijk ze eigen broer, vrienden verraden? Joran wil leven in een criminele groep, dus een uitweg ziet hij hier echt wel in. Zoals je al heb gehoord zou hij het liefst vluchten en of verhuizen naar een ander land. Daar zal hij snel weer vrienden hebben, mede door zijn vrienden uit Aruba.
Even in het kort gezegt, Lorenzo van Rijn heeft Natalee om het leven gebracht i.v.m drugs en verkrachting. Joran moet zijn mond houden anders zal hij zijn hele leven bedreigt worden. Geloof het of niet, Joran komt er zo beter af met een paar miljoen mensen tegen hem dan een hele wereld vol met '' zwart '', zijn drugdealer gang. Ik denk dat de hogere mensen zoals Peter R de Vries, OM en alles veel meer weten dan wij en misschien is het bewijs er al lang. Alleen als ze via de media bekend maken dan het Lorenzo is, dan zal hij snel vluchten ( zoals nu misschien al, want hij is onvindbaar ).
Nou, als je het een beetje logisch bekijk... Dan zie je hier wel een goede puzzel in, maar dan wel even alles op een rijtje zetten hé!
Even in het kort gezegt, Lorenzo van Rijn heeft Natalee om het leven gebracht i.v.m drugs en verkrachting. Joran moet zijn mond houden anders zal hij zijn hele leven bedreigt worden. Geloof het of niet, Joran komt er zo beter af met een paar miljoen mensen tegen hem dan een hele wereld vol met '' zwart '', zijn drugdealer gang. Ik denk dat de hogere mensen zoals Peter R de Vries, OM en alles veel meer weten dan wij en misschien is het bewijs er al lang. Alleen als ze via de media bekend maken dan het Lorenzo is, dan zal hij snel vluchten ( zoals nu misschien al, want hij is onvindbaar ).
Nou, als je het een beetje logisch bekijk... Dan zie je hier wel een goede puzzel in, maar dan wel even alles op een rijtje zetten hé!
woensdag 6 februari 2008 om 18:40
Dat snap ik wel, Meds. Ik had het ook niet over de juridische betekenis van een "bekentenis" maar over de "gewone" betekenis.
Bekentenis is een verklaring dat iemand zegt schuldig te zijn aan whatever.
Voor mij als burger was hetgeen Joran allemaal in die auto zei een bekentenis. Of het bij elkaar gelogen is of niet; hij zei, dus bekende, dat hij bepaalde dingen heeft gedaan.
Zal me benieuwen hoe dit allemaal gaat lopen.
Bekentenis is een verklaring dat iemand zegt schuldig te zijn aan whatever.
Voor mij als burger was hetgeen Joran allemaal in die auto zei een bekentenis. Of het bij elkaar gelogen is of niet; hij zei, dus bekende, dat hij bepaalde dingen heeft gedaan.
Zal me benieuwen hoe dit allemaal gaat lopen.