Psyche
alle pijlers
En nu even eerlijk....
vrijdag 8 februari 2008 om 21:56
Dus ik wil geen politiek correcte antwoorden, gedachten ingegeven door Oprah Winfrey of God (al worden die vaak als eenheid gezien), geen Moeder Theresa-achtige zalvende woorden of onrealistische benaderingen.
Mijn vraagstelling luidt als volgt: zijn er mensen die absoluut nergens goed in zijn, die eigenlijk niets kunnen, mislukt zijn op sociaal gebied, a-muzikaal zijn, een voorgebakken lasagneschotel als hoogtepunt van hun kookkunst beschouwen, niet kunnen studeren en een te slap karakter hebben om naar de sportschool te gaan om de bierbuik/vetrollen weg te trainen?
Ik denk persoonlijk van wel.
En helaas schaar ik mijzelf ook onder die categorie. Maar het gaat om meningen, dus ik ben benieuwd.
Mijn vraagstelling luidt als volgt: zijn er mensen die absoluut nergens goed in zijn, die eigenlijk niets kunnen, mislukt zijn op sociaal gebied, a-muzikaal zijn, een voorgebakken lasagneschotel als hoogtepunt van hun kookkunst beschouwen, niet kunnen studeren en een te slap karakter hebben om naar de sportschool te gaan om de bierbuik/vetrollen weg te trainen?
Ik denk persoonlijk van wel.
En helaas schaar ik mijzelf ook onder die categorie. Maar het gaat om meningen, dus ik ben benieuwd.
zaterdag 9 februari 2008 om 20:27
Wat mooi verwoord. Digi, wel of niet de bedoeling om aandacht voor een probleem te vragen, deze mooie en lieve woorden moet je in je koppie opslaan. Durf het toe te laten dat andere mensen jou anders zien en wel de mooie kanten en kwaliteiten inzien van jouw persoontje. Door het toe te laten ga je ook inzien dat je meer kwaliteiten hebt dan je nu wilt geloven. Het is ook moeilijk om andermans woorden aan te nemen als het nog niet zo voor je voelt. Maar laat het beetje bij beetje toe zodat je zelfbeeld stukje bij beetje weer word bijgesteld. En denk niet bij complimenten dat mensen dat zeggen omdat ze jou zielig vinden, probeer ook in mensen hun oprechtheid te geloven.
Ik kan het uiteraard niet zo mooi verwoorden als Leo, maar ik sluit mij graag aan bij haar woorden. Ik heb eerlijk gezegd de rest van de postings niet gelezen maar deze sluit helemaal aan hoe ik er ook over denk. Leer ook te ontvangen en niet alleen maar te geven.
En al is het leven niet helemaal hoe je graag zou willen, of in dingen uitblinkt wat je zou willen, leer te genieten dan van de kleine dingen, en leer die te waarderen. Liefs xmv.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 9 februari 2008 om 20:30
zaterdag 9 februari 2008 om 20:31
Als ik zou verklaren dat ik me bekeken zou voelen dan zou ik het erg waarderen als iemand mij op iets zou wijzen dat dat veroorzaakt. Ik ben liever eerlijk dan aardig in deze dingen. Overigens heb ik het voor mijn doen nog redelijk netjes gebracht (zie eerste posting hierover) maar zelfs dat was al te veel.
zaterdag 9 februari 2008 om 20:39
Minny, jouw IQ is echt niets vergeleken bij het mijne, Zo, nu heb jij ook een kutantwoord te pakken. Probeer ook eens geen spelfouten te maken,m zou ik zeggen. Leuk he, om te horen?
Leo, MV, Websje, jullie zeggen rake dingen. En nogmaals, ik zocht geen steun of wat dan ook, maar wilde een discussie starten. Dat het dan de richting ingaat van zeikerige Digi, vind ik niet geheel mijn schuld. Zoals Leo zegt, zijn er mensen die niet willen vergeten wat er is gebeurd. Ik zeg bewust willen, want lekker trappen is natuurlijk gewoon leuk, nietwaar Minny? Laten we het eens over jou hebben. Waarom heb je het nodig een bitch te zijn? Om de aandacht af te leiden van het feit dat je zelf niets kunt?
Dit zou ik normaal nooit zeggen, maar je hebt het helemaal zelf uitgelokt. En er zijn heel veel forummers die jou een enorme bitch vinden, en je overschat jezelf absoluut. Zelfspot is mij ook niet vreemd, maar wat jij doet, is jouw zogenaamde waarheid prediken, posts waarin dingen worden uitgelegd negeren en bewust iemand de grond intrappen. Ja, daar zou ik ook trots op zijn als ik jou was.,
Lieve Mastermind, ik hoop dat ik je heel snel weer zie. Desnoods in Brussel, of we gaan lekker op vakantie. Want jij hebt zoveel tegoed van mij, niet in geld uit te drukken, maar ik wil het toch proberen.
Leo, MV, Websje, jullie zeggen rake dingen. En nogmaals, ik zocht geen steun of wat dan ook, maar wilde een discussie starten. Dat het dan de richting ingaat van zeikerige Digi, vind ik niet geheel mijn schuld. Zoals Leo zegt, zijn er mensen die niet willen vergeten wat er is gebeurd. Ik zeg bewust willen, want lekker trappen is natuurlijk gewoon leuk, nietwaar Minny? Laten we het eens over jou hebben. Waarom heb je het nodig een bitch te zijn? Om de aandacht af te leiden van het feit dat je zelf niets kunt?
Dit zou ik normaal nooit zeggen, maar je hebt het helemaal zelf uitgelokt. En er zijn heel veel forummers die jou een enorme bitch vinden, en je overschat jezelf absoluut. Zelfspot is mij ook niet vreemd, maar wat jij doet, is jouw zogenaamde waarheid prediken, posts waarin dingen worden uitgelegd negeren en bewust iemand de grond intrappen. Ja, daar zou ik ook trots op zijn als ik jou was.,
Lieve Mastermind, ik hoop dat ik je heel snel weer zie. Desnoods in Brussel, of we gaan lekker op vakantie. Want jij hebt zoveel tegoed van mij, niet in geld uit te drukken, maar ik wil het toch proberen.
zaterdag 9 februari 2008 om 20:43
Digi, ikzelf weet absoluut niets van 'de gebeurtenis'. Ik gok nu dat 't een zelfmoordpoging is maar heb er he-le-maal niets van meegekregen. Dus die gok is alleen gebaseerd op dit topic.
Toch vind ik dat je in jouw antwoorden je je soms wel slachtofferig opstelt (in dit topic). Dat ligt dan niet aan dat je wel of niet vindt dat 'alles jouw schuld is' (wat je wel vindt zeg je), maar meer aan reacties a la 'dan zal ik 't zelf wel weer uitgelokt hebben'.
Ik als buitenstaander vind hier nog geen één post echt heel gemeen overkomen, maar kan me voorstellen dat dat voor jou of anderen die wel weten wat 'de gebeurtenis' is het wel gemeen overkomt. Ik mis misschien bepaalde steken onder water. hoe dan ook vind ik dat wanneer iemand vertelt over zo'n problemen, je goed op je woorden moet letten want iedere sukkel kan op zn vingers natellen dat als je je rot voelt over jezelf, dat woorden dan ook anders binnenkomen dan wanneer je superarrogant bent.
Toch vind ik dat je in jouw antwoorden je je soms wel slachtofferig opstelt (in dit topic). Dat ligt dan niet aan dat je wel of niet vindt dat 'alles jouw schuld is' (wat je wel vindt zeg je), maar meer aan reacties a la 'dan zal ik 't zelf wel weer uitgelokt hebben'.
Ik als buitenstaander vind hier nog geen één post echt heel gemeen overkomen, maar kan me voorstellen dat dat voor jou of anderen die wel weten wat 'de gebeurtenis' is het wel gemeen overkomt. Ik mis misschien bepaalde steken onder water. hoe dan ook vind ik dat wanneer iemand vertelt over zo'n problemen, je goed op je woorden moet letten want iedere sukkel kan op zn vingers natellen dat als je je rot voelt over jezelf, dat woorden dan ook anders binnenkomen dan wanneer je superarrogant bent.
zaterdag 9 februari 2008 om 20:45
Je talent ligt in elk geval niet bij ontdekken hoe je mij echt kan raken of beledigen. Sterker nog, ik vind het nogal brugklas niveau eigenlijk.
En nu ga ik iets doen wat ik nooit van mezelf had verwacht, ik ga je met rust laten omdat ik je zielig vind. Mijn medelijden heb je, hoop dat je stopt met zwelgen en iets van je leven gaat maken. Later!
En nu ga ik iets doen wat ik nooit van mezelf had verwacht, ik ga je met rust laten omdat ik je zielig vind. Mijn medelijden heb je, hoop dat je stopt met zwelgen en iets van je leven gaat maken. Later!
zaterdag 9 februari 2008 om 20:48
Ik ben geen slachtoffer, behalve dan van mijn innerlijke strijd, Marg. Ik ben niet zo zelfverzekerd als jij. En nu gaat het weer over mij, terwijl ik al tig keer heb aangegeven dat dat geheel de insteek niet was. Ik heb tips gekregen, hoewel ik er niet om vroeg, ik heb meningen gekregen, waar ik wel om vroeg, en da's mooi. Heb net even pianogespeeld en ga binnenkort weer les volgen. Lijkt mij een stap in de goede richting, maar nogmaals, ik vind dit soort zaken niet in dit topic thuishoren. Ik kan gewoon niet tegen mensen die menen te mogen en kunnen oordelen.
En ja, het was zelfmoord. En de IC. En ook daardoor voel ik mij niet zielig, wel heel erg beschaamd.
En ja, het was zelfmoord. En de IC. En ook daardoor voel ik mij niet zielig, wel heel erg beschaamd.
zaterdag 9 februari 2008 om 20:50
Hou je achterlijke medelijden maar voor je, sorry hoor, maar wat kun je nu echt? Je ex belachelijk maken ja. Jij bent blijven hangen in een relatie waar je ongelukkig in was, nou, chapeau hoor. Je hebt absoluut geen noemenswaardig IQ of EQ, en als mensamember kan ik dat neem ik aan wel weten. Sorry, maar je bent geen partij voor me. Argumenteren kun je niet, je kunt alleen trappen. Ik heb geen medelijden met je, want dat verdien je niet. Je bent enkel erg zielig.
zaterdag 9 februari 2008 om 20:57
Nice...
Ik vind het fijn voor je dat je IQ en EQ zo buitensporig zijn, maar doe er dan ook wat mee. Want wat heb je aan je hoge IQ als je het straks minder voor elkaar hebt dan iemand met een "minder" IQ die gewoon wel zijn/haar draai in het leven heeft kunnen vinden.
Jij wilde politiek incorrect? Ha....you cant handle the truth! Volgens mij heb jij vooral een enorme trap onder je hol nodig om eens wakker geschud te worden, en niet al dat geaai.
Heb je talenten, vast wel, kun je iets van je leven maken, ongetwijfeld. Maar ga je ook maar iets bereiken als je vanaf dezelfde plek gaat staan zwelgen? Nee, absoluut niet. Ga links, ga rechts...doe iets! Ga niet alleen open sollicitaties versturen maar ga alvast artikelen schrijven. Begin aan dat boek, er zijn schrijvers die 10 jaar over hun eerste boek hebben gedaan. So what als niemand het ooit leest? Als jij gelukkig wordt van schrijven dan is dat al reden genoeg om het te doen. Die digiwebstrijd heb je niet gewonnen op dit forum, er zijn meerdere fora hoor. Na een keer niet winnen moet je niet opgeven maar gewoon nog een keer meedoen ergens anders. Tweede plaats is niet mis hoor!
Maar doe IETS.
Ik vind het fijn voor je dat je IQ en EQ zo buitensporig zijn, maar doe er dan ook wat mee. Want wat heb je aan je hoge IQ als je het straks minder voor elkaar hebt dan iemand met een "minder" IQ die gewoon wel zijn/haar draai in het leven heeft kunnen vinden.
Jij wilde politiek incorrect? Ha....you cant handle the truth! Volgens mij heb jij vooral een enorme trap onder je hol nodig om eens wakker geschud te worden, en niet al dat geaai.
Heb je talenten, vast wel, kun je iets van je leven maken, ongetwijfeld. Maar ga je ook maar iets bereiken als je vanaf dezelfde plek gaat staan zwelgen? Nee, absoluut niet. Ga links, ga rechts...doe iets! Ga niet alleen open sollicitaties versturen maar ga alvast artikelen schrijven. Begin aan dat boek, er zijn schrijvers die 10 jaar over hun eerste boek hebben gedaan. So what als niemand het ooit leest? Als jij gelukkig wordt van schrijven dan is dat al reden genoeg om het te doen. Die digiwebstrijd heb je niet gewonnen op dit forum, er zijn meerdere fora hoor. Na een keer niet winnen moet je niet opgeven maar gewoon nog een keer meedoen ergens anders. Tweede plaats is niet mis hoor!
Maar doe IETS.
zaterdag 9 februari 2008 om 21:00
Margaretha, je hebt gelijk, maar ik noemde m als voorbeeld omdat digi duidelijk aangeeft dat ze IQ niet als talent ziet omdat het aangeboren is.
Ik ben het met je eens dat het deels aangeleerd is, dwz, de testen zijn gebaseerd op het westers onderwijs/ de westerse maatschappij.
Minny, ik let helemaal niet op je, ik vind je eigenlijk helemaal niet bijzonder interessant en heb ook niet echt een mening over je. Toch spring je er hier ff uit, zoals ook bij een discussie van een tijdje geleden, waarvan ik opeens dacht 'goh, heeft minny haar dag niet? Heeft ze pms?'. Maar ja, nu gebeurt het weer, en dan valt het me even op ja.
Digitalis,
wil je mijn heel ongezouten mening?
Ik denk wel dat je er aan bij hebt gedragen, aan de sfeer die nu hangt en de focus op jou. Dat is geen verwijt o.i.d., ik vind het zelfs wel logisch. Jij voelt je aangevallen omdat een paar mensen het vrij snel in de discussie echt over jóu hebben. Maar omdat je telkens in de verdediging schiet en vertelt over hoe het op jou overkomt, hoe jij denkt, hoe jij in elkaar zit, etc. etc. (logisch, dat wel) blíjft het ook over jou gaan. Want mensen reageren daar weer op.
Ik snap dat wel, ik heb zelf die neiging ook als ik me aangevallen voel, dóórgaan en dóórgaan, en het inderdaad persoonlijk maken. Maar als je níet wil dat het over jóu gaat, is het niet de slimste keus
Volgende keer mss proberen het langs je heen te laten gaan. Als iemand een opmerking maakt die je wel heel persoonlijk vindt, gewoon zeggen 'sorry, maar daar wil ik hier niet op ingaan. Ik wil het liever hebben over de algemeenheid over onderwerp X'. Ik noem maar iets.
Laat je niet op de kast jagen en uit de tent lokken en zo.
En nogmaals, je hebt heus kwaliteiten, je moet ze alleen nog ff ontdekken en/of op waarde leren schatten. Een deel benoem je namelijk zelf al, daar moet je 'gewoon' nog even van leren genieten.
En nu heb ik het niet meer over JOU, beloofd
Ik ben het met je eens dat het deels aangeleerd is, dwz, de testen zijn gebaseerd op het westers onderwijs/ de westerse maatschappij.
Minny, ik let helemaal niet op je, ik vind je eigenlijk helemaal niet bijzonder interessant en heb ook niet echt een mening over je. Toch spring je er hier ff uit, zoals ook bij een discussie van een tijdje geleden, waarvan ik opeens dacht 'goh, heeft minny haar dag niet? Heeft ze pms?'. Maar ja, nu gebeurt het weer, en dan valt het me even op ja.
Digitalis,
wil je mijn heel ongezouten mening?
Ik denk wel dat je er aan bij hebt gedragen, aan de sfeer die nu hangt en de focus op jou. Dat is geen verwijt o.i.d., ik vind het zelfs wel logisch. Jij voelt je aangevallen omdat een paar mensen het vrij snel in de discussie echt over jóu hebben. Maar omdat je telkens in de verdediging schiet en vertelt over hoe het op jou overkomt, hoe jij denkt, hoe jij in elkaar zit, etc. etc. (logisch, dat wel) blíjft het ook over jou gaan. Want mensen reageren daar weer op.
Ik snap dat wel, ik heb zelf die neiging ook als ik me aangevallen voel, dóórgaan en dóórgaan, en het inderdaad persoonlijk maken. Maar als je níet wil dat het over jóu gaat, is het niet de slimste keus
Volgende keer mss proberen het langs je heen te laten gaan. Als iemand een opmerking maakt die je wel heel persoonlijk vindt, gewoon zeggen 'sorry, maar daar wil ik hier niet op ingaan. Ik wil het liever hebben over de algemeenheid over onderwerp X'. Ik noem maar iets.
Laat je niet op de kast jagen en uit de tent lokken en zo.
En nogmaals, je hebt heus kwaliteiten, je moet ze alleen nog ff ontdekken en/of op waarde leren schatten. Een deel benoem je namelijk zelf al, daar moet je 'gewoon' nog even van leren genieten.
En nu heb ik het niet meer over JOU, beloofd
zaterdag 9 februari 2008 om 21:01
Digi, ik weet dat jij jezelf niet als slachtoffer ziet, ik vind alleen dat je reacties soms wel op die manier geformuleerd zijn. Misschien of waarschijnlijk dus wel tegen je bedoeling in. Ik wil dat alleen maar zeggen zodat je je ervan bewust bent dat het op die manier overkomt op anderen (in elk geval op mij, wie weet ben ik de odd one out hoor ), en misschien heb je er wat aan. Trouwens, vind 't wel heel verschrikkelijk dat je zo diep zat dat je 't helemaal niet meer zag zitten, dat spijt mij echt oprecht heel erg, want ik gun je juist héél veel plezier en geluk. Je hoeft je er absoluut niet voor te schamen, hoewel ik begrijp dat 't niet het eerste is wat je tegen nieuwe mensen zegt. Dat is 't laatste wat ik er over zeg want ik weet dat je 't er niet over wil hebben. Maar ik vond 't gek om er helemaal níets over te zeggen.
Ik wil best over 't onderwerp discussieren. Sterker nog, heb al twee keer een post gemaakt over mijn ideeën erover. Alleen er wordt alleen gereageerd (ook door jou!!!) op persoonlijke posts. Dus daarom komt de discussie niet zo goed van de grond, mijns inziens. Waarom reageer je niet op inhoudelijke algemene posts?
Ik wil best over 't onderwerp discussieren. Sterker nog, heb al twee keer een post gemaakt over mijn ideeën erover. Alleen er wordt alleen gereageerd (ook door jou!!!) op persoonlijke posts. Dus daarom komt de discussie niet zo goed van de grond, mijns inziens. Waarom reageer je niet op inhoudelijke algemene posts?
zaterdag 9 februari 2008 om 21:04
Ik heb al meermaals aangegeven dat ik schrijf, dat ik een cursus ga volgen naast mijn studies, dat ik tientallen bladen heb gemaild met mijn columns en artikelen, meegedaan heb met wedstrijden, me gek orienteer, probeer via anderen in contact te komen met schrijvers, ik ken meerdere mensen die zijn geinteresseerd in een boek van mijn hand (uitgevers dus), ik heb een zware depressie overwonnen op eigen kracht, ik heb met succes een huurcontract ontbonden en een nieuwe kamer gevonden, ik speel weer piano en neem binnenkort lessen, ik sport weer...en dat op 3 maanden tijd. Dus zwelgen en niets doen, daarmee zit je ontzettend fout en daarom word ik ook zo extreem kwaad. En hoogbegaafdheid helpt niet hoor, dat is een verkeerde aanname. Je oordeelt gewoon, zoals wel vaker, veel te snel. En dat is nu juist waarom je fout zit: dit topic gaat niet om MIJ, maar over de algemene vraagstelling: heeft iedereen wel een talent. En dan bedoel ik die 6 miljard mensen, waaronder jij en ik ja, maar niet specifiek mijzelf. Dat jij mij liever als zielig, zich in zelfmedelijden wentelend wezen ziet, en zwak ook nog, want ja, zelfmoordpoging he! is jouw foute conclusie. Maar misschien vind jij dat wel makkelijker, persoonlijk worden ipv een algemene vraag te beantwoorden en meediscussieren. Ik zie jou trouwens nooit van je leven een zwakte toegeven. En dat vind ik dan weer zwak.
zaterdag 9 februari 2008 om 21:06
Niet happen meis, niet happen.
Jouw post gaat nu weer over jou, en daar wil je het niet over hebben.
Ga het gewoon hebben over z'n algemeenheid, dan is de focus veranderd voor je er erg in hebt.
Ik zit echt op mijn handen om hier nu niet een inhoudelijke reactie op jouw persoonlijke verhaal te geven....
Jouw post gaat nu weer over jou, en daar wil je het niet over hebben.
Ga het gewoon hebben over z'n algemeenheid, dan is de focus veranderd voor je er erg in hebt.
Ik zit echt op mijn handen om hier nu niet een inhoudelijke reactie op jouw persoonlijke verhaal te geven....
zaterdag 9 februari 2008 om 21:09
Ja sorry, ik werd nogal afgeleid. Ik heb er wel degelijk dingen uitgehaald trouwens. Ik zie echt niet in dat ik mijzelf als slachtoffer opstel, want ik zit heus niet stil. Ik geef wel aan moeite te hebben met dingen die voor anderen heel normaal zijn, en dat komt vaker voor bij mensen met een te hoog IQ. En het mag gerust bewonderenswaardig genoemd worden wat ik voor elkaar heb gekregen na die poging (die zeer serieus was, voordat mensen zeggen dat ik aandacht trek). Want ik moest beginnen vanaf een nulpunt, aangezien ik niet had voorzien nog te kunnen ademen. Tezamen met de schaamtegevoelens was het bijna helemaal een onmogelijke opgave. En toch ben ik niet tevreden nee. En twijfel ik aan mijn talenten, maar OOK aan talenten van anderen, in de zin van: politiek correct zijn is leuk, maar er zijn toch mensen zonder talenten? DAT was de insteek, en ik vind het echt (en je hoeft me niet te geloven, want dat doet bijna niemand hier in feite) jammer dat het nu een Digitalistopic is geworden.
zaterdag 9 februari 2008 om 21:09
Ik vind je zielig omdat je zielig doet. Overigens ben jij degene die persoonlijk werd, wil ik toch even meegeven. In de posting waar het allemaal om draait nu heb ik enkel aangegeven dat je niet steeds de aandacht op je moet vestigen dmv nick bekendmaking en allerlei topics die feitelijk over jezelf gaan. Al beweer jij van niet. Wat er gebeurd is en wat je beroep is...dat heb je zelf aangehaald Digi. Jij en jij alleen.
Even een vraag tussendoor Digi, zou het zo kunnen zijn dat je eigenlijk helemaal niet verder wilt met je studie maar eigenlijk wilt gaan schrijven? Want het wordt misschien wel teveel om nu nog een cursus ernaast te gaan doen. Waarom schrijf je je verhaal niet eens op voor jezelf, maak je eigen boek. En misschien dat je na die cursus de boel weer helemaal herschrijft maar ach, denk je dat schrijvers alles in een keer goed formuleren?
Even een vraag tussendoor Digi, zou het zo kunnen zijn dat je eigenlijk helemaal niet verder wilt met je studie maar eigenlijk wilt gaan schrijven? Want het wordt misschien wel teveel om nu nog een cursus ernaast te gaan doen. Waarom schrijf je je verhaal niet eens op voor jezelf, maak je eigen boek. En misschien dat je na die cursus de boel weer helemaal herschrijft maar ach, denk je dat schrijvers alles in een keer goed formuleren?