Wie heeft er wel eens in een zak geplast?

07-10-2011 12:09 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerst dacht ik aan een grap, maar het schijnt toch serieus te zijn.

De WC-loze sprinters krijgen plaszakken aan boord. Als er weer eens een trein in een weiland strandt, mogen reizigers met hoge nood in de bestuurderscabine in een zak plassen. Lang leve de vooruitgang!



http://www.nu.nl/binnenla ... -in-wc-loze-sprinter.html
Alle reacties Link kopieren
Wtf, We leven toch niet meer in de Middeleeuwen?
Alle reacties Link kopieren
Ze hadden de wc's eruit gelaten omdat dat vier zitplaatsen scheelt. Nou nou.
Alle reacties Link kopieren
Een heel dom plan vind ik dit. Sowieso dom plan om treinen zonder wc's te maken.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Alle reacties Link kopieren
quote:lettertype schreef op 07 oktober 2011 @ 13:39:

Ze hadden de wc's eruit gelaten omdat dat vier zitplaatsen scheelt. Nou nou.

Vier zeikers?





(Sorry grapje en doel echt niet op jou, ik vind het zakplassenplan zeer Nederlands en echt hilarisch.)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het helemaal voor me. Een ellenlange vergadering over plas- en poepperikelen in de trein. Alle voors en tegens zijn uitvoerig besproken. Dan.... als iedereen heel graag naar huis wil, komt er iemand met een idee: Als we ze nou met een plaszak naar het hokje van de machinist sturen.

Jaaaah wat een goed idee, iedereen stemt voor deze briljante oplossing en ze gaan voldaan naar huis.



Als het een paar dagen later in de krant staat beseffen ze pas dat het eigenlijk een heel stom idee is.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 07 oktober 2011 @ 13:43:

Ik zie het helemaal voor me. Een ellenlange vergadering over plas- en poepperikelen in de trein. Alle voors en tegens zijn uitvoerig besproken. Dan.... als iedereen heel graag naar huis wil, komt er iemand met een idee: Als we ze nou met een plaszak naar het hokje van de machinist sturen.

Jaaaah wat een goed idee, iedereen stemt voor deze briljante oplossing en ze gaan voldaan naar huis.



Als het een paar dagen later in de krant staat beseffen ze pas dat het eigenlijk een heel stom idee is.Zal de machinist ook leuk vinden. In zijn hok. En dan maar hopen dat alles in de zak terecht komt en een boze passagier niet denkt even wraak te nemen via de helikoptermodus.
Alle reacties Link kopieren
Een beter bewijs dat overheid en politiek volkomen vervreemd zijn van de èchte wereld is er niet. Schultz en de top van NS rijden lekker in een auto met chauffeur (die overal kan stoppen voor WC-bezoek) en de hele natie pist maar in zijn/haar broek.



Eigenlijk zou het NS-personeel moeten gaan staken vanwege de minachting die de direktie kennelijk voor het eigen personeel heeft.
Alle reacties Link kopieren
@amygdala: dat was ik haha.



Ja dat klopt dat was er al, maar als er dan als oplossing zo iets achterlijks word bedacht kan ik best geloven dat bij sommige mensen de druppel doet overlopen. Want ja als je dan buiten ergens moet gaan pissen heb je straks de politie op je hielen want je doet aan wild plassen..

ja maar kleine stukjes? Die sprinter word niet op kleine stukjes ingezet. Ik zat er wel eens dik een uur in, dat noem ik niet eventjes.



En veel tussenstations hebben dan vaak niet eens toiletten. Daarom, moet je straks nog eerder weg met het risico dat je naar het toilet moet. (In de hoop dat ze die hebben op het station waar je strand)



Overigens zij iemand over dat hokje. Die is zo klein daar kan je amper je kont niet in keren. I.i.g. het hokje wat ik een keer zag. Plus een raam inderdaad.



@kirsten: Ahh nee gadverdamme. Geen hergebruik zeg, bah.





En had dan lekker 1 wc per trein gedaan. Ik denk dat er dan meer mensen hier tevreden mee zouden zijn geweest. Beter dan wat ze nu van plan zijn zeg.
Treinen zonder wc zijn echt niet nieuw. In de Achterhoek-tjoek van Syntus (Arnhem-Winterswijk) heeft nooit een wc gezeten, en de wc-loze sprinters bestaan ook al minstens een jaar of vier. Ik zie dan ook in dit geniale plan geen reden om ineens een auto te gaan kopen.



Die plaszak wordt gepresenteerd als noodoplossing, tot in alle sprinters wc's zijn ingebouwd. Wel een stomme noodoplossing, want je mag alleen om een plaszak vragen als de trein echt heel erg gestrand is, in drie meter sneeuw of zo. Hoge nood tijdens een normaal verlopende reis telt niet, dan zeik je maar in je broek.
Alle reacties Link kopieren
Groentesoep, zijn om dat wc-loze traject wel alle stations voorzien van toiletten?



Ik denk dat ze in het hele plaatje van vier zitplaatsen meer of minder en kosten, niet hebben bedacht dat er echt mensen zullen zijn die hierdoor niet meer voor de trein kiezen maar voor een andere manier van reizen.

En dat er personeel is dat echt niet kan werken op een werkplek waar geen toilet is. (dan bedoel ik degenen die echt iets mankeren of zwanger zijn)

Dan heb ik het nog niet over pisspetters op de stoel van de machinist.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
heb nooit in een zak geplast wel op een zak
quote:Moonlight82 schreef op 07 oktober 2011 @ 14:32:

Groentesoep, zijn om dat wc-loze traject wel alle stations voorzien van toiletten?







Nee. En als er wel toiletten zijn zijn dat meestal van die 'zelfreinigende' gevallen waar je 50 cent in moet werpen, waarna de deur meestal niet open wil en je je geld kwijt bent, of de deur wil wel open en de stront blijkt er aan de muren te zitten.



Ik zeg ook helemaal niet dat ik het eens ben met het sanitaire beleid van de NS, integendeel ik vind het oerstom.

Ik verbaasde me alleen een beetje over de verbaasde reacties op het fenomeen toiletloze trein, zelfs van mensen die blijkbaar zelf ook geen auto hebben. Wat dat betreft is er immers niks nieuws onder de zon.
@enter: waar zijn je ava en je motto gebleven?

Alle reacties Link kopieren
quote:groentsoep2 schreef op 07 oktober 2011 @ 14:42:

@enter: waar zijn je ava en je motto gebleven?

Alle reacties Link kopieren
Schandalig vind ik dit. Darmpatienten (mensen met Chrohn, colitus ulcerosa, spastische darm en weet ik het veel wat) zwangere vrouwen, ouderen, en vrouwen die menstueren tellen dus niet mee voor de NS. Zullen wij de NS dan met zijn allen boycotten?



Wat moet je als je over je hand pist, of schijt of bloed aan je handen hebben als je je tampon hebt verwisseld? Lekker ranzig.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 07 oktober 2011 @ 14:07:

@amygdala: dat was ik haha.



Ja dat klopt dat was er al, maar als er dan als oplossing zo iets achterlijks word bedacht kan ik best geloven dat bij sommige mensen de druppel doet overlopen. Want ja als je dan buiten ergens moet gaan pissen heb je straks de politie op je hielen want je doet aan wild plassen..

ja maar kleine stukjes? Die sprinter word niet op kleine stukjes ingezet. Ik zat er wel eens dik een uur in, dat noem ik niet eventjes.



En veel tussenstations hebben dan vaak niet eens toiletten. Daarom, moet je straks nog eerder weg met het risico dat je naar het toilet moet. (In de hoop dat ze die hebben op het station waar je strand)



Overigens zij iemand over dat hokje. Die is zo klein daar kan je amper je kont niet in keren. I.i.g. het hokje wat ik een keer zag. Plus een raam inderdaad.



@kirsten: Ahh nee gadverdamme. Geen hergebruik zeg, bah.





En had dan lekker 1 wc per trein gedaan. Ik denk dat er dan meer mensen hier tevreden mee zouden zijn geweest. Beter dan wat ze nu van plan zijn zeg.



Tja, ik heb ook niet gezegd dat ik het een goed idee vind :-)

Wat mij betreft moeten er gewoon toiletten in de trein. Simpel.



Maar stel nou dat je ineens ingesneeuwd raakt en echt geen zin hebt om met 40 man in een coupe in je broek te plassen... nou, dan is t wellicht een uitkomst.

Maar in dat geval zou ik er voor kiezen om de machinist te laten omroepen dat er plaszakken beschikbaar zijn, in plaats van er nu zo trots over te doen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Amygdala schreef op 07 oktober 2011 @ 16:07:

[...]





Tja, ik heb ook niet gezegd dat ik het een goed idee vind :-)

Wat mij betreft moeten er gewoon toiletten in de trein. Simpel.



Maar stel nou dat je ineens ingesneeuwd raakt en echt geen zin hebt om met 40 man in een coupe in je broek te plassen... nou, dan is t wellicht een uitkomst.

Maar in dat geval zou ik er voor kiezen om de machinist te laten omroepen dat er plaszakken beschikbaar zijn, in plaats van er nu zo trots over te doen :-)



oke



Nou dat hadden ze vorig jaar moeten doen. Toen er brand was en er geen treinen meer reden. Ik heb van 20.30 vast gestaan en was de volgende morgen pas thuis. Echt wat een service zeg, ben op verschillende plaatsen gedumpt geweest en daar wanhopig om hulp moeten smeken om thuis te komen.



Geen bussen, treinen, niets. Snelweg afgesloten, niemand die me kon ophalen. Leuk joh op rotterdam.. Zijn er wc's ? Neeee die sloten ze om 9 uur al vrolijk...



Dus zo klantvriendelijk zijn ze niet, en dan kunnen ze wel mooi met zakkies aan komen, maar dan nog als je dan op het station naar de wc wilt sluiten ze hem al om 9 uur..



Gelukkig was het erg gezellig met al die mensen
Alle reacties Link kopieren
quote:doces schreef op 07 oktober 2011 @ 12:54:

Belachelijk plan, dat ten eerste. Maar daarnaast: waar laat je al die (gevulde) plaszakken dan? Mogen die bij de conducteur blijven liggen? Neem je ze mee, zodat je ze op een station weg kunt gooien? Komt er een speciale prullenbak voor de plaszakken? Mag je ze door een luikje de trein uitgooien, op het spoor (ze waren immers afbreekbaar, meen ik ergens gelezen te hebben)? Rollen ze door de coupé's als de prullenbakken te vol zitten?Die moet je waarschijnlijk zelf bij je houden. Zie je het voor voor je loop je met een plaszak in je hand(want je propt zo'n zakje natuurlijk niet in je handtasje). Zet de trein zich weer in beweging, maar moet opeens hard op de rem gaan staan. Vliegt de plaszak zo de coupe door en komt die in het gezicht van een medereiziger terecht :puke: daar moet je toch niet aan denken. Of je zal maar struikelen in de trein.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:schaapwandel schreef op 07 oktober 2011 @ 12:09:

Eerst dacht ik aan een grap, maar het schijnt toch serieus te zijn.

De WC-loze sprinters krijgen plaszakken aan boord. Als er weer eens een trein in een weiland strandt, mogen reizigers met hoge nood in de bestuurderscabine in een zak plassen. Lang leve de vooruitgang!



http://www.nu.nl/binnenla ... -in-wc-loze-sprinter.html



Dat die NS woordvoerders zoiets met droge ogen durven vertellen. Hoe moeilijk kan het nou zijn om een toilet te plaatsen?



-----------------------------------------------------------------------------------------------



De afspraak planner nu in het Nederlands
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer in de bios gehad dat ik buikpijn kreeg en eigenlijk naar de wc moest. Maar ja, eigenwijs he, niet willen gaan. [Ik wil een film helemaal kijken, alles, 100%.] De buikpijn verdween. Tot ik enkele minuten daarna zo'n enorme pijn kreeg dat ik met tranen in de ogen naar de wc ben gevlucht.



Zelfde gold voor die keer dat ik in een auto zat en ik dus niet gelijk naar de wc kon. Ik heb zitten janken van de pijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:egelviva schreef op 07 oktober 2011 @ 13:19:

Allemaal aan de tena Lady dan maar.

Oh, wacht. Vandáár dat ik naast in mijn hotmail vandaag steeds Tena Lady reclame zag.

Het is een complot.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik las dit nog ergens:

Kritiek

De NS hoopt met de plaszak de kritiek van reizigers weg te nemen die niet konden plassen als hun trein gestrand was. Voor mannen en vrouwen zijn dezelfde zakken beschikbaar. De gevulde zakken kunnen in de trein achterblijven.



Je zult als schoonmaker die zakken maar op moeten ruimen; loop je daar met een lekker warm goedje in je hand.....
Publicitair weer erg onhandig en typisch iets voor de NS. Maar die sprinters zijn toch treinen voor korte afstanden, vergelijkbaar met metro en tram? Op sommige plekken en op sommige momenten kun je even niet naar de wc, that's life.
Alle reacties Link kopieren
Te treurig voor woorden en waarom, omdat een toilet 4 zitplaatsen wegneemt, alsof dat zo'n effect heeft, je kan in het spitsuur toch nooit zitten dus 4 plaatsen extra of niet zet ook weinig zoden aan de dijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:ondernemer schreef op 07 oktober 2011 @ 21:46:

Publicitair weer erg onhandig en typisch iets voor de NS. Maar die sprinters zijn toch treinen voor korte afstanden, vergelijkbaar met metro en tram? Op sommige plekken en op sommige momenten kun je even niet naar de wc, that's life.Nee, er gaat bijvoorbeeld een sprinter van Nijmegen naar Zutphen. Die stopt op élk stationnetje en doet er dus zeker een uur over. Dat is echt niet meer 'even'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven